Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Michelly

26 sep 2018, 15:50

De zon schijnt stralend tot in de living en buiten op de draad zwiert de was heen en weer. Geen probleem om te drogen vandaag en ook niet zo warm dat een mens zich er ongemakkelijk door voelt. Ideaal weertje dus. Vannacht heeft het blijkbaar aan de grond gevroren want de weide achter was helemaal wit. Slaapt heerlijk als je het mij vraagt. En Laura is dan gewoonlijk van de partij overdag. Een mens voelt zich gelijk een stuk energieker en gezonder. (Ook al is dat maar illusie). Nu wat tokkelen, daarna wat lezen en dan TV kijken. Wens iedereen een heerlijke dag en verheug jullie maar op morgen want die wordt nog een beetje beter naar het schijnt. 
Corry gaat het al een beetje beter?  
Rietjes zal wel de koning te rijk zijn met die laatste mooie zonnige dagen, zodat de fiets nog niet op stal moet. M. is ook fietsen, want nu kan het nog hé. Als het te koud wordt, gaat hij wandelen in het bos hier vlakbij. 
Vivke geniet jij ook maar van die mooie dagen want daarna wordt het heel veel kouder. 
OmaDina ik benijd je dat je aan zee woont. Ben er al sinds einde 2014 niet meer geweest. Heb heimwee.
Mémé Rietje vind het geweldig dat je zoveel onderneemt en niet in je eentje thuis blijft zitten!
Ivette gaat het al beter na de ingreep? Oppassen met de fiets hé. Ik mag niet fietsen van M. omdat hij bang is dat ik door te duizelen zal vallen. Als ik nu ook nog iets breek is hij helemaal de pineut natuurlijk. Dus luister ik maar braaf met pijn in het hart.
Ik weet het verder niets meer, maar als ik iemand vergeten heb, is dat onbewust en sorry daarvoor. Wens iedereen een heerlijke dag verder en straks een heel gezellige avond.  
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

omadina

27 sep 2018, 08:47

Goede morgen allemaal !

Gisteren was het al zo een mooie dag, en vandaag voorspellen ze nog een paar graadjes erbij.
Gisteren konden we 's middags nog op een terrasje op de dijk zitten, heerlijk was dat ! 
Michelly, ik ben altijd blij als je wat komt schrijven. Ja, als West Vlaming kwam ik wel meer naar de kust, zo eens van oost naar west, maar nu ben ik toch blij dat ik de knoop heb doorgehakt om hier permanent te wonen. Ja, ik weet dat je zo graag naar zee kwam, maar dat komt zeker terug !
Geniet ondertussen maar van de mooie natuur in Limburg.

Straks, om 10 u 30 ga ik nog een dubbeltje spelen, de laatste keer van het zomerseizoen en morgen is het dubbelplezant, in de namiddag ter afsluiting, en daarna bbq. Vanaf oktober is het winterseizoen en spelen we in de zaal, ook wel plezant, maar lastiger voor de knieën, die hard court.

Maatjes , ik wens jullie ook een fijne zonnige dag, geniet er maar van, en een mooi weekend !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

27 sep 2018, 09:26

Joepie, heel wat post hier, ook van omadina, Viv, meme-rietje, Rietjes en vooral van Michelly waarvoor ik een grenzeloze bewondering heb. Ge kunt niet denken hoeveel ik aan haar gedacht heb toen ik daar met mijn gestrekte te opereren arm op de tafel lag! Ik weet niet waar die zieken de courage vandaan halen (ook mijn man was zo'n sterke nooitklager!) Ik heb al zeer nog voor ze beginnen!

Bedankt voor uw medeleven maar dat ik naar de bib fietste was geen doodzonde hoor, het is maar 2 straten ver en in ons dorp is het nog kalm hé.

Bezoek dat ik al gehad heb, ik kreeg al aardbeien, pompoen, zelfgemaakte gelei, pralines, zo lief allemaal , ik koester me echt in al die genegenheid!

Gisteren heb ik de Okra oktober krant samengesteld, was een zware bevalling, een zeer moeilijk programma!
Ik doe het nu al 4 jaar en nog gaat het niet helemaal vlot! 
Ik heb me maar in de namiddag met mijn boek in het zonnetje gezet en dan 's avonds verder gewerkt.
Het is af en het is schoon dat is het voornaamste.

Vandaag en morgen kan er niemand in mijn straat, die wordt afgekrabd en hergoten.

Deze middag bus ik eens naar Brugge, ik ben er nog het hele jaar niet geweest en misschien wordt het wel de laatste warme namiddag!
Zal heel vroeg moeten eten want iets na 12u moet ik al opstappen. Ik weet nu al dat ik zal genieten van het ogenblik dat ik aan 't Zand afstap. Zo gemakkelijk dat ik nergens moet overstappen: een ware luxe zelfs!

Dag maatjes, ik zal jullie later wel de groeten doen uit Brugge!

Viv, niet zo leuk hé dat Brugge verliest tegen zo'n kleine club, nog een troost dat ook Standard verloor!
Ivette

Rietjes

27 sep 2018, 20:06

Goeieavond

De laatste zomerse dag ?

Hopelijk niet maar 'k heb toch maar het zekere voor het onzekere genomen en er een fietsdag van gemaakt.

Zeg maar gerust "weeral"

We zijn met de wagen de provinciegrens over gereden en hebben daar dan een heel mooi gebied ontdekt, met de fiets dwars door Provinciedomein Het Leen en Drongengoed.  Zo mooi en rustig dat het daar is en nog zoveel groen.

We keren er zeker nog terug

Menu :  op een zonnig terrasje voor mij scampi in een lekker currysausje, voor W varkenswangetjes.

Weten de Oost-Vlamingen waar ???? 

Afbeelding
Oud maar niet out !

Rietjes

28 sep 2018, 08:47

Goeiemorgen !

Zou het met de leeftijd te maken hebben of met gewenning ?
Ik begin meer en meer te genieten van een half uurtje soezen 's morgensvroeg Afbeelding

Nu toch tijd om tot actie over te gaan ! 

Ivette, hoe vond je het hernieuwde Zand in Brugge ?
Ik vond het vroeger mooier, 't is zo leeg nu.
Oud maar niet out !

Ivette

28 sep 2018, 10:14

Zoals wij hier zeggen: "ik heb mijn tand mogen uittrekken " om naar Brugge te gaan!
De bussen kwamen niet tot in het centrum van Gits wegens de grote werken!
De geklasseerde kasseiweg naar ons dorp is al maanden gesloten omdat ze daar nieuwe fietspaden aanleggen.
Gewoonlijk komt de 74 Roeselare-Brugge dan door mijn straat maar door de werken worden alle auto's  ook hier geweerd gisteren en vandaag.
Het stinkt hier geweldig door de nieuwe laag asfalt die ze nu aan het gieten zijn.

Ik was natuurlijk teleurgesteld, ben dan een toertje gaan wandelen want op mijn kliniekverslag staat dat ik minstens 3u per week moet sporten!!!
Maar, ik doe dat niet graag zo helemaal alleen en... ik lees een spannend boek! Daarmee heb ik wel nog wat in het zonnetje vertoefd.
En, als ik eerlijk ben ik weet niet of het nu al zo'n aanrader was die Brugge trip, ik ben nog niet zo sterk heb ik gemerkt.

Dus, Anderlecht ook verloren of: alle grote ploegen kopen dure spelers in het buitenland en die worden dan afgekuist door eigen jeugdspelers, goed vind ik dat!
Ivette

Rietjes

28 sep 2018, 11:32

Brugge loopt niet weg Ivette en goed aangekleed kan je er ook in de winter leuk wandelen.
Geef jezelf maar tijd om weer helemaal te herstellen.

Menu :  Verse soep, koelkastrestjes verwerkt tot een salade 
Oud maar niet out !

meme-rietje

28 sep 2018, 11:47

goeie bijna middag allemaal
deze morgen gaan ontbijten naar Elckerlyc
ben eens binnen gesprongen in c en a
maar hadden die kleur broek niet meer, kaki
gisteren haartjes geknipt
en hulpje gekomen
deze avond naar gastjes
V. juist gebeld, gastjes afgelast
het is voor volgende week zaterdag

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

viv

28 sep 2018, 13:34

Goede middag, 

Een grijze dag... ideaal om binnenhuis wat werk te verzetten.
Gisteren heb ik van het zonnige weer geprofiteerd om de tuin al wat op te ruimen... de zonnebloemen weggedaan en de tomatenplanten uitgedaan.  Vandaag komt ze de groencontainer ophalen dus opgeruimd staat netjes.  Er hingen nog veel groene tomaatjes aan de struiken - ben benieuwd of die nog rood worden. 

Michelly ben blij dat jij ook van deze mooie nazomerdagen kan genieten,  al is het niet aan zee. 

Ja Ivette, de "grote" ploegen liggen al uit de beker.  Genk heeft de eigen jeugdspelers de kans gegeven en die hebben het wel goed gedaan.  Zouden die grote ploegen er misschien geen zin in hebben?  Zou erg arrogant zijn en toch ook een degradatie van de Beker van België.
"Je tand uittrekken" - die uitdrukking kende ik nog niet... 
Zoals je schrijft misschien maar goed dat Brugge niet doorgegaan is. Eerst helemaal herstellen en uitstel is geen afstel.  Er komen ongetwijfeld nog mooie dagen! 

Vanavond ga ik naar de Hasseltse revue "Rappleer dzj'oech nog"  naar aanleiding van 40 jaar Revue in Hasselt.  Hopelijk versta ik het goed genoeg want ik ben het Hasselts dialect niet machtig, versta het wel maar spreek het niet.  Ik woon achtendertig jaar in Hasselt maar hoor amper dialect praten.  Waarschijnlijk een gevolg van mijn generatie die AN op school moest spreken en dus ook hun kinderen geen dialect geleerd heeft. 

Dat stadhuis deed mij denken aan het stadhuis van Bilzen maar zover zal je wel niet gefietst hebben hé Rietjes ;-)

groetjes, 
Viv  

Afbeelding

Afbeelding

schaffen

29 sep 2018, 06:44

Afbeelding

Goede morgen 

Fijne zaterdag iedereen 

Groetjes

meme-rietje

29 sep 2018, 09:09

goeie morgen iedereen
ziet er buiten weer goed uit
heb geen nieuws vandaag
wat de menu is weet ik nog niet
zal eens moeten koekeloeren in de diepvries

Afbeelding

Rietjes

29 sep 2018, 12:51

Goeiemiddag

Leuk weertje, volop zon, de was heeft er baat bij en onze energierekening ook.

Ik stel me  vaak vragen over het energieverbruik van openbare gebouwen, verlichting, verwarming...dag en nacht en dan zouden wij moeten besparen doen we trouwens automatisch al denk ik.

Menu : een lekker visje.... deze morgen met mijn fiets gaan halen naar de markt.
't was lang geleden dat ik nog eens naar de markt geweest was.

En wat denken jullie van de Belgian Cats  :!: :!: :!:
Ieperse katten hé !  We zijn er supertrots op ! 
Oud maar niet out !

omadina

29 sep 2018, 13:42

Goede middag,

Ja, dat gebeurt niet zo vaak dat ik 'smiddags nog de laptop hanteer...
maar ik wil jullie allemaal een super zonnig en gezellig weekend komen wensen !
Ja, Rietjes, ben ook trots op de Belgian cats, volg ze zo toch een beetje, mooie sport trouwens.

Yvette, ja alleen sporten is misschien niet zo leuk, maar ik doe toch graag een wandeling in de natuur, of langs het strand, zomaar in mijn eentje, gewoon om te genieten van de natuur, en op mijn eigen tempo. Goed dat je Brugge uitgesteld hebt, 't loop niet weg, zoals Rietjes zegt en dan kan je dubbel genieten.

Deze namiddag zal het goed zijn in de zon, buiten en een beetje sporten, 3x 45 minuten dubbel-plezant met de maatjes, jong en ouder, en vanavond bbq en een wijntje of voor de liefhebbers een lekker bier, oei dat is dan weer niet zo goed voor de lijn, maar als het is als verleden jaar, wordt het zeker gezellig !

Ik zal me maar eens gaan omkleden, we zullen nog in t-shirt en rokje kunnen spelen om het zomerseizoen uit te wuiven.

Voor jullie allemaal nog een mooie namiddag en geniet maar van de zonnestralen !
omadina

Blijft toch een mysterieus beest, zo een kijkers !!!

Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

30 sep 2018, 09:07

goeie frisse morgen allemaal
°deze morgen was het bij mij 3°, buiten hé
er hangt een termometerke aan mijn slaapkamer venster
en die ligt op het noorden
en langs achter op het zuiden was het 7°,ook nog fris
maar het is al aan het verwarmen
en we zullen een mooie dag krijgen
en alles verloopt hier vandaag kalm
ik ga nu eten, een croisonke met een pot koffie Afbeelding

Afbeelding

Rietjes

30 sep 2018, 09:43

Goeie morgen

't ziet er inderdaad goed maar frisjes uit buiten
't zal deugd doen buiten te zijn vandaag
want
gisterenavond hadden we het feestje met de 70-jarigen van het dorp, lekker en leuk maar zoals meestal bij dergelijke gelegenheden wat teveel geestrijk vocht binnen.
Oud maar niet out !