In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

04 dec 2018, 16:36

Hallo iedereen,

Clive: pup is inderdaad flink gegroeid, maar zo hoort het ook.Veel eten, spelen en veel slapen :D.

HVT: innige deelneming bij het heengaan van tante nonneke.

Hier ook eigenlijk niet veel te vertellen, is hier ook elke dag een beetje hetzelfde, zoals overal zeker?
Vroeg donker, maar wel zacht weer.Gisteren viel het me op dat de vogels floten, met die temperaturen denken die al aan de lente.

Dames , tot morgen allemaal.

granny M

04 dec 2018, 17:26

Helena, ook mijn deelneming voor jou ...

Muddy Maddy

05 dec 2018, 07:11

Goede morgen seizoentjes en een natte zo te horen en te zien,

Gisteren de nieuwe zetel. amai, wat een mens niet terug vind van verloren voorwerpen en stof!
hebben dan gisterenavond nog een beetje met het meubilair moeten schuiven zodat zetel  tegen de muur kon staan. ze ligt ( en zit) wel heel lekker. kwamen hier 2 onozelaars aan de deur om mij een beetje van leverancier van electriek te doen veranderen. heb hem 't gsm nummer van ventje gegeven, die weet zulke gasten af te poeieren door niet op te nemen want hoeveel keer ik ook zei dat ik geen zeggenschap over zulke zaken had, aandringen jong! nadat ze de zetel geleverd hadden direct om mijn boekjes geweest en naar de beenhouwer. kwam steve tegen onderweg en later dan bij de beenhouwer. zei tegen hem: 1 keer ja, twee keer en 3 keer is... zei dat hij van niets wist. :lol: maar ik zou de pineut zijn want ik ben de oudste.
lasagne gegeten en vandaag ? ga vandaag een beetje later, gisteren zat ik in de "kinderen naar school" file van voetgangers. er zijn nieuwe blauwe zakken en nieuwe vuilniszakken. moet nog twee boekjes lezen.
morgen moet ventje les gaan geven en ik naar de huisdokter. moet dan nog twee kaartjes meedoen want ik geef er altijd een aan de dokteres en een aan de secretaresse die zo'n beetje mijn vriendin is.
over kaartjes gesproken, heb er al twee gehad voor mijn verjaardag, met hartelijke dank aan de afzenders!
mijn vloeibare oogschaduw niet gezien, maar wel mijn nieuwe "trouwring". ik heb gekozen voor de ring die Galadriël droeg in Lotr. ( wie nieuwsgierig is moet maar even googlen) moest dan toch naar het zonnehuis omdat Tinneke ook heel veel make-up verkoopt, die wel veel duurder is, maar van betere kwaliteit is. ook zilveren nagellak gekocht, maar zal ze zelf moeten aanbrengen. vragen staat vrij, maar aan iedereen die ik het vraag: ze reveseren. pech voor hen. Ons Moeder belde over de middag, dat ik gisterenavond niet mocht bellen want ze ging met vriendin 2 naar de kerstmarkt. moeder had gesproken over de onze ( zaterdagavond) en vriendin 2 wilde daar naartoe. moeder zei, en hoe gaan we dan thuisgeraken? er rijden dan geen bussen meer van oostende naar brugge! zo ver had vriendin 2 niet nagedacht. weet nog niet of we gaan gaan. 't hangt een beetje af van het weer en ventjes humeur. ( vooral dat laatste- nu het weer begin van de eindafrekening is)
vandaag outfit kiezen om naar de kapster te gaan. wil een beetje oefenen met mijn veterlaarsjes en ik waag het niet om nu al mijn kleedje aan te doen, want als ik aan de wasbak zit, ben ik altijd zeiknat op mijn rug. met die outfit ook gaan eten, wss de chinees maar ik wou naar stad om daar te gaan eten: de dagschotel in brasserie de combi. ( is net steak met kruidenboter en frietjes)
Gimly is lid geworden van kat zonder naam en hij scoort daar nogal punten bij de dames. de charmeur. :D
kan daar dan miauwen dat hij niet rotverwend is. ik bedoel: welke kat mag als zijn "dienaren" een nieuwe sofa kopen om dat de oude echt versleten is ( mannen zagen direct: slechte kwaliteit- viel bijna uit elkaar en dan in bergen en dalen) "zijn" eenzits( relax) zetel houden? ( Ons Mies mss wel)
Usha, ja, ik ben de Muddy Maddy van eerst de dagtopic, de poezentopic en later overgestapt naar lief & leed omdat ik niet langer meer welkom was op de dagtopic. ik herinner me nog die chichi in de walen met hare Hercules, oude gerestaureerde hoeve niet ver van het kasteel van neven van de queen van belgië en man met veel zakenreizen en al die paarden, oude & nieuwe auto's en dochter die aan paardspringen deed en ging gaan voor olympisch... of iets in het buitenland gaan studeren... :roll:
HVT: mijn deelneming met het overlijden van Tante nonneke. 
Clive: hoe is dag drie van Mattis verlopen? 
aan alle anderen, een fijne dag.( ik moet hier iets doen van ons "zaagje".)
Cats Rule!

clive

05 dec 2018, 08:16

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

HVT, onze innige deelneming met het overlijden van tante nonneke. Ze had een mooie leeftijd.

Dank je wel voor de mooie wensen voor Matice, met in het bijzonder de meelezertjes. Doet me echt deugd de  commentaren te lezen  over Matice zelf en over zijn naam. 
Gisteren gebeld naar de confiserie voor de proefdruk van het kaartje. Zou vandaag antwoord krijgen en dan als het goed is, zaterdag alles halen en dan kan ik de pakjes opsturen.
Diegene waar ik het adres niet van heb, maar toch graag suikerbonen zou willen hebben,  deo het dan maar in een PB. Is geen verplichting natuurlijk. 
Deze nacht heeft hij slecht geslapen, af en toe op moeten staan. Nu is hij buiten geweest, heeft zijn VIYO gehad en heeft wat brokjes gegeten, ( moet nog 5X per dag eten) en slaapt de slaap der onschuldigen. Maar is zo ontzettend lief. Gisteren een grote bench gaan halen. Had voor tamelijk wat geld: ( bench / kussen voor in de bench , een hoes voor over de bench en nog een rood tuigje met bijpassend leibandje) en ik kreeg tot mijn grote verrassing meteen 
10% korting aan de kassa. Was plezant. Is thans een dierenwinkel waar we nog nooit geweest waren. 
Gisteren bij de apotheek rozenwater gaan halen voor zijn oogjes, want als hij geslapen heeft, heeft hij wat slapertjes onder zijn oogjes. Had raad gevraagd aan de apothekeres die zelf een hond heeft.  En rozenwater is zachter dan boorwater. En het ruikt lekker. Hij laat het zich wel gevallen.

Muddy Maddy, Gimly heeft dan veel aanhangers. Fijn dat de nieuwe zetel er is en bedankt voor het overzichtje. 

Ga plaats maken voor Oma-C. 

Ik wens iedereen, meelezertjes incluis, een hele mooie woensdag. 

Liefs en een dikke knuffel voor wie hem gebruiken kan. 

Oma-C

05 dec 2018, 09:24

Afbeelding
Goede woensdagmorgen iedereen...
Hier zachte regen maar die gaat me niet tegenhouden 
om naar de markt te gaan, een regenjas en kap of de paraplu
zal me wel droog houden... ik sta klaar om door te gaan... :)

Heb nog niks bijgelezen sorry...Afbeelding
Voor iedereen een fijne dag en tot later  Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

05 dec 2018, 12:19

Goede middag ondertussen.
Al naar de kine geweest: droog over en weer.
Zus zorgt voor de patekes voor bij tante S. deze namiddag.
Oef, geen halsbrekende toeren met taart in de fietstassen...

Dank iedereen voor de blijken van medeleven.
Ik heb gelukkig een chauffeur voor de begrafenis maandag.
Ik mag met schoonzus mee rijden.

Gisteren veel volk gezien van vroeger, maar zo een grote groep daar kan je toch moeilijk echt mee babbelen.
Ik denk dat die mensen van het restaurant heel blij waren dat wij buiten waren...

Verder weinig te vertellen.
Ondertussen is het hier aan zabberen gelijk ze hier zeggen van motregen.

Een heel fijne dag aan allen dames en dieren en eventueel meelezende heren.

Vraag ik me soms af hoe het die ene heer in het kippenhok is vergaan indertijd bij Libelle.
Oma-C weet jij nog hoe die heette?

Doei de zus is er we gaan eten

Furka

05 dec 2018, 14:36

Helena,  ik herinner me 2 "heren" what's in a name … op het forum, de ene was kombusha en van zodra die z'n gerief op het damesforum had gevonden verdween hij  8) De andere die ik mij herinner was een weldoener uit het Leuvense en hij was ook op zoek naar gezelschap … makkelijker en goedkoper dan een datingsite !  Ook hij verdween van zodra hij "beet" had.  
Innige deelneming met tante nonneke, wel een mooie leeftijd hé.
En groepen en restaurants zijn meestal geen goede combinatie.  Stel je voor hoe het er bij onze etentjes van de lipleesles aan toe ging …  we vroegen altijd een apart zaaltje maar kregen dikwijls een tafel in het midden van het restaurant en dan duurde het niet lang eer het restaurant leeg liep  :lol: :lol:

Muddy Maddy, dat was niet "chichi" maar Kiki hé …  ik vond het een heel moedige en hardwerkende vrouw.
Allemaal lang geleden, voor velen, waaronder voor mezelf, het begin van "internetrelaties", heel leerrijk !

Ik wens jullie allen nog een prettige dag.

Bobientje 14

05 dec 2018, 15:53

Hallo seizoentjes

Dit is een test berichtje.
kom vanavond wel eens terug.
daaaaaaaag.         Groetjes  :D

zwanenmeer

05 dec 2018, 16:01

Dag seizoentjes allemaal ,

Voor Furka : ik was "wilde eend " bij de libellekes / maar door een inlogprobleem bij sennet , een tijd geleden , heb ik mijn naam moeten veranderen  :-) 

Trouwens , er zijn vandaag ook problemen om hier op deze site te geraken / en "facebook " ligt ook overal plat ...

Verder niet veel nieuws .... groetjes aan iedereen ! 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

anjelierken

05 dec 2018, 16:41

Hallo iedereen,

Het is pas 16u30 en het is al donker.
Straks komt dochter langs, en waarschijnlijk blijft ze eten , heb toch genoeg in huis.
Er was gisteren een pakje voor haar aangekomen en komt het ophalen.Is toch gemakkelijk als er meestal iemand thuis is.
De pakjes van de buren worden hier al een tijdje niet meer geleverd, ze zullen een andere oplossing gevonden hebben :D.Was wel een beetje overdreven.

Hier eten we straks omelet met groentjes en puree, is ook eens lekker.Mijn kippen leggen nog steeds eitjes.

MM: nieuwe zetel valt goed mee, is wel belangrijk dat je daar gemakkelijk en comfortabel in zit.Tenslotte heb je die toch voor vele jaren.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

05 dec 2018, 18:40

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Matice ligt hier aan mijn voeten te slapen, maar we gaan nog even wandelen. Hij mag nog maar 3X 5 minuten wandelen op 1 dag,  stilaan mag dat dan opgebouwd worden. Maar hij speelt ook nog in de tuin natuurlijk telkens als ik hem naar zijn hoekje heb gebracht om pipi te doen; Geeft het sinds vandaag aan wanneer hij naar buiten moet, gaat dan in de living aan de glazen deur staan. Vind het nu zielig dat ik hem wakker moet maken. 

Ik zie een heel wat " nieuwe " namen, welkom allemaal. 

Morgen naar de kine, dan moet hij wel in zijn bench. 

Zo, hij is wakker aan het worden, zullen eens op pad gaan. 

Ik wens elkeen nog een fijne avond en voor veel later vandaag een zachte slaapwel. 

Liefs en een dikke knuffel voor wie er eentje nodig heeft 

mariajohanna

05 dec 2018, 19:36

Goede avond iedereen,

M-Helena, mijn deelneming voor de overleden dierbare.
Men geeft niemand graag af en toch moet iedereen eens 'vertrekken'.
Goed dat je maandag een taxi hebt, een zorg minder......
Gisteren met schoonzoon naar de afspraak voor manlief, in nieuw ziekenhuis.
Die 'routes' vind ik maar niks (ben dus verloren gelopen toen ik toilet zocht en dan terug moest 🤔)
Zijn eerst een chocomel gaan drinken (we waren wat vroeg) en het machine naast het onze was stuk, ze kregen het niet goed, en de mevrouw die voor ons stond moest een thee hebben maar er kwam niets uit het machine. Zag ook nergens thee uiltjes liggen. Onze chocomel was super . 
Van dokter mag manlief vanaf volgende week 2 dagen minder komen naar de revalidatie. De dagen die hij niet komt wordt wel verondersteld dat hij zelf veel rondloopt, gaat wandelen......
Moet ook magnesiumpillen bijnemen tegen krampen en spierpijnen en zo. Moet ook nieuwe oefeningen bijdoen voor zijn enkels te kunnen bewegen. Die heeft daar liggen aan trekken en sleuren maar geen resultaat. 
We zullen wel zien wat dit allemaal geeft......

Deze namiddag naar apotheek en dan naar een vriendin en mijn namiddag was ook weer goed 😉
En nu wat tv kijken....
Iedereen een goede avond, hou jullie zo goed mogelijk en tot ..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

05 dec 2018, 19:49

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes,

Helena ik kan me dat niet herinneren,
't is misschien van even voor mijn tijd.? ofwel A-L... :roll:

Alle seizoentjes een gezellige avond... kan niet
op iedereen reageren, hoofd staat er niet naar.. :oops:
een goede nacht allen en tot later :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wingerd

05 dec 2018, 20:17

De meneer die Helena bedoelt is Danny denk ik.

mammyretro

05 dec 2018, 20:54

goede avond 
wat een grijze natte dag vandaag ,

clive ,jij bent in je nopjes 

smoos ,hoe gaat het ermee , 
usha , ,heb ik weleens gelezen in verleden tijd 

en er zijn nog veel nieuwers gekomen , 

M-helena ,innege deelneming , ,

morgen naar de gym ,ben vandaag niet gaan wandelen , ,te grijs te nat en geen moraal 
:cry: :cry: :cry:

morgen beter ,mag mijn verwijsbrief gaan halen naar de dokter , ,
ga ik na de gym doen ,daarna naar de apo ,en carfour voor mijn pakje ,

wie was jij furka als ik vragen mag , 
kiki ,herninner ik me ook nog , 
en nog velen ,
die dame die nier problemen had , weet ook niet meer hoe haar naam was ,
fijne avond ,bisosus
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi