Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

20 sep 2018, 15:32

Dag maatjes,

Mijn rechterarm ziet nog purper van de stent die dinsdagnamiddag rechts ingeplant werd.
Eerst die warme kleurstof in de ader dan het onderzoek waar de "ernstige vernauwing" zich bevond en dan de stent er in. Ik heb meer adem nu, alvast vooruitgang! Ik moest nog 24u met een opgeplakte Holter rondlopen en slapen, daar moeten we nu nog het resultaat van het hartritme van afwachten.

Allemaal geen pretje maar dan troost ik mezelf : als het maar dat is en: als het daarmee zou opgelost zijn maar daar geven ze me voorlopig nog geen uitsluitsel van .
Ik mag nog niet fietsen, geen emmers of zware lasten dragen (zal ik maandag moeten tegen Vicky zeggen)

Ik reclameer niet gauw in de kliniek, die mensen hebben zo al geen aangename job!
Ze vroegen me wat ik 's avonds wou eten: soep, koffie of pap. Ik koos voor soep maar ze hadden zich in de keuken vergist en ik kreeg een open tas koffie, die dus niet meer warm was!

Die patiënte naast me werd langs de lies geopereerd en moest uren stil op haar rug liggen!

Maar...ik heb veel aan Michelly en andere zieken hier gedacht en me heel gelukkig gevoeld met "mijn mini operatie"!

Ben wel heel blij dat ik weer thuis ben, ook voor mijn TV programma's waar ik zo graag naar kijk maar ook ...voor het eten, dat geef ik grif toe!

Het zal nu wel allemaal weer in zijn plooi vallen! Mijn arm doet zeer, ik zal maar stoppen voor nu.

Ja, schaffen, hopelijk eindigt Club Brugge ook dit jaar niet met 0 punten in the Champions League!
Veel chance voor Genk gewenst!
Ivette

Rietjes

20 sep 2018, 16:40

JOEPIE.....

ze is terug !

Vanaf nu wordt het alsmaar beter Yvette, je gewoon nog een paar dagen stil houden en genieten van je "thuis"  
Oud maar niet out !

schaffen

20 sep 2018, 17:56

Goede avond iedereen 

Fijn dat je terug bent Ivette , het is nu maar te hopen dat je niet vergeet , dat je het een tijdje rustig aan moet doen !!!

En het is zoals Rietjes schrijft , vanaf nu kan het alleen maar beter gaan .

Verzorg je !!!

Groetjes
Afbeelding
Laatst gewijzigd door schaffen op 20 sep 2018, 22:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Michelly

20 sep 2018, 22:26

Dag maatjes allemaal. 
Ik kom hier elke dag mijn licht opsteken maar reageer niet dikwijls. Mijn laatste scan was hetzelfde als de vorige en dus is mijn oncoloog content en moet ik het ook zijn. Intussen gaan de driewekelijkse afspraken met de naald lustig door en graag of niet, ik mag blij zijn dat dit bestaat, want anders zag het er heel wat slechter uit. Ik hoop dat het infuus nog heel lang zijn werk doet en dat is telkens bang afwachten. Was ik maar niet zo gauw en veel moe. Mijn zetel is mijn favoriete plekje en dat was ooit wel anders. Ik lees het ene boek na het andere en dat is ook genieten. Stel je voor dat ik niet graag zou lezen, wat moest ik dan aanvangen met al die lege uren van wachten. Als je K. hebt breng je drievierde van je tijd door met wachten, zowel in het ziekenhuis als thuis. Je leert wel geduldig zijn, of je wil of niet. Maar we zullen maar niet klagen, want het kon allemaal nog veel erger zijn en hoop doet leven (zegt men). 
Fijne avond nog allemaal en waai morgen niet weg. 

Voor iedereen, die gezondheidsperikelen of andere heeft, snelle beterschap en goede moed. 
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

meme-rietje

21 sep 2018, 08:48

goeie morgen iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Rietjes

21 sep 2018, 10:52

Goeie winderige morgen

Ja de herfst doet zijn intrede in groot ornaat, meteen regen en wind en lagere temperaturen.  Niet klagen of zagen, ieder seizoen heeft zijn charmes.

Michelly, je bent en blijft een vechter.  Respect ! 

Menu : peterseliesoep, kippeboutjes met venkel, flan

Fietsen zit er gisteren en vandaag niet in, er moet af en toe nog wat gewerkt worden ook hé en de voorraadkast vullen... is gisteren gebeurd.
Oud maar niet out !

viv

21 sep 2018, 13:00

Goede middag, 

Ben blij je opnieuw te lezen Ivette!  Ingreep achter de rug en hopelijk is het"probleem"  hiermee verholpen.  Ik duim voor je!
Ook Michelly wens ik heel veel moed om het allemaal vol te houden.  Positief blijven denken... het
is niet gemakkelijk als het allemaal minder wordt.  En toch moeten we tevreden zijn met wat er wel
nog allemaal kan.  "Genieten van de kleine dingen"... het is een kunst die je maar leert met vallen en weer opstaan (weet ik uit ondervinding) 
En natuurlijk zijn er altijd mensen die het nog moeilijker hebben maar dat neemt niet weg dat jijzelf het zwaar kan hebben. 
Sommigen hebben een zware en andere een lichtere "rugzak" om te dragen. 
Soms denk ik dat zo'n rugzak naar draagkracht belast wordt.  Maar dat wil niet zeggen dat hij makkelijker om
te dragen is.... 
https://www.youtube.com/watch?v=gqHEMkUyHCU 

Genoeg gefilosofeer...
Wat heb ik gisteravond genoten van de Europese match van Genk!!!  Ik ben natuurlijk supporter maar
bij momenten speelden de Genkies echt goed!   Ben allang content dat ik mijn abonnement
verlengd heb :-) 
Gisteren kon je nog in T-shirt naar de match en dát gaat zeker niet blijven duren.
Vandaag begint de herfst en het weer heeft zich op slag aangepast :-) 
Maar het is zoals Rietjes schrijft, niet klagen of zagen want elk seizoen heeft zijn of haar charme! 

En nu verder aan de slag en straks toch nog een wandelingetje maken! 

Viv

Rietjes

21 sep 2018, 17:21

Ik heb de zee gezien  :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet out !

schaffen

22 sep 2018, 07:28

Afbeelding

Goede morgen iedereen 

Fijne zaterdag 

Wat voor weer het ook wordt , maak er het beste van en geniet van de dag 

Groetjes

Rietjes

22 sep 2018, 09:12

Goeiemorgen

"Het kan niet alle dagen zon- en feestdag zijn ......."

Helaas niet, vandaag begrafenisdag van aangetrouwde nicht (94) die ik nauwelijks ken
misschien wordt het  dus toch een klein beetje feestdag in die zin dat het ontmoetingsdag kan worden met kozijns en nichten die we jammer genoeg (bijna) nooit meer zien.
Oud maar niet out !

meme-rietje

22 sep 2018, 09:19

goeie morgen iedereen

Afbeelding

Ivette

22 sep 2018, 15:30

Dag maatjes,

Zoals gewoonlijk geniet ik van uw vriendschap! Dank u wel!

Ik moest vanmorgen naar de apotheek en naar de Bank en ben natuurlijk lang onderweg geweest.
Net als hier mag ik me in ons dorp koesteren in veel kameraadschap, er werd me herhaaldelijk gevraagd hoe de ingreep verlopen is.
Het gaat me goed, ik heb natuurlijk nog wat pijn in mijn rechterarm maar dat zal wel overgaan!
Ik ben wel niet naar de Bib geweest: boeken wegen nogal en maandag, nadat Vicky weg is is het ook open.
Misschien gaat het dan al om te fietsen, dan zijn wat zware boeken geen probleem!

Vanmiddag kon ik nog in de veranda eten maar nu heb ik een trui/vestje aangedaan, ik vind dat regen altijd koud aanvoelt!
Vanavond zal ik de nachttarief van mijn accumulatiecentrale vullen want een paar zonloze dagen zullen de veranda ook niet meer warmer maken!
Morgen is er in Lichtervelde een anders zeer druk bezochte rommelmarkt maar de regen zal die nu wel verbrodden!
Ik weet, regen is meer dan nodig maar morgen komt die wel heel ongelegen voor Sander en zijn terras!
Misschien gaat die rommelmarkt wel niet door in regenweer want dat is eigenlijk ook niet te doen hé!

Hey Viv, dat geloof ik dat je blij bent met de vernieuwing van jouw abonnement bij Genk, ik vind het de schoonste ploeg met de beste trainer-spelers en supporters van het ogenblik en hoop dat het zo blijft!

Rietjes, uw foto's zijn zeker gemaakt met zo'n volwassen, groot apparaat, mens wat zijn ze klaar!

Allemaal nog een prettig weekend!
Ivette

Rietjes

22 sep 2018, 17:10

hallo

Net terug vd begrafenis en inderdaad het was een fijne middag met verre familieleden die je anders nooit treft en een lekker maaltijd als extra.
Er zijn  afspraken gemaakt voor een familiefeest, adressen uitgewisseld maar of het er ooit van komt is een andere vraag. 

Nu ff rusten en straks nog naar een BBQ.
Van het goede teveel vandaag ! 
Oud maar niet out !

meme-rietje

22 sep 2018, 18:51

slaap zacht iedereen

Afbeelding

schaffen

23 sep 2018, 07:27

Afbeelding

Goede morgen 

Fijne zondag iedereen 

Maak er een rustige zondag van , want met het voorspelde weer , zullen we niet veel buiten moeten komen 

Groetjes