Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Rietjes

11 dec 2018, 10:50

Goeie voormiddag

Meme-Rietje je gaat Pietje Huysentruyt nog te boven gaan met je kooklessen  :wink:
En was het lekker gisterenavond ? 

De zon doet vandaag nog eens extra haar best om mij te tonen dat de ruiten vuil zijn en dat er heel wat stof ronddwarrelt.
Laat ze maar doen ! 

Gisterenavond kreeg ik bericht dat een van onze trouwste, liefste.... wandelvriendinnen plots overleden is.
Dat was nu eens echt een lieve vrouw, altijd even vriendelijk, voor iedereen een woordje, een glimlach, aandacht, begrip, medeleven...
We zullen ze missen in de groep.

Menu : rest v gisteren.
Oud maar niet out !

veve

11 dec 2018, 13:20

Afbeelding
Goedenamiddag allemaal!
Leuk weertje buiten, de zon schijnt!
Een vriendin van me stuurde me daarstraks een foto door van zij en haar vriend...ze zijn een maand in Tenerife ze zagen er relaxt uit en mooi bruin, ben toch een heel klein beetje jaloers, hoop ooit als mijn echtgenoot op pensioen is dat we dat ook kunnen doen zo in deze tijd van het jaar!
Niet speciaals te doen vandaag, misschien een wandeling en dan eens naar mijn make!
Rietjes oei oei dat is minder zomaar plots een wandelvriendin weggeplukt.
Het menu deze middag was een vegetarisch gerecht met portobello’s en pijpajuin, enja uit een kookboek van Pascal Naessens!
Wens jullie allen nog een gezellige dinsdag en tot later...daaag...
One life...live it !

piepje

11 dec 2018, 17:00

vandaag naar voetverzorgster
sterkte rietjes  wandelvriendin
Afbeelding
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

Ivette

11 dec 2018, 18:02

Ik ben dus vanmorgen niet naar de markt geweest maar bij het mooie weer heb ik wel mijn kas zitten opfretten dus volgende week als het weer het toelaat ben ik weer weg...

Na de wandeling van (amper 5 km Rietjes)  was ik even moe als ik wel 's morgens al op de Roeselaarse markt getrot heb, ik heb blijkbaar niet veel fysiek meer, er wandelen veel kraniger zelfs tachtigers mee!
Ik was ook veel te warm gekleed, heb onderweg mijn muts en sjaal afgedaan. In het lokaal aan Wynendaele was het heel warm, vooral als men na de boswandeling binnenkomt maar de pannenkoeken smaakten toch heerlijk!
Of, de verloren calorietjes kleefden er rap weer aan!

Al 2 kerstkaarten ontvangen, vind ik toch nog vroeg!

Ik weet niet of ik nog veel zal eten vanavond, zal in elk geval nog wat wachten!

Veel sterkte Rietjes, altijd pijnlijk zo'n afscheid!
Ivette

meme-rietje

12 dec 2018, 05:03

goeie morgen iedereen
gisteren avond viel ik in slaap in de zetel rond 20h.30
en om 21h.30 ben ik maar gaan slapen
ja dat is vroeg voor mijn doen
en daarom ben ik nu al op, ook vroeg
zit hier nu op mijn gemak een tasje koffie te drinken
en hier op mijn laptop te tokkelen
vandaag gastjes dag
gisteren waren het goeie receptjes
we hebben een zoete aardappelsoep gemaakt
en tongrolletjes
ook hazenrug filet opgevulde met mozzarella en gegrilde paprika
en dan dat dessert om vingers af te kikken
donderdag is het kerstmarkt in Elckerlyc
en vrijdag dan boodschappen doen
want met dat weggaan zou je vergeten je kasten te vullen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1

12 dec 2018, 07:49

Goeiemorgen,
Dacht ik vandaag eens de koffie klaar te zetten, maar Meme-Rietje is me voor geweest  :lol:

Ivette, het is de tijd om kaartjes te versturen, je weet maar nooit met de post of ze werken of staken  :wink:

Amai Meme-Rietje, ze maken daar wel veel en lekkere dingen hé ( geniet er maar van )  :wink:

Rietjes, voor jou minder leuk nieuws, sterkte voor zo'n uitzonderlijke wandel vriendin  :cry:

Vandaag Indy'ke naar de kapper en volgende week is het dan mijn beurt  :D
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Rietjes

12 dec 2018, 09:05

Goeiemorgen

Brrrrrrrrrrrr...... 't ziet er goed gevroren uit.

