Ikzelf vind dat maar niks. Het staat vol fantasie en leugens, en er zijn zelfs epistels die elkaar tegen spreken..
Het is wel maior domus, en vele anderen met hem, die dat een mooi geschreven boek vinden.
Voor mij is dat een boek zonder enige waarde, met express verzonnen, en zichzelf tegensprekende verhalen opdat zelfs de gelovigen zelf het niet zouden begrijpen. Anders zou men er niet zoveel spel van maken door het steeds dieper proberen te bestuderen. Dat is trouwens het beste bewijs dat men er niet uit wijs raakt, en nooit wijs zal uit geraken..
Het is geschreven door ontelbare Schriftgeleerden uit die tijd, en is dus een samenraapsel van totaal ongeloofwaardige dubbelzinnigheden met de bedoeling de lichtgelovige massa te beïnvloeden en naar hun hand te zetten. Maar gelovigen malen daar niet om.
En dat is natuurlijk het gemakkelijkste, omdat zij dan van oordeel zijn niet meer te moeten nadenken.
God heeft de bijbel gedicteerd, god is almachtig, alwetend, vergevensgezind, en oneindig goed en liefhebbend voor zijn (gelovige) onderdanen, en meer moet dat voor hen niet zijn. Gewoon geloven en daarmee basta. God zal het hen lonen.
Ik heb niets tegen gelovigen, ze zijn mijn vijanden niet, maar ik kan hun soms belachelijke uitspraken niet smaken.
Ze maken zich idd zelf belachelijk door expliciet dingen te vertellen waar ze eigenlijk geen weet van hebben.
Dat is impliciet geloven zonder hun hersenen te gebruiken, en dat is aan mij niet besteed.
Erger is, dat ze het, zij het dan min of meer bedekt, nog toegeven ook.
En daar, kan ik absoluut niet mee over de baan.
Alhoewel zij over hun geloof en de bijbel niet kunnen zwijgen, maken ze het vooral voor zichzelf, onmogelijk om op objectieve wijze met andersdenkenden een gezonde en zinvolle discussie aan te gaan.
Beste gelovigen, geloof wat je wil, maar bedenk vooraleer je ongeloofwaardige onnozelheden vertelt.
En vertel wat je wil, maar probeer tenminste uzelf niet belachelijk te maken.
Ik weet heel zeker dat het ook anders kan! En dat is goed bedoeld!
Fazal