De Withoeve en Thuis
Het zullen wel mosselen met wafels geweest zijn.Helena van Troje schreef:Niets van: mosselen met frietenFazal schreef:Wafels natuurlijk. Of wat dacht je?
We hebben het in ieder geval niet gezien.
-
vagelis - Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46
het enige wat me écht stoort is hoe lesbiennes in beeld worden gebracht... dr ann is lesbienne en elke lesbienne maar dan ook elke lesbienne is een doel voor haar. dat is toch belachelijk ! er moet er toch wel eens eentje tussen zitten waarvan ze zou zeggen : niet mijn type ! maar nee, elke lesbienne is goed en moet er aan geloven !
zou dus willen zeggen dat ik als hetero verliefd word op elke vrouw die ik tegenkom !
zou dus willen zeggen dat ik als hetero verliefd word op elke vrouw die ik tegenkom !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Daar heb je wel gelijk in.vagelis schreef:het enige wat me écht stoort is hoe lesbiennes in beeld worden gebracht... dr ann is lesbienne en elke lesbienne maar dan ook elke lesbienne is een doel voor haar. dat is toch belachelijk ! er moet er toch wel eens eentje tussen zitten waarvan ze zou zeggen : niet mijn type ! maar nee, elke lesbienne is goed en moet er aan geloven !
Tja ..., alle minderheden moeten aan bod komen.vagelis schreef:het enige wat me écht stoort is hoe lesbiennes in beeld worden gebracht... dr ann is lesbienne en elke lesbienne maar dan ook elke lesbienne is een doel voor haar. dat is toch belachelijk ! er moet er toch wel eens eentje tussen zitten waarvan ze zou zeggen : niet mijn type ! maar nee, elke lesbienne is goed en moet er aan geloven !
Dat is in alle soaps en ook in films zo, anders voelen ze zich achteruit gestoken.
Niet dat 'ik' dat goed vindt, bijlange niet! Het stoort mij ook. Enorm!
-
vagelis - Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46
heb geen probleem met minderheden die in beeld komen wel hoe ! nu lijkt het alsof elke lesbienne met eender welke andere lesbienne in bed duikt !Fazal schreef:Tja ..., alle minderheden moeten aan bod komen.vagelis schreef:het enige wat me écht stoort is hoe lesbiennes in beeld worden gebracht... dr ann is lesbienne en elke lesbienne maar dan ook elke lesbienne is een doel voor haar. dat is toch belachelijk ! er moet er toch wel eens eentje tussen zitten waarvan ze zou zeggen : niet mijn type ! maar nee, elke lesbienne is goed en moet er aan geloven !
Dat is in alle soaps en ook in films zo, anders voelen ze zich achteruit gestoken.
Niet dat 'ik' dat goed vindt, bijlange niet! Het stoort mij ook. Enorm!
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !
Ik bedoelde wel: "àlle minderheden" in 'ons' land. Overal, zijn ze van de partij.vagelis schreef: heb geen probleem met minderheden die in beeld komen wel hoe ! nu lijkt het alsof elke lesbienne met eender welke andere lesbienne in bed duikt !
Negers, Marokkanen, nu ook Chinezen, en mensjes met andere kwaliteiten(sic!) zoals lesbo's, homo's, transgenders, noem maar op.
Geen enkele slaan ze over.
Wie zei ook weer: "trop, is te veel"?
-
Phoebe - Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
In Thuis doen de scenarioschrijvers zeker erg hun krampachtige best om de zogenaamde (politiek correcte ?)gangbare weergave te tonen van onze samenleving , minderheden incluis.
Een zwarte Dries ; een ' te goed voor deze wereld ' Poolse immigrant arbeider die hier achterblijft , de brave moslim Adil die een vast stekje heeft in de soap ; zijn broer Younes mocht ook al wat komen opdraven (vroeger was er ook al 'de mo ; ook nen braven') .
Ze hebben een transgender , een lesbo met Ann en zowaar in het personage Kobe opnieuw ( na Franky) een opstoot voor het mannelijke geslacht .
Verder zijn ze niet vies van gangbare clichés :
Vlaamse 'ruwe bolsters met blanke pit' Eddy en de Frank , producten van de vakschool, die het niet al te nauw nemen met tafel- en andere manieren , zich op tijd en stond een goed stuk in de kraag drinken, met het flesje bier in de hand voor de tv liggen met hand tussen de broekriem in de broek en zeker ook indien de noodzaak zich voordoet in hun visie op het probleem , het eerder uitleggen met hun vuisten , liever dan met hun gezond verstand dat steevast altijd een paar afleveringen te laat komt , wat hen dan al eens achter de tralies laat belanden .
