Jobs - Jobs - Jobs
-
dejules
Bij de producent van traploze versnellingsbakken Punch Powertrain wordt de komende maanden economische werkloosheid ingelast. Het zou gaan om 150 tot 200 werknemers.
-
dejules
Gedurende bijna 25 jaar.MichelN schreef: Ha, dat was toen je negentig uur per week werkte.
U komt uit de statutaire leegloperij?
-
dejules
53% van alle jongeren tussen 18 en 30 jaar hebben een tijdelijk contract. Bron : Visie
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat is normaal bij de overheid. En aangezien je geregeld schrijft dat de helft (of was het 60%) van alle actieven wordt betaald uit de schatkist, moet dat cijfer wel kloppen.
(En dan wordt er nog niet bij gezegd hoeveel er in de hangmat blijven liggen, hoewel ze productief zouden kunnen zijn...)
(En dan wordt er nog niet bij gezegd hoeveel er in de hangmat blijven liggen, hoewel ze productief zouden kunnen zijn...)

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Een half jaar is bijna overal de inlooptijd.dejules schreef:53% van alle jongeren tussen 18 en 30 jaar hebben een tijdelijk contract. Bron : Visie
Dan volgde bij ons met leiding en de ploegbaas een evaluatie en een klein examen.
Na een jaar en een examen kreeg men een vast kontrakt.De opleiding en opvolging gebeurde door mijzelf voor de produktie
-
dejules
In het artikel staat niets van opleiding maar dat die jongeren van interim naar interim gaan, uitzichtloos.voorn schreef:Een half jaar is bijna overal de inlooptijd.dejules schreef:53% van alle jongeren tussen 18 en 30 jaar hebben een tijdelijk contract. Bron : Visie
Dan volgde bij ons met leiding en de ploegbaas een evaluatie en een klein examen.
Na een jaar en een examen kreeg men een vast kontrakt.De opleiding en opvolging gebeurde door mijzelf voor de produktie
"Uwen tijd" wanneer was dat, 60 jaar geleden?
-
dejules
Chocoladebedrijf Baronie heeft tijdens een bijzondere ondernemingsraad vandaag de intentie tot sluiting aangekondigd van de chocolaterie Jacques in Eupen. Een zeventigtal banen is bedreigd.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ch ... ~ac13f666/
-
dejules
In de chemie werken een dikke 40.000 mensen. Dat is een kleine maar goed betaalde sector (arbeidsextensief).voorn schreef:In de petrol en chemie gebeurt dit al jaar en dag zo.
Nu ook nog. Men kan niet alles op een half jaar kennen.
Het duurt tot twee jaar voor dat je bord mag bedienen en de volledige eenheid kent; buiten en binnen.
Ik woon op een boogscheut van DSM Stein Nederland. Dat bedrijf is gigantisch groot maar daar werken relatief weinig mensen.
De poets- en strijkdienst met dienstencheques is faktor 4 groter.
Het aantal mensen dat in de chemie terecht kan is relatief klein.
Men zoekt vele duizenden ambtenaren en andere gesubsidieerden : postbodes, NMBS, leraren, cipiers, poetsers, fod, militairen, ...
De volgende 10 jaar komen 650.000 ambtenaren in pensioenleeftijd.
In de chemie komen de volgende 10 jaar 7.300 mensen in de pensioenleeftijd.
De kans om daar binnen te geraken is klein.
Werkt dat nog met voorkeur familiebanden (vader-zoon, nonkel-neef)?
-
Horus1 - Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Geef eens antwoord op de vraag van MichelN! En normaal dat Baronie die fabriek in Eupen sluit, merk is al jaren door hen gekocht en ze hebben in Veurne en in Brugge moderne productie eenheden. De jobs die daar sneuvelen komen erbij in Vlaanderen. Maar uiteraard dat weet jij niet hé, alléén maar concentreren op negatieve berichtjes en dan kom je nog eens van de grond. Weet je hoe ze dat hier noemen? Neen?
-
pcekspeer - Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Agfa uit Mortsel, sluit ook een doosje in New Jersey: 125 jobs foetsjie.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20181023_038 ... tenfabriek
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20181023_038 ... tenfabriek
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
-
Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Allè Jules, voor mijn part mag jij kiezen. Ligt dat aan de NVA of aan de één of andere ambtenaar?dejules schreef:Chocoladebedrijf Baronie heeft tijdens een bijzondere ondernemingsraad vandaag de intentie tot sluiting aangekondigd van de chocolaterie Jacques in Eupen. Een zeventigtal banen is bedreigd.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Iemand die telkens zo spreekt staat aan de zijkant of op pensioen en grootoudertje spelen. Dit en dat dicht, zolang mijne cheque maar maandelijks komt.
Eigenaars wachten dan weer tot hunne grond tuitelt(duurder wordt).
Jobs, jobs ...
Jobs, jobs ...
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Tja sé Boeffer,ik weet niet wat er verkeerd is aan grootoudertje spelen. Mijn opmerking wordt wel enkel ingegeven door de hilarische obsessieve houding van Julleke tegenover het ambtenarenkorps. Net alsof dat allemaal luierikken of debiele profiteurs zijn... En geloof me, ik ben nooit ambtenaar geweest, wel is het zo dat ik totaal onverschillig ben tegenover de werkloosheid in de andere gewesten. Deze zouden om één jobke bij hen te redden er met plezier 20 Vlaamse opgeven.boeffer schreef:Iemand die telkens zo spreekt staat aan de zijkant of op pensioen en grootoudertje spelen. Dit en dat dicht, zolang mijne cheque maar maandelijks komt.
Jobs, jobs ...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...