Meme-Rietje, neem maar een kopietje voor mij hé of scan ze in en stuur ze door.

Erika, mijn Amarylis vertoont een mini-groen-topje van een halve cm, 'k had gedreigd hem buiten te zetten in de vrieskou, dat zal geholpen hebben zeker. Nu zal ik maar weer heel vriendelijk zijn ertegen.
Ga je nu voor blond ? 

'k heb mijn was die gedurende de nacht uitgedraaid was toch maar in de droogkast gestoken, eigenlijk wel stout hé, met zulk mooi zonnig droog vriesweer zou ze buiten moeten.
Excuus om het niet te doen : straks gaan we ff weg en je weet maar nooit wat het weer doet terwijl we er niet zijn.
Oud maar niet out !

Erika1

12 dec 2018, 10:19

Rietjes, ja ga het eens proberen al denk ik dat het eenmalig gaat zijn  :lol: op foto is het mooi dus afwachten hé  :wink:
Je amaryllis nu elke dag eens strelen, ik kan al over haar bolleke wrijven ze staat klaar om open te gaan denk ik, al zal het nog niet voor deze week zijn heb haar iets frisser gezet. De andere staat nog op dezelfde plaats tot ze ook een dikke steel krijgt  :lol: De grote lijkt op een piemmel hahaha lange steel met een …. erop hahahaha
Laatst gewijzigd door Erika1 op 12 dec 2018, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Erika1

12 dec 2018, 10:27

Oordeel zelf maar  :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Ivette

12 dec 2018, 10:43

Aha Erika, het komt uit waarom en hoe gij uw amaryllis kweekt!
Ivette

Erika1

12 dec 2018, 11:52

Ivette schreef:Aha Erika, het komt uit waarom en hoe gij uw amaryllis kweekt!

hahaha 8) 8) 8)

omadina

12 dec 2018, 14:51

Goede middag,

Ik doe hier de laatste blz open en moet toch hartelijk lachen hoor Erika en Yvette,  jaja, die groeit in ieder geval flink ophoog ! Ja,  een mens mag toch eens lachen hé  !

Deze morgen was het hier aan zee ook frisjes, de auto's die buiten moesten overnachten hadden een mooi rijmlaagje. Maar de zon kwam er al vlug door, en dus ben ik al op stap geweest, tot aan de bank , en dan nog naar de bakker .

Straks ga ik nog eens naar buiten, toch nog eens gaan kijken naar de elektrische fiets van het merk "Giant", die in promotie staat in de fietswinkel, niet ver van waar ik woon. Ze zijn verfraaiïngswerken aan het doen en daarmee staan de modellen die nog in voorraad zijn in promotie, dat is vlug zo een 300 à 400 € verschil. Natuurlijk nu is het winter, maar ik zie dat hier toch nog veel gefietst wordt, goed aangekleed natuurlijk.
Ik had een e-bike, maar die had G. 4 jaar geleden gekocht en betaald; nu staat hij terug bij hem in de fietsenberging , en ik wil er niet om smeken, maar zelf mijn eigen fiets kopen.  Vanaf april organiseert de fietsclub hier wekelijks ritjes, en ik heb me daar ook voor ingeschreven.

Mémérietje, dat was dan wel erg lekker op jullie samenzijn.  Eens op tijd in bed, dat kan goed doen.

Alle maatjes, zonder verder namen te noemen, nog een zonnige gezellige namiddag, en tot morgen !

omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Rietjes

12 dec 2018, 19:38

Goeieavond

Wij hebben van het mooie weer genoten in ......   Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Menu : 

Afbeelding
  Oud maar niet out !
Oud maar niet out !

meme-rietje