CRYPTO new style
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ja dat was het goeie antwoord +2Reini schreef:KIPPEVEL?
Een gepluimde kip zie je haar vel.
Bij de mens is het figuurlijk : huidhaar komt omhoog en de huid voelt anders aan.
PS: Na de zoveelste spellingsvernieuwing moet dat wellicht ook kippeNvel zijn.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Dat kunnen wij hier voorlopig ? nog niet horen lotte, er zijn trouwens ook zingende zagen maar in deze crypto laten we het gereedschap even links liggen;lotte schreef:ZAAG ?
een werktuig dat lijkt op een mes
persoon die op een vervelende toon klaagt.
-
Ja chérie, we kunnen wel niet horen of dat jouw geval is maar je mag jezelf in elk gval de punten toekennen. +2chérie schreef:TONGRIEM? (goed van de tongriem gesneden zijn= het goed kunnen uitleggen, dus zeker te 'horen'
-
chérie - Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
lotte 6
chérie 4
Reini 2
jaja socrates ik ben zeer goed van de tongriem gesneden (zegt mijn echtgenoot haha)
REKWEST (= verzoek of petitie, afgeleid van het woor kwestie : opdracht, geschil)
chérie 4
Reini 2
jaja socrates ik ben zeer goed van de tongriem gesneden (zegt mijn echtgenoot haha)
REKWEST (= verzoek of petitie, afgeleid van het woor kwestie : opdracht, geschil)
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren
-
Volgens het algemeen verspreide volksgeloof zouden vooral dames goed van die tongriem zijn gesneden. 
Tot hiertoe waren jullie allebei in de goeie richting aan het zoeken maar het juiste woord is nog niet gevonden;
De "RE" van onze toonladder is in beide begrippen opgenomen maar wat daarop volgt is toch nog cryptischer dan wat jullie voorstellen.
Tot hiertoe waren jullie allebei in de goeie richting aan het zoeken maar het juiste woord is nog niet gevonden;
De "RE" van onze toonladder is in beide begrippen opgenomen maar wat daarop volgt is toch nog cryptischer dan wat jullie voorstellen.