Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

omadina

03 jan 2019, 10:37

Goede morgen,

Ja, al 3 januari, voor mij zoveel als nieuwjaarsdag, want van namiddag komen mijn kinderen en kleinkinderen op bezoek. Ik kijk er al naar uit !
Corry, geen enkel probleem toch, door ons dat te vertellen over je familie, ben je een echte vriendin geworden Zo leren we je toch kennen en waarderen. Geniet maar van jullie samenzijn.
Zo geldt dat toch voor alle maatjes, die we mogen beter leren kennen.

Van middag worden het de restjes opeten van gisteren, heb nog wat kipfilet en groentjes. Deze namiddag zal ik aan de hapjes beginnen, tot mijn gasten arriveren. Ook de bubbels staan in de koelkast, maar heb ook een lekker biertje voor mijn schoonzoon, die heeft dat liever. Voor het avondeten gaan we samen iets eten in het eetcafé, hier in het dorp, goede 5 minuutjes stappen. Nu nog geen probleem, maar eind januari zullen de trottoirs open liggen, er zijn renovatiewerken aan verschillende straten hier.

Maatjes, ik wens jullie allemaal een gezellige donderdag, nog altijd buien zie ik... maar we hebben nog een paraplu, geen probleem ! 

Allemaal wakker worden... alle maatjes van de Westhoek tot Limburg....
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

03 jan 2019, 11:22

Hoi, tussen de Nieuwjaarswensen door kom ik jullie allemaal een leuke dag wensen!

Ik heb de eer Christa 's eerste strijk van dit jaar te mogen doen dus na mijn middageten begin ik er aan!
De facteur is gepasseerd zonder post, alles zal wel weer algauw in zijn plooi vallen!

Ik ben er mee weg doeiiiii
Ivette

Rietjes

03 jan 2019, 17:31

Veel gelezen, 
weinig van woorden
de draai zit er niet in  :roll:

wel al de eerste wandelkilometers voor 2019 op de teller gezet : 9 ! 
Oud maar niet out !

meme-rietje

03 jan 2019, 18:04

bedankt voor de verjaardagwensen van mijn dochter
slaapwel
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Rietjes

04 jan 2019, 10:09

Goeiemorgen

'k geraak blijkbaar niet in mijn normale ritme ; er zal eerst eens een  volle gewone week moeten zijn met benedenschoonmaak op maandag, boven op dinsdag, wasjes in het WE...... 

Vanmorgen vroeg al naar de dokter geweest en gelukkig is mijn gezondheid zich toch al aan het normaliseren, de zona-aanval is net op tijd kunnen gestopt worden en voor de rest ben ik ook weer goedgekeurd voor verdere dienst.
Oud maar niet out !

Ivette

04 jan 2019, 10:34

Goed nieuws Rietjes, oef, de gezondheid is toch het allerbijzonderste hé.

Waaraan zou het gelegen hebben: ook ik heb me overslapen maar bij mij is dat helemaal niet erg hé!

Ik moet nog "gaan Nieuwjaren" bij mijn naaste buren soep maken, appelmoes heb ik nog, alleen bloedworst daarin opwarmen en patatjes koken dus niet veel werk!

En toch ga ik eens piepen of mijn buurvrouw nu al terug is van haar wekelijkse kappersbezoek. 
Ikzelf heb deze namiddag een afspraak, deze avond moet ik naar een Nieuwjaarsreceptie waar Sander met zijn groepje mag optreden en zondag is mijn familie Nieuwjaarsfeest, hoop dat mijn haar dan nog een beetje goed ligt!
Ivette

Erika1

04 jan 2019, 11:24

Goeiemorgen bijna middag,

Denk dat we allemaal zowat een beetje ermee zitten wachten op het normaliseren van de dagen  :lol:
Hier is de fut er ook wat uit net zoals bij mijn amarillas die hangt er wat slappekes bij ( uitgebloeid ) de andere is haar best aan het doen maar het blijft enkel met mooie lange blaren  :lol:

Rietjes, goed hé en houden zo
Brood dat men deelt, smaakt beter.

omadina

04 jan 2019, 11:25

Goede morgen aan alle Oase-maatjes !

Gisteren namiddag is "voorbijgevlogen", ja met de kinderen en de 6 kleinkinderen, er werd veel verteld en gepraat, soms wat door elkaar, ja het zijn onderhand allemaal tieners geworden. Het doet me deugd dat ze nog altijd dolblij zijn elkaar terug te zien. Ja ze wonen niet dicht bij elkaar, de twee broertjes in Izegem, de twee zusjes in Herentals en de zus en broertje in Kn.Heist.
Mijn eigen dochters waren ook blij met elkaar en met mij wat bij te kunnen praten; meestal met een lach, maar ja, soms ook moesten we een traantje wegpinken... maar dat is goed, we zijn er voor elkaar, en daardoor voel ik me "gezegend" of "blessed"  moet ik eigenlijk zeggen !

Rietjes, gelukkig, en het is zoals Yvette zegt, een goede gezondheid is de grootste schat. Dat zullen alle maatjes hier wel beamen. Nu alles weer zijn in zijn normaal ritme komt, zal het wel in orde komen !
Je wandelingen zullen je zeker ook helpen.

Ik wens jullie allemaal een mooie dag.
omadina

veve

04 jan 2019, 13:17

Goedenamiddag allemaal!
En waar zijn wij gisteren geweest?
Afbeelding
Ja naar de cinema!
Elise logeert hier, deze avond gaat ze weer naar huis, is een plezier om haar in huis te hebben!
Enja maandag weer school en dan gaat alles weer zijn gewone gang, joepie!
Volgende week heb ik elke dag wel iets te doen buiten het gewone huishouden en koken...maandagavond notenleer, dinsdag optreden met ons koor, woensdag gaan ontbijten met 3 vriendinnen(ex-collega’s) donderdag zangles en vrijdagnamiddag Elise weer afhalen enzo raakt de week rap gevuld!
Ga jullie laten, nog een aangename vrijdag en tot later, daaag...
One life...live it !

schaffen

05 jan 2019, 07:28

Goede morgen iedereen 

Fijne zaterdag 

Nog 2 dagen en het leven is terug normaal  :lol: ik zal ben blij zijn dat alles weer normaal loopt 

Hier is het nat en grijs 

Geniet nog van jullie weekend

Groetjes

Robert

Afbeelding

omadina

05 jan 2019, 09:57

Goede morgen,

Hier ook grijs en regenachtig Schaffen, het is niet echt koud, dus straks ga ik toch maar naar buiten. Heb mijn lege flessen al in de trolly gestoken, en ga ze straks naar de glascontainer brengen.

Heb gisteren een paar lieve telefoontjes gekregen van een paar vriendinnen, die ik lang niet meer gezien heb, dat doet toch wel goed. We hebben afgesproken in het voorjaar, als de dagen een beetje lengen.
Ook van G. kreeg ik onverwacht telefoon gisteren, en ook al vanmorgen om me te zeggen dat ze op Eurosport de finale geven van  het tornooi in Perth, tussen Federer en Zverev. Ik zit hier te kijken terwijl ik typ, ja eerste set toch gewonnen door Federer, al zie ik die jonge gast ook heel graag spelen. Ja Roger blijft toch een echt fenomeen , en ook een echte gentleman. Amai, wat een slagen...
Maandag mag ik ook weer een balletje slaan, dubbelspel, we amuseren ons en zijn dankbaar dat we het nog kunnen.

Zo is het jaar weer goed ingezet, en volgende week gaan de kinderen, klein en groot weer naar school.
Vévéke, je bent ook altijd druk bezig, zo is het goed, geen tijd om je te vervelen. Maar zo zijn alle maatjes hier, ook de maatjes waar al een groter cijfertje vooraan staat. We doen ons best, net zoals de gastjes op school.

Voor jullie allemaal, een aangenaam weekend, 'k ga nog een beetje naar de match kijken, al 3-0 voor Roger, de tweede set, zal vlug voorbij zijn....
groetjes, omadina

Rietjes

05 jan 2019, 13:03

Goeiemiddag

Een van mijn goede voornemens voor het nieuwe jaar is/was wat minder achter mijn pcke kruipen Afbeelding.
Is het jullie al opgevallen ?
't is potverdorie niet makkelijk hoor Afbeelding
ik kom wel nog alles lezen.

Menu : gestoomde zalm met venkel

Middagactiviteit : voetbal kijken; M...ke speelt nl in een ornooi hier dichtbij en dan moet oma wel eens gaan zien hé.
Oud maar niet out !

Erika1

05 jan 2019, 14:16

Goeiemiddag,

Heb geen goeie voornemens dit jaar dan kan ik ze ook niet verprutsen hé  :lol:
Rietjes, in mijne jonge tijd deed ik ook mee met de voetbal maar toen waren het nog tornooien  :lol: :lol: :wink: kon het niet laten  :P

Ga wat gehaktballetjes maken heb daar goesting in en bloemkool voor morgen de rest kan dan weer de vriezer in.
Ja Schaffen nog 1 dag achter deze en dan is alles weer normaal  :lol:

Omadina, ik vries bijna aan mijne stoel vast  :P ben dan ook een kouwkleun als je mij hier ziet rondlopen lig je gewoon plat. Heb de poort gesloten zodat niemand onverwacht binnen kan  :lol: :lol:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

veve

05 jan 2019, 17:41

Hallo allemaal!
Erika had het ook gelezen van ornooi  :D hier waren het donderdagmiddag gehaktballetjes in tomatensaus met aardappelpuree en brocolli een favoriet van Elise!
Vandaag kerstboom en alle kerstgerief weggedaan, en dan huisje gestofzuigd en gedweild want de living lag vol met glinsters!
Iemand gekeken op canvas naar “My brilliant friend” was een 8 delige serie? Het was prachtig en een verfilming van boeken van de Italiaanse schrijfster Elena Ferrante. 
Ik heb geen goede voornemens hoor voor dit jaar, ik ben al heel content als ik kan verderdoen zoals ik nu bezig ben!
Rietjes kom maar elke dag langs hoor anders gaan we je hier missen!
Omadina wat fijn dat jij zo kan genieten van naar het tennis kijken en ook van het te spelen!
Ventje heeft ons een glaasje Sauternes uitgeschonken, ik drink dat eens graag en daar ga ik nu van genieten sie...nog een fijne zaterdagavond en tot later, daaag...
One life...live it !

Rietjes

05 jan 2019, 19:19

Veve, ik heb het ook gevolgd, was heel goed he.  Het boek "De geniale vriendin" stond op mijn nog te lezen lijst. Ik heb het nu maar geschrapt want het boek lezen als je de verfilming al gezien hebt is toch meestal een teleurstelling heb ik al ondervonden.

JAJA 't was een TORNOOI   :wink:
Oud maar niet out !