Hoekje:"De oase van rust in 2018"
-
majoker - Lid geworden op: 13 okt 2005, 22:48
Goedemorgen maatjes
Mooie foto's Rietjes
Op school zijn we met kleuren aan het spelen in photoschop

tof om te doen,
meerdere opties om foto's te verbeteren;
Ventje had een bronchitus, vrees dat het beestje nu mij aan het plagen is.
cardio was prima,infiltratie nekwervels vastgelegd na nieuwjaar

Kleur weghalen en licht versterken
speciaal voor hier in jpg
anders in tiff omdat de grote dan behouden blijft en er meer bewerkingen kunnen uitgevoerd.
knuffel joke
Mooie foto's Rietjes
Op school zijn we met kleuren aan het spelen in photoschop

tof om te doen,
meerdere opties om foto's te verbeteren;
Ventje had een bronchitus, vrees dat het beestje nu mij aan het plagen is.
cardio was prima,infiltratie nekwervels vastgelegd na nieuwjaar

Kleur weghalen en licht versterken
speciaal voor hier in jpg
anders in tiff omdat de grote dan behouden blijft en er meer bewerkingen kunnen uitgevoerd.
knuffel joke
ken je zelf,deel je kennis.
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
De markt in Roeselare was al aangenamer, de ijspiste neemt wel de grootste oppervlakte van de markt in maar erlangs staan er nu toch aan weerskanten kramen.
Op het stationsplein staan er drie ijzeren karkassen vol lichtjes als kerstbomen, geen spoor meer van de slede enz van de vorige jaren maar ze hebben gelijk, er werd teveel vandalisme gedaan aan die uitzonderlijk mooie kerstversiering!
Gisterennamiddag heb ik erg genoten van het schitterend winterconcert (omdat het nog zo vroeg was noemden ze het dit jaar geen Kerstconcert) in de Gulden Zonne in Hooglede.
Veel werk en repetities maar het geheel was af!
Thuiskijkers, een gedacht wie Frank neergeslagen heeft?
Nu ga ik aan mijn varkenswangetjes beginnen, veel werk maar lekker!
Op het stationsplein staan er drie ijzeren karkassen vol lichtjes als kerstbomen, geen spoor meer van de slede enz van de vorige jaren maar ze hebben gelijk, er werd teveel vandalisme gedaan aan die uitzonderlijk mooie kerstversiering!
Gisterennamiddag heb ik erg genoten van het schitterend winterconcert (omdat het nog zo vroeg was noemden ze het dit jaar geen Kerstconcert) in de Gulden Zonne in Hooglede.
Veel werk en repetities maar het geheel was af!
Thuiskijkers, een gedacht wie Frank neergeslagen heeft?
Nu ga ik aan mijn varkenswangetjes beginnen, veel werk maar lekker!
Ivette
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede middag,
Ik ben ook de hele voormiddag al druk bezig. Vers beddengoed opgelegd, en dan maar de was gedaan, en ook al de strijk. Er hangen maar een paar pullekes meer op het droogrek, die geen strijkwerk vergen. Ja ben altijd weer blij als alles weer netjes is.
