Hoekje:"De oase van rust in 2018"
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Ik heb een grondig onderzoek gehad van mijn hart vanmorgen.
Ik moet op vrijdag 28/9 nuchter binnen voor een coronarografie, in onze taal heet dat een stent gestoken worden voor één ader die wat dicht geslibd is, de rest ziet er goed uit.
Ik moet er al om 7u30 zijn maar moet maar één dag en nacht blijven als alles goed verloopt.
Woensdag 19 september gaan ze me een bakje omdoen dat dan 24u (thuis) mijn hartslag zal controleren.
Ze nemen wel hun tijd in het bomvolle HHartziekenhuis vind ik.
Ik moet de hele maand heel kalm zijn, mag niet fietsen en moet overal oppassen dat ik niet val maar dat laatste deed ik al!
Ik ben langs de ene kant content dat het "maar" dat is en geen hartoperatie maar het duurt toch wel lang voor de ingreep zal plaatsvinden!
Maar ik mag me niet opwinden dus...moet ik geduld hebben, alles komt wel goed!
Ik moet op vrijdag 28/9 nuchter binnen voor een coronarografie, in onze taal heet dat een stent gestoken worden voor één ader die wat dicht geslibd is, de rest ziet er goed uit.
Ik moet er al om 7u30 zijn maar moet maar één dag en nacht blijven als alles goed verloopt.
Woensdag 19 september gaan ze me een bakje omdoen dat dan 24u (thuis) mijn hartslag zal controleren.
Ze nemen wel hun tijd in het bomvolle HHartziekenhuis vind ik.
Ik moet de hele maand heel kalm zijn, mag niet fietsen en moet overal oppassen dat ik niet val maar dat laatste deed ik al!
Ik ben langs de ene kant content dat het "maar" dat is en geen hartoperatie maar het duurt toch wel lang voor de ingreep zal plaatsvinden!
Maar ik mag me niet opwinden dus...moet ik geduld hebben, alles komt wel goed!
Ivette
-
Rietjes - Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Goeieavond iedereen
'k raak stilletjesaan weer in mijn gewone doen, 60 km gefietst om me wat af te reageren en 't helpt
Ivette, goed dat het maar dat is
makkelijk en vlug gezegd/geschreven van mij hé als ik er zelf niet voorsta
maar
moest het werkelijk dringend en heel ernstig zijn dan had men je niet laten naar huis gaan.
Een paar weekjes geduld, je rustig houden en 't komt allemaal goed.
'k raak stilletjesaan weer in mijn gewone doen, 60 km gefietst om me wat af te reageren en 't helpt
Ivette, goed dat het maar dat is
makkelijk en vlug gezegd/geschreven van mij hé als ik er zelf niet voorsta
maar
moest het werkelijk dringend en heel ernstig zijn dan had men je niet laten naar huis gaan.
Een paar weekjes geduld, je rustig houden en 't komt allemaal goed.
Oud maar niet out !
-
viv - Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52
Goede morgen!
Ivette, je zal nu wat geruster kunnen zijn nu je weet wat het is en vooral dat de dokters er iets aan kunnen doen. Gelukkig is de ingreep niet meer zo invasief als vroeger. Weet je al hoe het gaat gebeuren, via de lies of via de pols? Ik duim in elk geval voor jou dat alles goed mag verlopen - het blijft tenslotte je hart hé. Dat lange wachten is vervelend. Voor één keer zal je wel willen dat de tijd vlug gaat !
groetjes
Ivette, je zal nu wat geruster kunnen zijn nu je weet wat het is en vooral dat de dokters er iets aan kunnen doen. Gelukkig is de ingreep niet meer zo invasief als vroeger. Weet je al hoe het gaat gebeuren, via de lies of via de pols? Ik duim in elk geval voor jou dat alles goed mag verlopen - het blijft tenslotte je hart hé. Dat lange wachten is vervelend. Voor één keer zal je wel willen dat de tijd vlug gaat !
groetjes
Laatst gewijzigd door viv op 11 sep 2018, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rietjes - Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Goeiemiddag
Menu : Zwitserse schijf, gestoofd witloof, natuuraardappel en dan straks een stukje vers gebakken appeltaart.
