Wil. schreef:ebenhaezer schreef: (…) dat ze al uitverkoren waren van voor de grondlegging der wereld , dat zegt de Schrift ! Nu zullen velen zeggen : waarom ? is dat eerlijk ?
Eigenlijk heel eenvoudig : omdat de Almachtige Schepper , die ALLES VOORZAG EN DOORZAG , en alreeds de reddingsriem uitgeworpen had in de Verlossing door Zoon Jezus , zag dat ook dan de verwordenheid der wereld gestaag doorging , ja nog bonter werd , dààrom in zijn getrouwheid om zijn Beloften aan Israel , steeds zijn hand boven dit volk hield .
Want voor zijn plannen , om Herstel , Vrede en Gerechtigheid te brengen op aarde , wilde Hij juist dat volk gebruiken !
Als ik je goed begrijp, dan zeg jij dat het joodse volk al uitverkoren was vóórdat de aarde bestond. De reden daarvoor, is volgens jou omdat God plannen heeft om met dát volk herstel, vrede en gerechtigheid te brengen op aarde.
OK, dan. Hoe ver staat het met
de uitvoering van die plannen? Ik zie er niks van. Die "verwordenheid" van de wereld, is die volgens jou gestopt sinds de uitkiezing van het joodse volk? Ik zou denken dat vanuit het perspectief van de Bijbel de "verwordenheid" met de dag nog erger wordt, of vergis ik me hier grondig?
Ja Wil , dat begrijp je goed , alleen dat de REDEN DAARVOOR , niet alleen Zijn plannen zijn , maar ook juist de oorzaak er van , nl. de ZONDIGHEID van de mensheid , die altijd maar weer verkeerde keuzes maken met hun eigen willetje ! Ja en zo is het nog steeds : " ikke , ikke , ikke , en de rest kan stikken " , zelfzucht en machtmisbruik !
We zien al een begin van die UITVOERING , door het herstel van Israel : de terugkeer van alle Joden naar hun Land , uit alle delen van de wereld , traag maar het gaat steeds door ! Israel moet steeds verder gaan met huizen bouwen en komt plaats te kort !
Als jij niks ziet van die achteruitgang van onze wereld , dan ben je ziende blind , of je wilt het niet zien zoals zovelen , misschien omdat ze angst hebben ?
Ja , je vergist zich hier echt grondig hoor Wil ! ( Om duidelijk te zijn , iets wat aan 't verworden is , verliest zijn oorspronkelijke schoonheid en waarde , zoals het eerder was .)
Zal ik een paar dingen noemen ?
- Het stukgaan van de OZONLAAG rond onze aardbol , met het gevolg : veel stof in de lucht , het veel te heet worden van de zonneschijn . ( door alles wat men zomaar de lucht inschiet bijv. ).
- Zeeén en lucht die ongezond worden , waardoor veel ziekten en kwalen verschijnen , en dieren sterven ! ( door vuilheid overal .)
- Aardbevingen en overstromingen . ( door waarschijnlijk het te veel olie en goud en schat opgravingen ? )
- Overspannenheid , ziekten , of dwaasheden , ja ook zelfmoord . ( door te weinig rust , en bij velen door het voortdurend gebruik van smartfoon en dergelijks , of overtollig alcohol gebruik ! )
En zo zijn er nog wel meer dingen die meer kapot maken dan goed doen , zoek maar zelf uit .
Ja , men kan ZOVER geraken , door OGEN en OREN open te houden en Gods Woord te lezen , en dat doen vele ware christenen , en die hebben geen hulp nodig en worden ook niet gek , maar zijn juist sterk in de kracht van hun Heer en Schepper ! Alleen een kwestie van je verstand gebruiken en je eigen wil goed te gebruiken Wil !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .