Hoekje:"De oase van rust in 2018"
-
Rietjes - Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Goeie vooravond op deze Hoogdag !
De duisternis doet al zijn intrede en 't is pas half zes
Niet getreurd : When it's dark, look for stars !
Ik heb vandaag al heel wat moois gelezen en gehoord over :
gemis
treuren
verdriet
maar mijn devies is laat op zo'n dag vooral de positieve herinneringen aan de afgestorven de bovenhand halen.
Denk terug aan alle mooie momenten die je samen beleefd hebt.
Deze voormiddag hebben we onze beentjes gestrekt voor zo'n 11 km wandelen.
vanmiddag : lekkere hutsepot
namiddag : kleine wandeling door de stad en bezoek aan het Engels Kerkje dat getooid is met honderden klaprozen.

De duisternis doet al zijn intrede en 't is pas half zes
Niet getreurd : When it's dark, look for stars !
Ik heb vandaag al heel wat moois gelezen en gehoord over :
gemis
treuren
verdriet
maar mijn devies is laat op zo'n dag vooral de positieve herinneringen aan de afgestorven de bovenhand halen.
Denk terug aan alle mooie momenten die je samen beleefd hebt.
Deze voormiddag hebben we onze beentjes gestrekt voor zo'n 11 km wandelen.
vanmiddag : lekkere hutsepot
namiddag : kleine wandeling door de stad en bezoek aan het Engels Kerkje dat getooid is met honderden klaprozen.
Oud maar niet out !
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
deze avond gaan eten met mijn klein familietje
dochter schoonzoon en 3 gastjes
voor de verjaardag van ventje
in Deinze

deze avond gaan eten met mijn klein familietje
dochter schoonzoon en 3 gastjes
voor de verjaardag van ventje
in Deinze

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Goeiemorgen
Zo een dagje tussendoor, 't is geen echte maandag en precies ook geen vrijdag.
Gisterenavond ook gekeken naar Radio Gaga ?
Een uitzending die me af en toe toch eens koude rillingen bezorgde.
Menslief wat prijs ik me gelukkig met mijn kleine ongemakjes af en toe, zoiets doet een mens beseffen hoe vergankelijk het leven eigenlijk is.
Menu : rest vd hutsepot.
Meme-Rietje, geniet maar van je klein familietje en laat het je smaken !
Zo een dagje tussendoor, 't is geen echte maandag en precies ook geen vrijdag.
Gisterenavond ook gekeken naar Radio Gaga ?
Een uitzending die me af en toe toch eens koude rillingen bezorgde.
Menslief wat prijs ik me gelukkig met mijn kleine ongemakjes af en toe, zoiets doet een mens beseffen hoe vergankelijk het leven eigenlijk is.
Menu : rest vd hutsepot.
Meme-Rietje, geniet maar van je klein familietje en laat het je smaken !
Oud maar niet out !
-
mijn manicure is juist buiten
zelfs korte nagels kunnen mooi zijn

zelfs korte nagels kunnen mooi zijn

-
Michelly - Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Dag maatjes allemaal,
ben van gisteren terug van een weekje Tenerife samen met M; en een bevriend koppel. Hebben heerlijk weer gehad : 24 à 25° met wat wolkjes en éénmaal een fikse bui regen maar toen waren we onderweg met wagen.
Onze vriend is dokter en die had een rolstoel besteld zodat ik alle trips kon meemaken zonder dat ik totaal op was. Hebben heel veel gezien en genoten van lekker eten en drinken.
Heb zoveel mogelijk bijgelezen maar antwoorden zit er niet in want dat is teveel van het goede. Zijn gisterenavond terug aangekomen en vandaag al veel bijgeslapen. Was natuurlijk stik kapot maar dat heb ik toch weeral gehad. Ben vroeger heel veel op Tenerife geweest herkende me daar nauwelijks zoveel is er veranderd in al die jaren.
Mijn oncoloog zal content zijn dat ik eindelijk op verlof geweest ben. Zat elke keer achter mijn veren dat ik er uit moest en dat heb ik dus gedaan.
Maatjes verzorg jullie allemaal goed, laat pijntjes en vervelende kwalen nazien en verzorgen zodat het niet nog erger wordt.
Fijne vrijdag allemaal en geniet van het zonnetje dat hier heel erg zijn best doet. Hebben die blijkbaar meegebracht .
Michelly
ben van gisteren terug van een weekje Tenerife samen met M; en een bevriend koppel. Hebben heerlijk weer gehad : 24 à 25° met wat wolkjes en éénmaal een fikse bui regen maar toen waren we onderweg met wagen.
Onze vriend is dokter en die had een rolstoel besteld zodat ik alle trips kon meemaken zonder dat ik totaal op was. Hebben heel veel gezien en genoten van lekker eten en drinken.
Heb zoveel mogelijk bijgelezen maar antwoorden zit er niet in want dat is teveel van het goede. Zijn gisterenavond terug aangekomen en vandaag al veel bijgeslapen. Was natuurlijk stik kapot maar dat heb ik toch weeral gehad. Ben vroeger heel veel op Tenerife geweest herkende me daar nauwelijks zoveel is er veranderd in al die jaren.
Mijn oncoloog zal content zijn dat ik eindelijk op verlof geweest ben. Zat elke keer achter mijn veren dat ik er uit moest en dat heb ik dus gedaan.
Maatjes verzorg jullie allemaal goed, laat pijntjes en vervelende kwalen nazien en verzorgen zodat het niet nog erger wordt.
Fijne vrijdag allemaal en geniet van het zonnetje dat hier heel erg zijn best doet. Hebben die blijkbaar meegebracht .
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
schaffen - Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:22

Goede morgen iedereen
Het heeft vannacht flink gevroren , de auto van mijn buurman is volledig dichtgevroren
Wat ik hier allemaal lees , er zijn hier hele moedige en dynamische dames , proficiat !!!
Vorige week zaterdag waren mijn zoon en ik uitgenodigd bij mijn nichtje en hare vriend in Hasselt , we moesten en rond half elf ten laatste zijn , zogezegd om met de familie van hare vriend kennis te maken . Toen we er allemaal waren , vertelde hij dat we naar het stadhuis gingen , omdat ze gingen trouwen voor de wet . Een aangename verrassing voor iedereen
Nog een fijn weekend
Groetjes
-
goeie morgen iedereen
het zonnetje is er
knufje Michelly

het zonnetje is er
knufje Michelly

-
Goeie middag
De markt om verse vis, bezoek aan de bomma om was
, verse soep, appeltaart bakken... hebben we allemaal al gehad.
Nu dan tijd voor gebakken haring, witloofsla en gebakken aardappeltjes
daarna de wandelschoenen aan en profiteren van de zonnestraaltjes.
Tot vanavond dus maar !
De markt om verse vis, bezoek aan de bomma om was
Nu dan tijd voor gebakken haring, witloofsla en gebakken aardappeltjes
daarna de wandelschoenen aan en profiteren van de zonnestraaltjes.
Tot vanavond dus maar !
Oud maar niet out !
-
goeie weeral een hele mooie zonnige morgen allemaal
wat ik ga doen vandaag ?
een klein beetje h.h
beetje kleuren
een beetje lezen
een stola stikken
deze middag eten maken
keppe doen met mijn poezen
wandelen met Quickie
een beetje van alles dus
op mijn tempo

wat ik ga doen vandaag ?
een klein beetje h.h
beetje kleuren
een beetje lezen
een stola stikken
deze middag eten maken
keppe doen met mijn poezen
wandelen met Quickie
een beetje van alles dus
op mijn tempo