Mijn ventje is daar straks thuisgekomen met een grote emmer appels vd buurman die moeten toch verwerkt worden hé; nu een taart, straks wat moes maken om in te vriezen en de rest morgen verwerken tot gelei.
'k weet dus weer wat doen.
Menu : Zwitserse schijf, gestoofd witloof, natuuraardappel en dan straks een stukje vers gebakken appeltaart.
Mijn ventje is daar straks thuisgekomen met een grote emmer appels vd buurman die moeten toch verwerkt worden hé; nu een taart, straks wat moes maken om in te vriezen en de rest morgen verwerken tot gelei.
'k weet dus weer wat doen.
Oud maar niet out !
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Goeie dinsdag iedereen
poetske was hier
en ik zat overal in de weg
zetels van in de veranda buiten gezet
voor zaterdag naar het contaener park te doen
zoveel zetels heb ik ook niet meer nodig
poetske was hier
en ik zat overal in de weg
zetels van in de veranda buiten gezet
voor zaterdag naar het contaener park te doen
zoveel zetels heb ik ook niet meer nodig
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Eris een plaats vrij gekomen in de kliniek zo kan ik nu dinsdag, de 18eseptember al geopereerd worden, ikke blij natuurlijk!Ikmoet daar maar om 11u zijn, word in de namiddag geopereerd.Ikmoet daar één nacht blijven en mag dan ’s anderendaags met een bakje voor de
hartbewaking aan, naar huis.
hartbewaking aan, naar huis.
Ivette
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
weer een mooie dag in het vooruitzicht
het is markt
en deze namiddag met een vriendin
naar de bloemekes in dadizele
gisteren avond was het kookles van Femma
twee warme en twee koude gerechten
een quiche met deeg en een zonder
heel lekker dat eet ik graag
en dan een gerecht met koude pasta
en een met koude rijst en daar ben ik niet zot van
liefst alles warm

zoals ik al zei Ivette

weer een mooie dag in het vooruitzicht
het is markt
en deze namiddag met een vriendin
naar de bloemekes in dadizele
gisteren avond was het kookles van Femma
twee warme en twee koude gerechten
een quiche met deeg en een zonder
heel lekker dat eet ik graag
en dan een gerecht met koude pasta
en een met koude rijst en daar ben ik niet zot van
liefst alles warm

zoals ik al zei Ivette

Groetjes van meme-rietje,
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
GOEDE MORGEN,
Het was me gisteren het dagje wel!
A. hebben samen met zijn kinderen beslist hem naar spoed te voeren,
Verward en spastisch, deze morgen kliniek gehoord oorzaak infectie urinewegen!
Ivette, we duimen voor de stent dat je terug naar de markt kunt gaan en fietsen!
Tot later veel telefoontjes en deze namiddag bij mijn maatje gaan
Het was me gisteren het dagje wel!
A. hebben samen met zijn kinderen beslist hem naar spoed te voeren,
Verward en spastisch, deze morgen kliniek gehoord oorzaak infectie urinewegen!
Ivette, we duimen voor de stent dat je terug naar de markt kunt gaan en fietsen!
Tot later veel telefoontjes en deze namiddag bij mijn maatje gaan
Laatst gewijzigd door greetie op 12 sep 2018, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Raar dat halve antwoord van Greetie, ik veronderstel dat A naar de kliniek gebracht werd?
Bedankt maatjes voor uw medeleven!
Nu zal het rap dinsdagmiddag zijn, dat is een heel geruststellende gedachte.
Vanmiddag ga ik toch naar de Bib en een potje koffie halen bij Maria die onlangs haar partner verloor en nu ook heel eenzaam achterblijft.
Morgennamiddag komt Dany op bezoek, ge weet wel de weduwnaar van mijn overleden nichtje Nicole.
Toch schoon dat hij zijn tante nog eens komt bezoeken, ik ben er blij om!
Vrijdagmiddag komt Christa mossels eten en zaterdagavond mag ik bij haar gaan eten
Of: met nog enkele leuke TV Programma's tussen zal het nu rap gaan tot mijn opname dinsdag!
Jammer toch dat Waldek verdwijnt in Thuis, daar waren we niet op voorbereid, zo'n goeie acteur, ik zal hem missen!
