In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

02 nov 2018, 08:34

Goede morgen seizoentjes,

zonnig vandaag, boodschappen en straks voor mijn handen en voeten.
we gingen gisteren gebraadje doen, dat ligt nog zijn verpakking. wel 's avonds frietjes gegeten.
ons moeder had gebeld om te zien of ik al wakker was en verstond geen woord door de verkoudheid.
ik weet nu ten minste welke verwarming het is. ventje zegt, omdat hij het verst van de buizen staat, ze hem best laat "tikken" tot de lucht gecirculeerd heeft, maar haar kennende...
Gisteren de stoof aangestoken, nu het nog kan, want vadertje staat...
en verder geen nieuws.
Fijne dag toedels
Cats Rule!

Oma-C

02 nov 2018, 09:19

Afbeelding Een goede zonnige morgen iedereen..
een mooie dag om te poetsen en alles weer eens open te gooien..
al is het maar een uurtje want het is fris...herfst.Afbeelding
de verwarming staat nog niet op,
de zon op de ramen geeft net warmte genoeg voorlopig

Ik wens alle maatjes sterkte bij pijn... en goede moed...
niet gemakkelijk maar er is niet altijd keuze..Afbeelding
ik heb ook mijn wringtoestel terug uitgehaald :oops:

Ik ga nog wat verder poetsen, ik wil ook de ramen proper maken
nu het eens niet regent.... en er een paar mooie dagen komen
en het moet "langzaam rap"AfbeeldingAfbeelding

Probeer gezond te blijven of toch zo goed mogelijk... 
en geniet van wat kanAfbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

02 nov 2018, 11:22

Dat was nu het prentje dat perfect uitbeeld  (moet hier nu een t achter of niet? 3de persoon enkelvoud, tegenwoordige tijd) wat ik vanmorgen al allemaal deed.
En inderdaad alle vensters opengegooid die open konden, gezien de aanwezigheid van een poezenbeest in huis.
Ook ontdekt dat die twee ramen vooraan vuil zullen blijven tot Poes terug thuis is.
Ik ga dat beest anders moeten opsluiten en dat komt niet goed voor mijn deuren.
Ze krabt en springt tot ze gehoord wordt..

Heel mooi weer en blauwe lucht hier.
Het kriebelt om in de tuin te gaan werken, maar er is voorlopig niet veel te doen...

Ik zal mijn lijstje van gisteren dan maar verder afwerken.
Te beginnen met die knopen aannaaien, nu hebben we heel goed licht om dat te doen.
Eerst die ene knoop gaan zoeken. Hij ligt ergens zorgvuldig opgeborgen, maar waar????

Verder weinig te vertellen.

mariajohanna

02 nov 2018, 12:34

Hier aan de kust zonnig weer maar ook wat wind. 
Ben 'hondensitter' voor de moment, dochter is met man en jongste naar Sunparks en de oudste heb ik over 15 minuten gezien in een videochat vanuit Frankrijk ! Zo heeft iedereen in deze vakantie, he ! Na ons middageten (schoteltje microgolf) ga ik met de 2 een fikse wandeling in de duinen doen, en nadien afspraak met manlief in een bistro of zo ! 😉
Ben ook al erg geschrokken. Ben met manlief naar Delhaize geweest en zagen onderweg bij de fotowinkel dat de fotograaf overleden was. Overlijdensbericht hing aan de deur. Plotseling overleden, stond er op. Hij was van 1967. Zijn vrouw is een schooljuf maar in de vrije tijd hielp ze haar man, gelijk met pasfoto's maken en zo. Hij heeft ook vroeger van ons klaar kids reportages van gemaakt........
En nu ga ik wat verder doen.....
Dames, tot de volgende......
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken

02 nov 2018, 13:34

Hallookes  iedereen,

Het eerste wat ik s'morgens doe, is het raam in de keuken op kiep zetten, voor frisse lucht.Dat blijft dan ongeveer 1 uurtje open staan.Dan pas begin ik met koffie maken, enz.Manlief ligt dan nog in bed.
In de zomer staat het een ganse dag open, en bij hitte s'nachts ook.
Naar het schijnt is de binnenlucht meer vervuilt dan de buitenlucht.

MJ: kan geloven dat jullie geschrokken zijn, zoiets verwacht je niet.Wij moeten morgen ook naar een begrafenis , een kennis amper 53 jaar .Ja, de geneeskunde staat al ver, maar er zijn toch nog vele ziektes die ze niet kunnen genezen.

Vanaf vanavond gaan we terug boven slapen, het wordt te fris hier beneden.Bed is al opgemaakt met dekbed erop.
En in serre ga ik een vliesdoek over de boontjes leggen, want het wordt deze nacht en volgende nacht ijskoud.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

02 nov 2018, 14:59

Dag dames,
ik ga nog even een stapje doen en straks
nog sport kijken op één (turnen) en Eurosport..(snooker).
Het is fris maar te doen buiten...
Ik wens iedereen een fijne dag verder en een fijn weekend :wink:

Muddy Maddy

03 nov 2018, 06:41

opgestaan omdat ik niet meer kon slapen en er miauw van beneden kwam.
bovendien zal moeder bellen en dan slaap ik niet ( uit).
ben al nerveus voor wat ze nu gaat zeggen.
gisteren mij geforceerd en niet gaan rusten over de middag, gelukkig werkt die spuitbus nogal snel en tegen dan was de pijnstiller in werking en kon ik in slaap vallen.
ventje wil kippenhaasjes marineren en dan bakken. is snel klaar. hij moet er dan wel om.
gisteren dus naar de manicure en pedicure geweest. nageltjes zijn gelakt in felblauw dat een beetje paars kleurt als het licht in een bepaalde hoek is. mijn voeten, dat was een feest. heb bijlange niet zoveel snokken gehad 's avonds.
vandaag mopje slaan. 
gisteren mijn wishlist bekeken en het kleed moet ik apart bestellen anders moet ik douane kosten betalen.
de lamp in de gang is vervangen en heb nog een reserve mee, want je weet nooit.
vandaag nadat moeder gebeld heeft en de boodschappen zijn gedaan naar de action. ventje heeft iets zien staan in de folder wat hem intressant leek. zijn we ook eens buiten.( vermoed dat het weer iets met gekleurde lichtjes en kerst (op zijn buro) zal zijn)
ben bezig ( in het hoofd) met een kaartje. aangezien beide criminal cases nog tijd nodig hebben om csi gewijs dingen te analyseren ga ik dan even al mijn schoven aflopen. kan dan meteen een proefkerstkaartje maken. moet ook nog een geboortekaartje van een ge-adopteerd kindje opsturen. dat is ook zo'n intriest verhaal met een goede wending. de wensouders waren in de kliniek om hun opties te bespreken en een zwanger tienermeisje zat in de wachtzaal te wenen. ( baby-vader is trouwens van buitenlandse origine) ze is door haar ouders buiten gesmeten toen ze alles vernamen. van 't een kwam 't ander. meer details weet ik niet.
Gimly was al toppezot toen hij de klik van de wekker hoorde toen ik keek om te zien hoe laat het was. direct een forse miauw. aangezien ventje nog op 1 oor ligt, direct opgestaan want als hij begint met miauwen is het kot te klein. zit nu al voor de derde keer buiten. heb ook al 3 of 4 keer zijn dweil en zakje goedgelegd. hij heeft ook al flink gegeten. ventje heeft nu zijn korrels on- line besteld. tip van buurman veranda. kost de helft minder voor 1 zak en voor twee betaalt hij net hetzelfde als 1 zak bij de apotheek.verder gisteren de meest flauwe film ooit gezien. black panter. komt dicht bij trains, planes and automobiles en throw mama from the train.
MJ: amai, dat moet verschieten geweest zijn. en dan nog iemand van mijn leeftijdscategorie.
Anjelier: ook naar een begrafenis van een jong gestorvene.
Oma C: is M. weer lastig?
HVT: poes en geen ruiten kunnen kuisen. sloot je vinny bv op omdat je iets moest doen, dan waren je deuren ook het slachtoffer. Mies heeft dan weer de achterdeur van de engelse huisbaas gemold.
moeten Gimly nu leren om ander zand te gebruiken. die korrels zijn groter en dus veel minder kans dat hij ze rondsmijt.
nu ik ga eens beginnen.
Fijne dag toedels
Cats Rule!

Oma-C

03 nov 2018, 10:00

Afbeelding Goede morgen iedereen, 
een fijne zonnige zaterdag tot nu toe :wink:
Het is koud buiten, 't was bijna vriespunt deze morgen vroeg.
maar het is er de tijd voor en heel normaal... we moeten er aan wennen dat is al... 

