In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zwanenmeer

25 okt 2018, 16:11

Dag seizoentjes allemaal,

Somber weer , is het .... Ik hoop dat de was buiten toch een klein beetje droogt . het is hier 14 °... 
Heb nog wat opruimwerk gedaan ... tis nodig .Alles  gaat naar de weggeefwinkel , die mensen zijn er blij mee .. . Het lijkt wel of er nog niet méér " plaats" vrij komt :roll: 8O :evil:... Morgen nog maar wat verder doen .. 

MM : ja, de poes kijkt en "praat " met de vogeltjes achter het raam ,maar ze mag niet buiten . Hier is véél te veel verkeer aan de voorkant van het huis ... En na een aantal jaren , weet ze  niet beter .. ze mag door het hele huis crossen zoveel ze wil.. 

HVT : hopelijk kuisen de dakwerkers ook alles op .........   :roll: 8O

MJ : goed nieuws voor jullie en we blijven duimen ... 
Ook voor alle andere seizoentjes  : zo weinig mogelijk last en leed .... 
Groetjes aan iedereen ... 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

25 okt 2018, 16:31

Afbeelding

Een goeie namiddag... hier nog steeds grijs 
de boodschappen zijn binnen en opgeruimd
straks nog wat te eten maken, ik dacht aan
een omelet met veel groentjes en champignons

zwanenmeer een poes wordt dat gewoon
dat ze niet buiten mag hé, als ze zo opgevoed wordt
de vroegere buurman had 2 poezen en die mochten wel
in de achtertuin maar verder kwamen ze niet
ze kenden ook ongeveer het uur dat de deurklep toe ging
dan konden ze alleen binnen maar niet meer buiten.
zelfs als ze (de buren) op reis gingen had ik er geen moeite mee
om ze binnen te krijgen... ze kwamen tegen mijn benen
kopjes geven als ik hun eten klaarmaakte :wink:en lieten zich borstelen

Aan alle seizoentjes een fijne avond verder en straks een rustige warme nacht :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

25 okt 2018, 17:21

goede avond,

mijn bezoek buiten gelaten
veel gehoord over de nieuwe werkomgeving
het is allemaal nog wennen in het nieuwe ziekenhuis
ik voel de sfeer van het school erdoor...

verder heb ik deze voormiddag dan maar de garagepoort afgewassen, de ruiten aan die kant van he thuis, de boog boven de voordeur met de lange telescopische steel en doek, de muren afgespoten, de oprit proper gespoten
ik ga nogal een rekening krijgen vrees ik van het water...

ik heb geen kat gezien vandaag, dus ik ben blij dat ik aan de opruim begonnen ben zelf
morgen gingen ze verder doen met het vastzetten van de leien en dan moet het eerst regenen
zo zijn we zeker dat alles lekdicht is
dan nog een product spuiten en later de verf.

zal blij zijn als alles gedaan is
hopelijk gerust deze winter

deze lente dan de schilder die alles nog eens kan overhoop zetten en vuil maken, olé!!!!

ach ja, ik ga seffens wel een kat zien: Poes komt weer eens een dag of tien op logement.

anjelierken

25 okt 2018, 22:46

Hallookes iedereen,

MJ:tof dat alles in orde komt met de nieuwe wagen, nog even geduld en daarna... de baan op :D.

Clive: de reis komt in zicht, volgende week is het zover :D.

Manlief loopt hier een beetje stijfjes, er is iets in zijn rug "geschoten" gisteren.Morgenvroeg gaat hij naar de dokter, ook voor zijn griepspuit.Ben vandaag zelf met Spaanse woef gaan wandelen, door het trekken van de hond doet zijn rug  dan pijn.Is nochtans heel lang geleden dat hij het nog eens heeft voorgehad.

Vanavond had ik vissalade gemaakt als avondeten, was lang geleden.Gisteren vis gaar gekookt in visbouillon , en vandaag met een vork prakken, en vermengen met mayonaise , in een vormpje doen en op bord uitstorten , en daarboven een cocktailsausje.Dat samen met sla, tomaat en gekookte aardappelen.Lekker.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

26 okt 2018, 07:06

Goede morgen seizoentjes,

heb "pulled pork" meegebracht, iets waar we al veel van gehoord hebben maar nog niet gegeten. een pot opgelegde augurken, en een flesje "maple sirup". veel meer amerikaans hadden ze niet. vanavond in de carref. zoeken voor taco-schelpen, wil iets tex-mex doen zaterdag. Ventje moet vanavond naar de dokter. ik moet dan morgen weer voor de griepspuit. ik kan pas op 20 november om 7 u 45 in de pijnkliniek terecht en dan 30 november bij dr naamgenoot om 3 uur. de dag erop is ze in verlof. Ventje heeft gezegd zich aan te passen. gelukkig heeft hij zijn "rimpelverlof" voor die dagen, al had ie ze liever voor iets anders gebruikt.
buren overkant hebben hun papier en blauwe zakken buitengezet. was verleden week.
vanavond weer scampi diabolique. met een toefje geraspte kaas. heb kippenhaasjes mee en kip tex-mex smaak. heb ook een 4 kazen pizza mee om te beleggen met van alles en nog wat. 't is een rare zaak bij de pizzeria op de hoek. hij is in verlof maar er hangt niets uit. Dinsdag gaat de bakker weer open. net op tijd voor hallowien. je kan dan hallowientaarten krijgen met pompoenvulling.
schoonmoeder had woensdag weer op een verkeerde knop gedrukt en wij kregen telefoon. ventje 's anderdaags gebeld maar ze nam niet op. gelijk schoonbroer zegt: ze doolt.
straks lijstje maken voor carref. en kijken met homebank of het bedrag van woensdag al afgenomen is. anders klopt mijn uittreksel niet meer.
moet vandaag ook nog een paar kaartjes maken. gelukkig is de spuit van mijn duim in werking getreden. ze had immers gezegd tegen het weekend.
uursverandering dit weekend. ventje zal mijn polshorloge moeten verzetten. alleen 1 klok en die van de micro moeten handmatig gezet worden. heb net Gimly zijne stargate ( teljoor) gevuld. waar zijn tweede snuffelzakje naartoe is? nog niet gevonden. vandaag of morgen de schuiven eens controleren waar ik zijn reserve heb gestoken. nog geen spoor ook van ventje zijn hobbitvoeten of mijn elf-oren. dat belooft dan voor dat kleed.
enfin,  dat is het zo een beetje: volgende week na de uursverandering weer een week zombieën.
Fijne dag toedels!
Cats Rule!

clive

26 okt 2018, 07:32

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Anjelier, hopelijk is manliefs rug wat beter. En weer een smakelijk gerechtje, dank je..

Oma-C, jij hebt net als ik en zoveel Seizoentjes ook graag alles netjes en opgeruimd. Gaat het al wat beter met de aangepaste medicatie of is dat te vroeg om nu al te voelen. 

Zwanenmeer, als je dit weekend gaat wandelen , doe je dan maar extra warm aan, het wordt 10°C, brr.

HVT, weer zo druk bezig, ook af en toe rust inlassen. En Poes komt logeren, leuk zo.

Ja, het is nu aftellen geblazen. Zondag alles klaarleggen, maandag alles inpakken. 
Vandaag komen ze de achtertuin winterklaar maken, manlief heeft daar echt geen tijd meer voor. De tuinman, die ook ons gras heeft aangelegd, komt 4X per jaar. En hij weet met wat hij bezig is en weet precies met welke stoffen hij moet werken en manlief weet dat niet, hij heeft andere kwaliteiten. Ben blij dat het vandaag gebeurt en niet pas als onze pup al hier is. Want die producten zijn steevast gevaarlijk voor hondjes. 
Verlang echt naar de pup. Als hij 6 weken is, mogen we hem gaan bezoeken. Er zullen dan wel wat traantjes van geluk vloeien , denk ik met Niels nog in mijn gedachten. En dan nog 2 weken wachten en dan is hij rond Sinterklaas hier. Hij is 5 oktober geboren en hij moet 8 weken oud zijn, dus tel maar uit.

Zo, ik ga plaats maken voor Muddy Maddy en voor Oma-C. 

