Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Rietjes

03 dec 2018, 11:28

Goeie maandag (bijna)middag

Ik moest me nog maar eens opnieuw inloggen.
Maar nu toch opnieuw plaatjes te zien merk ik.

Ik verheugde me op een bezoekje vandaag van mijn klasvriendin van lang geleden (middelbaar) maar kreeg vanmorgen telefoontje dat de twee zonen, de schoondochter, de kleindochter... allemaal ziek zijn en dan moet oma er zijn hé.
't zal voor volgende week zijn.
We zien elkaar niet zo heel veel want zij woont toch op zo'n 130 km van mij vandaan.

Vanmorgen hebben we hier al een beetje gemiezer gehad maar geen regen, houden zo dan ga ik toch mee op wandeling straks.

Ivette, hier heeft de familie-nieuwjaarsviering van W zijn kant ook altijd op dezelfde zondag plaats, 2de zondag van febr., dat weten ze dus jaren vooraf en moeten geen excuses zoeken om niet te komen.
Ik met mijn kinderen hou het op Kerst.

Erika, 5u35  :?: :?: :?: was dat bij het opsqtaan of bij het naar bed gaan  :?: :lol:

Menu : kalkoenbout, flageolets, aardappel en nu eerst en vooral een kommeke verse tomatensoep.
Oud maar niet out !

Erika1

03 dec 2018, 12:08

Rietjes schreef: Erika, 5u35  :?: :?: :?: was dat bij het opsqtaan of bij het naar bed gaan  
Geen van beide hahaha was net voor vertrek om te ….. hahaha
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Erika1

03 dec 2018, 12:09

Hoe kom je aan zo'n kerstmanneke??????

Rietjes

03 dec 2018, 12:25

De gewone smileys transformeren zichzelf gewoon in een kerstmanneke  :lol:
Oud maar niet out !

Erika1

03 dec 2018, 12:27

:D :) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow:

Erika1

03 dec 2018, 12:28

Allez dat is leuk hahahaha :D :) :(

Ivette

03 dec 2018, 15:47

Ik heb het ook opgenomen van Hélène Fischer ik moet ook nog kijken, dat doe ik dan met tussenpozen als ik op een programma wacht of zo.
Ik ben blij dat ik het nog gezien had van Hélène, ik kijk altijd wat er is op de nachtprogramma's van ARD De meeste films van 20u15 geven ze 's nachts opnieuw, als het rond 20u15 te druk is om op te nemen (ik kan slechts 2 programma's tegelijk opnemen met mijn digi box van Telenet) neem ik die dan 's nachts op.

Ik zet er wel altijd bij: voor de liefhebbers, iedereen kiest zijn TV programma's zelf maar veel mensen zijn content met mijn infootje vooral als zo'n laat programma niet meer in de boekjes staat, Duitsland is niet zo'n populaire zender hé!

Ik heb de film achter de wolken ook nog eens opgenomen die blijft schoon en zo goed, naturel geacteerd van
Chris Lomme en Jo de Meyer.

Vicky is klaar met poetsen, ga eens kijken! 
Ivette

Michelly

03 dec 2018, 17:03

Wij zijn weer terug van het ziekenhuis. Weer een scan gehad en de uitslag weet ik volgende week maandag. Moet dan ook bloedonderzoek en urineonderzoek en gesprek met de oncoloog, zoals elke drie weken. Een van de patiënten, een Nederlandse mevrouw, die ook alle drie weken MAG komen, had een grote appelcake meegebracht ter gelegenheid van Sinterklaas. Iedereen mocht er zich tegoed aan doen. Wie en wanneer zeggen ze ook weer dat Nederlanders gierig zijn??? Heb daar nog nooit iets van gemerkt en heb daar veel contact mee! Het was lekker en nadat we thuis waren, vond M. dat ik maar wat moest gaan rusten. Vond het niet nodig maar na een uurtje vielen mijn ogen bijna dicht en ik heb heerlijk geslapen en was volledig van de wereld. Klaar dus weer om straks naar de repetitie te gaan en dat is al vermoeiend genoeg. Hier giet het regelmatig maar we hebben ook al aardig wat zon gezien in de voormiddag, afgewisseld met wolken. En maandag is straks alweer voorbij. Maak er nog een gezellige avond van en straks een weldoende nacht.
Ik vond de kerstshow op Duitsland ook niet zo bijzonder. En dat er telkens Mireille Mathieu bij is als er optredens zijn, vind ik echt erover. Gewoonlijk zingt ze hetzelfde liedje. Dat was nu anders door Kerstmis natuurlijk. Ik vind haar vreselijk onnatuurlijk en stoor me daaraan. Nu ja dan moet ik maar niet kijken hé. Naar de show van Helene Fischer ben ik beginnen kijken maar die had ik al gezien verleden jaar. Ben daar maar gaan lezen en nadien gaan slapen. 

Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

omadina

04 dec 2018, 08:43

Goede morgen allemaal !

Ik ben er weer vroeg bij, ja deze voormiddag zal weer vlug voorbij zijn,.
Deze namiddag moet ik dringend boodschappen doen, wil ik toch een beetje gezond koken.

Michelly, je bent nog druk bezig, toch goed naar je lichaam luisteren, maar zo verstandig ben je zeker.
Anders, geniet maar van alles wat je graag doet. Ja, die kerstshows zijn vaak een beetje gelijkend, ik kan daar ook niet zo lang naar kijken, schakel vlug over op wat anders , en ja, ik lees ook graag. Zeg soms tegen mezelf, leg dat boek nu eens op zij, doe je jas aan, en naar buiten !!!

Rietjes, zo een wandelclub, dat vind ik de max,  ben aan het uitkijken , hier zijn er ook zo een verenigingen, hoorde dat gisteren.

Maatjes, ja ik kom jullie allemaal een heel goede morgen wensen ! 't Is hier mooi blauwe lucht met enkele wolkjes en droog ! Mooi herfstweer !
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Rietjes

04 dec 2018, 10:24

Een fijne dinsdag voor iedereen ...
dat wens ik jullie toe
en het ziet ernaar uit dat de zon ons daarbij zal helpen;
laat maar komen Afbeelding

Gewoon dinsdagprogramma : voormiddag de bovenverdieping een beurt geven, namiddag wandelen Afbeelding

Menu : biefstuk friet met champignonsaus .
Oud maar niet out !

meme-rietje

04 dec 2018, 10:58

goeie morgen 
poetske is hier
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Rietjes

04 dec 2018, 20:54

Goeieavond

't was inderdaad een mooie dag met heel wat moois op de wandeling

onder meer 

een tapijt van geweven spinnenrag over het veld 

Afbeelding

deze stonden klaar voor de kersstal

Afbeelding

en wat moet je hiervan denken ????

Afbeelding

het oorlogsverleden steeds nabij

Afbeelding

ook de zon gaat slapen 

Afbeelding
Oud maar niet out !

meme-rietje

05 dec 2018, 07:23

goeie morgen iedereen
ja gastjesdag vandaag
moet deze middag om I.  naar Erasmus in de Pinte
ben daar nog nooit geweest 
zal zoeken zijn
V. heeft me naar een weg gezonden
waar de GPS niet gaat
als jullie me niet meer zien
dan ben ik verloren
juist foto gekregen van de twee kleindochters
ze hebben krullen Afbeelding
het zij kadeetjes van s'morgens vroeg

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1

05 dec 2018, 08:30

Spannend Meme-Rietje haha anders Waze op uw gsm instaleren dat is ook een gps dan heb je toch nog een alternatief om te zoeken.

Ik weet waar ik de volgende 5 uurtjes zal zijn  :wink:

Rietjes

05 dec 2018, 09:15

Goeiemorgen

nat en vies buiten Afbeelding

Als we je niet meer zien meme-Rietje dan doen we gewoon het licht aan hé Afbeelding.
Je zult het wel vinden, desnoods vragen hé.

Erika, is dat nu een slaapmutsje of een werkmutsje ????

Mijn kool voor vanmiddag is al gekookt, mijn bakje  prei  voor de diepvries is al schoongemaakt.

Tijd om mijn boekenlijst eens te overlopen en bij te voegen/schrappen want in de loop vd dag ga ik naar de bib.
Oud maar niet out !