Goede morgen seizoentjes,
wauw, ik heb tot bijna 8 uur geslapen, niet van mijn gewoonte op 'n zaterdag. Ons Ma belt niet vandaag, ik heb gisteren gebeld en gezegd dat ik voor onderzoeken naar de kliniek moest.
Poestvrouwtje viel mee. ( poetsvrouwtje omdat ze zeker 'n kop kleiner was dan ik) maar in 4 uur heeft ze gestreken, boven overal stof afgedaan, de bedden gemaakt, beneden gestofzuigd, stof afgedaan en alles gedweild tot in de keuken toe, waar ze eigenlijk de dampkap moest doen, maar door dat ze te veel andere dingen deed, heb ik hem dan rap nog zelf gedaan. Ik vroeg of het niet tè vuil was en ze gaf me een lachje. of dat goed was of niet weet ik niet. maar ze ziet werk wat A. de laatste tijd niet meer ziet omdat die gefixeerd is op DE koer. Ze was het zeker niet gewoon pauzes aangeboden te krijgen. Vanmorgen dus opgestaan, beide heren liggen nog boven, en eerst wat spuug opgekuist in de gepoetste gang en wat harde stoelgang opgekuist, die ik ( met handschoenen aan) in zijn bak heb gekieperd.
Hij heeft bijna een halve nacht naast me gelegen en gisteren zat hij ruim 5 minuten, kunnen er ook 6 geweest zijn op zijn gemak en helemaal op mijn linkerbil!
Hier rechtover zijn de werken begonnen. er staat daar aan de garage een grote zak voor bouwafval en ik zie Freddy over en weer lopen. Vandaag komt de stadslijst langs om hun kiescampagne voor te stellen: laat maar komen, Grietje! de vraag zal zijn of dat parkeerplaatsje op het kerkplein aan de glasbak behouden gaat blijven en of de stadspartij voor mijne portemonee zal zorgen, wat ik ook tegen de delegatie dames van CD&V heb gezegd. ik heb de test gedaan daar en daar kwam de partij uit wat ik wel al gedacht had. ventje heeft een volmacht en zal dan voor mij moeten stemmen. Die weet al voor wie hij gaat kiezen natuurlijk. Cezar heeft een nieuw gerecht: kapsalon. ja, je leest het goed. bakje kapsalon: kebabvlees, sla en frieten. hoeveel het kost stond er niet bij.
Toen ventje thuiskwam, heb ik hem gezegd dat de nieuwe Deflo uit was en we dus naar de boekhandel moesten. ( was waar want ik kreeg een mail) moest trouwens naar de veritas om zwarte elastiek voor mijn regenhoedje goed op mijn klein koppeke te houden en dan in mijn gewoon hoedje ook elastiek te naaien omdat die ook los zit. dan naar zeeman waar ventje drie halloweenspinnen gekocht heeft voor in zijn buro. op elke pc gaat daar ene staan. Dan heb ik hem bel & bo binnengesleurd, direct de mannenafdeling op en hem een hemd laten kiezen. 't is een lichtblauw geworden met wat tekening. Dan heb ik in de action een paar dingen gekocht waar al sinterklaas stond & de kerstman! ik heb het al gezegd en ik blijf het zeggen: dàt wordt nog eens een afrekening in het mileu! en daar heb ik nog wat kaartjesmatriaal gehaald en een extra opbergmandje. voordat we aan onze shop till you drop begonnen zijn heb ik eerst een spuitbus in kruidvat gehaald en dan zijn we iets kleins gaan eten. ik kreeg een extraatje bij mijn croque madam: 1 eitje was gebroken, dus kreeg ik er twee!

Serveuze zei: dat ga jij niet jammer vinden, zeker? neen helemaal niet.
de lenterolletjes waren niet zo erg lekker. maar het was eten. moet nog de afwas ervan doen. had ze geserveerd met de saus die erbij zat en soyasaus en ventje vond de soyasaus er beter bij passen. ik vond dat ze beter filodeeg gebruikt hadden ipv bladerdeeg. voor morgen heb ik vlees: lam. voor vandaag weet ik nog niet wat ik ga eten, of we brood doen of dat ventje iets haalt om warm te eten. heb ook alles in huis om yambalaya te maken. en heb nog een pot goulash gevonden.
MJ: van mij mag je zo'n halloweentje maken en opsturen, ik zelf maak er geen want ik doe normaal niet mee aan die halloweenhype. Ik kreeg wel van een texaanse online vriendin als ik nog in engeland vertoefde wel een gewoon kaartje met allerlei halloweenglittertjes in en in engeland was daar overal tapijt dus heb ik tot weken na de ontvangst van dat kaartje nog schedeltjes, zwarte katten en halve maantjes in dat tapijt gevonden.
Oma C: "you have been assimilated by the borg: resitence is futale." ik heb ook al verschillende keren aan zo'n bloeddruktoestel gehangen. leuk is het niet. de eerste keer gaf hij gedurende de nacht de hele tijd errror en ik werd en wel wakker van en Mies (leefde toen nog) vond dat niet fijn dat vrouwtje om de zoveel tijd begon te brommen.
Helena: je laat toch die voorraad van dat beestje zitten? ik vermoed ook zoals zwanemeer dat het een eekhoorntje is.
ik ga pillen pakken; eerst magnesium en dan later de rest. en dan eens kijken wat we voor ontbijt gaan binnenspelen.
Fijne dag allen, Toedels!