Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

veve

26 nov 2018, 13:06

Afbeelding
Goedemiddag allemaal!
Een foto van de volledige cast, herkennen jullie mij? Ik speel een schooljuffrouw en moet voor die rol een bril aan(er zitten geen glazen in)
Het toneelstuk is een groot succes, en ik jeun mij in mijn rol!
Nog eens bedankt voor de complimenten voor mijn uiterlijk, straks krijg ik nog een dikke nek  :D
Ga nog een kijken voor een foto van de affiche...
One life...live it !

Rietjes

26 nov 2018, 13:11

met dat kolleke van je jufrouwenbloes mag je nek nog wat dikker worden hé, dus geen probleem  :lol:
Oud maar niet out !

veve

26 nov 2018, 13:16

Afbeelding
Voila sie er is ook een foto bij met de cast in ons gewone kledij net na de première van zaterdag!
Rietjes  :D
Ben blij dat de repetities afgelopen zijn vorige week lag ik nooit voor middernacht in bed!
Deze avond heb ik enkel notenleer en ben ik tegen negenen weer thuis, morgen eerst naar de tandarts en dan op stap met mijn schoondochter, maar we zijn tegen zessen zeker thuis en dan word het voor mij een avondje in de zetel met een boek, en woensdag zal ook een rustige dag worden met enkel ‘s avonds een toneelvoorstelling!
Enja ons oogappeltje is jarig vandaag...
Afbeelding
Wens jullie allen nog een fijne week...tot later!
En voor ik het vergeet ik ben echt blij dat er weer meer belangstelling is voor dit hoekje!
One life...live it !

Erika1

26 nov 2018, 15:20

Nee nee Rietjes, laat me niet vangen hoor. Een koffietafel daar kan niemand iets aan doen dat is overmacht. De zaal voor vrijdag was al inorde. Hoe laat ik gedaan zal hebben is afhankelijk van hoelang de mensen blijven zitten hé. Toch als ze me daar nodig hadden dan had ik onze afspraak afgezegd en verplaatst. ( nu heb ik gelukkig terug vast ……… dat laat ik niet meer vallen zolang ik kan )
Dat is het nadeel dat ik er alleen voorsta kan met niemand ruilen  :wink:

Veve, proficiat aan Elise xxx

Joke, jij veranderd ook geen haar hé

Toedeloe
Brood dat men deelt, smaakt beter.

corry

26 nov 2018, 15:42

Juist thuis, boodschappen gedaan en een wandelingetje in de regen zonder paraplu, het  was maar zever.

Joke eeuwig jong van  lijf en leden, al heb je de jaren ook mee. 

Ons maatje Veveke komt er goed voor in haar toneelplunje, ziet er nog jonger uit. 

Geniet vrijdag van jullie ontmoeting, drie toffe mensen gaan op den draai, en dan nog wel in Ieper. 

HIP HIP HOERA ! voor Elise 🥰 mooie bewerking .

Heb ons appelboompje mee, de vogels zullen blij als het kouder wordt.

Afbeelding 

Omadina, je moet  het maar doen, gelukkig een goed gestel, ook,Rietjes is in form, houden zo. 

Tot dan 

Corry 
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

26 nov 2018, 16:54

eerst en vooral: hartelijk proficiat aan Elise met haar 1e lustrum, ze wordt al een hele juffrouw!
Jammer dat ik er niet geraak anders zou ik zeker naar uw voorstelling komen kijken, ziet er leuk uit!

Ik kan niet verwoorden hoe blij ik ben dat onze Oase in ere hersteld en goed bevolkt is!
Het is weer een plezier hier te komen neuzen en zelf iets te schrijven!

Oma Dina heeft duidelijk ook weer met plezier haar weg naar de oase gevonden.
Je bent een kranige, actieve madam Dina , houden zo!

Ik heb nog mooie foto's van Blankenberge, ik denk 2014 maar die staan op een CD en de foto's zelf heb ik verwijderd.Ik zal eens aan de één of andere kleindochter vragen of ik ze terug kan plaatsen en ik post ze dan!

Vuil weer, ze geven wel droog weer uit voor morgen. Ik ga toch naar de markt, wil kaas, grondwitloof kopen.
Jammer dat de Okra wandelingen op dinsdagnamiddag zijn dan heb ik al heel de morgen rondgetrot (zeggen wij maar er komt natuurlijk een rood lijntje onder dat woord!) van het station naar de markt, dan daar langs de kramen wat al een ferme wandeling is (voor mij toch)
Ik heb wel gehoord dat de Roeselaarse markt weer al ferm verstoord is door de ijspistes, vreselijk, eer zullen weer veel marktkramers het laten afweten, met veel gelijk trouwens!
Morgen wandelen we in Wynendaele in Torhout, moet wel zorgen dat ik deze keer stipt om 13u30 aan onze kerk sta

Rietjes, ik "benijd" jullie niet hoor dat je nog zoveel SAMEN kunt doen, ik gun het jullie van harte, profiteer er maar van
In de winter kom ik niet naar Ieper, in het voorjaar met veel plezier maar nu is er teveel tijd tussen de bussen en aan het station in Roeselare koud en ongezellig. Bedankt voor de uitnodiging, volgend jaar kom ik zeker af!

De rest van "mijn nieuws" vertel ik morgen wel! doeiiiiii
Ivette

piepje

26 nov 2018, 18:56

mooie foto s gezien

nog enkele kastjes uitgewassen
rugje boos

voor Elise gelukkige verjaardag
morgen naar de winkel frigo bijvullen
schaffen denk dat wij naar dezelfde a ..i gaan
Afbeelding
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

meme-rietje

27 nov 2018, 08:10

goeie morgen iedereen
gisteren naar de crea geweest
en heb een danseresje gemaakt zal dan foto nemen
was wel leuk maken
nu nog een plaatsje zoeken om te zetten
ik zal eens kijken of er meer dagen zijn dat ze dat doen
want doe het graag
al die kwebberende vrouwen samen, leuk Afbeelding
vandenavond is het kookles van Femma
zo en nu een boterhammeke eten met vijgenconfituur

Afbeelding Ekise gelukkige verjaardag
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Rietjes

27 nov 2018, 09:44

Goeiemorgen

Grijs en kil buiten, lekker warm hierbinnen.
We mogen ons gelukkig en rijk prijzen, 't is niet overal zo !

Mooi dat danseresje meme-Rietje, hier maken ze ook allerlei moois in de crea-club.  Heb me al vaak voorgenomen er naartoe te gaan maar er komt altijd iets voor of tussen Afbeelding.  Heb nog een te druk uitgaansleven zeker en een partner.
Misschien zijn het ook wel die kwebbelende vrouwen die met wat afschrikken want ik ben niet zo'n grote babbelaar.
Oud maar niet out !

viv

27 nov 2018, 10:13

Goede morgen, 

Veve, gefeliciteerd met je jarig kleindochtertje - al vijf - wat vliegt de tijd toch! 

Er wordt hier opnieuw meer getaterd - plezierig :-)
Rietjes, schrijf jij maar rustig verder over wat je allemaal nog kan en doet.  En ook de andere oaserkes - ik geniet van die positieve verhalen!  Miserie is er al genoeg... 

Joke, ben opnieuw een cursus fotografie aan 't volgen.  Helemaal vanaf het begin - ik leer er iedere keer nog uit en vooral, ik leer de mogelijkheden van mijn nieuw toestel kennen.  Studiowerk is er nog niet bij. 
Mooie (zelf)portretten Joke! 

Erika, zal laten weten wanneer ik nog eens in de buurt ben.  Dan kom ik de dopjes ophalen  :wink:
Alvast bedankt! 

Corry, heb jij nog iets van Lizzy gehoord?  Ik hield van haar berichtjes, zo positief en grappig maar ook ontroerend.

Voetbal is onvoorspelbaar hé Ivette - of net niet - je weet dat het niet kan blijven duren die reeks zonder verliezen...  Genk heeft zeker niet slecht gespeeld maar Cercle speelde het slim.  De bal wilde er voor Genk niet in... 
En als het tegenzit... op weg naar huis ben ik op de trappen in het station van Hasselt gevallen.  Er zijn renovatiewerken aan de gang en er is een voorlopige ijzeren trap geplaatst.  De treden zijn net iets hoger dan normaal (en glad) en ik misstapte mij en viel op mijn gezicht.  Kapotte bovenlip en geschaafde kin, pijnlijke knie en schouder - het ziet er momenteel niet uit maar dat zie ik zelf niet hé :-) 

Mij liggen (vrouwen)verenigingen minder.  Ben eerder stil en houd me liever op de achtergrond.  Ben niet zo'n groepsmens en kan goed alleen zijn maar langs de andere kant kom ik graag "onder de mensen" hé  :lol:  
Ieder zijn ding...  

Vrijdag heb ik nog een mooie wandeling gemaakt rond het Schulens Meer in Lummen.  Het was koud
maar de zon deed het af en toe lente lijken ipv herfst 

En nu lijkt de zon er, na een paar grijze, natte dagen, ook weer willen doorkomen.  Zou graag naar
buiten gaan maar ik moet wachten op een technieker die de thermostaat van de nieuwe verwarmingsketel komt vervangen.  Ze plaatsten zo'n nieuwerwetse draadloze thermostaat maar dat werkt hier niet omdat de ketel te ver weg staat... Hadden ze ook bij de installatie kunnen merken. Pff, ben er al van de 8ste oktober op aan het wachten.  Had beter de factuur niet betaald...
Dan maar in afwachting de strijk wegwerken ;-) 

Viv

Er zitten veel aalscholvers op het eilandje in 't midden van het meer.  Die vogels zag je vroeger toch niet zoveel?  
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rietjes

27 nov 2018, 12:57

Goeiemiddag

Mooi Viv

'k moest lachen met je woorden  "het ziet er momenteel niet uit maar dat zie ik zelf niet hé"  
het is soms wel eens goed denk ik dat we ons eigen gezicht niet zien.

Ja ik hield ook van Lizzy haar schrijfsels en die was altijd zo opgewekt.  Zouden we ze terug kunnen lokken.
Ik heb denk ik nog ergens haar e-mail-adres, 'k zal eens proberen.

Menu : kippenborst, worteltjes, natuuraardappel

dessert : moest zijn fruitsla met yoghurt  Afbeelding
zal zijn : een stuk fruit uit de hand

want

fijngesneden fruit overgoten met yogurt lag zomaar ineens op de keukenvloer tussen de scherven   AfbeeldingAfbeelding

keuken heeft dus een extra poetsbeurt gehad ! 
Oud maar niet out !

piepje

27 nov 2018, 16:51

mooi aan  schulens meer
scherven brengen geluk he
mooi danseresje
ook ooit gedaan
Afbeelding
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

Rietjes

27 nov 2018, 18:42

Mijn 10 wandelkilometer zitten rop.

Scherven brengen niet alleen geluk maar ook een hoop kuiswerk vooral al ze gemengd zijn met fruit en yoghurt.
Oud maar niet out !

omadina

28 nov 2018, 08:52

Hallo ,

Een heel goede morgen voor jullie allemaal !

Amai, wat lees ik hier allemaal ?
.... Viv, hopelijk heb je al wat minder pijn, en ben je niet al te veel geschrokken als je in de spiegel keek. Ja werkzaamheden in je huis, je zal wel blij zijn als alles gedaan is, en dan kan je genieten.
En Rietje, ook goed, maar dat kan je altijd nog opkuisen, alhoewel met scherven tussen de youghourt is dat ook opletten.
G. heeft zo eens per ongeluk een glas omgestoten op de salontafel, ik vond zelfs 14 dagen later nog fijne scherfjes onder de kasten, en nochtans dacht ik dat ik heel zorgvuldig had schoongemaakt.

Ja, nu ik het over G heb, ik wil jullie wel vertellen, ik denk dat ik het al eens liet vallen. Ik heb een eigen stekje, hier in Koksijde. Nadat ik mijn huis verkocht had, eind 2016 ben ik bij G ingetrokken, in zijn appartement, wel heel vrijblijvend, zonder enig contract. Ik wil hier zeker geen details vertellen, maar dat was "te" moeilijk, en zo heb ik me een eigen appartementje aangeschaft . Het is dicht bij winkels, slager, 3 bakkers, de Clrt, de apotheek, de tennisclub... ik ben het ondertussen al goed gewoon. G en ik zijn wel "vrienden" gebleven, we zien elkaar nog wel, maar ieder zijn eigen leven en zeker zijn eigen familie.

Yvette, dank om me een duwtje in de rug te geven, om hier weer een woordje te placeren. Die foto's van de vroegere bijeenkomsten , daar heb ik zo een mooie herinneringen aan. In het voorjaar moeten we dat zeker nog eens overdoen. Corrytje, jij kon dat zo goed organiseren, je mag altijd een voorstel doen hoor !

Vandaag woensdag,  ik ben al met mijn zeemlap en met de stofzuiger langs geweest, ja ik ben nog altijd een vroege vogel, precies of ik moet nog steeds om half negen op mijn werk zijn....dat gaat er moeilijk uit na meer dan 40 jaar.
Straks ga ik maar eens naar de Clrt, wat boodschappen doen. Zaterdag komen mijn jongste dochter en schoonzoon , en de twee kleinzonen eens langs, dus moet ik voor de nodige drankjes zorgen, cola zero, oma zeggen ze dan, dus dat koop ik dan speciaal voor hen, want ik lust dat niet.

Ja mijn epistel is al lang genoeg,  ja nog iets vergen, Vévéke, ook langs deze weg een hartelijk proficiat voor de 5de verjaardag van Elise(ke). Straks komt de sint, dus Elise zal ook wel heel blij zijn ! Geniet er maar van, ze worden zo vlug groot, de meesten hier weten nog van de geboorte van mijn jongste kleinzoon Mauro, dat klein boelke van 1,7 kg, gelukkig is alles goed gekomen. Hij is nu een flinke jongen van 12 jaar en zit al in het eerste middelbaar.

Voor alle maatjes , van ons hoekje, 't wordt een regenachtige dag, ja de paraplu zal van pas komen ! Geniet er toch maar van !
Groetjes, omadina
Afbeelding
De twee broertjes, Danté en Mauro, enkele jaren geleden, nu is Danté bijna 17,  en Mauro 12 sinds maart. 't gaat zo snel ! Nu is hun haar wel kort geknipt, andere mode hé !
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

28 nov 2018, 09:40

Toktok ! Goedemorgen

Gisteren geen tijd, overvallen door ons dochter, had een nieuwe smartfhoon mee voor haar papa, heeft nog zulk ene van de jaren stillekens ( had het gevraagd) Staf houdt niet van nieuwigheden, gelukkig  ben ik er al ene en beetje in thuis. 
Na de middag  met dochter  gaan wandelen. 

Vivke, goed gevallen wordt er gezegd , weet niet  waarvan het komt maar als ik val is het meestal niet goed. 😣 gelukkig niets gebroken, de brokken kunnen helen en stijfheid is er een van.  De wandelingen  welke je maakt zijn zo variërend , ben er jaloers op, altijd het zeetje , bomen kijken, vogels spotten, zie het wel zitten. 🤓

Rietepetietje, mooi danseresje gemaakt ! 

Lizzy schrijft alle jaren een kaartje met Nieuwjaar, Tillie ook, verder geen contact. Na het  overlijden van André , haar gebeld, seniorennet is  voor haar verleden tijd. Misschien is het nu anders ? 

Omadina, het organiseren van samenkomst aan zee in het voorjaar, samen aan de kar trekken is voor mij  de vraag.  Mauro al een knaap, de tijd vliegt zeker als ze gezond zijn. 

Nog een fijne regenachtige dag, wij gaan een vogelhuisje voor ons dochter kopen, was haar cadeauwens  op de lotjestrekking. 

Tot in den draai

Corry 🤓
ik tel alleen de zonnige dagen.