Rietjes mooie foto's, ja die schaapjes en dat ezeltje, die kunnen zo uit de kerststal weggelopen zijn hé, en die wei met spinnenwebben is toch wel speciaal.
Gisteren heb ik ook niet veel stil gezeten. In de voormiddag mijn uurtje sporten, en na de middag een strandwandeling gemaakt. 't Was zo een mooi weer dat er zelfs mensen genoten op de banken langs de dijk.
Nu is het maar grijs en miezerig, maar niet echt koud, dus wil ik straks toch nog eens naar buiten, ik zal maar een parapluutje meenemen.
Yvette, gelukkig dat de markt in Roeselare weer de moeite waard is. Hier is het markt op vrijdagvoormiddag. Soms ga ik wel eens kijken, maar er staan ook veel minder kramen in de winter dan in de zomer. Groenten en fruit koop ik wel graag op de markt. Er staat daar ook een Frans madammeke met olijven, mmmm zo vers en lekker !
Maatjes, ik ga eens naar het nieuws kijken, wat een warboel, dat is misschien het woord waarmee de politiek van 2018 samen te vatten valt.... ja hoorde net op Radio 1 , dat ze een woord zoeken waarmee 2018 het beste samen te vatten valt...
Maar maatjes, wij doen verder, ik wens jullie allemaal een prettige dag, en mémérietje, dat je de weg goed vindt, dat zal wel hé. We willen je hier spoedig weer lezen hoor !
Groetjes, omadina
Ik ben ook de hele voormiddag al druk bezig. Vers beddengoed opgelegd, en dan maar de was gedaan, en ook al de strijk. Er hangen maar een paar pullekes meer op het droogrek, die geen strijkwerk vergen. Ja ben altijd weer blij als alles weer netjes is.
Rietjes mooie foto's, ja die schaapjes en dat ezeltje, die kunnen zo uit de kerststal weggelopen zijn hé, en die wei met spinnenwebben is toch wel speciaal.
Gisteren heb ik ook niet veel stil gezeten. In de voormiddag mijn uurtje sporten, en na de middag een strandwandeling gemaakt. 't Was zo een mooi weer dat er zelfs mensen genoten op de banken langs de dijk.
Nu is het maar grijs en miezerig, maar niet echt koud, dus wil ik straks toch nog eens naar buiten, ik zal maar een parapluutje meenemen.
Yvette, gelukkig dat de markt in Roeselare weer de moeite waard is. Hier is het markt op vrijdagvoormiddag. Soms ga ik wel eens kijken, maar er staan ook veel minder kramen in de winter dan in de zomer. Groenten en fruit koop ik wel graag op de markt. Er staat daar ook een Frans madammeke met olijven, mmmm zo vers en lekker !
Maatjes, ik ga eens naar het nieuws kijken, wat een warboel, dat is misschien het woord waarmee de politiek van 2018 samen te vatten valt.... ja hoorde net op Radio 1 , dat ze een woord zoeken waarmee 2018 het beste samen te vatten valt...
Maar maatjes, wij doen verder, ik wens jullie allemaal een prettige dag, en mémérietje, dat je de weg goed vindt, dat zal wel hé. We willen je hier spoedig weer lezen hoor !
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
veve - Lid geworden op: 16 mar 2006, 16:55

Hellokes de Sint is hier geweest, straks als Elise van balletklas komt ze met haar mama naar hier, ook opa zal wat vroeger van zijn werk naar huis komen, en dat allemaal om Elise haar blije gezichtje te zien als ze ziet wat de sint gebracht heeft!
Heb ook al mijn tafel gedekt, heb Klaaspaarden en verse chocomelk voor elk!
Mooi die foto’s Rietjes.
Joke, ik heb indertijd 4 cursussen fotoshop gevolgd en ben echt blij dat ik dat gevolgd heb, je kan er heel veel meedoen!
En nu ga ik efkes mijn ogen toe doen, dus even rusten want binnen een halfuurtje is mijn bezoek daar daaag...
One life...live it !
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Moedig van jou omadina om vandaag toch naar buiten te trekken!
Ik geloof dat de mensen gisteren ook aan zee genoten van het goeie weer.
Eigenlijk was het te goed om binnen te zitten maar een concert met zo veel werk aan kan men niet verzetten tot het miezerig of slecht weer wordt hé.
De uitvoerders waren: Lies Verholle, sopraan; Bart Verhelle zang en hobo; Dario Yserbyt: zelfs als je zoals ik niet zo op accordeonmuziek gesteld bent kon je genieten van zijn subtiele klanken; Arnold Sercu: piano en zang; zijn dochter Astrid zorgde voor gepaste bindteksten; mannenkoor van Hooglede/Gits.
Ons koor wordt wel een dagje ouder, er komen zoals bij veel groeperingen geen jonge zangers bij dus hopelijk kunnen ze toch nog enkele jaren die stemmige Kerstvoorstellingen mee opluisteren!
Mijn varkenwangetjes smaakten heerlijk, ik vind dat goed, mals vlees, was één van de laatste Nieuwjaarsmaaltijden bij Christa SAMEN, ik heb het direct nagemaakt want mijn man at ze ook graag.
Deze middag had ik al mijn punten van mijn dochter, ze heeft er mee voor Luc met puree, dan moet ze vanavond niet koken! Voor morgenmiddag kan ik er ook nog van smullen!
Leuk Veve, geniet maar van die schone Sinterklaastijd als ze klein is, het gaat allemaal zo rap!
Ik geloof dat de mensen gisteren ook aan zee genoten van het goeie weer.
Eigenlijk was het te goed om binnen te zitten maar een concert met zo veel werk aan kan men niet verzetten tot het miezerig of slecht weer wordt hé.
De uitvoerders waren: Lies Verholle, sopraan; Bart Verhelle zang en hobo; Dario Yserbyt: zelfs als je zoals ik niet zo op accordeonmuziek gesteld bent kon je genieten van zijn subtiele klanken; Arnold Sercu: piano en zang; zijn dochter Astrid zorgde voor gepaste bindteksten; mannenkoor van Hooglede/Gits.
Ons koor wordt wel een dagje ouder, er komen zoals bij veel groeperingen geen jonge zangers bij dus hopelijk kunnen ze toch nog enkele jaren die stemmige Kerstvoorstellingen mee opluisteren!
Mijn varkenwangetjes smaakten heerlijk, ik vind dat goed, mals vlees, was één van de laatste Nieuwjaarsmaaltijden bij Christa SAMEN, ik heb het direct nagemaakt want mijn man at ze ook graag.
Deze middag had ik al mijn punten van mijn dochter, ze heeft er mee voor Luc met puree, dan moet ze vanavond niet koken! Voor morgenmiddag kan ik er ook nog van smullen!
Leuk Veve, geniet maar van die schone Sinterklaastijd als ze klein is, het gaat allemaal zo rap!
Ivette
-
piepje - Lid geworden op: 05 feb 2005, 18:00
goede avond
huisje gepoetst
rietje al thuis
gisteren gewinkeld en eens in leopoldsburg rondgelopen
werd verblind door de zon
mooie foto s rietjes en joke
elise is weer verwend door de lieve sint

huisje gepoetst
rietje al thuis
gisteren gewinkeld en eens in leopoldsburg rondgelopen
werd verblind door de zon
mooie foto s rietjes en joke
elise is weer verwend door de lieve sint

Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen
Er zijn geen anderen
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereengreetie schreef: Meme-rietje, De Pinte goed op tijd gekomen?
ik was juist op tijd, geen minuut te vroeg
ik was eerst naar V. gereden
en daar het adres ingegeven in mijn gps
maar dat lukte niet, een kwartiertje gesukkeld
tot ik aan mijn iPad dacht
opgezocht op google
en ja in plaats van de straatnaam had V. de parkings naam gegeven
en de parkings staan niet in de gps hé
volgende week zal het vlotter gaan
nu weet ik waar het is
en tegen de avond belde F.dan
om te zeggen dat hij niet op tijd zou thuis zijn
om Indra naar de volley bal te voeren
en of ik dat wilde doen en achter nog een klas genootje gaan
dan belde V. om te zeggen dat ze langer moest werken
en of ik voor eten wilde zorgen
en zo was heel mijn dag bezet
gelukkig begin ik daar de contreien te kennen
en vandaag juist boodschappen
hulpje komt

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Hallo,
Goede morgen, aan jullie allemaal, op de feestdag van de Sint !!!
Oei, hij is me precies vergeten, maar heb het gisteren toch niet kunnen laten een sinterklaasje in chocolade mee te brengen, en dat heb ik gisteren al een paar van zijn ledematen stuk gemaakt...en opgegeten. Ik eet niet veel chocolade, maar eens zondigen mag toch hé !
Vévé, je schatje zal wel heel blij geweest zijn, geniet er maar van, want als ze groter worden en er niet meer in geloven is het och anders, al krijgen ze nog wel graag iets.
Yvette, ik heb dat nog nooit varkenswangetjes klaar gemaakt. Ik heb het wel al eens gegeten op restaurant. Ik vond het ook lekker. Dat concert moet prachtig geweest zijn, zo enthousiast als jij erover vertelt, ja ik zou dat ook voor nemen hoor op een wandeling.
Mémérietje, schrijf maar vlug iets, gisteren de school van je kleindochter goed gevonden en weer veilig thuis ? Dat zal wel hé !
Erika, Piepje,Viv, Rietjes, Michelly, Schaffen, Corry, enfin alle maatjes, wens ik een mooie dag toe, hopelijk met niet te veel regen.
Om 10u30 zal ik mijn best moeten doen, we spelen twee vrouwen tegen twee mannen, en als ik lees wie op het blaadje aan mijn overkant sta... grrrr.
Deze namiddag om 14 uur ben ik in de bib voor een voordracht, een spreekbeurt door een gekende Koksijdenaar die vertelt, hoe de oorlog zijn familiegeschiedenis heeft veranderd en beïnvloed, ik denk dat het zeer interessant zal zijn.
Hou jullie allemaal goed !
omadina

herfstfoto, van half oktober, met kleinzoon Lennert !
Goede morgen, aan jullie allemaal, op de feestdag van de Sint !!!
Oei, hij is me precies vergeten, maar heb het gisteren toch niet kunnen laten een sinterklaasje in chocolade mee te brengen, en dat heb ik gisteren al een paar van zijn ledematen stuk gemaakt...en opgegeten. Ik eet niet veel chocolade, maar eens zondigen mag toch hé !
Vévé, je schatje zal wel heel blij geweest zijn, geniet er maar van, want als ze groter worden en er niet meer in geloven is het och anders, al krijgen ze nog wel graag iets.
Yvette, ik heb dat nog nooit varkenswangetjes klaar gemaakt. Ik heb het wel al eens gegeten op restaurant. Ik vond het ook lekker. Dat concert moet prachtig geweest zijn, zo enthousiast als jij erover vertelt, ja ik zou dat ook voor nemen hoor op een wandeling.
Mémérietje, schrijf maar vlug iets, gisteren de school van je kleindochter goed gevonden en weer veilig thuis ? Dat zal wel hé !
Erika, Piepje,Viv, Rietjes, Michelly, Schaffen, Corry, enfin alle maatjes, wens ik een mooie dag toe, hopelijk met niet te veel regen.
Om 10u30 zal ik mijn best moeten doen, we spelen twee vrouwen tegen twee mannen, en als ik lees wie op het blaadje aan mijn overkant sta... grrrr.
Deze namiddag om 14 uur ben ik in de bib voor een voordracht, een spreekbeurt door een gekende Koksijdenaar die vertelt, hoe de oorlog zijn familiegeschiedenis heeft veranderd en beïnvloed, ik denk dat het zeer interessant zal zijn.
Hou jullie allemaal goed !
omadina

herfstfoto, van half oktober, met kleinzoon Lennert !
Laatst gewijzigd door omadina op 06 dec 2018, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama, oma, wat maakt het uit !
-
majoker - Lid geworden op: 13 okt 2005, 22:48
Goedemorgen maatjes
Wie zoet is krijgt lekkers ,wie stout is .........
Zo stout was ik toch niet.
S'avonds de schoen zetten ,
Sinterklaas was geweest , bracht lekkers
en nam mijn vader mee ,
s'nachts naar het ziekenhuis gebracht
1969, rond de middag is papa overleden.
Sinterklaas kwam voor de kinderen .
voor klein en groot herinneringen
1951

groetjes joke
Wie zoet is krijgt lekkers ,wie stout is .........
Zo stout was ik toch niet.
S'avonds de schoen zetten ,
Sinterklaas was geweest , bracht lekkers
en nam mijn vader mee ,
s'nachts naar het ziekenhuis gebracht
1969, rond de middag is papa overleden.
Sinterklaas kwam voor de kinderen .
voor klein en groot herinneringen
1951

groetjes joke
ken je zelf,deel je kennis.
-
veve - Lid geworden op: 16 mar 2006, 16:55

Goedemorgen allemaal!
En Elise was kontent met wat de sint gebracht heeft!
Meme-rietje amai goed gedaan van je, jij bent een echte hulp voor je dochter en is toch een heel eind rijden van Wevelgem to De Pinte!
Schaffen schreef dat het hier kalm was awel ik mis Corry hier denk ik?
Majoker jij hebt dan jou pa nauwelijks gekend, mooie foto hoor van je ouders.
Omadina wens jou veel tennisplezier en gebaart dat je die daar aan de andere kant van het net niet ziet!
Ik heb me overslapen vandaag
Gisterenavond heeft mijn schat de kerstboom gezet en die ga ik nu versieren...is veel werk aan denk niet dat ik klaar zal zijn tegen deze middag... ga er aan beginnen daaag...

One life...live it !
-
Rietjes - Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Goeie voormiddag
Om 7 u opstaan en om 9 nog in pyjama zitten het is iets wat me niet veel voorkomt, vandaag eens wel.
Er lag nog zoveel achterstallige lectuur die ik in een keer allemaal doorgenomen heb en de papiermand is weer heel wat voller
Wat een mooi verwonderd snoetje bij Elise.
Joke, minder goede herinneringen aan de Sint !
Meme-Rietje, toch je weg gevonden, 't zou me verbaasd hebben indien niet, jij vindt toch overal een weg en een oplossing voor; een echte plantrekker !
Menu : kortelet, schorseneren in kaassaus, natuuraardappel, tiramisu ('k had nog een restje mascarpone en die kun je toch niet weggooien hé)
Kerstkadootje ???? : wat koop je voor een 44-jarige vrouw die alles al heeft ???
Om 7 u opstaan en om 9 nog in pyjama zitten het is iets wat me niet veel voorkomt, vandaag eens wel.
Er lag nog zoveel achterstallige lectuur die ik in een keer allemaal doorgenomen heb en de papiermand is weer heel wat voller
Wat een mooi verwonderd snoetje bij Elise.
Joke, minder goede herinneringen aan de Sint !
Meme-Rietje, toch je weg gevonden, 't zou me verbaasd hebben indien niet, jij vindt toch overal een weg en een oplossing voor; een echte plantrekker !
Menu : kortelet, schorseneren in kaassaus, natuuraardappel, tiramisu ('k had nog een restje mascarpone en die kun je toch niet weggooien hé)
Kerstkadootje ???? : wat koop je voor een 44-jarige vrouw die alles al heeft ???
Oud maar niet out !
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goede middag
Jullie liggen allemaal in de bovensteschuif , zelf schuif ik op het ogenblik niet zo goed, mijn moraal is van slag, soms hoog soms laag....heb echt geen reden om te klagen, schildklier doet met mijn de vreemdste dingen.
Mag er niet aan toegeven.
Het feest van de Sint van kleintje was gezellig, papa onze kleinzoon genoot.

Vooraan de derde van rechts is Romy
Vandaag pluskind van kleinzoon jarig, word 9 ... enkele dagen later onze kleinzoon Matthias wordt 12.

Kijk een foto van straatkinderen, 71 jaar geleden, wij speelden met zen alle op straat

Groetjes en tot in den draai
Corry
Jullie liggen allemaal in de bovensteschuif , zelf schuif ik op het ogenblik niet zo goed, mijn moraal is van slag, soms hoog soms laag....heb echt geen reden om te klagen, schildklier doet met mijn de vreemdste dingen.
Mag er niet aan toegeven.
Het feest van de Sint van kleintje was gezellig, papa onze kleinzoon genoot.

Vooraan de derde van rechts is Romy
Vandaag pluskind van kleinzoon jarig, word 9 ... enkele dagen later onze kleinzoon Matthias wordt 12.

Kijk een foto van straatkinderen, 71 jaar geleden, wij speelden met zen alle op straat

Groetjes en tot in den draai
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.