CRYPTO new style
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ondertussen hebben we zowat alle organen of lidmaten die pijn kunnen doen gehad. Dit voorstel komt heel dicht in de buurt van het gezochte maar we zoeken een "figuurlijke" verwoording.Reini schreef:Misschien
FORENSPIJN ?
Mensen die zich dagelijks moeten haasten op tram, trein of bus te halen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
socrates, één van jouw reacties,
" Enkel "pijn" is correct nu nog wat ervoor komt dat verband houdt met een heen en weer beweging"
Pijn - 4 letters en de helft van het woord, moeten dus een woord van 8 letters zien te vinden, of heb ik het mis voor ?
Zou ook nog
KUISPIJN ?
kunnen zijn, of de kuisziekte...is irriterend als het er stampvol bij ligt en figuurlijk bedoeld.
" Enkel "pijn" is correct nu nog wat ervoor komt dat verband houdt met een heen en weer beweging"
Pijn - 4 letters en de helft van het woord, moeten dus een woord van 8 letters zien te vinden, of heb ik het mis voor ?
Zou ook nog
KUISPIJN ?
kunnen zijn, of de kuisziekte...is irriterend als het er stampvol bij ligt en figuurlijk bedoeld.
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Heb ik je op een verkeerd spoor gezet Reini ...
mss heb je jouw woord voorbarig gewist,
met 10 "vraagtekens" kom ik uit op
ASDRUKPIJN ?
As - het bewegend deel van een wiel en letters uit jouw " thuisbasis"
Druk - het "irriterende" van chérie en mijn "stampvol"
Asdrukpijn - pijn op de plaats van een botbreuk.
mss heb je jouw woord voorbarig gewist,
met 10 "vraagtekens" kom ik uit op
ASDRUKPIJN ?
As - het bewegend deel van een wiel en letters uit jouw " thuisbasis"
Druk - het "irriterende" van chérie en mijn "stampvol"
Asdrukpijn - pijn op de plaats van een botbreuk.
-
Sorry dat ik je op het verkeerde been heb gezet met die 4 letters dat was niet de bedoeling maar ter compensatie geef ik dan het aantal te vinden letters en dat zijn er exact TIEN.lotte schreef:socrates, één van jouw reacties,
Zou ook nog
KUISPIJN ?
-
Ja !! de pendel is finaal stilgevallenReini schreef:PENDELPIJN?
Ik zat er onlangs met forenspijn dichtbij.
Het is dus geen echte pijn, wel eerder een specifiek soort stress, waar mogelijk Belgen weinig last van ondervinden, ze spelen met hun smartphone 😊
Dat merkwaardige woord las ik onlangs in de Nieuwsbrief van "Onze Taal"
De boodschap luidde dat de Belgen, ondanks de vele files geen last schijnen t hebben van pendelpijn, en blijven aanvaarden om in de file stil te staan, liever dan hun "honk" te verlaten.
+ 2