antivirus
-
flupke2 - Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Sinds enkele dagen verschijnt er rechts onderaan , naast de weergave datum en uur, een witte vlag met daarop een rode cirkel met een wit kruis erin.
Als ik daarop klik verschijnt er een klein venster met de mededeling " 1 belangrijk bericht " " Bullguard antivirus inschakelen(belangrijk)"
Klik ik dan in dat venstertje op de tekst "Bullguard antivirus inschakelen" verschijnt er een nieuw venster met de vraag of ik "Bullguard vertrouw en wil uitvoeren"
Wanneer ik bevestig dat ik het vertrouw en wil uitvoeren komt er een melding van Bullguard dat mijn computer veilig is, en bij verder nazicht merk ik ook dat alles ingeschakeld is zoals het hoort.
Maar de witte vlag met rode cirkel en wit kruis blijft staan.
Wat scheelt er hier
Ter info : ik werk met windows 7 en alle updates van zowel windows als bullguard zijn geïnstalleerd.
Als ik daarop klik verschijnt er een klein venster met de mededeling " 1 belangrijk bericht " " Bullguard antivirus inschakelen(belangrijk)"
Klik ik dan in dat venstertje op de tekst "Bullguard antivirus inschakelen" verschijnt er een nieuw venster met de vraag of ik "Bullguard vertrouw en wil uitvoeren"
Wanneer ik bevestig dat ik het vertrouw en wil uitvoeren komt er een melding van Bullguard dat mijn computer veilig is, en bij verder nazicht merk ik ook dat alles ingeschakeld is zoals het hoort.
Maar de witte vlag met rode cirkel en wit kruis blijft staan.
Wat scheelt er hier
Ter info : ik werk met windows 7 en alle updates van zowel windows als bullguard zijn geïnstalleerd.
-
Netwerkfirewall : ingeschakeldSony schreef:flupke2
Kijken bij:
Start --> configuratiescherm
Systeem en beveiliging --> Onderhoudscentrum
Klikken op v achter Beveiliging.
Welke melding staat daar ?
Sony
Windows update : ingeschakeld
Virusbeveiliging : wordt niet gecontroleerd
Beveiliging tegen spyware en ongewenste software : ingeschakeld
Hier staat ook bij ( in blauwe kleur) : "de geïnstalleerde antispywareprogramma's weergeven"
Als ik op die tekst klik verschijnt er een venster met daarin :
Bullguard antispyware : uitgeschakeld
Malwarebytes : uitgeschakeld
Windows defender : ingeschakeld
Internetbeveiligingsinstellingen : OK
Gebruikersaccountbeheer : ingeschakeld
NAP : uitgeschakeld
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
flupke2,
Welk programma van BullGuard staat er op je computer ?
Anti Virus of Internet Security ?
Als het BullGuard anti virus is dan moet je die terug opstarten.
Misscchien is het voldoende dat je de computer terug opstart.
Windows Defender nakijken:
Klik op start en typ Defender
Klik dan bovenaan op Windows Defender[/w]
Maak eens een scherm afdruk van het beeld dat je dan krijgt
en zet de afbeelding in een vogeand bericht.
Ken je CCleaner en kan je dat gebruiken ?
Sony
Sony
I
SeniorenNet
SeniorenNet-
Sony schreef:flupke2,
Sony
Het programma is Bullguard Internet Security
Als ik naar Defender ga zoals beschreven krijg ik een scherm met daarin de tekst (wit op groene achtergrond ) :
"Er is geen ongewenste of schadelijke software gedecteerd"
In datzelfde venster staat op ook nog ( zwart op witte achtergrond) :
"De computer wordt normaal uitgevoerd"
Onderaan in dat venster staat :
Status :
Meest recente scan :3/9/2017 om 11:01(snelle scan)
Schema voor scan : dagelijks rond 2:00 uur (Snelle scan)
Real-timebeveiliging : ingeschakeld
Antispywaredefinities :versie 1.275. gemaakt op 22/08/2018 om 23:57
( sorry dat ik geen schermafdruk plaats, weet niet hoe dat moet)
CCleaner ken ik, is geïnstalleerd en wordt geregeld gebruikt
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
flupke2
Ok je kent dus CCleaner.
Open CCleaner NIET kuisen

Klik op het bestandje startup.txt dan verschijnt dat in kladblok
Selecteer en kopieer de tekst en plaats die hier in aan volgend
bericht.
Je moet niet op citaat klikken gewoon onderaan op nieuw antwoord.
Sony
Ok je kent dus CCleaner.
Open CCleaner NIET kuisen

Klik op het bestandje startup.txt dan verschijnt dat in kladblok
Selecteer en kopieer de tekst en plaats die hier in aan volgend
bericht.
Je moet niet op citaat klikken gewoon onderaan op nieuw antwoord.
Sony
I
SeniorenNet
SeniorenNet-
Ik heb ondertussen gevonden hoe ik een schermafbeelding moet plaatsen.
Hier is het gevraagde :

Zoals reeds gemeld in mijn vorige posting : ik gebruik Bullguard Internet Security ( al jaren zonder probleem) en ken en gebruik ook CCleaner
Hier is het gevraagde :
Zoals reeds gemeld in mijn vorige posting : ik gebruik Bullguard Internet Security ( al jaren zonder probleem) en ken en gebruik ook CCleaner
-
Hierbij het gevraagd :
a Startup Common Brother BPPO.lnk Flexera Software LLC C:\Windows\Installer\{8040527F-DD74-4B45-8A06-C4BF145B6C76}\BrSupSsp.exe_44686FC076524EF5975EF92EE48E2958.exeJa HKLM:Run Windows Mobile Device Center Microsoft Corporation %windir%\WindowsMobile\wmdc.exeJa HKLM:Run USB3MON Intel Corporation "C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver\Application\iusb3mon.exe"Ja HKLM:Run SunJavaUpdateSched Oracle Corporation "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"Ja HKLM:Run ShadowPlay Microsoft Corporation "C:\Windows\system32\rundll32.exe" C:\Windows\system32\nvspcap64.dll,ShadowPlayOnSystemStartJa HKLM:Run RTHDVCPL Realtek Semiconductor "C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtkNGUI64.exe" -sJa HKLM:Run NvBackend NVIDIA Corporation "C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\Update Core\NvBackend.exe"Ja HKLM:Run IMSS Intel Corporation "C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\IMSS\PIconStartup.exe"Ja HKLM:Run ControlCenter4 Brother Industries, Ltd. C:\Program Files (x86)\ControlCenter4\BrCcBoot.exe /autorunJa HKLM:Run BullGuard BullGuard Ltd. "C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardTray.exe" -bootJa HKLM:Run BrStsMon00 Brother Industries, Ltd. C:\Program Files (x86)\Browny02\Brother\BrStMonW.exe /AUTORUNJa HKLM:Run APSDaemon Apple Inc. "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"Ja HKCU:RunOnce Uninstall C:\Users\Mijn PC\AppData\Local\Microsoft\SkyDrive\17.3.1171.0714\amd64 Microsoft Corporation C:\Windows\system32\cmd.exe /q /c rmdir /s /q "C:\Users\Mijn PC\AppData\Local\Microsoft\SkyDrive\17.3.1171.0714\amd64"Ja HKCU:Run SUPERAntiSpyware SUPERAntiSpyware C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exeJa HKCU:Run RESTART_STICKY_NOTES Microsoft Corporation C:\Windows\System32\StikyNot.exeJa HKCU:Run GoogleDriveSync "C:\Program Files\Google\Drive\googledrivesync.exe" /autostart
a Startup Common Brother BPPO.lnk Flexera Software LLC C:\Windows\Installer\{8040527F-DD74-4B45-8A06-C4BF145B6C76}\BrSupSsp.exe_44686FC076524EF5975EF92EE48E2958.exeJa HKLM:Run Windows Mobile Device Center Microsoft Corporation %windir%\WindowsMobile\wmdc.exeJa HKLM:Run USB3MON Intel Corporation "C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver\Application\iusb3mon.exe"Ja HKLM:Run SunJavaUpdateSched Oracle Corporation "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"Ja HKLM:Run ShadowPlay Microsoft Corporation "C:\Windows\system32\rundll32.exe" C:\Windows\system32\nvspcap64.dll,ShadowPlayOnSystemStartJa HKLM:Run RTHDVCPL Realtek Semiconductor "C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtkNGUI64.exe" -sJa HKLM:Run NvBackend NVIDIA Corporation "C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\Update Core\NvBackend.exe"Ja HKLM:Run IMSS Intel Corporation "C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\IMSS\PIconStartup.exe"Ja HKLM:Run ControlCenter4 Brother Industries, Ltd. C:\Program Files (x86)\ControlCenter4\BrCcBoot.exe /autorunJa HKLM:Run BullGuard BullGuard Ltd. "C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardTray.exe" -bootJa HKLM:Run BrStsMon00 Brother Industries, Ltd. C:\Program Files (x86)\Browny02\Brother\BrStMonW.exe /AUTORUNJa HKLM:Run APSDaemon Apple Inc. "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"Ja HKCU:RunOnce Uninstall C:\Users\Mijn PC\AppData\Local\Microsoft\SkyDrive\17.3.1171.0714\amd64 Microsoft Corporation C:\Windows\system32\cmd.exe /q /c rmdir /s /q "C:\Users\Mijn PC\AppData\Local\Microsoft\SkyDrive\17.3.1171.0714\amd64"Ja HKCU:Run SUPERAntiSpyware SUPERAntiSpyware C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exeJa HKCU:Run RESTART_STICKY_NOTES Microsoft Corporation C:\Windows\System32\StikyNot.exeJa HKCU:Run GoogleDriveSync "C:\Program Files\Google\Drive\googledrivesync.exe" /autostart
-
Probleem lijkt nu inderdaad opgelost, maar blijft voor mij een mysterie.
Ik gebruik Bullguard Internet Security al jarenlang en ook Super Anti Spyware staat ( nu verwijderd !) al een paar jaar op mijn pc. Heb nooit iets aan de instellingen veranderd, en nu plots is er het probleem.
Misschien veroorzaakt door de recente update van windows ??
Ik gebruik Bullguard Internet Security al jarenlang en ook Super Anti Spyware staat ( nu verwijderd !) al een paar jaar op mijn pc. Heb nooit iets aan de instellingen veranderd, en nu plots is er het probleem.
Misschien veroorzaakt door de recente update van windows ??