M-M, hier zijn mijn evenwichtskristalletjes weer aan spoken
maar ik probeer het zoveel mogelijk te negeren en doe het rustig aan :oops:
ik kan niet een hele dag liggen of hangen... dan word ik gek
en 't is er ook niet mee weg dus gewoon rustig blijven
en stillekes de taken doen die moeten gebeuren.... :?
Mijn kerstkaarten liggen klaar om verzonden te worden
alleen nog de naam en adres erop
Ik zag gisteren bij Kruidvat hele mooie kerstkaarten voor weinig geld
maar de meeste waren vierkante als je die koopt vergeet dan niet
dat er dubbel postzegel op moet want die vierkante kaarten zijn Nederland
en daar mogen die gewoon met één zegel op de post hier niet... dat is buitengewone zending
't is maar dat je het weet :roll:Mijn eerste wasje is klaar ... het hangt al buiten in 't zonnetje :wink:
't is nog koud maar er is bijna geen wind...de witte was draait nu en 
de lakens doe ik straks in de linnendroger die gaan straks terug op het bed

Ik wens jullie allen een fijn weekend probeer er het beste van te maken
Tot later :)

Helena van Troje

03 nov 2018, 11:54

Goede morgen.

Ik was zinnens eerst de boodschappen te doen, maar op Klara is Bart Moeyaert te gast bij Katelijne Boon.
Daar wil ik dus naar luisteren. Weliswaar met een half oor, want alles is hier gestofzuigd van boven naar beneden.
De tafellakens hangen op.De kat wil iets maar ik versta haar vandaag niet. Ze is zo rusteloos. Nu wil ik wel eens gaan zitten overdag, maar de hele dag met Poes op schoot, dat gaat toch ook niet.

Ik heb mijn verschrikkelijk saaie boek weggelegd, daarna geprobeerd de film over het boek te kijken, maar dat was zo met de haren getrokken dat ik die ook afgezet heb en gewist. Als men het boek niet kent, kan men gewoon niet volgen in de film.Veel tijd verloren...

Straks dus om boodschappen. Een mens moet tenslotte alle dagen iets eten.
Gisteren heb ik lekkere preistoemp gemaakt met een beetje gemalen kaas doorheen en een kippen cordon bleu erbij. Eergisteren heb ik sla gegeten met beafsteak en een gebakken aardappeltje.
Voor vandaag ben ik nog aan het denken. Misschien een soepje maken met alle groentjes die nog in de ijskast liggen, een kipfilet erin en vermicelli of lettertjes. Dat is ook een maaltijd met een boke erbij.

Na het bekijken van mijn kleerkast voor de winter vast gesteld dat ik maar één fatsoenlijke jeans meer heb.
Daarenboven slechts één deftige warme lange broek. De pulls zijn ook op sleet. Na het overlijden van grootvake mijn kleerkast een beetje aangevuld, maar ondertussen zijn we al zeven jaar verder. De tijd vliegt en de kleren verslijten...

Tegen wil en dank op klerenjacht in het kort dus. Ik haat dat. Alles kost stukken van mensen of het heeft geen pasvorm of het lebbert na een maand of zes of het is vol synthetisch en daar krijg ik jeuk van en dat stinkt naar het zweet als je het een half uur aan hebt. Ik die dacht dat opvliegers toch weg zouden gaan na een bepaalde leeftijd, kreeg te horen dat er mensen zijn die dat blijven hebben. Ik ben één van die mensen. 

Het overtrekt hier een beetje hopelijk blijft het droog. Ik ga mijn lijstje maken voor de boodschappen.
Prettige dag allemaal.

Oma-C

03 nov 2018, 18:19

Afbeelding

Een goede avond iedereen, dat vroege donker worden 
ben ik nog niet gewoon, ik denk telkens dat het al later isAfbeelding

Vandaag de luierik uitgehangen, de was is gedaan 
en er hangt nog wat verder te drogen binnen, het was nog wat klammig..
morgen de strijk en dan is alles weer aan de kantAfbeelding
De lakens en dekbed overtrek had ik in de linnendroger gedaan
die liggen al terug op het bed...dus toch wat gedaan... :)

Helena,  kleren verslijten en dan moet men af en toe eens wat bijkopen
ze beloven volgende week redelijk goed weer( voor deze tijd)
misschien eens van profiteren... :roll: ik haat het ook maar als het moet ...
En die opvliegers heb ik ook nog... vooral s nachts en ik ben 76
mijn mama heeft het haar hele leven gehad en ze was 83 toen ze overleed
Niet leuk maar niks aan te doen...sterkte...:)

Ik ga nog een stukje kalfsworst opbakken met een beetje rode kool erbij
en ik heb nog een bordje tomatensoep vooraf

Hoe zou clive het maken.?? zou ze haar stofzuiger en dweil niet missen?
Sorry hoor een grapje, maar ik dacht aan haar :lol: :P :P

Voor alle seizoentjes een fijne avond en tot morgen

mammyretro

03 nov 2018, 20:23

goede avond ,hier een klein  berichtje van me 

het was hier ook weer mooi weer , ,koud ja ,maar we kleden ons erop ,

beter dat dan regen , ,
iedereen gaat goed lees ik , mooi ,

tot later eens bisous
:P
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C

04 nov 2018, 09:34

Afbeelding Ik wens iedereen een mooie zonnige zondagmorgen 
maar 't is wel koud buiten...het heeft gevroren...
ik zie het hierachter de garagedaken waar water op staat
dat is allemaal één ijsbaan... 
Maar de zon zal tegen de middag wel weer 
een beetje warmte geven (achter het glas) :wink:

mammyretro, fijn je weer eens te lezen,
zo te zien alles oké bij jullie voor zover het kan natuurlijk :?
en koud ... ja het is november hé...heel normaal

M-M, Helena, anjelierken, bobijntje, omasenga, zwanenmeer, 
wingerd, allen een fijne zondag... :)

M-J, geniet goed gekleed aan 't zeetje...
het is mooi weer en bijna geen wind :)

Ik wens alle seizoentjes een fijne dag ....ik ga strijken
en dan mezelf in de regenkamer een schrobbeurt geven..
tegen dan is het middag... dan zien of mijn draaihoofd
het toelaat om een blokje om te wandelen :roll: :oops:
Groetjes allen en tot later :)

Muddy Maddy

04 nov 2018, 09:43

geen gemiauw vanmorgen en dat voorspeld normaal niets goeds. idd, er lagen plasjes braak.
toen ik hem een knuffel wilde geven gingen zijn oren plat. afblijven dus, wil ik geen bloedende kras.
M. moet hem straks maar effe "readen".
buurman is gisteren geweest om de details te bespreken van het opruimen van de koer.
moeten 3 x 5 l bleek gaan halen want ze gaan het grof geschut dus uithalen.
verder kleppen die klokken van de pastoor want de gelovigen moeten naar de mis. ( al dan niet met hun dagelijks brood, nu de bakker weer open is)
ons moeder is boos op haar buren met die werken. S. heeft de katten eindelijk meegedaan in een rugzak! moest ik dat op de kattensofa zetten, ze knallen me af in haar plaats! dierenmishandeling.
vandaag kruidengebraad. ben benieuwd.
verder nog steeds last van mijn neus. dinsdag naar nko en zal een briefke meekrijgen voor sinusitis. :roll:
Oma C: :D Clive haar stofzuiger & dweil missen? ik denk dat niet, maar het kan, ze zal eerder denken aan de datum van de pup.
ventje is draaierig. die zou moeten vragen voor een 24 h assimilatie door een bloeddrukmachien.
ik heb dat al 3 keer gehad. Ons Mies leefde nog en was daar niet over te spreken. telkens ze op schoot zat, of bij mij in bed, begon dat ding af te gaan.
HVT: dat is dikwijls zo met verfilming van boeken. zo ook met kleine grote leugens van liliane moriarty. die zijn 50/50 aan elkaar gewaagd.
Fijne dag toedels, het ziet er hier maar grijs uit, straks de stoof!
Cats Rule!

omasenga

04 nov 2018, 11:00

Zonnige groetjes uit Limburg !
Ik probeer het zonnetje door te sturen naar zee !
Oma C ik hoop dat draaiemans jou met rust laat en dat je kan genieten van deze zonnige zondag !
Dag zwanenmeer, prachtig weer voor een flinke wandeling !
Dag iedereen !!!
Voor alle seizoentjes een heerlijke zondag zonder pijn of verdriet !

zwanenmeer

04 nov 2018, 11:10

Dag seizoentjes allemaal ; 
Dag omasenga :  inderdaad , we gaan een wandeling doen , genieten van het mooie weer als het kan .hé ..Hoe gaat het met jou? hier een drukke week voor boeg ..... 

Oma C :  Meneer M  , buiten zwieren ..... als dat maar eens kon ......  
Mammy retro : blij u hier ook te zien . 

Billyken , hoe gaat het met jou ?? 

Aan iedereen :  volle moed vooruit .... we moeten wel .... 
Fijn dag nog !! :-) 
Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "