CRYPTOGRAMMEN
-
Sita
Ik vind voor alle woorden wel enkele synoniemen. Maar geen bijvoeglijk naamwoord dat alles tot één geheel samenbrengtReini schreef:Ik ook Sita, wel mooi gevonden maar je moet elk woord eens bekijken, daar zit de oplossing in verborgen. Het is gewoon een bijvoeglijk naamwoord, geen ding, geen persoon. Mogelijk kan het ook als bijwoord gebruikt worden.
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Hier idem Sita,en ja socrates, dacht ook vooral aan ondanks, misschienSita schreef:Ik vind voor alle woorden wel enkele synoniemen. Maar geen bijvoeglijk naamwoord dat alles tot één geheel samenbrengtReini schreef:Ik ook Sita, wel mooi gevonden maar je moet elk woord eens bekijken, idaar zit de oplossing in verborgen. Het is gewoon een bijvoeglijk naamwoord, geen ding, geen persoon. Mogelijk kan het ook als bijwoord gebruikt worden.
GERUSTSTELLEND ?
Ondanks bezwaar toch gerust zijn
Een stelling of een bekend gegeven
-
Sita
Het wordt een moeilijke bevalling, socrates en lotte
alom ??? = wijd en zijd en ook gekend
Maar wat moet ik dan met al die bezwaren

Reini schreef:Ondanks al de bezwaren werd hij toch wijd en zijd gekend.
Maar wat moet ik dan met al die bezwaren
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik vermoed dat het of een stuitligging is of een slecht geplaatste placenta.Sita schreef:Het wordt een moeilijke bevalling, socrates en lotte
Reini schreef:Ondanks al de bezwaren werd hij toch wijd en zijd gekend.
Maar wat moet ik dan met al die bezwaren![]()
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Sita
Hopelijk geen ezelsdrachtsocrates schreef: Ik vermoed dat het of een stuitligging is of een slecht geplaatste placenta.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Ja "ondanks alle bezwaren" ... Het is een cryptische beschrijving socrates, één van de twee woordjes die de oplossing vormen zi er gebald in.socrates schreef:Misschien zoeken wij het te ver en is het gewoon "BEROEMD" maar wat dan met "ondanks" ?
-
Sita
trots ? = ondanks en positief 
Maar dan zit ik weer met die bezwaren en het gekend zijn
Je ziet, ik vind geen combinatie van al deze hints ...
Maar dan zit ik weer met die bezwaren en het gekend zijn
Je ziet, ik vind geen combinatie van al deze hints ...
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Een bezwaar kan ook op eenvoudige wijze geuit worden. Ik geef een voorbeeld en dus ook een tip.
Iemand doet een voorstel, waarmee de ander niet helemaal akkoord is.
Hij antwoordt : Ja, ik begrijp het wel , m....
Oplossing is of zijn 2 veel voorkomende woordjes,aan elkaar geplakt en eindigend met een extra letter d.
Iemand doet een voorstel, waarmee de ander niet helemaal akkoord is.
Hij antwoordt : Ja, ik begrijp het wel , m....
Oplossing is of zijn 2 veel voorkomende woordjes,aan elkaar geplakt en eindigend met een extra letter d.