Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Michelly

10 nov 2018, 22:48

Hoe gaat het met al mijn maatjes hier? Heb me weeral een tijdje niet gemeld maar dat heeft niets met jullie te maken maar alles met mezelf. Zit weeral in een vermoeide fase. Niet dat die ooit over is maar de ene week is het al erger dan de andere en daar heb ik dan wel moeite mee . Heb vooral dan moeite met mezelf dat het niet echt betert en die vermoeidheid me blijft parten spelen. Steek dan mijn neus ook niet buiten wat natuurlijk juist helemaal verkeerd is. Alle excuses zijn dan goed om mijn neus niet buiten te steken. Niet erg slim of wijs maar zo zit ik op het ogenblik in elkaar. Neem me voor om het morgen weer te veranderen, maar dat is niet zo evident, dus wacht ik maar weer af. Ik bedoel dit niet als een klaagzang, maar eerder als zelfreflectie, want ik ben niet erg wijs bezig hé. Maar weest gerust, het komt wel weer op zijn pootjes terecht. Weet alleen niet wanneer. Fijne avond nog allemaal en slaap lekker straks.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

meme-rietje

11 nov 2018, 09:16

hallo Michelly
Rietjes schreef:Een glaasje teveel maar toch nog nuchter genoeg om hier af te sluiten en jullie allen een goeie nacht te wensen !
hahaha Rietjes toch Afbeelding

goeie zondag morgen allemaal
deze nacht ferm geregend
en nu schijnt de zon
met nog veel wind
wat ga ik doen vandaag
een beetje van alles en niks
kennen jullie dat?
deze middag hutsepot met varkenswangentjes
en een beetje mostaard
heb me vrijdag toen ik boodschappen deed
een paar gebreide kousen gekocht
gevoerd met fleece
om s'avonds aan te doen als je in de zetel zit
lekker warm met twee pompons aan Afbeelding
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

11 nov 2018, 10:21

Gisteren een gezellige namiddag gehad met mijn reisvriendin uit Tielt.
Wel raar, zij drinkt nooit koffie dus drinkt ze een glas water bij de taart!
Ze rijdt nog niet lang met hun nieuwe auto want haar handen werden geopereerd en ze kan nog niet lang het stuur weer vasthouden. Dus, vertrok ze al om kwart na vier wat wel vroeg was, we konden nog niet naar foto's kijken van onze reis naar Cantabrië die we in september samen maken.
Ik heb ook nog dias van deze reis die ik al in 2002 maakte.
Ik keer wel graag terug naar dit groene, niet zo drukke Spanje.
Ik keer ook terug naar het Duitse Oost-Friesland maar nu komt Bremen en enkele andere bezoeken erbij.
Ik weet tenminste dat ik deze korte reis goed zal aankunnen en mijn plan ga trekken, toch ook een voordeel!

Allez, Brugge verloren, benieuwd wat Anderlecht zal presteren want Marc Coucke heeft nog niet veel eer gehaald uit zijn voorzitterschap van die eens zo hoog aangeschreven club!

Het weer is goed, passend voor de herdenking van het stoppen van de 1e WO!
Aangename zondag, maatjes!

Blij van u te lezen Michelly! Bedankt om uw ervaringen met ons te delen.
Ivette

Rietjes

11 nov 2018, 13:46

Goeie zondagmiddag

JA ik heb goed geslapen

en

was vanmorgen vroeg fris wakker om 11 km te wandelen in Heuvelland, echt een mooie wandeling.

Menu : lamskroontje, groene boontjes, natuuraardappel

en dan gaat nu de TV open, uitzonderlijk dat die overdag open gaat maar ook al wil ik niet in Ieper zijn vandaag; ik wil toch de sfeer opsnuiven.
Oud maar niet out !

Ivette

12 nov 2018, 09:37

Indrukwekkend die herdenking op één gisterenavond van onder de Menenpoort in Ieper, heb ik helemaal uitgekeken

In de cross heeft Matthieu alweer gewonnen, was weer direct weg, dus ik als kijker ook!

Jammer voor Genk dat ze maar een draw speelden tegen de laatsten al staan ze nog op kop.
Voor Waregem ben ik content, ze doen weer mee!

Ik moet nog brood halen maar mijn zoon komt langs vanmorgen, het water buiten moet nog afgesloten worden voor het begint te vriezen en ik kan dat niet, heb niet zoveel kracht om dat kraantje dicht te draaien!

Hopelijk zal het zijn zoals ze beloven dat het morgen droog zal blijven, ik zou naar de markt willen gaan! 
Ivette

meme-rietje

12 nov 2018, 09:52

goeie morgen iedereen
gereed om naar de kiné te gaan

Rietjes

12 nov 2018, 10:49

Goeiemorgen

Wat vliegen die dagen toch snel voorbij; 'k moet weeral melden dat er schoonmaakwerk op het programma staat deze voormiddag.
De vensters laat ik alvast zoals ze nu zijn, vuil en nat en de stoep ook, die ligt vol bladeren maar 'k hoop dat de wind draait  :lol: dan zijn ze weer weg.

Zou het tegen de middag wat droger worden zoals de weermannen voorspellen ?  Dan wordt het wandelen anders zal het bij lezen moeten blijven.

't was indrukwekkend hé die herdenkingen vanuit Ieper en Karl Van Nieuwkercke heeft dat weer schitterend gedaan, de hele dag door vanuit Ieper.
Wie nu nog niet gehoord heeft van Ieper of het nog nooit gezien heeft moet toch dringend eens de programma's van gisteren herbekijken.

Menu : kalkoenlapje, appelmoes, gebakken aardappel
Oud maar niet out !

Rietjes

12 nov 2018, 17:53

Mooie maar modderige wandeling gemaakt in Vleteren, omgeving Sint-Sixtusabdij en daar hoort dan natuurlijk een lekker biertje bij. Santé !

Straks de douche in en mijn broek in de wasmachine  :wink: en we kunnen morgen herbeginnen.
Oud maar niet out !

meme-rietje

13 nov 2018, 09:16

goeie morgen allemaal
mijn poetske is ziek
zelf eens met de swiffer rond lopen
anders geen nieuws
dat het regent maar dat is geen nieuws hé

Afbeelding

Rietjes

13 nov 2018, 09:46

Goeiemorgen

Mooie maar helaas natte kleurtjes buiten  :wink:

We proberen er toch een leuke dag van te maken en als het net als gisteren tegen de midden uitklaart dan trekken we de wandelschoenen terug aan.  Vitamine D aanvullen.
Oud maar niet out !

Rietjes

13 nov 2018, 09:56

Goeiemorgen

Mooie maar helaas natte kleurtjes buiten Afbeelding

We proberen er toch een leuke dag van te maken en als het net als gisteren tegen de midden uitklaart dan trekken we de wandelschoenen terug aan.  Vitamine D aanvullen.
Oud maar niet out !

viv

13 nov 2018, 10:04

Goede morgen,

Mooie luchten hier in Hasselt, wel redelijk wind.
Zou ik de wandelschoenen ook nog eens aantrekken?
Heb wat last van mijn heup maar als ik wat "ingelopen" ben gaat het wel weer. 
"Blijven bewegen" is goed zeggen ze... 

De dagen vliegen inderdaad voorbij...
Hey Michelly!  Goede en minder goede dagen - niet gemakkelijk om er mee te leven en positief te blijven.
Ik bewonder je!

Moet nog "huiswerk" maken ;-)

Viv

Rietjes

13 nov 2018, 10:46

Afbeelding
Oud maar niet out !

viv

13 nov 2018, 11:33

Rietjes 
Afbeelding

meme-rietje