Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, vertel het dan morgen maar als het van jouw hart af moet. Wens jou vandaag alleszins een betere dag.
HVT, wat een prachtig overzichtje. Veel beterschap voor de zieken.
MJ, het stond in mijn agenda wat jouw manlief betreft. De duimen staan hier natuurlijk omhoog en er is al een kaarsje aan het branden. Ik wens jullie zoveeeeeel succes. En wat de pup betreft, je mag wel kiezen of je een jongen wilt of een meisje, maar dat is het dan. Het is de kweker die aanduidt welke pup jij krijgt.
Toen we daar in Nederland op bezoek bij haar waren en een lang gesprek met haar hadden, zei ze al dat ik de zachtste eruit krijg. En ze heeft het dan, na het invullen van allerlei documenten , nog eens per mail bevestigd. Cobberdogs zijn van nature uit zeer gevoelige honden en kunnen absoluut niet tegen een keiharde opvoeding met veel geschreeuw, dat is echt uit den boze. Ik heb van nature een zachte stem, ben hypersensitief en kan dus zelf niet tegen harde geluiden, laat staan geschreeuw. Ze gaat mij een jongetje aanwijzen dat ook heel gevoelig is en mij helpt als ik het eens moeilijk heb en vice versa. Zo' n Australian Cobberdog wordt trouwens ook gebruikt als hulphond. Maar ik heb tegen mijn andere jongens ook nooit geschreeuwd, kan dat niet en vind dat dat niet hoeft. Als ze echt iets uitspoken is je stem ietsjes verheffen en zijn naam zeggen al meer dan genoeg. Steken ze echt iets uit ( wat bijvoorbeeld gevaarlijk voor hen is^), dan zeg je niets en breng je ze naar een ruimte in huis waar niets te beleven valt, hier is dat de waskamer, en je laat ze daar een kleine 5 minuten zitten met de deur dicht. Dat is dan hun straf en dat hebben ze zeer vlug door. Heb daar nog een grappige anekdote van van Niels. Die stak op een bepaald moment iets uit wat gevaarlijk was voor hem en toen hij mij zag en wist dat hij betrapt was, ging hij zelf al naar de waskamer om zijn straf uit te zitten. Dan mag je vooral niet in de lach schieten wat toen wel gebeurde.
Enfin, weer een epistel over de pup in wording.
Zwanenmeer, dank je voor jouw mooie plaatje altijd en de mooie wensen.
Oma-C, het wordt een stralende dag vandaag. Misschien ga je een wandeling doen als jouw gezondheid het toelaat natuurlijk.
Zo, ik ga beginnen. Moet morgen naar de luisterdokter zoals HVT dat altijd zo mooi zegt. Ga dus vandaag alles al boven poetsen. Moet ook nog naar de apotheek vandaag. Was gisterenavond naar de huisdokter geweest, was daar om 17.00H binnen en pas om 18.45H terug thuis. En nu moet ik vrijdag terug voor een aantal spuiten te laten zetten voor de reis. Nu ja, er zij ergere dingen.
Ga plaats maken voor Oma-C.
Ik wens iedereen een hele mooie dinsdag, stuur jullie heel veel groetjes , veel liefs en een sterkteknuffel voor wie hem kan gebruiken.

Goede woensdagmorgen iedereen, met stralende zonneschijn