De wat simpele Nancy , kuisvrouw van opleiding , goed van hart maar wel wat dom en die niet weet wanneer ze moet praten of zwijgen , die niks aanvoelt van aangepast gemanierd gedrag in gezelschap . Het personage moeit zich ook graag ongevraagd in en met alles.
etc..etc..
Misdaad, crimineel gedrag , intriges , overspel … het is allemaal nooit ver weg .
Voeg daarbij de ziektes , tegenslagen , ongelukken , blije gebeurtenissen die zich bij àl de opgevoerde volkse en minder volkse personages kunnen voordoen . Voeg er de ruzies , verdriet en de judassenstreken bij die altijd kort om de hoek loeren en elkaar in snel tempo opvolgen en je hebt een succesformule die het aldus jarenlang uithoudt op het scherm .
Een zwarte Dries ; een ' te goed voor deze wereld ' Poolse immigrant arbeider die hier achterblijft , de brave moslim Adil die een vast stekje heeft in de soap ; zijn broer Younes mocht ook al wat komen opdraven (vroeger was er ook al 'de mo ; ook nen braven') .
Ze hebben een transgender , een lesbo met Ann en zowaar in het personage Kobe opnieuw ( na Franky) een opstoot voor het mannelijke geslacht .
Verder zijn ze niet vies van gangbare clichés :
Vlaamse 'ruwe bolsters met blanke pit' Eddy en de Frank , producten van de vakschool, die het niet al te nauw nemen met tafel- en andere manieren , zich op tijd en stond een goed stuk in de kraag drinken, met het flesje bier in de hand voor de tv liggen met hand tussen de broekriem in de broek en zeker ook indien de noodzaak zich voordoet in hun visie op het probleem , het eerder uitleggen met hun vuisten , liever dan met hun gezond verstand dat steevast altijd een paar afleveringen te laat komt , wat hen dan al eens achter de tralies laat belanden .
De wat simpele Nancy , kuisvrouw van opleiding , goed van hart maar wel wat dom en die niet weet wanneer ze moet praten of zwijgen , die niks aanvoelt van aangepast gemanierd gedrag in gezelschap . Het personage moeit zich ook graag ongevraagd in en met alles.
etc..etc..
Misdaad, crimineel gedrag , intriges , overspel … het is allemaal nooit ver weg .
Voeg daarbij de ziektes , tegenslagen , ongelukken , blije gebeurtenissen die zich bij àl de opgevoerde volkse en minder volkse personages kunnen voordoen . Voeg er de ruzies , verdriet en de judassenstreken bij die altijd kort om de hoek loeren en elkaar in snel tempo opvolgen en je hebt een succesformule die het aldus jarenlang uithoudt op het scherm .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Juist. En Phoebe heeft ook gelijk, het is idd een succesformule.
Je zou u echt wel afvragen waar de schrijvers het 'blijven' uithalen.
Je zou u echt wel afvragen waar de schrijvers het 'blijven' uithalen.
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Tja gisteren ook weeral iets raar,
In de Withoeve kan men toch overnachten hé want ons Nancyke kuist toch de kamers!
Dan vraag ik mij af waarom de Withoeve taxi die gasten van Lowie en Bob naar een hotel moest voeren.
In de Withoeve kan men toch overnachten hé want ons Nancyke kuist toch de kamers!
Dan vraag ik mij af waarom de Withoeve taxi die gasten van Lowie en Bob naar een hotel moest voeren.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
De "Withoeve" zal volzet geweest zijn …..benq schreef:Tja gisteren ook weeral iets raar,
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Niet te geloven eigenlijk dat ze hier al vier pagina's lang liggen te memmen over godweet welk evenement in een dagelijkse soap. Enfin, toegegeven, ik begrijp dat allemaal niet, maar wie ben ik?Helena van Troje schreef:Niet te diep nadenken, benq
Er is nu eenmaal niet veel anders om over te memmen MichelN.
Ik vind trouwens die Tilly, een vree schoon wijf.
Ik vind trouwens die Tilly, een vree schoon wijf.
Laatst gewijzigd door Fazal op 10 nov 2018, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Tja man wat wil je,MichelN schreef:Niet te geloven eigenlijk dat ze hier al vier pagina's lang liggen te memmen over godweet welk evenement in een dagelijkse soap. Enfin, toegegeven, ik begrijp dat allemaal niet, maar wie ben ik?Helena van Troje schreef:Niet te diep nadenken, benq
this winter hé wij vervelen ons,
en geef nu toe,
memmen kan plezant zijn, toch
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen