In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

06 okt 2018, 11:54

Joepie joepie!!!!voor Clive!!!!

Al 100€ verdiend vandaag want al twee uur geschilderd.
Ik ga nu verder doen: nog vier pilaartjes die het afdak steunen;
Ik moest effe stoppen want de borstel vloog weer vanzelf uit mijn handen. 

Oma-C

06 okt 2018, 14:30

@ clive, hoera...van harte gelukgewenst... :lol: :D
Je kan de dagen aftellen nu... :wink:

Helena, doe zo voort je kan nog rijk worden :lol: :lol: :P
en het is mooi weer buiten...geniet ervan...

De was is droog ik ga strijken buiten op het terras :wink:
opgeruimd staat netjes...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

06 okt 2018, 18:45

AfbeeldingGoede avond allemaal, 
Hier was zon tot over een half uurtje en dan wordt het gauwdonker...
de dagen zijn al rap korter geworden :roll:

Ik wens jullie allen een fijne avond en een goede nachtrust
Tot morgen... :wink:

Helena van Troje

06 okt 2018, 19:14

Het is goed dat je niet weet wat de echte schilder vraagt voor de rest van het buitenschrijnwerk oma-C :wink: :D
Ik zal toch nog een tweede couche moeten geven vrees ik. Buurman zegt dat het goed is, maar deze perfectionist is niet zinnens volgend jaar alweer zo een capriolen uit te halen...

Ik heb nog een wasje geslagen, de strijkkamer opgeruimd, want J. komt maandagvoormiddag...
Voor de rest op het terras genoten van het zonnetje en kruiswoordraadsels.
Voor het bezoek maandag namiddag moet ik nog kaasjes en salami gaan halen en de taart bij de bakker.
De rest is zover in orde als maar gaat.

Morgen dan eens gaan kijken naar de fair-trade markt waar de oudste met zijn wolwinkeltje een standje heeft.
Daarna naar de familiereünie. Ben benieuwd naar alle kleine kindjes die er zullen zijn.

Het rauwe witloof met hesp en een eitje met gebakken patatjes heeft gesmaakt.

Slaap wel allemaal voor straks.

anjelierken

06 okt 2018, 19:38

Hallookes iedereen,

Clive: wat een fijn nieuws :D.Nu nog even wachten en hij komt naar zijn home for ever.Toch spannend dat je alles per gsm kon volgen.

Gisterenavond was ik echt moe, een ganse dag met 2 ukkepukjes is toch wel topsport :D.Ukkemeisje van 5 maanden oud heeft amper 45 min.geslapen, met ukkepuk ben ik gaan wandelen in de buggy (om hem te doen slapen).Na 1 dik uur wandelen viel hij eindelijk in slaap, en heeft hij toch 1,5 uur geslapen in de buggy.
En verder spelen , spelen en nog eens spelen :D.

Zoonlief heeft toch redelijk wat werk gedaan, zei hij.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

07 okt 2018, 05:16

Goede vroege morgen seizoentjes,

Dees trees is weer vroeg op en geen idee waarom. Er is wel al veel wind, kan daaraan liggen.
Gisteren frietjes gaan halen en vandaag chinees. Morgen eet ik bij moeder. Die wil als ventje na het werk komt, naar de aldi die verhuisd is en naar schoenen Torfs. Hij pruttelde wel, maar ik zei dat als je dat niet voor je schoonmoeder over hebt... We gaan dan weer laat thuis zijn, zei hij. En dan? het is niet de eerste keer. denk van een bami-schotel met kip te gaan halen en ik heb nog een pot chinese curry.
Gisteren kwam Gimly naar de salontafel en stond met zijn voorpootjes er tegen. Er lag iets op die salontafel dat hij wilde. zijn snoepje! Ventje heeft er hem dan eentje gegeven. verwonder me dat hij ze zelf vraagt, want hij is geen viseter ( wel als Vinny nog leefde) en die snoepjes zijn met zalm.
Hij is even buiten geweest, maar ligt nu weer op zijne dweil.
Gisteren was het dag van de klant en onze krantenboer had katoenen zakken laten maken met zijn naam en adres erop. zei tegen ventje: ik wil geen andere tas dan de mijne nog zien op heel den opex. :lol:
Dus morgen gazetje gaan halen mèt de tas en dan naar brugge.
zijn moeder belde gisteren weer en toen hij terug belde, nam ze niet meer op. zal weer op het verkeerde knopke geduwd hebben zoals verleden keer, toen ze haar alarm zette en dan ventje belde. volgens mij begint schoonmoeder te dolen. ( schoonbroer is er al zeker van)
gisteren als dessert een doos artisanale amandelkoekjes opengedaan. ventje heeft er ook gegeten. volgens mij is die een enorme zoetekauw. niet moeilijk met twee vrouwen op de buro. er komt wel al eens een boterkoek of taartjes op tafel. ze hebben daar dan een "zithoekje" maar ipv van met zijn 3 daar te eten, komt de rest van het verdiep daar eten en V. heeft al gezegd dat zij eens een keer naar de mess gaan eten want die laten daar al hun vuilnis achter. de anderen moeten dan in hun buro eten.
Gisteren een masker gelegd maar van die soort ook niet content.
moet volgende maand ventje's kerstkado bestellen bij wish ( een paar hobbitvoeten) want mijn eigen bestelling komt maar halfweg oktober toe. ik heb een rol ketting besteld met sluitingen voor mijn halskettingskes die stuk zijn.( en aangezien ik zeker wil zijn van zijn kado...)
vandaag dan verder doen met star-gate als ik ben gaan rusten en ventje zijn "speciale films" bekijkt.
Gisteren ging het over vampieren tegen het leger. :roll:
moest gisteren nog een derbytaak tegen tijd doen en ben dus met phone en powerbank naar boven gegaan. ventje keek naar "magnum pi".
vandaag een nieuwe taak, maar ik vrees dat we gaan zakken. straks de bonus binnenhalen van homescapes  en wat detective werk in beide criminal cases.
Clive: proficiat met de pup. en hem dan nog zien geboren worden! dat moet uniek zijn geweest. ben heel blij voor jullie.
HVT: een pietje precies wat schilderwerk betreft. voor de rest ook zeker? ik weet nog niet wat de schilder èn de stukadoor gaan vragen als ik de offerte ga aanvragen. Hoop dat ik niet achterover val van de prijs.
ik weet al ongeveer hoeveel ik ga kwijt zijn aan mijn badkamer, en dat was een offerte van een jaar geleden. Hoe gaat het met zoon zijn wolwinkeltje?
Anjelier: uitgerust na het jong geweld.
Bon, ik ga nog wat caffeïne nemen en dan mijn bonus binnen halen. denk van  binnen een uur eens naar de sociale media te gaan want me dunkt dat er weer heel veel boze mensen op zitten. ze zijn tegen de verkiezingen en tegen de jacht en de visvangst, maar ze hebben wel graag hun stukje everzwijngebraad met veenbessen! en praat me niet van degene die de mond vol hebben van geelvintonijn en sushi eten.
Fijne dag Toedels!
Cats Rule!

Oma-C

07 okt 2018, 09:22

Afbeelding
Goede zondagmorgen iedereen,  :wink: 
Hoewel ik vrees dat we niet veel zon gaan zien vandaag
gisteravond een ferme regenbui gehad zo rond de klok van 20u30
en na zo'n mooie dag was dat wel een verrassing :o
Vannacht ook nog een bui en nu een zware wolkenlucht... 
afwachten wat het wordt... :roll:

M-M, werk-geloop met de moeder, en zorgen met de schoonmoeder
ja dat komt met het ouder worden... wij worden ook eens ouder :roll: :oops:
En poes braaf om een snoepje komen vragen....als dat niet lief is :wink:
Die katoenen boodschappentassen hebben wij hier al
een paar maanden geleden bedeeld gekregen, de apotheker
was de eerste, en die geeft geen plastic zakjes meer...
In andere zaken kom ik niet...
de supermarkten doen niet aan zoiets mee... :roll:
Delhaize heeft al van in de zomer geen plastic tasjes meer
maar papieren zakken voor fruit en groenten. .. en je kan
bij de Kassa een herbruikbare tas kopen...als je het nodig hebt.
Ik wens jullie een fijne dag... :wink:

clive zal gedroomd hebben van de jonge pup :lol: :lol:.

anjelierken, ik kan aannemen dat je moe was de oppas van
zo 2 kleine pagadders kruipt niet in je kleren,
mag je vandaag rusten.? of zijn ze nog bij jullie?...

Helena, ik kan me best voorstellen wat een schilder vraagt...
daarom zei ik ook dat je rijk kan worden als je verder doet... :lol: :lol:
Vandaag voorlopig geen weer om te schilderen vrees ik..
Geniet van je uitstap. :)

Voor alle seizoentjes een fijne zondag wat ook de plannen zijn..
Groetjes en tot later...

zwanenmeer

07 okt 2018, 12:15

Hier schijnt al volop de zon ... :-)  het heeft bijna niet geregend ... 
MJ :  fijn dat de echtgenoot zo goed vooruitgaat . Veel moed en we blijven duimen !!

Clive : wat fijn dat de pup geboren is . en dat je dat hebt kunnen volgen op je gsm . Nog even geduld en jullie mogen hem gaan halen ! wat een blij nieuws ! 

Voor alle seizoentjes :  en fijne zondag !! 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

anjelierken

07 okt 2018, 17:06

Hallookes iedereen,

Gisteravond laat heeft het hier een ferme bui gedaan, niet te lang maar wel krachtig.En het heeft niet binnen geregend in de veranda, manlief had het probleem gevonden, maar nu moest het wel eens flink regenen om zeker te zijn.

MM en Oma-C: ik ben al uitgerust, na een nachtje goed slapen , ben ik erdoor.Het was vrijdag dat ik bij zoonlief thuis ben gaan babysitten.

Nu op dit moment is het hier stralend weer, verschillende bomen staan in herfstkleur, en dan de zon die erdoor schijnt , is wel prachtig.Deze namiddag heb ik niks gedaan, enkel in de veranda gezeten met een tijdschrift.Ik had zin om niks te doen, heb al genoeg gedaan deze week.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

07 okt 2018, 17:51

Goede avond iedereen .. of toch bijna avond...Afbeelding
Nog een paar uurtjes en het wordt weer donker..
Het is toch nog een mooie dag geworden vandaag
dat had ik vanmorgen niet gedacht...
Maar ben er dankbaar voor.... 
Ik heb een toerke gewandeld ...wel met en jasje aan want het was fris
en nu terug thuis met een warm drankje om terug op de plooi te komenAfbeelding
Nog wat knipwerk doen en dan is het weer tijd voor het avondeten...
witloof met ham en kaas in de oven...altijd lekkerAfbeelding

anjelierken, genoten in de veranda van de zon kan zalig zijn...
er moet niet altijd iets gedaan worden "niks moet... niksen mag" :lol:

Helena, alles oké in het wolwinkeltje van zoon... :wink:

Slaap lekker straks allemaal....en tot morgen...na dit mooie weekend

Afbeelding

mariajohanna

07 okt 2018, 19:38

Goede avond iedereen,

Was en strijk gedaan, nog wat 'klusjes' die eerst wat moeten blijven liggen, wil ik ze zien ... :oops:
Och, niets moet, he !
Vandaag ook knipwerk gedaan, mijn doos begint stilaan erop vooruit te gaan ! Er is ook al terug wat 'gesorteert', klaar om op kaartjes te zetten. Er kan nog wat verandering aan komen, maar dat zien we wel dan, te zien hoe 'mijn muts' staat, he ! :D
Morgen weer maandag, de 'gewone trend' is dan weer terug .....
Vrijdag en maandag heeft manlief 'verlof', het revalidatiecentrum is dan dicht, de 'verhuis' van de toestellen & C° zal 4 dagen 'op volle toeren' draaien, met tussenin ..... de verkiezingen. Het zou 'tof' geweest zijn moesten we die dagen naar de kust eens konden gaan, maar ja, er komen wellicht nog andere goede momenten ! Niet getreurd dus .....
Hebben vrijdag brief gehad met instructies wat we (manlief) moet doen om zijn 'rij-uren' te doen. Hebben het doorgeschoven naar schoonzoon, die is daar meer bedreven in, er moet wat 'gebeld' worden naar verschillende rijscholen, want het is nog niet simpel om de 'gepaste wagen' te krijgen.....
Die 'poespas' allemaal zegt me voor de moment niet veel, dus ..... maar schoonzoon doet dat graag voor ons, hoor.
We zullen wel zien wanneer en waar ................... :roll:

Clive, fijn dat de pups geboren zijn, en dat je de geboorte op gsm hebt kunnen zien ! :D En nu stilletjesaan aftellen ! Niet te vlug, want dan is jullie verlof ook al 'gepasseerd', daar moeten jullie eerst nog eens goed van profiteren, immers, met de pup in huis zal het terug een heel stukje 'drukker' worden !
Hebben jullie al een naam ? of ........ houden jullie die nog wat voor jullie ?! Geeft niet hoor, als dat zo is !
We horen het allemaal wel ten gepasten tijde ! :D

Anjeliertje, bij ons is er nog geen druppel regen gevallen, en .... zó ver wonen we niet van elkaar, he. Maar er zijn soms 'scheidingslijnen' of zo iets, als het regent. Heb het eens meegemaakt dat het regende en enkele meter verder was de straat droog.......
Goed dat de 'lek' gedicht is !

Tuinhuis zou hier ook eens moeten geschilderd geraken, zal niet meer voor dit jaar zijn, volgend jaar zal het misschien lukken. We hebben nog genoeg verf over, maar het is er over geschoten ........

Dames, ga nog wat klaarzetten en -leggen voor morgen. We zetten 's avonds de ontbijttafel al klaar zodat we vlug de boterhammetjes kunnen eten, en onze kleding ligt ook gewoonlijk klaar, zodat we die maar nemen als we gaan 'badkameren' ! ........

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en tot .... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

08 okt 2018, 09:33

Afbeelding

Een goede morgen aan alle uiltjes...
een zonnige morgen en hopelijk blijft het zo de hele dag
we zien het wel... :roll:

M-J,  allerlei bijkomstigheden voor je man terug kan en mag autorijden
Het heeft allemaal veel voeten in de aarde, maar ja het moet veilig blijven hé :roll:
Ook al een deel kaartjes plakklaar,   :wink:eens je kan afwerken
is het makkelijk als je maar te pakken hebt hé...een heel werk
maar als je rustig de tijd hebt gaat het goed, succes ermee... :wink:
en hopelijk komt er nog eens een mooi weekend om naar 't zeetje te gaan :roll:

Voor alle seizoentjes een aangename nieuwe werkweek...

Oma-C

08 okt 2018, 18:33

Afbeelding

Weeral avond... 't is nog een mooie dag geworden
wel een frisse wind maar ja, 't moet iets doen..Afbeelding

Ik wens allen een fijne avond en straks een goede nacht...

zwanenmeer

08 okt 2018, 19:32

Een goedenavond aan alle seizoentjes ,

Het was een mooie , zonnige herfstdag en een mooie zonsondergang .. 

Helaas zijn er een paar geburen die absoluut houtkachels willen gebruiken , voor de sfeer ... :evil: :evil:Zelfs toen het 37° was .....  Daar gaat de frisse lucht , maar snel de ramen terug dicht ... 

Klimaatopwarming en luchtvervuiling .....   en nog steeds een grote droogte in de natuur ... / jammer dat het niet doordringt bij de meesten .... 
Ik kan daar echt verdrietig om zijn ..

Groetjes aan iedereen ..
Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

clive

08 okt 2018, 20:39

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Ik ben hier een dagje niet geweest wegens drukte. Het was gewoon een iets wat te vol weekend. Bovendien moesten er nog wat documenten getekend worden naar aanleiding van de pup. En dat moest van  mij natuurlijk meteen van de baan. We mogen hem gaan bezoeken als hij 6 weken is, dat is dus na de vakantie. Maar krijgen elke dag één of meerdere foto's van hem. 

MJ, neen , de naam is nog een verrassing, dat zien jullie wel als jullie bij een dikke 8 weken de suikerboontjes krijgen  :D :D :D :D.

Daar zijn wij zaterdag ook nog naartoe geweest, naar een confiserie  om een idee op te doen voor de zakjes/ doosjes voor de suikerboontjes. Een  heel mooi zaakje in een klein dorpje. Hebben er ontzettend veel keuze en ik was daar de enige vrouw die NIET zwanger was ( haha). Maar denken dat we het gevonden hebben. Moet natuurlijk ook opstuurbaar zijn. 

Vandaag ook alles gedaan  gekregen wat ik wou, dus het was een  hele mooie dag .

Zo, manlief heeft juist een mail ontvangen uit Duitsland aangaande de autobench, na danig zoeken waren we een beetje schrikachtig geworden over de wankele veiligheid van bepaalde merken die nochtans ook best prijzig zijn. Nu lijkt een Duits merk, de beste en de veiligste te zijn. Kan  ook als  binnenbench gebruikt worden. Tja , zo'n puppy !!! Ze hebben heel wat nodig in het begin. 

Zo, en nu wens ik ieder nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs en een knuffel voor jullie allemaal.