In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede avond iedereen, het was fijn om alles te lezen
ik zie dat iedereen het druk had vandaag, dat is goed hé...
Geen weer om erdoor te wandelen vandaag, ik ben niet bang van wat regen
maar de buien kwamen te kort opeen om droog te blijven
en een plu, ....daar was er teveel wind voor
ik heb me binnen bezig gehouden
en de badkamerkastjes uitgewassen, een mooi werkje dat gedaan is...
de was is ook gedaan en morgen volgt rustig de strijk
broodje is gebakken en de vaatwasser is ook voor morgen
Ik wens iedereen een gezellige avond en een goede nacht straks
sterkte aan de zieken of hen met pijn en last... en tot morgen..

ik zie dat iedereen het druk had vandaag, dat is goed hé...
Geen weer om erdoor te wandelen vandaag, ik ben niet bang van wat regen
maar de buien kwamen te kort opeen om droog te blijven
en een plu, ....daar was er teveel wind voor
en de badkamerkastjes uitgewassen, een mooi werkje dat gedaan is...
de was is ook gedaan en morgen volgt rustig de strijk
broodje is gebakken en de vaatwasser is ook voor morgen
Ik wens iedereen een gezellige avond en een goede nacht straks
sterkte aan de zieken of hen met pijn en last... en tot morgen..

“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallookes iedereen,
MM: als je je niet goed voelt bij die huishoudhulp, vraag dan een andere.Of het een betere zal zijn, weet je niet.Zij komt om u te helpen in het huishouden, en NIET om u te commanderen, het is haar huis NIET.Ik denk dat het alleen maar erger gaat worden(ik hoop dat ik verkeerd ben).Waarschijnlijk heeft ze een bazig karakter en doet ze dat bij anderen ook.Ik persoonlijk zou zo iemand niet in mijn huis willen.Je gaat er je meer en meer aan ergeren.
Bij mijn vader komen er wekelijks 2 huishoudhulpen (maandag en vrijdag) van 2 verschillende organisaties.En wij zijn daar content van, vriendelijk, hulpvaardig, alles is altijd in orde.Wij hebben een schriftje waar alles wordt ingeschreven .De vrijdag kookt de huishoudhulp, dan schrijft ze erin of vader goed gegeten heeft of niet, enz.(niet dat dat hoeft van ons , maar ze doet het toch).Je weet nooit wat je krijgt, maar in ons geval is het een meevaller.
In de namiddag met de ganse familie bij moeder geweest.Ukkepuk voelde zich direct thuis in het wzc.Kon heerlijk rennen in de gangen.De andere bewoners vonden hem leuk en vroegen een handje, wat hij prompt deed.Bij het afscheid wuifde hij naar iedereen, de bewoners hadden er hun plezier in.
Dames, tot morgen allemaal.
MM: als je je niet goed voelt bij die huishoudhulp, vraag dan een andere.Of het een betere zal zijn, weet je niet.Zij komt om u te helpen in het huishouden, en NIET om u te commanderen, het is haar huis NIET.Ik denk dat het alleen maar erger gaat worden(ik hoop dat ik verkeerd ben).Waarschijnlijk heeft ze een bazig karakter en doet ze dat bij anderen ook.Ik persoonlijk zou zo iemand niet in mijn huis willen.Je gaat er je meer en meer aan ergeren.
Bij mijn vader komen er wekelijks 2 huishoudhulpen (maandag en vrijdag) van 2 verschillende organisaties.En wij zijn daar content van, vriendelijk, hulpvaardig, alles is altijd in orde.Wij hebben een schriftje waar alles wordt ingeschreven .De vrijdag kookt de huishoudhulp, dan schrijft ze erin of vader goed gegeten heeft of niet, enz.(niet dat dat hoeft van ons , maar ze doet het toch).Je weet nooit wat je krijgt, maar in ons geval is het een meevaller.
In de namiddag met de ganse familie bij moeder geweest.Ukkepuk voelde zich direct thuis in het wzc.Kon heerlijk rennen in de gangen.De andere bewoners vonden hem leuk en vroegen een handje, wat hij prompt deed.Bij het afscheid wuifde hij naar iedereen, de bewoners hadden er hun plezier in.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ik wou dat ik hier kon neerschrijven dat de burenbbq fantastisch geweest was enz. het was koud, er was geen hele grote bbq zodat het trager trager traagst ging. buiten enkele vlaggetjes geen andere randversiering. had gehoopt dat ik kon schrijven dat het kaartje succes had. ( een beetje) onze burgervader was uitgenodigd zodat hij kon zien dat de sponsoring wel juist gebruikt werd. Enfin, we hebben het gehad, een boze Gimly ook. rond 10 uur vielen er enkele regendruppels, ik was blij want ik wou er vanaf zijn. iedereen bleef bij zijn eigen gezeldschap. had mijn vriend beenhouwer uitgenodigd maar die heeft zijn kat gestuurd. heb de foto's op FB gezien en pfft, ik weet dat ik een laag zelfbeeld heb, maar nu na het zien ben ik de dikke bomma. ik denk dat ik die vermageringskuur van de televisie ga volgen. verder geen nieuws.
fijne zondag
Ik wou dat ik hier kon neerschrijven dat de burenbbq fantastisch geweest was enz. het was koud, er was geen hele grote bbq zodat het trager trager traagst ging. buiten enkele vlaggetjes geen andere randversiering. had gehoopt dat ik kon schrijven dat het kaartje succes had. ( een beetje) onze burgervader was uitgenodigd zodat hij kon zien dat de sponsoring wel juist gebruikt werd. Enfin, we hebben het gehad, een boze Gimly ook. rond 10 uur vielen er enkele regendruppels, ik was blij want ik wou er vanaf zijn. iedereen bleef bij zijn eigen gezeldschap. had mijn vriend beenhouwer uitgenodigd maar die heeft zijn kat gestuurd. heb de foto's op FB gezien en pfft, ik weet dat ik een laag zelfbeeld heb, maar nu na het zien ben ik de dikke bomma. ik denk dat ik die vermageringskuur van de televisie ga volgen. verder geen nieuws.
fijne zondag
Cats Rule!
-
lea*** - Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

Helloooo,
Vandaag las ik een leesdag in, altijd leuk.
Maddy, wat is er mis met dikke bomma's, hou van jezelf zoals je bent, dan krik je je zelfbeeld op.
Anjelierken, als ik het goed begrijp verblijft je moeder in een wzc en woont je vader nog thuis,
wel pijnlijk als ze op latere leeftijd om medische redenen niet meer bij elkaar kunnen wonen.
Sorry als ik mij vergis.
Ik wens alle seizoentjes een rustige zondag toe.
Groetjes,
-
Een zonnige zondagse groet vandaag...na de regen van dezenacht is de zon er weer, zo hoort het hé
's nachts de regen dan heeft niemand er last van
en er is flink wat water uitgevallen... goed voor de tuinen en de boeren
als dat laatste al niet te laat is...
M-M, de buurt BBQ tegengevallen
is dat zo dat ieder bij z'n eigen groepje blijft, en als niemand probeert
om bij de anderen te gaan... dan krijg je geen gezellige babbelgroepjes...
als iedereen denkt ze moeten maar naar hier komen dan gebeurt er niks hé
trek je niks aan van de foto's.. 't is te zien uit welk perspectief ze genomen zijn
Laat je zondag er niet door verpesten... er komen nog andere dagen
anjelierken, ik kan geloven dat die oudjes opleven met zo'n peuter
die vriendelijk is... ze leven op als ze dat zien...
Ik wens alle seizoentjes en fijne zondag... tot later
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Ben wat later opgestaan vandaag, had bewust het alarm van mijn GSM niet gezet en het heeft me deugd gedaan. Er is toch maar weinig te doen in het HH vandaag.
Lea, we mogen inderdaad blij zijn met de geneeskunde in ons landje en de voortdurende vooruitgang ervan.
Het strekt zich zelfs uit naar de dierengeneeskunde. De echo op 28 augustus van de mama van onze pup bijvoorbeeld. Dat was vroeger ondenkbaar. Onze vaste dierenarts is volledig uitgerust. Kan echo's nemen, foto's natuurlijk en heeft zelf een bloedanalysemachine staan. Als hij bloed prikt van een viervoeter , heeft hij na een kwartiertje de uitslag er al van. Vroeger moest dat worden opgestuurd naar een labo en wist je in het beste geval, pas een week later de uitslag en soms kon dan pas een passende behandeling worden toegepast en waren er wel belangrijke dagen voorbij gegaan.
Een leesdag vandaag, ik ook, na het lichte HH.
HVT, fijn dat je uitgenodigd was en goed dat je wat beter geslapen hebt, dat voel je toch onmiddellijk, vind ik.
Oma-C, de badkamerkastjes uitgewassen, een mooi werkje. Er was inderdaad veel wind gisteren. Jouw strijk zal al wel gedaan zijn, denk ik. Heb de regen niet gehoord deze nacht, teken dat ik vast geslapen heb.
Anjelier, Ukkepuk heeft dan het ganse wzc rond zijn kleine vingertje gewonden. Alles nog goed met de zwangerschap ?
Muddy Maddy, sneu dat de buurtbbq niet leuk was. Trek je niets aan van die foto, zoiets bedriegt. Ben er heel zeker van dat je verre van " een dikke bomma " bent. Ik toon ook altijd dikker op een foto. Dus ga daar nu niet over piekeren. Maak het nu maar gezellig samen met ventje.
Zo, ga beginnen met de vaatwasser leeg te maken en dan een half uurtje licht HH. En we moeten nergens naar toe vandaag, dus ga ik me iets comfortabel aandoen en lekker lezen.
Ga niet alle namen noemen, maar wens ieder een mooie zondag. Liefs en een knuffel voor wie er behoefte aan heeft.
-
Hallo allemaalIk kom nog even langs, iedereen een fijne zondag wensen...
Ben naar de koers in Spanje aan 't kijken "de Vuelta"
het is daar 30° in het zuiden van Spanje, zegden ze op TV
'k heb al een goed half uurtje meegereden op de H-trainer
maar ben moeten stoppen... M is weer niet tevreden...
ik hou me koest en ga kijken of ik ondertussen nog wat knipwerk
kan doen voor de kaartjes... ik ben ook geen 'stilzitter'..
Allen een gezellige zondag... de zon is weg vanaf de middag
er is redelijk veel wind... maar koud is het niet.... tot later
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hier is het beginnen regenen, een groeiregentje zou ons moeder gezegd hebben.
De jongste is terug thuis van ItalIë. Grote aanpassing van 34 °C naar onze temperaturen.
Maar het verlof was goed geweest. Morgen moeten die al alle twee aan het werk.
Morgenavond komen ze Poes en planten halen.
J. komt morgen niet. Haar vader is overleden.Ze moet naar de begrafenis.
Ik veronderstel in haar thuisland.
Ach ja, J. is er altijd tenzij ze verlof heeft, dus daar kunnen we niet veel van zeggen hé.
Dames nog een fijne avond iedereen.
De jongste is terug thuis van ItalIë. Grote aanpassing van 34 °C naar onze temperaturen.
Maar het verlof was goed geweest. Morgen moeten die al alle twee aan het werk.
Morgenavond komen ze Poes en planten halen.
J. komt morgen niet. Haar vader is overleden.Ze moet naar de begrafenis.
Ik veronderstel in haar thuisland.
Ach ja, J. is er altijd tenzij ze verlof heeft, dus daar kunnen we niet veel van zeggen hé.
Dames nog een fijne avond iedereen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallookes iedereen,
Clive: welke zwangerschap???
Lea: inderdaad, moeder verblijft in het wzc en vader is nog thuis.Gezien de omstandigheden is dit het beste.Vader kan gewoon niet meer voor moeder zorgen, heeft zelf hulp nodig.
MM: ik vind het spijtig dat de bbq tegengevallen is, je kijkt er dan naar uit.En inderdaad de meeste mensen vormen "kliekjes" en daar kun je je moeilijk inmengen.Is vervelend , maar het gebeurt overal.Misschien volgende keer beter.De bedoeling van zo'n bbq is toch dat de mensen elkaar beter leren kennen.En zoals iemand hier zei, wat is er mis met een volslanke dame?Volgens mij NIKS.
Clive: welke zwangerschap???
Lea: inderdaad, moeder verblijft in het wzc en vader is nog thuis.Gezien de omstandigheden is dit het beste.Vader kan gewoon niet meer voor moeder zorgen, heeft zelf hulp nodig.
MM: ik vind het spijtig dat de bbq tegengevallen is, je kijkt er dan naar uit.En inderdaad de meeste mensen vormen "kliekjes" en daar kun je je moeilijk inmengen.Is vervelend , maar het gebeurt overal.Misschien volgende keer beter.De bedoeling van zo'n bbq is toch dat de mensen elkaar beter leren kennen.En zoals iemand hier zei, wat is er mis met een volslanke dame?Volgens mij NIKS.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Weer een werkdag en een zeer misnoegd poessie want het regent. Voor mij is dat regenhoedje aan en revenge of the trenchcoat. Moet naar de bank en dan wss nog naar de winkel en de beenhouwer.
Heb goed geslapen, maar de gsm wekker maakte mij midden in een nachthengst wakker en dat was even wachten tot de mist uit mijn hoofd is verdwenen. ga straks aan ventje vragen of ik de verwarming mag aan steken. het is godgeklaagd. Hij had beter gisteren de stoof aangestoken, zodat ze deze morgen nog wat "veusde" en ik ze weer in gang kon krijgen.
ik heb een hele week zonder afspraken. zou in theorie hier wat verder moeten doen, maar ik maak geen plannen. 't zou gerust kunnen zijn dat de week in 't water valt. Er stond nog een foto op messenger van de nachtpekkers van de bbq. Zij doen maar: ooit zal dat nachtpekken gedaan zijn.
heb onze klager van vers eten voorzien en ik hoor hem niet.
ik ga Frank deboosere een tweet sturen dat hij het eens uitlegt aan onze Gimly waarom het regent.
verder niet veel meer te vertellen.
Fijne maandag
Weer een werkdag en een zeer misnoegd poessie want het regent. Voor mij is dat regenhoedje aan en revenge of the trenchcoat. Moet naar de bank en dan wss nog naar de winkel en de beenhouwer.
Heb goed geslapen, maar de gsm wekker maakte mij midden in een nachthengst wakker en dat was even wachten tot de mist uit mijn hoofd is verdwenen. ga straks aan ventje vragen of ik de verwarming mag aan steken. het is godgeklaagd. Hij had beter gisteren de stoof aangestoken, zodat ze deze morgen nog wat "veusde" en ik ze weer in gang kon krijgen.
ik heb een hele week zonder afspraken. zou in theorie hier wat verder moeten doen, maar ik maak geen plannen. 't zou gerust kunnen zijn dat de week in 't water valt. Er stond nog een foto op messenger van de nachtpekkers van de bbq. Zij doen maar: ooit zal dat nachtpekken gedaan zijn.
heb onze klager van vers eten voorzien en ik hoor hem niet.
ik ga Frank deboosere een tweet sturen dat hij het eens uitlegt aan onze Gimly waarom het regent.
verder niet veel meer te vertellen.
Fijne maandag
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, Ukkemeisje. Ben ik dan zo vreselijk verkeerd. Ik schaam mij dood
Oma-C, hier valt een heerlijke malse regen, goed voor het gras en de plantjes.
Muddy Maddy, zie ik het verkeerd als ik denk dat jij in een dipje zit ? Wens jou veel sterkte. En geen afspraken vandaag. Een dikke aai voor Gimly.
HVT, Poes vanavond terug naar huis. Je gaat haar missen .
Woensdag op controle voor mijn knieën. Heb nu niet meteen de indruk dat de OP veel geholpen heeft; Nu ja, we zullen wel zien wat het geeft. Ze gaan dan ook de MRI terug bekijken van mijn andere knie. Hopelijk weer geen operatie. Als het toch zo is, zal ik die toch moeten uitstellen tot volgend jaar, want manlief en ik gaan nog op verlof en ongeveer 2 à 3 weken later komt onze pup. En die heeft mijn volle aandacht nodig.
@ Anjelier, nogmaals mijn excuses.
Zo, ga badje in en mijn haren wassen en kan dan meteen boven al alles doen. Dan ben ik daar al klaar.
Ik wens iedereen een fijne maandag, het regent wel, maar de natuur kan het wel gebruiken, dan maken we het binnen maar extra gezellig. Liefs aan elk van jullie en een sterkteknuffel voor wie er eentje nodig heeft.
-
Goede maandagmorgen iedereen...we hebben veel zon gehad en nu krijgen we veel regen
om het evenwicht in de natuur te herstellen
en af en toe komt er een regenzon piepen...
maar dat duurt niet lang..heel normaal allemaal
vandaag binnenwerk dus..en dat heb ik nog..
clive dank voor je overzichtje...ik ga het niet herhalen..
Helena, bobijntje, M-M, M-J, omasenga, zwanenmeer,
wingerd, Lea***, anjelierken, en wie ik vergeet sorry...
allen een fijne laatste augustusweek...
volgende week terug school..
Groetjes allen en tot later
-
lea*** - Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

Goedemorgen seizoentjes,
Inderdaad Oma-C, de laatste week van augustus alweer, en volgende maandag kunnen ze starten, de kinders, groot en klein!
Clive, vergissen is menselijk, daar moet je toch niet beschaamd voor zijn!
Ook last van de knietjes, hoop dat het opgelost geraakt zonder operatie.
Anjelierken, als dat de beste beslissing is voor je ouders is aanvaarden de beste oplossing.
Fijn dat je zo goed zorgt voor je ouders.
Vandaag strijken, morgen strijken en dan vanaf woensdag, doktersbezoeken afleggen, tja, wat moet, dat moet.
Fijne maandag gewenst aan alle seizoentjes!
Groetjes,