Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

23 sep 2018, 09:18

goeie frisse morgen iedereen
jaja de verwarming mag aan
en nu een goe zatje kaffie

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina

23 sep 2018, 09:33

Hallo allemaal !

Lang geleden dat ik hier nog wat kwam schrijven, al kom ik wel geregeld eens lezen.

Yvette, 't was toch schrikken, maar gelukkig ben je weer aan de beterhand. Doe maar voorzichtig aan, en ja zware dingen dragen is zeker geen aanrader.
Ik woon hier op wandelafstand van de Colr... en doe soms mijn boodschappen te voet, dan denk ik altijd, ik heb toch niet veel mee... en verdeel het in twee boodschappentassen, maar ja dat weegt toch direct goed door !

Michelly, het is zoals Rietjes zegt, jij bent heel moedig, en lezen is zeker een mooie hobby, ik lees tegenwoordig ook veel. Als ik naar de bib ga is dat ook meestal met de fiets, want ja boeken, dat weegt direct door !

Viv, nu kan je echt wel trots zijn op je club hé, en raar maar waar mijn dochter en kleinzoon Lennert zijn supporter van Club Brugge, ja wonen dan ook in Kn.Heist; maar ze houden ook van Genk, goed hé !

Mémérietje, Schaffen, Joke, en alle maatjes die hier nog iets schrijven of hier komen lezen, voor jullie allemaal, een mooie zondag, ja de herfst heeft haar intrede gedaan, frisjes zo een 14 graden hier in Koksijde. Deze middag komt G langs, hij wil iets gaan eten in een restaurantje hier in het dorp, om over zijn verjaardagsfeest te spreken, ja begin november wordt hij 80, en dat wil hij vieren met zijn kinderen en kleinkinderen. 't Zijn eigenlijk mijn zaken niet maar hij stelt blijkbaar mijn "goede" raad nog op prijs.

Dus als we bijten gaan, een jasje en paraplu zullen van pas komen ! Vele groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

23 sep 2018, 11:07

vond dit een mooie foto
het gelijkt op de weg hier om naar de oprit van Ieper- Kortrijk te gaan

Afbeelding

Rietjes

23 sep 2018, 14:12

Goeie middag

Sjonge sjonge toch wat een weertje
en toch hebben we deze morgen al zo'n 10 km gewandeld
kwestie van het teveel aan eten en drinken van gisteren wat te compenseren.

Voor de rest van de dag kom ik nu niet meer buiten, W naar het voetbal en ik met een boek in de zetel
met
dikke sokken aan Afbeelding.

Menu : gehaktballetjes in tomatensaus, prinsesjes, aardappel
Oud maar niet out !

Ivette

23 sep 2018, 22:31

Viv, proficiat met alweer een glansprestatie van uw Genk!
Niettegenstaande het tegen Cercle Brugge was die de punten hard nodig hebben ben ik oh zo blij voor uw schone club! Hoop dat ze nog lang zo mogen spelen en zoveel goals maken!
Slaapwel!
Ivette

omadina

24 sep 2018, 07:31

Goede morgen allemaal !

Nog enkele donkere wolken, precies een schilderij als ik naar buiten kijk !

Maar ze voorspellen beter, dus kunnen we weer naar buiten !

Voor jullie allemaal een goed begin van hopelijk een fijne week !

Groetjes, omadina
Afbeelding
Lieve Musti, verleden week overleden na een mooi leven in het gezinnetje van mijn jongste dochter. Het is maar een poes, zal je misschien denken, maar 14 jaar deel uitmakend van hun leven, wordt hij zomaar niet vergeten.

meme-rietje

24 sep 2018, 09:25

goeie morgen iedereen
ben benieuwd
heb me ingeschreven voor deze namiddag een lachsessie te volgen
gebracht door het lachatelier van Koekelare
zou goed zijn tegen stress en de mallemolen van het leven

"LachAtelier biedt
  • Lach Degustaties of lachsessies
  • workshops Teambuilding en
  • voordrachten."
zoals ik al schreef ben benieuwd Afbeelding

Afbeelding

omadina daar kun je ook verdriet van hebben 
    al is het maar een kat
    deelneming in jullie verdriet 

Rietjes

24 sep 2018, 10:33

Goeiemorgen

Zag het er gisteren triest uit buiten, vandaag is de zon er weer.
    Net goed om te zien hoe vuil mijn ruiten wel zijn Afbeelding
    maar 'k laat het voorlopig zo hoor
    'k zie er nog altijd door Afbeelding

meme-Rietje, misschien best een pamper aandoen want je weet van lachen kunnen bepaalde spieren wel eens slecht gaan werken AfbeeldingAfbeelding

Wat moet je doen als je broodoven, je wasmachine, je kookwekker en de telefoon op hetzelfde ogenblik
    gaan piepen ?
    Schrikken en kalm blijven ! Vrouwen kunnen toch multitaksen Afbeelding.

Menu: verse tomatensoep, gyros met puree
    Oud maar niet out !

meme-rietje

24 sep 2018, 17:12

interessant 
    ze heeft eerst een hele uitleg gegeven
    en dan begon het
    we moesten in een ronde staan
    en het kind uithangen Afbeelding
    we moesten een brabbel taal spreken zoals de kleine kinderen
    en dingen doen zoals de kleine kinderen en zingen
    en dat was wel komiek en moest ik lachen, had zelfs de slappe lach
    maar toen was er lach meditatie 
    je lag op een matje en moest lachen
    er waren er die dat konden
    zelfs luid heel luid lachen of ze het grootste plezier hadden
    maar als er niks is om te lachen dan kon ik niet gebaren dat ik plezier had en lachen
    ik heb toen een beetje zitten rond kijken naar alle anderen die zelfs weenden van het lachen Afbeelding
    nu ik voel me wel goed,
    slaap wel

Rietjes

24 sep 2018, 18:29

meme-RIetje, dus niet in je broek gedaan Afbeelding
    'k zou het ook niet kunnen hoor lachen op commando.

Wij hebben van het mooie weer gebruikt gemaakt om nog maar eens te gaan fietsen.
    Oud maar niet out !

Ivette

25 sep 2018, 10:12

allez meme-rietje hoe belachelijk is dat, moeten lachen op commando, aan zo'n betutteling van ouderen zou ik niet meedoen!!!
    Het is moeilijk om volk te trekken, weet ik maar om een namiddag te beloven waar "hartelijk" zal gelachen worden gaat me toch ook te ver als het dan op zo'n manier gebeurt!
    Soit,volgende keer beter!

Is iedereen hier ook fier dat onze Thibaut Courtois de beste keeper van de wereld is? Ik wel want ik vind dat zelf ook.
    Is Jean Marie Pfaff dat nog geweest of heeft hij zich dat maar ingebeeld?
    Pas op, het is ook een heel goeie geweest en ene die veel geld uit zijn carrière gehaald heeft, chapeau!

Ik verbeter nu rap, ik heb wel te lang op mijn verwonde arm gelegen vannacht.
    Je mag het aan niemand zeggen maar gisteren ben ik naar de bib gefietst! Mijn fiets en ik waren danig content om weer dat korte eind te rijden en het was zulk goed weer, ik kan echt van zulke kleine dingen genieten!

Mijn buurvrouw was binnengekomen, ik heb een pauze moeten inlassen.

Nu ga ik dit rap posten voor ik alles kwijtraak!
    Doeiii
    Ivette

viv

25 sep 2018, 11:35

Goede morgen, 

Mooi weer toch nog altijd!  Wel frisjes deze morgen maar de zon schijnt en het zal wel vlug opwarmen! 

Ja oma-Dina, een huisdier afgeven waren je jarenlang mee samenwoont doet pijn.  Ik heb mijn katten
    heel lang mogen houden;  Spiroe is zelfs meer dan 21 jaar geworden. Nu heb ik geen dieren meer...  Al is het toch een gemis - 't is zo leeg in huis. 
    Ondertussen heb ik wel elke dag twee poesen op bezoek die hun dagelijks snoepje komen halen :-)

Genk blijft het goed hé Ivette!  De supporters beginnen ook terug te komen naar het stadion.  Het is natuurlijk
    gemakkelijker om te supporteren als het goed gaat ...  Zelfs ik heb op het punt gestaan af te haken al zou ik ondanks alles toch supporter blijven natuurlijk.  Is het jullie al opgevallen hoeveel Limburgers en ex-Genkies het goed doen bij binnenlandse en buitenlandse ploegen, en zeker ook bij de Rode Duivels. 
    Een beetje chauvinistisch zijn mag wel eens als rasechte Limburger hé ;-)
    Thibaut Courtois is letterlijk en figuurlijk groot geworden bij Genk.  Ik heb het prille begin van zijn carrière live meegemaakt :-) 

Toch maar oppassen met fietsen Ivette.   Als je zou vallen ben je nog verder van huis.  Heb je al een definitieve uitslag gehad?
    Zelf fiets ik niet graag, bang om te vallen en o zo gevaarlijk hier in de stad.  Ik doe alles zoveel mogelijk te voet.  En sinds "30-30"  doe ik dagelijks weer mijn wandeling.  En natuurlijk meer dan 30' want dat is al wandelend niets.  Probeer de natuurgebieden hier in de omgeving (opnieuw) te ontdekken. 
    En er is echt nog veel moois te zien. Zondag ben ik zelfs een 6 km in de regen gaan wandelen en het deed deugd :-) 
    De geur na regen is iets apart, zeker na een lange droge periode. Daar bestaat zelfs een naam voor: petrichor ;-) 
    Vandaag zal de wandeling in het groen er aan inschieten en het zal een soort "stadswandeling" worden.  Seffens vertrek ik naar Antwerpen om vanavond naar een optreden van "Bart Peeters in koor" in de Singel te gaan kijken en luisteren.  Een vriendin doet mee met haar koor, het Pieter-Jan Van Paesschen koor uit Zonhoven.   
    Ik kijk er naar uit! 

Wens iedereen nog een fijne dag! 

Viv x

herfst...
    Afbeelding

Rietjes

26 sep 2018, 08:21

Goeiemorgen

We vliegen erin.....
    't is hoognodig hierboven Afbeelding
    Oud maar niet out !

omadina

26 sep 2018, 08:21

Goede morgen maatjes,

Dank U wel voor het medeleven, ja het is maar een kat, maar Ilse , haar man en de twee jongens waren er dol op, maar ja, raskatten leven minder lang... Viv, vroeger , als ik nog bij mijn ouders woonde, hadden we ook altijd een poes, soms zelfs twee, gewone katten en die leefden ook heel lang, ze aten gewoon de overschotten van tafel op en likten melk... ja nu mag dat allemaal niet meer...

Yvette, ja ik kan je wel begrijpen, dat je graag fietst, ik doe het ook graag. Wees toch maar voorzichtig, als je je nog wat duizelig voelt.

Mémérietje, je doet me al lachen door je verslag over die lachsessie. Ja ik denk er over als Yvette, als het geforceerd is, gaat dat toch niet. Maar zeker is het zo: lachen is gezond en doet je de zorgen vergeten, efkens toch !

Gisteren ben ik ook naar de bib geweest, te voet, het is zo een 15 minuten doorstappen. Ik heb wel twee draagtassen genomen, want boeken wegen door om ze te dragen. Ik breng altijd 5 of 6 boeken mee, naast echt gebeurde verhalen ook romans en thrillers. Nu ben ik beginnen lezen aan de biografie van Salvador Dali, interessant, gek of geniaal, ja 't ligt dicht bij elkaar soms...
    Ik wandel ook graag Viv, ja bij jullie is er ook mooie natuur. Hier heb ik naast het strand ook de duinen ontdekt, goed schoeisel, en sportkleren en je kan er tegen. Dat zal Rietjes ook wel zeggen, want een buitje kan jou ook niet tegenhouden om buiten te gaan !

Allez, 'k zal mijn stofzuiger eens doen werken, maar het is ene die ik altijd nog moet sturen, gene robot...

Dus voor jullie allemaal, hou jullie goed nog een mooie dag, jaja de zon schijnt hier al door de ruiten, dat tovert een echte glimlach op mijn lippen !

Knuffel, omadina

meme-rietje

26 sep 2018, 08:48

goeie morgen allemaal
    gisteren avond was het Femma ontmoetingsfeest
    met een optreden van Agnes Bruneel met pianist Geert Valcke
    het was leuk gebracht met een drankje en een hapje
    vandaag gastjes dag  :lol:
    blij dat ik ze weer terug zal zien

Afbeelding