Opstarten Windows 10 lukt niet meer
-
Toby - Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Met een laptop Lenovo G50 met OS Windows 10 Home en naar de fabrieksinstellingen gereset, ging het redelijk goed mis toen ik in een poging om via de windows toets + R, het commando "Netplwiz" ingaf en zodoende in dat bepaalde vakje terechtkwam waar je door een vinkje weg te halen, de optie opstarten met een paswoord kunt annuleren. Mijn doel is om de laptop gewoon te laten opstarten zonder poespas en zonder naam gebruiker, noch paswoorden gedoe.
Zo zou het moeten geweest zijn volgens de theorie.

Feit is dat ik nu alleen bij het indrukken van de aan/uit toets, toch nog altijd een aanmeldscherm krijg, met de naam van de gebruiker (administrator ?) en daaronder een vakje om het paswoord in te vullen. De miserie is dat de computer geen enkel paswoord meer aanvaardt en ik in een patstelling zit. Ik geraak immers enkel tot aan tot aanmeldscherm en that's it.
Opstarten in veilige modus lijkt ook geen sinecure te zijn, gelet op bovenstaande.
Enfin, ik zit behoorlijk vast met dat ding.
Als er iemand mij goede raad kan even, zal ik dat zeker appreciëren, want nu weet ik het even niet meer.
Zo zou het moeten geweest zijn volgens de theorie.
Feit is dat ik nu alleen bij het indrukken van de aan/uit toets, toch nog altijd een aanmeldscherm krijg, met de naam van de gebruiker (administrator ?) en daaronder een vakje om het paswoord in te vullen. De miserie is dat de computer geen enkel paswoord meer aanvaardt en ik in een patstelling zit. Ik geraak immers enkel tot aan tot aanmeldscherm en that's it.
Opstarten in veilige modus lijkt ook geen sinecure te zijn, gelet op bovenstaande.
Enfin, ik zit behoorlijk vast met dat ding.
Als er iemand mij goede raad kan even, zal ik dat zeker appreciëren, want nu weet ik het even niet meer.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !
Give it a try too !
-
Jammer, maar die dingen heb ik als eerste gecontroleerd .verhaegen schreef:staat uwe numlock toets wél aan ?
en misschien is die naar querty overgeschakeld !
Intussen heb ik met een zgn. rescue disk een opstartpoging gewaad maar ook na enkele minuten stilstand, ook weer niks van gekomen. Computer hlijft hangen.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !
Give it a try too !
-
verhaegen - Support SeniorenNet
als je een paar keer probeerd dan komt er toch rechts een venstertje (of in het midden ) met de vraag van wachtwoord herinering , indertijd is dat gevraagd geweest van dat in te stellen
zodat men via die herinnering opnieuw het wachtwoord herinnerd
dikwijls is daarvoor hetzelfde genomen als het microsoftacount wachtwoord
https://account.live.com/password/reset
als je beschikking hebt van een 2 de comp is dat te doen
iets anders is telefoneren met microsoft , en de vragen beantwoorden die ze stellen
https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... ne-numbers
+32 (0)2 503 31 13
zodat men via die herinnering opnieuw het wachtwoord herinnerd
dikwijls is daarvoor hetzelfde genomen als het microsoftacount wachtwoord
https://account.live.com/password/reset
als je beschikking hebt van een 2 de comp is dat te doen
iets anders is telefoneren met microsoft , en de vragen beantwoorden die ze stellen
https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... ne-numbers
+32 (0)2 503 31 13
-
@Verhaegen : je werkwijze die je opgeeft voor regularisatie van het paswoord, beheers ik wel hoor, maar ik heb eenvoudigweg de kans niet meer dit te doen.
Ik verduidelijk : ik krijg na enige tijd nadat ik inschakelde, een blauw scherm met de melding "Er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart ... "
Enfin, ik Googelde al even en kan mijn probleem niet beter vergelijken met hetgeen er behandeld wordt in dit topic .
Alleen als het blauwe scherm vanzelf weggaat, krijg ik de melding (wit op zwart) : "Lenovo - Automatisch herstel voorbereiden" en dat laatste blijft hangen gedurende enkele minuten om tenslotte over te gaan in een zwart scherm.
Ik verduidelijk : ik krijg na enige tijd nadat ik inschakelde, een blauw scherm met de melding "Er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart ... "
Enfin, ik Googelde al even en kan mijn probleem niet beter vergelijken met hetgeen er behandeld wordt in dit topic .
Alleen als het blauwe scherm vanzelf weggaat, krijg ik de melding (wit op zwart) : "Lenovo - Automatisch herstel voorbereiden" en dat laatste blijft hangen gedurende enkele minuten om tenslotte over te gaan in een zwart scherm.
Give it a try too !
Give it a try too !
-
je krijgt dus een blauwscherm
dat is inderdaad wat anders , dat is een hardwarefalen of een softwareconflikt van een hardwarestuk in de comp
dan proberen om in veilige modus op te starten , en dan zien wat die doet in veilige modus (als hem een inlog wilt , gewoon op de entertoets drukken
dat is inderdaad wat anders , dat is een hardwarefalen of een softwareconflikt van een hardwarestuk in de comp
dan proberen om in veilige modus op te starten , en dan zien wat die doet in veilige modus (als hem een inlog wilt , gewoon op de entertoets drukken
-
Tsja, nu trachten even de veilige modus op te starten.
Ik heb al eens naar je topic daarover gekeken, maar met uitzondering van de BIOS kan ik niks anders opstarten.
Ben ik verkeerd als ik denk dat er ook vanuit de BIOS in veilige modus kan opgestart worden ? Ik ben er nochtans in geslaagd de BOIS te openen en kan er zelfs in wijzigen, maar om Windows 10 open te krijgen, da's wat anders.
Ik kan wel in de BIOS Windows Recovery aanklikken, maar dan kom ik na verloop van tijd in dezelfde patstelling als hierboven.
Nee, ik weet het voorlopig niet meer wat te doen.
PS. Op internet zag ik al dat die laptops links opzij een heel klein indrukknopje hebben, dat eens ingedrukt wordt bij het opstarten, direct de BIOS open gaat.
Ik heb al eens naar je topic daarover gekeken, maar met uitzondering van de BIOS kan ik niks anders opstarten.
Ben ik verkeerd als ik denk dat er ook vanuit de BIOS in veilige modus kan opgestart worden ? Ik ben er nochtans in geslaagd de BOIS te openen en kan er zelfs in wijzigen, maar om Windows 10 open te krijgen, da's wat anders.
Ik kan wel in de BIOS Windows Recovery aanklikken, maar dan kom ik na verloop van tijd in dezelfde patstelling als hierboven.
Nee, ik weet het voorlopig niet meer wat te doen.
PS. Op internet zag ik al dat die laptops links opzij een heel klein indrukknopje hebben, dat eens ingedrukt wordt bij het opstarten, direct de BIOS open gaat.
Give it a try too !
Give it a try too !
-
https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... -safe-mode
verwijder eens eerst alle toebehoren die der aan de comp verbonden zijn !
is dat ne laptop verwijder dan de battery
en probeer hem dan eens te starten (op netstroom)
op die site de 3 blauwe vermeldingen aanklikken !
verwijder eens eerst alle toebehoren die der aan de comp verbonden zijn !
is dat ne laptop verwijder dan de battery
en probeer hem dan eens te starten (op netstroom)
op die site de 3 blauwe vermeldingen aanklikken !
-
Eigenaardig : ik haalde de batterij er uit, startte opnieuw op om in de safe mode te geraken en de laptop gaf nu als melding : "Schijffouten worden hersteld. Dit kan kan langer dan een uur duren".
Ik ga daar nu maar zeker voor dat uurke afblijven en kijken wat die doet.
Ik zou zeggen, laten we een rustpauze inlassen ...
Ik laat nog wel iets weten, anders doen we later verder.
Al heel erg bedankt hoor voor de medewerking.
Ik ga daar nu maar zeker voor dat uurke afblijven en kijken wat die doet.
Ik zou zeggen, laten we een rustpauze inlassen ...
Ik laat nog wel iets weten, anders doen we later verder.
Al heel erg bedankt hoor voor de medewerking.
Give it a try too !
Give it a try too !
-
... ben hier al terug met de melding dat de computer als vanouds opstart, t.t.z. met de startgeneriek van Windows 10 (zeezicht met rotsen en zo) en 'n vakje om een paswoord in te vullen.
Ook als vanouds weigert hij elk paswoord en als ik de optie aanklik om een nieuw paswoord te maken krijg ik als opmerking dat de "wachtwoordherstelschijf" ontbreekt.
Hoe dit op te lossen ?
Ook als vanouds weigert hij elk paswoord en als ik de optie aanklik om een nieuw paswoord te maken krijg ik als opmerking dat de "wachtwoordherstelschijf" ontbreekt.
Hoe dit op te lossen ?
Give it a try too !
Give it a try too !
-
Nog eigenaardiger is dat het deze morgen alweer blokkeerde en overging naar "Automatische herstelling ... " en daarna alweer vastliep, op een zwart scherm.
Wat te vroeg gejuicht.
Wat te vroeg gejuicht.
Give it a try too !
Give it a try too !
-
Kan dat ? Het is een laptop van september 2015 en héél weinig mee gewerkt ?verhaegen schreef:die harde schijf is versleten
Geen goeie kwaliteit ? Constructiefout ...
Give it a try too !
Give it a try too !
-
ge moet niet twijfelen volgens mij
aan de hand van wat je me meedeelt is de schijf versleten , ze maakt tevéél fouten bij het lezen en schrijven
waardoor dat komt kan véle redenen hebben
je kan eens een herinstal proberen met behoud van data
maar volgens mij gaat die dan hetzelfde gaan vertonen
en als ge die eerst fromateerd (tijdens de instal van windows) is wél alles kwijt van data als de data op de c partitie stond
als die 2 partities heeft , en de data op de 2 de partitie staat kan je proberen de eerste partitie te formateren (tijdens de instal)
je kan de schijf ook even aan een schijflezer hangen en zo proberen de data veilig te stellen
maar die schijf is onbetrouwbaar geworden
aan de hand van wat je me meedeelt is de schijf versleten , ze maakt tevéél fouten bij het lezen en schrijven
en als ge die eerst fromateerd (tijdens de instal van windows) is wél alles kwijt van data als de data op de c partitie stond
als die 2 partities heeft , en de data op de 2 de partitie staat kan je proberen de eerste partitie te formateren (tijdens de instal)
je kan de schijf ook even aan een schijflezer hangen en zo proberen de data veilig te stellen
-
Je zal wellicht gelijk hebben.verhaegen schreef:ge moet niet twijfelen volgens mij
Op Youtube cirkuleren er van die filmkes om een harddisk te vervangen. Is dit werkelijk zo redelijk eenvoudig ? Moeten er dan geen aanpassingen gedaan worden in de BOIS ?
Zie dit filmke bvb.
Give it a try too !
Give it a try too !