Hoekje:"De oase van rust in 2018"
-
viv - Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52
Dag oaserkes,
Bedankt voor de verduidelijking Rietjes
Maar van filmpjes plaatsen op Youtube heb ik geen verstand.
Ja Michelly, heb eergisteren nog aan jou gedacht. Eén dag naar zee sporen is haast niet te doen. Ik was 's avonds stikop. Als ik nog eens zou gaan, ga ik minstens voor een paar dagen.
Jonge mensen, zoals jouw kleinkinderen zijn tegenwoordig wereldreizigers en velen studeren dan ook enkele jaren in het buitenland. Als oma zal je dan best wel trots op je kleinkinderen zijn maar evengoed vind je het spijtig dat ze zo ver weg zijn...
Heb eigenlijk niets te melden - elke dag loopt een beetje hetzelfde met af en toe een verzetje.
In het begin van de maand heb ik een ballonvaart gemaakt - 's morgens héél vroeg - we hebben de zon zien opkomen. Dat was toch wel een unieke ervaring.
Eigenlijk zou ik terug wat actiever moeten zijn... neem mij elke dag voor om opnieuw te gaan wandelen - mijn dagelijks bezoek aan mijn moeder zou ik dan wat korter maken.
Wens iedereen nog een fijne dag - hier schijnt de zon en het is echt aangenaam buiten.
Viv
samen met mijn (ex)collega in de luchtballon:

We waren niet alleen...

Bedankt voor de verduidelijking Rietjes
Ja Michelly, heb eergisteren nog aan jou gedacht. Eén dag naar zee sporen is haast niet te doen. Ik was 's avonds stikop. Als ik nog eens zou gaan, ga ik minstens voor een paar dagen.
Jonge mensen, zoals jouw kleinkinderen zijn tegenwoordig wereldreizigers en velen studeren dan ook enkele jaren in het buitenland. Als oma zal je dan best wel trots op je kleinkinderen zijn maar evengoed vind je het spijtig dat ze zo ver weg zijn...
Heb eigenlijk niets te melden - elke dag loopt een beetje hetzelfde met af en toe een verzetje.
In het begin van de maand heb ik een ballonvaart gemaakt - 's morgens héél vroeg - we hebben de zon zien opkomen. Dat was toch wel een unieke ervaring.
Eigenlijk zou ik terug wat actiever moeten zijn... neem mij elke dag voor om opnieuw te gaan wandelen - mijn dagelijks bezoek aan mijn moeder zou ik dan wat korter maken.
Wens iedereen nog een fijne dag - hier schijnt de zon en het is echt aangenaam buiten.
Viv
samen met mijn (ex)collega in de luchtballon:

We waren niet alleen...

-
Rietjes - Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
ohlala
't was een goed gevulde mand Viv.
Een tochtje met een luchtballon is inderdaad een unieke ervaring hé.
Wij hebben het ook meegemaakt, ook 's morgens vroeg de natuur zien ontwaken eigenlijk.
Spijtig dat het nogal duur is anders zou ik het nog eens overdoen.
Vanavond nog maar eens volk rond mijn tafel, 'k zal dus eerst boodschappen doen.
Menu : gehakt Parmentier en een perentaart; eenvoudig maar lekker
't was een goed gevulde mand Viv.
Een tochtje met een luchtballon is inderdaad een unieke ervaring hé.
Wij hebben het ook meegemaakt, ook 's morgens vroeg de natuur zien ontwaken eigenlijk.
Spijtig dat het nogal duur is anders zou ik het nog eens overdoen.
Vanavond nog maar eens volk rond mijn tafel, 'k zal dus eerst boodschappen doen.
Menu : gehakt Parmentier en een perentaart; eenvoudig maar lekker
Oud maar niet out !
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
gisteren in de rozentuin veel mooie rozen gezien
maar veel was al uitgebloeid
de gids kon het wel mooi uitleggen
ik hoorde haar graag babbelen
daarna zijn we nog iets gaan drinken in het vlasmuseum
vandaag is er apero voor afsluit het verlof
ik ga ook eens gaan kijken
en erna boodschappen

gisteren in de rozentuin veel mooie rozen gezien
maar veel was al uitgebloeid
de gids kon het wel mooi uitleggen
ik hoorde haar graag babbelen
daarna zijn we nog iets gaan drinken in het vlasmuseum
vandaag is er apero voor afsluit het verlof
ik ga ook eens gaan kijken
en erna boodschappen

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Goeiemorgen
Laatst vakantiedag vandaag en ook hier laatste oppasdag, voorlopig dan toch want 'k denk iets gehoord te hebben van volgend WE
.
Mijn gehakt Parmentier gisterenavond was zo'n succes dat de rest in een tuperwareke mee is naar Zw...m, daar zal er zich vanmiddag nog eentje te goed aan doen.
Mooie roosjes gezien en geroken meme-Rietje, 'k heb eens gesnoven aan mijn scherm maar 't levert niets op hoor.
Menu : (op aanvraag) macaroni met kaas en hesp.
Gaan we nog eens naar DUitsland ?

van bij het Adelaarsnest - Berchtensgaden
Laatst vakantiedag vandaag en ook hier laatste oppasdag, voorlopig dan toch want 'k denk iets gehoord te hebben van volgend WE
Mijn gehakt Parmentier gisterenavond was zo'n succes dat de rest in een tuperwareke mee is naar Zw...m, daar zal er zich vanmiddag nog eentje te goed aan doen.
Mooie roosjes gezien en geroken meme-Rietje, 'k heb eens gesnoven aan mijn scherm maar 't levert niets op hoor.
Menu : (op aanvraag) macaroni met kaas en hesp.
Gaan we nog eens naar DUitsland ?
van bij het Adelaarsnest - Berchtensgaden
Oud maar niet out !
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Hey schaffen, je zit al heel vroeg achter jouw computer!
Club Brugge was gisteren goed op dreef maar Waregem erg zwak.
Het is al wel frisser 's morgens maar de zon schijnt: joepie!
Allez, het is al september, het gaat allemaal heel vlug hé!
Vanmorgen is er opening van onze vernieuwde bib in Gits, hopelijk kan ik ook mijn boeken inwisselen en nieuwe meenemen want die twee die ik nu heb lees ik niet graag.
Ik moet ook naar de bakker want die gaat maandag in verlof.
Ik maak konijn klaar, veel werk maar oh zo lekker. Ik zal er maar 2x van eten maar Nik zal zich met veel plezier over de rest ontfermen.
Ik kreeg een hele zak appelen, heb er al van een deel moes gemaakt. Ze zijn wel zuur, in sommige huizen wormpjes dus ook veel werk. Die mensen willen me daar een plezier mee doen maar eigenlijk stoof ik liever Jonagold appelen, veel lekkerder, die moeten wel langer garen maar dat neem ik er graag bij!
Ik heb ook nog een klein strijkje van Sander en er moeten alweer knopen aangenaaid worden, hoe doet hij dat toch telkens?
Allez, ik ga rustig beginnen, ik heb er zo'n deugd van om "bezig te zijn"!
Club Brugge was gisteren goed op dreef maar Waregem erg zwak.
Het is al wel frisser 's morgens maar de zon schijnt: joepie!
Allez, het is al september, het gaat allemaal heel vlug hé!
Vanmorgen is er opening van onze vernieuwde bib in Gits, hopelijk kan ik ook mijn boeken inwisselen en nieuwe meenemen want die twee die ik nu heb lees ik niet graag.
Ik moet ook naar de bakker want die gaat maandag in verlof.
Ik maak konijn klaar, veel werk maar oh zo lekker. Ik zal er maar 2x van eten maar Nik zal zich met veel plezier over de rest ontfermen.
Ik kreeg een hele zak appelen, heb er al van een deel moes gemaakt. Ze zijn wel zuur, in sommige huizen wormpjes dus ook veel werk. Die mensen willen me daar een plezier mee doen maar eigenlijk stoof ik liever Jonagold appelen, veel lekkerder, die moeten wel langer garen maar dat neem ik er graag bij!
Ik heb ook nog een klein strijkje van Sander en er moeten alweer knopen aangenaaid worden, hoe doet hij dat toch telkens?
Allez, ik ga rustig beginnen, ik heb er zo'n deugd van om "bezig te zijn"!
Ivette
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen !
Voor jullie allemaal, alle Oaserkes die hier geregeld of sporadisch komen kijken, een mooie dag en een zonnig weekend !
Voor alle kleinkinderen, groot en klein, een mooi begin van een nieuw schooljaar !
Straks boodschappen doen, want morgen bezoek van mijn oudste dochter, kleindochter en kleinzoon. Ik kijk er al naar uit om hen terug te zien.
Groetjes, omadina
Voor jullie allemaal, alle Oaserkes die hier geregeld of sporadisch komen kijken, een mooie dag en een zonnig weekend !
Voor alle kleinkinderen, groot en klein, een mooi begin van een nieuw schooljaar !
Straks boodschappen doen, want morgen bezoek van mijn oudste dochter, kleindochter en kleinzoon. Ik kijk er al naar uit om hen terug te zien.
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
viv - Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52
Hallo oaserkes,
Het belooft een mooie (na)zomerdag te worden.
Ja, Club Brugge heeft het goed gedaan Ivette. Hopelijk volgt Genk morgen het goede voorbeeld!
Geen nieuws te melden - alles gaat zijn gangetje
Vanavond kaartje leggen met (ex)collegaatjes. Daar kijk ik altijd naar uit. We proberen 1 keer per maand af te spreken. Jonge mensen die nog fulltime werken, een gezin hebben, hebben het druk hé.
Maar mijn collega's vinden het ook leuk om elkaar te blijven zien.
Mooie rozen Mémérietje.
Hey Omadina! Ik heb donderdag al boodschappen gedaan. Toen ik nog ging werken ergerde ik mij altijd aan de gepensioneerden die per se in het weekend willen gaan boodschappen doen
Dus heb ik mij voorgenomen altijd in de week om boodschappen te gaan - is eigenlijk ook veel rustiger. Maar wat is alles ontzettend duur is geworden!
Rietjes, ik vind jouw foto's ook prachtig. Mooie omgeving natuurlijk maar ook goed gemaakte foto's. Mag ik weten met welk toestel ze gemaakt zijn? Niet dat het zo belangrijk is want het is nog altijd de fotograaf die oog moet hebben voor mooie plaatjes
Fijn weekend voor iedereen!
Viv
Het belooft een mooie (na)zomerdag te worden.
Ja, Club Brugge heeft het goed gedaan Ivette. Hopelijk volgt Genk morgen het goede voorbeeld!
Geen nieuws te melden - alles gaat zijn gangetje
Vanavond kaartje leggen met (ex)collegaatjes. Daar kijk ik altijd naar uit. We proberen 1 keer per maand af te spreken. Jonge mensen die nog fulltime werken, een gezin hebben, hebben het druk hé.
Maar mijn collega's vinden het ook leuk om elkaar te blijven zien.
Mooie rozen Mémérietje.
Hey Omadina! Ik heb donderdag al boodschappen gedaan. Toen ik nog ging werken ergerde ik mij altijd aan de gepensioneerden die per se in het weekend willen gaan boodschappen doen
Dus heb ik mij voorgenomen altijd in de week om boodschappen te gaan - is eigenlijk ook veel rustiger. Maar wat is alles ontzettend duur is geworden!
Rietjes, ik vind jouw foto's ook prachtig. Mooie omgeving natuurlijk maar ook goed gemaakte foto's. Mag ik weten met welk toestel ze gemaakt zijn? Niet dat het zo belangrijk is want het is nog altijd de fotograaf die oog moet hebben voor mooie plaatjes
Fijn weekend voor iedereen!
Viv
-
goeie zaterdag allemaal
deze morgen vroeg onverwachts
kwam de man met de pellets
en mijn buurman heeft ze al gestapeld in mijn houtkot
ikke heeeeel blij, buurvrouw dan ook komen helpen
want ik vreesde ervoor
als die palet op mijn oprit staat tot die jongen tijd heeft
die dat normaal komt doen, en het regent onder tussen
tja.......maar nu is alles op zijn plaats in een kwartierke
en nu mag de winter komen, stoofke kan branden
dan nog boodschappen gedaan
en kip aan het spit meegebracht

deze morgen vroeg onverwachts
kwam de man met de pellets
en mijn buurman heeft ze al gestapeld in mijn houtkot
ikke heeeeel blij, buurvrouw dan ook komen helpen
want ik vreesde ervoor
als die palet op mijn oprit staat tot die jongen tijd heeft
die dat normaal komt doen, en het regent onder tussen
tja.......maar nu is alles op zijn plaats in een kwartierke
en nu mag de winter komen, stoofke kan branden
dan nog boodschappen gedaan
en kip aan het spit meegebracht

-
Goeie vooravond !
Vandaag is het hier totaal onverwacht een dagje Saint-Omer (Fr) geworden. We zijn er net thuis van, konden niet langer blijven want straks heb ik alweer een logeetje.
Heel veel moois gezien, fotootjes volgen tussen de Duitse door
Ik had een wit jeansrokje aan, een roze polootje. Pizza vanmiddag en ja zie je het al voor je ? Bij de eerste hap al had ik prijs
de rest vd dag dus al besmeurd mogen rondlopen.
Meme-Rietje, goeie buren zijn goud waard hé maar 'k weet zeker dat ze aan jou ook een goeie buur hebbebn wederzijds dus.
Viv, dank voor het compliment.
Mijn toestel(letje) : SONY Cyber-shot DSC-HX90V. Een heel eenvoudig compact dingetje want ik sleur niet graag veel mee 't moet in mijn handtas of zelfs in mijn zak kunnen.
Vandaag is het hier totaal onverwacht een dagje Saint-Omer (Fr) geworden. We zijn er net thuis van, konden niet langer blijven want straks heb ik alweer een logeetje.
Heel veel moois gezien, fotootjes volgen tussen de Duitse door
Ik had een wit jeansrokje aan, een roze polootje. Pizza vanmiddag en ja zie je het al voor je ? Bij de eerste hap al had ik prijs
Meme-Rietje, goeie buren zijn goud waard hé maar 'k weet zeker dat ze aan jou ook een goeie buur hebbebn wederzijds dus.
Viv, dank voor het compliment.
Mijn toestel(letje) : SONY Cyber-shot DSC-HX90V. Een heel eenvoudig compact dingetje want ik sleur niet graag veel mee 't moet in mijn handtas of zelfs in mijn zak kunnen.
Oud maar niet out !
-
Logeetje (Maurice) en opa zitten voor de tv voetbal te kijken, dus ff tijd om de fotootjes v vandaag op te laden
de markt, wegen kon hij nog net maar de klaten moeten wel hun eigen rekeningetje maken

Saint-Omer behoorde ooit tot Vlaanderen

De Kathedraal

De Heilige Rita !!!! die moest er natuurlijk bij

Achterkant vd Kathedraal

Ruines vd oude abdij

de markt, wegen kon hij nog net maar de klaten moeten wel hun eigen rekeningetje maken
Saint-Omer behoorde ooit tot Vlaanderen
De Kathedraal
De Heilige Rita !!!! die moest er natuurlijk bij
Achterkant vd Kathedraal
Ruines vd oude abdij
Oud maar niet out !
-
Rietjes mijn kaarsje staat er ook tussen zekers 
goeie morgen iedereen
ik ben aan het denken wat ik ga doen met mijnen hof
als al de verdorde planten en struiken er uit zijn
zal er niet veel meer staan
vooral onder de twee bomen
en doordat ik die rotsblokken heb wil ik daar iets mee doen
zal eens tuintjes opzoeken op internet
ik moet het weten voor de tuinman komt om te snoeien
ik ga nog ne keer trakteren voor de zon wegkruipt

goeie morgen iedereen
ik ben aan het denken wat ik ga doen met mijnen hof
als al de verdorde planten en struiken er uit zijn
zal er niet veel meer staan
vooral onder de twee bomen
en doordat ik die rotsblokken heb wil ik daar iets mee doen
zal eens tuintjes opzoeken op internet
ik moet het weten voor de tuinman komt om te snoeien
ik ga nog ne keer trakteren voor de zon wegkruipt

-
Natuurlijk meme-RIetje stond jouw kaarsje ertussen, 'k meen zelfs Raaike herkend te hebben en mijn buurvrouw, mijn ex-klasgenootje.... en nog veel meer van die "hopeloze gevallen" want daar zijn wij toch de patroonheilige van zeker 
Je tuintje omvormen tot zwembad hé meme-Rietje als de volgende zomers zijn als deze van nu kan het alleen maar aangenaam worden
Menu : konijn met pruimen, sla en aardappeltjes... om vingers en duimen bij af te likken en de beentjes (vh konijn) niet te vergeten.
Je tuintje omvormen tot zwembad hé meme-Rietje als de volgende zomers zijn als deze van nu kan het alleen maar aangenaam worden
Menu : konijn met pruimen, sla en aardappeltjes... om vingers en duimen bij af te likken en de beentjes (vh konijn) niet te vergeten.
Oud maar niet out !
-
Nog ff voor het slapen gaan....
nu nog niet hé
voor veel kindjes zal 't wel al slaaptijd zijn want morgen.........
Deze namiddag heb ik nogmaals mijn stalen ros van stal gehaald, 40 km onder een stralende zon, 't was genieten.
nu nog niet hé
voor veel kindjes zal 't wel al slaaptijd zijn want morgen.........
Deze namiddag heb ik nogmaals mijn stalen ros van stal gehaald, 40 km onder een stralende zon, 't was genieten.
Oud maar niet out !
-
goeie morgen iedereen
toi toi toi aan al de schoolgaande kinderen
wat heb jij mee vandaag om te eten?

toi toi toi aan al de schoolgaande kinderen
wat heb jij mee vandaag om te eten?