Ik wens elk van jullie een hele fijne vrijdag, stuur jullie veel groetjes en liefs. 

Oma-C

26 okt 2018, 10:35

Afbeelding

Een aangename vrijdag vandaag, nog steeds grijs en fris
maar droog.... veel beter zal het voorlopig niet worden
maar we maken er het beste van... 
(zolang we niet ondergesneeuwd geraken) :lol: :P :twisted:
We zijn al blij dat we droog buiten kunnen
hoewel de grond dringend water nodig heeft :roll: 

M-M een druk programma zoals elke dag, :) hopelijk
komt het allemaal goed,... geduld en boterhammen hé
je duim is gelukkig al beter ..goede moed...
en dat uursverandering... pppfff hopelijk is het de laatste keer

clive, leuk dat de pup rond Sinterklaas komt :)
misschien wordt hij geleverd in een schoen
als je die zet voor de sint en het paard... woehahaha... :lol:
ik zie het zo voor me... :P :P
Van de nieuwe pil voel ik niks.. kan ook niet het is
alleen de BD die omlaag moet en die moet ik elke dag meten
het werkt ook pas na een paar dagen...
aan die kristalletjes in het oor is niks te doen 
geduld en boterhammen hé ...en de ene dag is niet de andere...

Helena, weer poezenoppas, jij blij en poes blij
je zal je weer even niet alleen voelen... wat fijn is :)
en die werken... ja vervelend als je moet wachten
zeker met de winter voor de deur :roll:

anjelierken, sterkte voor je man z'n rug...'t is er
rap "ingeschoten"maar niet zo rap eruit... :roll:
ik maak ook soms met wat overschot van vis een visslaatje
gewoon uit eigen fantasie :)

M-J, nog even en jullie kunnen weer uitvliegen
met de nieuwe wagen, jullie zullen beiden blij zijn...
als je weer eens terug naar zee kunnen :)

zwanenmeer, 10° is om te stappen nog niet koud maar
een jasje kan je niet meer missen... als je stapt krijg je warm hé :)

Ik ga nog wat verder poetsen, koffietje is op .... 
een fijne dag aan alle maatjes en tot later...

clive

26 okt 2018, 12:50

Afbeelding
@ Oma-C,  zie het zo gebeuren, in de ochtend opstaan en daar is hij dan  :) :lol: :lol: :lol:.

anjelierken

26 okt 2018, 15:27

Hallooke iedereen,

Clive: ja, dat zou nogal wat zijn hé, stel je voor :D :D.

MM: ik ga morgen pompoentaart bakken, heb een goed recept gevonden, moet nog enkel de pompoen kopen , de rest heb ik in huis.Kan eigenlijk niet slecht zijn hé, pompoen is zoet van smaak, dus dat moet lukken.
Deze week had ik spaghetti gemaakt met balletjes gehakt , gegrilde pompoen en pompoencreme erbij, was ook lekker maar wel veel werk( en veel afwas voor manlief :D).

Manlief is deze morgend naar de dokter geweest, hij heeft het "verschot".Ik dacht dat dat een dialect woord was, maar blijkbaar is dat de juiste benaming.De dokter heeft zalf voorgeschreven en verder een beetje rusten.Ik ga nu dagelijks wandelen met Spaanse woef, manlief mag niet van dokter omdat hij trekt aan de leiband.Moest hij nu rustig meelopen , mocht het wel.

De kuis is hier ook gedaan, straks nog de kamerplanten voeding geven.In de herfst en winter is dat maar 1x per week, in de zomer 2x.

Dames, tot morgen allemaal.

anjelierken

26 okt 2018, 15:31

Hallo iedereen,

Zie dat ik verkeerde dingen schrijf  :oops: :oops:, ik bedoelde in de herfst en winter 1x om de 2 weken, en lente en zomer 1x in de week voeding.Zo dat is beter :D

Tot morgen allemaal.

Oma-C

26 okt 2018, 16:17

Afbeelding

Goede bijna avond alle seizoentjes...
het heeft hier al een goede buit gedaan, 
en het regent nu nog zachtjes...
dat is omdat alles weer gepoetst is denk ik :wink:

anjelierken, dat kan niet slecht zijn hé... hopelijk lukt het...
en wees ook voorzichtig als je met woef gaat stappen
een goede snok is rap gebeurd en dan zit je met 2 met een verschot
sterkte voor je man en beterschap :roll:

clive je zou nogal kijken denk ik hé hahaha :lol: :lol:

Ik wens jullie allen een fijne avond en straks een goede nacht.... tot morgen..

zwanenmeer

26 okt 2018, 16:49

Dag seizoentjes ,

Hier is tot nu toe nog geen drup regen gevallen ........ 
dat weerbericht is meestal niet voor deze kant van het land , denk ik ...... 

Geen wandeling gepland dit weekend ... Met mijn zus  naar de cinema gaan naar een avant premiére en waarschijnlijk ook naar die film " Girl " over dat transgender meisje dat ballet wil doen . Daarvan zijn  scénes opgenomen in  de balletschool van A'pen, en daar komen we regelmatig . :-) We hebben de getalenteerde danser / hoofdrolspeler Viktor ook al zien dansen bij voorstellingen van de balletschool : een groot en bescheiden talent van 16 jaar !! 
Voor alle seizoentjes : een fijn weekend , zonder pijn en ongemakken ... ;-) :-) 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje

26 okt 2018, 17:12

Halo allemaal,

Hier zit ik dan: een zijden sjaal, een wollen sjaal, een fleece met kap...
Jullie raden het al zeker: torticollis of stijfhals, in het schoon Vlaams: ne stijve nek.
Vanmorgen heel vaag iets van pijn, naarmate de dag vorderde werd dat erger en erger.
Ik dacht: oké de kine doet daar wel iets aan...
O jee!!! ik ben van armoe en miserie naar de dokter geweest.
Ik zag scheel van de pijn, letterlijk, en hoofdpijn erbij.
Het toeval wilde dat jongste vandaag thuis werkte.
Ik wou eerst nog met de fiets, maar zag algauw in dat dat geen optie was. :oops:
Nu heb ik medicatie en het lijkt te werken, de maagpijn nemen we er maar bij met een extra pilletje maagbeschermer...
Jullie moeten weten dat bij grootvake de miserie met die tussenwervelschijfontsteking ook zo begon.
Ik was zo stilaan in alle staten, want drie maand plat liggen, dat zag ik niet zo zitten...
Dokter had er begrip voor dat ik daar bang van was. Ik belandde bij de nieuwe associé. De dokter waar mijn kleinkinderen, zowel de echte als de surrogaat, zo dol op zijn. Is ook een hele lieve man. Ik had niet anders verwacht van de twee dames dat ze een toffe collega zouden kiezen.
Van de weeromstuit moet ik het nu wel kalm aan doen... :?
Vanaf vandaag plan ik niets meer.

Ik lees dat de man van Anjelier met het verschot zit. Dat is ook zoiets in de aard.

Zwanenmeer ik ben dinsdag naar Girl geweest. Zeer speciaal. Inderdaad chapeau voor de hoofdrolspeler(ster).
Zet zo een rol maar neer! Geen gemakkelijk gegeven.

Hier regent het ook heel zachtjes voor het ogenblik.

Ik weet niet of de werkmannen nu geweest zijn of niet, maar er was nog maar één plaatsje vrij bij de dokter dus moest ik wel gaan. Nu ja, op het dak geraken ze alleszins. Ze hebben alleen hun eigen gerief nodig. 

Dames en dieren nog een aangename avond aan allen.

omasenga

26 okt 2018, 18:16

Dag seizoentjes allemaal !

MJ veel succes met de nieuwe wagen ! En dat jullie er veel  en lang van kunnen genieten !
Nu ga ik nog eens kijken hoe hij is ,want daar ken ik niks van, daar is internet goed voor he 
Oma C ,ik hoop dat de nieuwe geneesmiddelen je helpen want jij hebt niet veel dagen zonder pijn ,
Dus ik duim voor jou

Ik wens jullie allen een fijn weekeind !
Lekker warm binnen of goed in duffelen wie naar buiten gaat 
Groetjes voor iedereen !

omasenga

26 okt 2018, 18:20

Veel beterschap Helena !

Ik had jouw gemist !