Ik wandelde vanmorgen voor de 1e keer naar de huisarts (hij moest mij nuchter bloed afnemen en het resultaat doormailen voor de operatie )anders fiets ik er altijd naartoe maar nu mag dat niet, moet zijn dat het gevaar op een beroerte of een bloeddrukval nog altijd aanwezig is.
Maar ik ben nu wel weer optimistisch hoor en heb vertrouwen dat alles zal goed komen!
Bedankt maatjes voor uw medeleven!
Nu zal het rap dinsdagmiddag zijn, dat is een heel geruststellende gedachte.
Vanmiddag ga ik toch naar de Bib en een potje koffie halen bij Maria die onlangs haar partner verloor en nu ook heel eenzaam achterblijft.
Morgennamiddag komt Dany op bezoek, ge weet wel de weduwnaar van mijn overleden nichtje Nicole.
Toch schoon dat hij zijn tante nog eens komt bezoeken, ik ben er blij om!
Vrijdagmiddag komt Christa mossels eten en zaterdagavond mag ik bij haar gaan eten
Of: met nog enkele leuke TV Programma's tussen zal het nu rap gaan tot mijn opname dinsdag!
Jammer toch dat Waldek verdwijnt in Thuis, daar waren we niet op voorbereid, zo'n goeie acteur, ik zal hem missen!
Ik wandelde vanmorgen voor de 1e keer naar de huisarts (hij moest mij nuchter bloed afnemen en het resultaat doormailen voor de operatie )anders fiets ik er altijd naartoe maar nu mag dat niet, moet zijn dat het gevaar op een beroerte of een bloeddrukval nog altijd aanwezig is.
Maar ik ben nu wel weer optimistisch hoor en heb vertrouwen dat alles zal goed komen!
Ivette
-
Michelly - Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Dag maatjes allemaal,
kom ook nog eens wat vertellen. Lees wel altijd alles bij maar daar houdt het ook mee op.
Ben maandag weer aan de naald geweest en dinsdag en woensdag laat ik me dan maar wat drijven en slaap veel. Heb veel last van misselijkheid en het gevoel dat mijn maag niet werkt. Is zo vervelend en neem dan maar weer motilium. Maar zoveel pillen daar ben ik ook niet scheutig op. Afwachten dus maar weer.
Ben vandaag wel naar de pedicure geweest want het was nodig. Maar de pijn aan mijn dikke tenen is nu weer voorbij en dat voelt heerlijk.
M. is heel druk aan het werk buien. Heeft de Rhododendron, die volledig bruin verbrand was, uitgetrokken en is nu bezig alle verbrande buxus uit te trekken. Dat is heel veel en daar heeft hij nog wel enkele dagen werk aan.
Ik houd me gedeisd en lees erg veel. Wat moet ik anders?
Stuur whatsapp naar mijn kleindochter in Bordeaux en naar kleinzoon in Maastricht. Vind ik fijn om zoveel contact te hebben.
Ik lees jullie wederwaardigheden en wens iedereen die zorgen en verdriet heeft, beterschap.
Slaap lekker allemaal.
Michelly
kom ook nog eens wat vertellen. Lees wel altijd alles bij maar daar houdt het ook mee op.
Ben maandag weer aan de naald geweest en dinsdag en woensdag laat ik me dan maar wat drijven en slaap veel. Heb veel last van misselijkheid en het gevoel dat mijn maag niet werkt. Is zo vervelend en neem dan maar weer motilium. Maar zoveel pillen daar ben ik ook niet scheutig op. Afwachten dus maar weer.
Ben vandaag wel naar de pedicure geweest want het was nodig. Maar de pijn aan mijn dikke tenen is nu weer voorbij en dat voelt heerlijk.
M. is heel druk aan het werk buien. Heeft de Rhododendron, die volledig bruin verbrand was, uitgetrokken en is nu bezig alle verbrande buxus uit te trekken. Dat is heel veel en daar heeft hij nog wel enkele dagen werk aan.
Ik houd me gedeisd en lees erg veel. Wat moet ik anders?
Stuur whatsapp naar mijn kleindochter in Bordeaux en naar kleinzoon in Maastricht. Vind ik fijn om zoveel contact te hebben.
Ik lees jullie wederwaardigheden en wens iedereen die zorgen en verdriet heeft, beterschap.
Slaap lekker allemaal.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)