In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

09 dec 2018, 10:05

Afbeelding

Een natte morgen allemaal, :wink:
vannacht ook veel regen en wind gehad
maar ja het is herfst en zoals clive zegt
we hadden een mooie nazomer
Fijn zoals Matice goed aanneemt wat hem geleerd wordt :lol:
het is niet altijd evident om ze te laten verstaan wat je wil
en ja het brengt veel werk mee en nu met dit slechte weer :roll:

M-M geniet van de uitstap vandaag en eet smakelijk
op je verjaardag nog... :wink:

anjelier, bij oma en opa is het altijd leuker... :)

Helena, je zou zo weggewaaid zijn.... zoveel wind
het huilde hier om het huis en vannacht ook

Voor alle seizoentjes een aangename warme zondag
en nu ga ik een bloemetje halen voor mammyretro haar verjaardag :lol:

Proficiat mammyretro maak er een fijne dag van met wie je lief is... :lol:

Afbeelding
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

09 dec 2018, 10:17

Hallo iedereen,

Weet nog niet wat we vandaag gaan doen, als je naar het weer kijkt, best binnen blijven.

In de veranda lag een plas water, dus het probleem is nog niet opgelost.Manlief heeft de voorbije tijd er al verschillende keren naar gekeken , maar niks gevonden.Volgens hem zit het  probleem waarschijnlijk onder de dakpannen en daar kan hij niet aan.Morgen eens bellen naar een dakwerker.En dan afwachten wanneer die komen.

Die 2 kippen van zoonlief zijn hier ook al, en dat zijn heel grote kippen.Welk ras weet ik niet, maar je kan er niet naast kijken :D.Ze blijven nog binnen zitten, terwijl de anderen al buiten lopen.Ja, die moeten even wennen hé.

MM: maak er maar een heel gezellige dag van.

Dames, tot morgen allemaal.

zwanenmeer

09 dec 2018, 10:25

Voor Mammy retro : een fijne verjaardag ! 

Aan alle seizoentjes : maak er het beste van ....tis nu eenmaal herfst :-) 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje

09 dec 2018, 11:14

Afbeelding

Gelukkige verjaardag, mammyretro! 

clive

09 dec 2018, 11:33

Afbeelding
@ Mammyretro, 

Foei, vergeet ik nog jou een gelukkige verjaardag te wensen  :oops: en dat terwijl jij in mijn  agenda staat. 

Wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag en hopen dat je er een fijne dag van gaat maken. 

Een hele dikke proficiat. 

Liefs en een dikke verjaardagsknuffel. 

mariajohanna

09 dec 2018, 12:04

Goede morgen iedereen,
Zo goed is hij niet, maar we moeten het ermee doen.

Mammyretro, een heeeeel Gelukkige Verjaardag gewenst !
Hier, in België, is 'regen troef'. Weet niet hoe het bij jullie zit ! 🤔
Laat het niet aan je hartje komen Enne ....... zet deze speciale dag voor jou, .... gewoon naar jouw hand !!! 😊

Hier staat de zevende dag op....
Ik zou eens graag hebben dat er in België ook een referendum kwam voor belangrijke zaken. Maar ja, dat durven ze waarschijnlijk niet.......

Dames, ga verder doen aan het middagmaal, straks bezoek van een zus van manlief, met kinders en met , ja, wel een grote hond. En nu dat het zo'n rotweer is. Hij zal, spijtig voor hem, niet veel buiten kunnen zijn......

Dames, breng goed deze dag door en .... tot de volgende.......
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

09 dec 2018, 17:10

Afbeelding 

Na een natte dag wens ik jullie allen een gezellige avond.... :roll:
Het weer is buitengesloten en ik ga nog van de avond genieten
Heb de 'slijk-cross' gezien en veldlopen in de modder :roll:...
Snooker op Eurosport...daar is vanavond het 2e deel van de UK-finale snooker...

Iedereen een goede nacht straks...en tot later
sorry voor het egoberichtje.... geen nieuws hier...
Allen veel sterkte en beterschap aan wie het nodig heeft

(hier straks een simpel omeletje met verse champignons)  :)

Helena van Troje

09 dec 2018, 19:03

De bloemkool die ik nog uit de diepvries opviste heeft gesmaakt met een witte saus, gekookte patatjes en een kipfilet. Voor de rest is de strijk uit de voeten en de boven met de franse slag gedaan.

Slaap wel voor straks allemaal!

Muddy Maddy

10 dec 2018, 06:58

Goede morgen seizoentjes,

er is een eind aan het verjaardagsweekend gekomen. veel kadootjes nog gehad en een paar kaartjes en vooral lekker gegeten. Kreeft! Wulken! en dan noem maar op. als jarige kreeg ik een liedje, een fusè en 2 niet volledig ontdooide parfaits met toefjes slagroom. ja, daar zit je dan in het middelpunt van de belangstelling. tafelgenoten zongen mee, en applaus. de tweede jarige, kreeg maar 1 strofe, ik heb hele lied gehad! ik heb een hele trommel chocolaatjes van cotè d' or gekregen. jammer A. maar deze gaan aan jouw neus voorbij. ik ben te dol op zulke chocolaatjes! en dan alcoholvrije schuimwijn van moeder.
Vandaag is ventje thuis, er zijn problemen met de bank, wou gisteren dienstencheques bestellen en ventje hielp met de rekening te betalen, maar er was iets mis en dus vrije dag om de bank onder de voeten te gaan geven! 
kleedje was goedgekeurd, was alleen mijn zilveren sjaaltje vergeten, maar dan zag je de evenstar niet. vriendin 2 van moeder had wel mijn Nenya opgemerkt. en mijn nagels en mijn oorknijpers, die ziet alles zei moeder later. Met kerst wil ze alleen blijven in brugge. wij moeten van zo ver niet komen. dus het zal toch hutsepot zijn. Enfin, grote feestvierders zijn wij toch niet, met het vuurwerk van oudejaar liggen wij al in ons bed.
vandaag kaartjes schrijven en posten voor het buitenland, de andere zijn voor een dag later, moet er nog twee maken, die zijn voor de collega's van ventje.
bellen naar de pijnkliniek voor een afspraak voor januari. en naar de voorhaven voor het bestek en bellen naar een zaak van vloeren voor een vloertje in de keuken. en rondkijken voor een kleine afwasmachine. ventje gaat toch overstag. omwille van A. :roll:
vandaag ook een afspraak voor een pedicure. is ook weer nodig.
als ventje daar in de bank van zijn neus gaat maken, rap een paar overschrijvingen doen en een storting. mail naar bofrost voor een toevoeging aan mijn bestelling.
voor de rest van de dag zien we wel. moet nog een plaats vinden voor een kerststukje die ik van vriendin 1 heb gekregen die gisteren niet mee kon.
Gimly is misnoegd naar boven, kreeg geen tweede zakje eten.
Fijne dag!
Cats Rule!

clive

10 dec 2018, 09:00

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, fijn dat je zo'n fijn verjaardagsweekend hebt gehad. Daar kun je nog lang van nagenieten. 

Ik lees dat gisteren niemand naar buiten heeft gekeken  :D :D en zich elk op zijn manier geamuseerd heeft. 

Gisteren de kerstboom gezet, ik had dit jaar allemaal nieuwe kerstballen gekocht, allemaal in doorzichtig glas. Dus alles hing erin, lichtjes incluis. Nu alleen de slingers nog, die had ik niet nieuw gekocht. Wij hadden er brede goudkleurige in ons kerstgerief. Manlief nam de taak op zich om de slingers erin te hangen. Neen, niet mooi. Op verschillende manieren ze gehangen en verhangen, bleef echt niet mooi. En komen dan tot de ontdekking dat het het goudkleurig is wat echt niet past. Neen,  er moeten smalle zilveren slingers in. Maar die hebben we niet. Maar in Schilde is de winkel open op zondag en die hebben heel wat kerstgerief. Dus daar naar toe gereden en daar 12 meter smalle zilveren slingers gekocht. Bij het thuiskomen, ze onmiddellijk erin gehangen en dat is dan pas het beoogd resultaat wat we wouden. Heel mooi. Matice dan duidelijk gemaakt dat hij niet bij de boom mag komen, maar hij staat puppyveilig. De keuken en living zagen er niet uit met al die dozen en dei glinsters op de grond. Dus daar eerst stevig opgeruimd en gestofzuigd . En dan de haltafel nog versierd met een kerstbeer en nog een hondje die licht geeft, meer moet dat niet zijn. Vandaag toch ook even de keuken en de living dweilen. 

Matice heeft gisteren  bij het slapen gaan in zijn bench, een paar minuten geweend, maar hield dan op en hebben hem de hele nacht niet meer gehoord tot 06.00H ongeveer. Toen moest hij dringend pipi gaan doen. Hij geeft wel aan wanneer hij pipi moet gaan doen, maar dat is ongeveer nu nog 20 keer op een dag. Als hij drinkt = het hem onmiddellijk oppakken en buiten in zijn hoekje gaan zetten. En met die regen van de laatste dagen was dat niet zo evident. Manlief heeft gisteren het meest voor hem gezorgd. 
Vandaag de bel in het oog houden, want DPD komt zijn bestelde voeding brengen. 

De  suikerbonen en kaartje worden woensdag verstuurd. Dan werkt manlief van thuis uit omdat we naar de oogarts moeten en dan gaan we gelijk naar de Post. Krijg dat niet met de fiets gedaan, is een hele grote kartonnen doos waar de pakjes inzitten. Dus nog even  geduld. Het komt er zeker aan. 

Wens jullie allemaal heel veel liefs en een dikke knuffel voor wie er eentje nodig heeft. 

Oma-C

10 dec 2018, 09:30

Afbeelding

Goede morgen iedereen hier in dit hoekje
er zit een stralende zon en hopelijk blijft ze :?

M-M, plezante dag gehad, fijn zo
daar kan je nog lang van nagenieten
want het is nog een jaar voor je weer verjaart :lol:

clive een druk weekend gehad met je kerstgerief
hier in de buurt hebben ze ook op veel plaatsen
al buiten versierd.... mooi maar ik heb nog geen zin
om iets uit de kelder te halen.... en de boel
overhoop te halen om andere dingen te zetten of te hangen :roll: :oops:

Helena ook een vlijtig weekend gehad :)

Ik wens alle seizoentjes een aangename nieuwe week
Blijf gezond, hou je warm...en tot... :)

anjelierken

10 dec 2018, 15:01

Hallo iedereen,

Mammyretro: een late gelukkige verjaardag gewenst.

MM: een leuke verjaardag gehad, daar kun je nog lang van genieten :D.

Hier is de kerstboom ook nog niet gezet, ik denk van volgende week.

Vandaag veel beter weer dan gisteren, nu kun je tenminste eens buiten komen.Wij hebben gisteren ook naar de veldcross gekeken, en daarna naar het boksen.

Die 2 kippen van zoonlief voelen zich al thuis, het is alsof mijn kippen er bang van zijn.Nu ja, het zijn wel reuzekippen,die van mij zijn een stuk kleiner.

mammyretro

10 dec 2018, 15:17

goede namiddag ,
dank jullie voor de felicitatie's , ik had gisteren een fijne dag 

hier voor het moment droog ,maar de lucht komt grijs ,
fijne namiddag 
weet nog niet of ik naar de pilaat ga, ,zal zien hoe ik me voel om 16 uur
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C

10 dec 2018, 16:09

Afbeelding

Een goede avond iedereen, het is hier een goed uur geleden
beginnen regenen en het is al bijna donker.. 16 u 10  :roll:
de hele voormiddag mooi zonnig maar veel wind, en een koude wind

Iedereen een gezellige avond en een goeie nacht...

Helena van Troje

10 dec 2018, 16:40

Goede avond allemaal.
Hier ook licht aan doen:16:27uur.

Vanmorgen scheen de zon toen we tante naar het Schoonselhof begeleid hebben.Er stond wel een koude wind.
De zusters zijn praktisch ingesteld en hadden een bus voorzien.
Het was een mooie sobere afscheidsviering, met af en toe nog eens een Kyrie, Sanctus, Agnus Dei in het Gregoriaans. Ook het De Profundis was in Gregoriaans, alles gezongen door een mannenkoor. Nog zoals vroeger begeleid met orgel van op het doksaal. Wat een mooie kapel hebben de zusters daar.Het Maria-lied was het lievelings Maria- lied van mijn grootmoeder.
Terug gekatapulteerd naar mijn jeugd.
Daarna koffietafel, zeer verzorgd.Neven en nichten opnieuw ontmoet.Nog een mooie foto gerecupereerd van grootvake. Zoveel heb ik er niet van hem, want hij was meestal fotograaf van dienst.

Seffens nog een beetje kokkerellen. Nog eens in de diepvries gaan neuzen wat ik nog heb.

Tof dat je zo een fijne dag had MM en Mammyretro ook.
Ook tof dat Matice zo een fijne hond is en vlug leert.
Het zal wel weer een mooie kerstboom geworden zijn bij jouw Clive!
Fotootje? Mag het?

Ik moet nog wachten op een slachtoffer om de doos met de boom naar beneden te brengen.
Zal iets voor dinsdag zijn, tenzij de ene of de andere eventueel, je weet maar nooit, zomaar spontaan, zijn neus zou binnensteken. Ik heb nog maar twee geschenkjes. Help, maar als ze niet zeggen wat ze graag hebben, wat moet ik dan geven? Zoveel zie ik ze nu ook weer niet dat ik weet wat ze allemaal hebben.

Nog een fijne avond aan iedereen.