-
Goeie zondagmorgen
Hier ook een beetje van alles en niets meme-Rietje
te beginnen met het konijntje in de pan doen
deze namiddag misschien eens tot het kerkhof waar mijn ouders liggen, 't zal er nu wel al minder druk zijn, dus meer iets voor mij.
Hier ook een beetje van alles en niets meme-Rietje
te beginnen met het konijntje in de pan doen
deze namiddag misschien eens tot het kerkhof waar mijn ouders liggen, 't zal er nu wel al minder druk zijn, dus meer iets voor mij.
Oud maar niet out !
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Donderdag belde Christa of ik vrijdag niet meeging naar Oostburg en Sluis, ja natuurlijk!
Kort daarop een bericht van Sarah: om 18u zou ze met Florian hier een boterham eten met soep en me dan meenemen bij haar zus Jolien in Izegem.
Amai zoveel lege lange dagen zoals gisteren waarop ik mezelf moet bezig houden en dan (voor mij) zoveel op één dag! Maar een nee staat nauwelijks in mijn woordenboek!
Dus om 10u naar Sluis. Onderweg, nog niet ver een verwittiging met signaal en rode lichtjes dat de motor te warm is. Christa gestopt op een pechstrook en naar de garage gebeld maar die maakte de brug! Zijn vader (ook toneelspeler) opgebeld en zijn zoon was daar. Hij moest nog goed expliqueren waar de klep precies zat om het deksel te openen. Dan eronder kijken tot twee vriendelijke douaniers kwamen kijken wat er scheelde en hielpen constateren dat de motor niet warm draaide en er water genoeg in was. Besluit: misschien een slecht contactje en rij maar door. We hebben geen signalen noch rode lampjes meer gehoord en gezien maar voor hetzelfde geld waren we toch teruggekeerd hé!
In Sluis moesten we de auto parkeren voorbij de molen volk dat er daar was! Het was al over één voor we ergens binnen konden om te eten, mijn maag verstond er zich natuurlijk niet aan! We moesten dan nog voor een rustige Italiaan kiezen waar de moussaka niet pittig was en de wijn niet naar retsina smaakte. We moesten er ook lang wachten en verloren veel tijd.
Kent iemand een goed eethuis in Sluis? Is het nodig om vooraf te reserveren op een gewone vrijdag?
In de drogisterijen werden goede zaken gedaan. In het zonnetje konden we zelfs nog op het terras koffie drinken op 2 november! Ik moet ook nog vertellen van de massa volk in de viswinkel, geduldige mensen die daar aanschoven om binnen te drummen!
Op tijd om met de jonge gasten te eten en een aangenaam bezoek in Izegem!
Ik ben alleszins druk geweest en veel gewandeld vrijdag.
Tevreden dat die lastige dagen voorbij zijn: 24 oktober trouwdatum, 29 oktober zou R 79 jaar geworden zijn, dan Allerheiligen, allemaal triestig. Lief en met opzet hebben mijn kinderen en kleinkinderen me "bezig gehouden"!
Op 1 november zijn Nik en Els komen koffie drinken, ze had een heel lekkere cake met peren in gebakken!
Daarna genoot ik van de spannende cross waarin Matthieu eens niet won!
Ik schrijf hier weer kris kras door mekaar, het schijnt dat ik veel zo babbel ook zeggen mijn kinderen.
Ik wil soms zo haastig vertellen en pas dan te goed op dat ik niets vergeet!
Ik was een paar dagen niet geweest maar nu ben ik toch zeker weer bij?!!!
Kort daarop een bericht van Sarah: om 18u zou ze met Florian hier een boterham eten met soep en me dan meenemen bij haar zus Jolien in Izegem.
Amai zoveel lege lange dagen zoals gisteren waarop ik mezelf moet bezig houden en dan (voor mij) zoveel op één dag! Maar een nee staat nauwelijks in mijn woordenboek!
Dus om 10u naar Sluis. Onderweg, nog niet ver een verwittiging met signaal en rode lichtjes dat de motor te warm is. Christa gestopt op een pechstrook en naar de garage gebeld maar die maakte de brug! Zijn vader (ook toneelspeler) opgebeld en zijn zoon was daar. Hij moest nog goed expliqueren waar de klep precies zat om het deksel te openen. Dan eronder kijken tot twee vriendelijke douaniers kwamen kijken wat er scheelde en hielpen constateren dat de motor niet warm draaide en er water genoeg in was. Besluit: misschien een slecht contactje en rij maar door. We hebben geen signalen noch rode lampjes meer gehoord en gezien maar voor hetzelfde geld waren we toch teruggekeerd hé!
In Sluis moesten we de auto parkeren voorbij de molen volk dat er daar was! Het was al over één voor we ergens binnen konden om te eten, mijn maag verstond er zich natuurlijk niet aan! We moesten dan nog voor een rustige Italiaan kiezen waar de moussaka niet pittig was en de wijn niet naar retsina smaakte. We moesten er ook lang wachten en verloren veel tijd.
Kent iemand een goed eethuis in Sluis? Is het nodig om vooraf te reserveren op een gewone vrijdag?
In de drogisterijen werden goede zaken gedaan. In het zonnetje konden we zelfs nog op het terras koffie drinken op 2 november! Ik moet ook nog vertellen van de massa volk in de viswinkel, geduldige mensen die daar aanschoven om binnen te drummen!
Op tijd om met de jonge gasten te eten en een aangenaam bezoek in Izegem!
Ik ben alleszins druk geweest en veel gewandeld vrijdag.
Tevreden dat die lastige dagen voorbij zijn: 24 oktober trouwdatum, 29 oktober zou R 79 jaar geworden zijn, dan Allerheiligen, allemaal triestig. Lief en met opzet hebben mijn kinderen en kleinkinderen me "bezig gehouden"!
Op 1 november zijn Nik en Els komen koffie drinken, ze had een heel lekkere cake met peren in gebakken!
Daarna genoot ik van de spannende cross waarin Matthieu eens niet won!
Ik schrijf hier weer kris kras door mekaar, het schijnt dat ik veel zo babbel ook zeggen mijn kinderen.
Ik wil soms zo haastig vertellen en pas dan te goed op dat ik niets vergeet!
Ik was een paar dagen niet geweest maar nu ben ik toch zeker weer bij?!!!
Ivette
-
viv - Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52
Wat een mooie herfstdag - zonnig en fris.
Deze morgen was alles wit bevroren buiten. Dat zal al die mooie bloemen op de kerkhoven geen goed doen denk ik...
Donderdag ben ik met mijn zussen en "aanhang" nog eens samen gaan eten. Was geleden van Nieuwjaar. Nu ons moeder niet meer thuis is, is de zondagse traditie van samen middageten ook helemaal verdwenen.
Mis dat toch wel. Misschien moet ik als oudste een nieuwe traditie in leven roepen? Ik heb zo'n kleine
familie (acht met mezelf inbegrepen) dat één keer per maand samen eens iets doen toch zou moeten lukken? Maar om ons moeder zoveel mogelijk gezelschap te houden zijn we allemaal op een ander moment van de dag bij haar. Toch is het leuk voor haar en voor ons als we elkaar per toeval "overlappen".
Het went maar zeer langzaam...
Oei Ivette, pech onderweg is altijd vervelend. Ik ben lid van Touring Wegenhulp. Soms denk ik dat het weggegooid geld is want ik heb ze in al die jaren ( ± 40 jaren) gelukkig maar enkele keren nodig gehad (hout vasthouden). Maar als je geen andere hulplijnen kan inschakelen en vaak alleen onderweg bent geeft dat toch zekerheid.
Moussaka eten en retsina drinken bij een Italiaan lijkt mij geen goed idee - kan niet lekker zijn hihi
Gisteren hebben Genk en Brugge elkaar in evenwicht gehouden. Ik heb goed voetbal gezien maar toch niet zoals de voorbije matchen. Maar 4 topwedstrijden in 9 dagen dat wordt zwaar, zelfs voor goed getrainde, jonge mannen.
En 't was koud bovendien. Had geen handschoenen mee en veel heb ik niet moeten klappen
En dan ook nog koud bier moeten drinken
Morgen terug naar de les - moet mijn opdrachten nog inleveren.
Ben een eeuwige twijfelaar (en uitsteller)...
Fijne dag oaserkes
Deze morgen was alles wit bevroren buiten. Dat zal al die mooie bloemen op de kerkhoven geen goed doen denk ik...
Donderdag ben ik met mijn zussen en "aanhang" nog eens samen gaan eten. Was geleden van Nieuwjaar. Nu ons moeder niet meer thuis is, is de zondagse traditie van samen middageten ook helemaal verdwenen.
Mis dat toch wel. Misschien moet ik als oudste een nieuwe traditie in leven roepen? Ik heb zo'n kleine
familie (acht met mezelf inbegrepen) dat één keer per maand samen eens iets doen toch zou moeten lukken? Maar om ons moeder zoveel mogelijk gezelschap te houden zijn we allemaal op een ander moment van de dag bij haar. Toch is het leuk voor haar en voor ons als we elkaar per toeval "overlappen".
Het went maar zeer langzaam...
Oei Ivette, pech onderweg is altijd vervelend. Ik ben lid van Touring Wegenhulp. Soms denk ik dat het weggegooid geld is want ik heb ze in al die jaren ( ± 40 jaren) gelukkig maar enkele keren nodig gehad (hout vasthouden). Maar als je geen andere hulplijnen kan inschakelen en vaak alleen onderweg bent geeft dat toch zekerheid.
Moussaka eten en retsina drinken bij een Italiaan lijkt mij geen goed idee - kan niet lekker zijn hihi
Gisteren hebben Genk en Brugge elkaar in evenwicht gehouden. Ik heb goed voetbal gezien maar toch niet zoals de voorbije matchen. Maar 4 topwedstrijden in 9 dagen dat wordt zwaar, zelfs voor goed getrainde, jonge mannen.
En 't was koud bovendien. Had geen handschoenen mee en veel heb ik niet moeten klappen
En dan ook nog koud bier moeten drinken
Morgen terug naar de les - moet mijn opdrachten nog inleveren.
Ben een eeuwige twijfelaar (en uitsteller)...
Fijne dag oaserkes
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
sorry hoor, was natuurlijk een Grieks restaurant!
Club en Genk de punten gedeeld dus blijft Genk leider, verdiend want het zijn de beste!
Ik heb niet de hele cross uitgekeken: weer hetzelfde scenario, Matthieu ribbedebie en niemand kan hem volgen laat staan er over rijden!
Het wordt weeral donker wat zijn dat toch korte dagen!
Club en Genk de punten gedeeld dus blijft Genk leider, verdiend want het zijn de beste!
Ik heb niet de hele cross uitgekeken: weer hetzelfde scenario, Matthieu ribbedebie en niemand kan hem volgen laat staan er over rijden!
Het wordt weeral donker wat zijn dat toch korte dagen!
Ivette