61%Vlamingen zegt in 2018 financieel op achteruit te gaan
-
dejules
De gemiddelde uitstaande schuld per inwoner bedraagt 1909 euro voor België, terwijl het Europese gemiddelde 1060 euro is.petrol schreef:Arme belgen !!!
De turbulentie op de aandelenmarkten deed de tegoeden op spaarboekjes in 2018 pieken. Spaarders zetten het voorbije jaar ondanks
de lage rente ongeveer 10 miljard extra op hun spaarboekjes.
De populariteit van de spaarboekjes nam in 2018 sterk toe, blijkt uit een rondvraag van De Tijd. De tegoeden op gereglementeerde
spaarrekeningen stegen fors bij de grootbanken KBC (+3,4 miljard tot 42
miljard), BNP Paribas Fortis (+3 miljard tot 61,4 miljard) en Belfius
(+2,2 miljard tot 38,4 miljard). Ook bij Argenta (+1,1 miljard tot 24,2
miljard) en de meeste middelgrote en kleinere banken stegen de
spaartegoeden.
Arme arme Belgen !
Wat gaan die arme Belgen er toch jaar na jaar op achteruit !!
Mea culpa !!
Amen !!!!
http://www.observatoire-credit.be/conte ... 1/lang,nl/
-
Idefix - Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Ongelooflijk dat dergelijke ARMOEDE in Europa nog kan bestaan...……..
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190102_04074136
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190102_04074136
De zon is gratis voor iedereen
-
dejules
Jongeren sparen veel
Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
Deze generatie heeft een geniale oplossing voor gevonden om minder geld uit te geven.
Vier op de tien jongeren in deze leeftijdscategorie leeft nog thuis.
Ze hebben dus weinig of geen kosten aan huur, verwarming, internet en voeding en kunnen een flink stuk van hun inkomen opzijzetten.
Heel wat ouders en grootouders zetten ook geld opzij voor hun kinderen, voor hun studies, om te kunnen bijspringen bij de aanschaf van een huis, een auto… Als je van bij de geboorte van je kind elke maand 50 euro automatisch spaart op een aparte spaarrekening, bij voorkeur net nadat je loon is gestort, heb je op zijn/haar 18de zonder moeite meer dan 11.000 euro verzameld – of het dubbele, als je elke maand 100 euro kunt missen.
https://www.hln.be/geld/zoveel-sparen-j ... ~ab647b24/
Sparen jongeren meer dan vroeger?
Nee!
Zij zijn niet in staat om eigendom te verwerven en daarom leven ze heel lang bij de ouders.
Die ouders en dikwijls de grootouders sparen voor hen.
De reden : de precaire arbeidsmarkt en de onbetaalbare woningen.
Met cijfers kan je olifanten laten vliegen.
Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
Deze generatie heeft een geniale oplossing voor gevonden om minder geld uit te geven.
Vier op de tien jongeren in deze leeftijdscategorie leeft nog thuis.
Ze hebben dus weinig of geen kosten aan huur, verwarming, internet en voeding en kunnen een flink stuk van hun inkomen opzijzetten.
Heel wat ouders en grootouders zetten ook geld opzij voor hun kinderen, voor hun studies, om te kunnen bijspringen bij de aanschaf van een huis, een auto… Als je van bij de geboorte van je kind elke maand 50 euro automatisch spaart op een aparte spaarrekening, bij voorkeur net nadat je loon is gestort, heb je op zijn/haar 18de zonder moeite meer dan 11.000 euro verzameld – of het dubbele, als je elke maand 100 euro kunt missen.
https://www.hln.be/geld/zoveel-sparen-j ... ~ab647b24/
Sparen jongeren meer dan vroeger?
Nee!
Zij zijn niet in staat om eigendom te verwerven en daarom leven ze heel lang bij de ouders.
Die ouders en dikwijls de grootouders sparen voor hen.
De reden : de precaire arbeidsmarkt en de onbetaalbare woningen.
Met cijfers kan je olifanten laten vliegen.
-
dejules
Mensen uit de privé kunnen meestal niet sparen voor hun kinderen. Die hebben dat geld nodig om hun oude dag te financieren wegens een veel te klein pensioen.Flashback schreef:Tja, en het is een door de oudere generatie veel gebruikt systeem om erfeniskosten te ontlopen ...dejules schreef:...Die ouders en dikwijls de grootouders sparen voor hen.
Dat ligt anders voor ambtenaren :
Econoom Geert Noels rekende uit dat de overheid voor een gemiddeld ambtenarenpensioen het equivalent kapitaal van 655.303 € moet garanderen.
http://www.tijd.be/netto/pensioen/Wat-v ... ar/9140467
-
Ice
WIE zijn die "we"?In één jaar ruim 16 miljard extra op spaarboekjesWe zitten op een berg geld, maar hebben geen idee wat we ermee aan moeten.
Zien jullie nu écht niet wat de bedoeling van dit leugenstukje is?
Weten jullie nu nóg altijd niet dat het spaargeld van de bevolking de politieke dief een doorn in het oog is en dat ze daar willen van snoepen?
Née, zoals gewoonlijk zichzelf in het vel gaan snijden door zich te laten wijsmaken dat we allemaal strontrijk zijn en er best nog wat kan afgegeven worden aan de staat.
Ongelooflijk....zíen jullie dan niet dat ze ons en jullie kinderen niks gunnen?
Dat ze weer verdeel en heers spelen door pogen te ontkennen dat we zienderogen verarmen door enkele rijken op te voeren alsof we allemaal een dikke spaarboek bezitten? Dáár zouden jullie verontwaardigd over moeten zijn!
We hebben toch allemaal zoveel spaargeld dus kunnen de belastingen nog fors omhoog, kan de hele SZ, zorg/ziekenkas/elke dienstverlening afgeschaft worden en kunnen we gemakkelijk leven van ons spaargeld in plaats van een wettelijk pensioen? En onze kinderen moeten hunne plan maar trekken.
Akkoord?
Want door dat politiek volksbedrog en de leugenmedia gelijk te geven, geven jullie de politiek zelf de toestemming om ons - én jezelf - nog meer te bestelen, legaal nog wel.
Kunnen jullie kinderen allemaal zo fors sparen als wordt voorgelogen? Vraag het anders eens hoe goed ze kunnen sparen?
Mijn wérkende kinderen vinden anders dat het steeds moeilijker wordt om een cent aan de kant te kunnen zetten!
-
Ice
Is dat niet normaal? Hoeveel heeft het al aan belastingen GEKOST om een erfenis bijeen te schrapen om dan na overlijden er NOG een pak aan successie-diefstal van te moeten afgeven?!Flashback schreef:Tja, en het is een door de oudere generatie veel gebruikt systeem om erfeniskosten te ontlopen ...dejules schreef:...Die ouders en dikwijls de grootouders sparen voor hen.
Als ik mijne kop neerleg, zal er geen cént meer te halen zijn voor die lijkenpikkers, wees daar maar zeker van!
Laatst gewijzigd door Ice op 03 jan 2019, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Horus1 - Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Wéér dat artikel uit 2011! We leven godver. in 2019. Had wat langer gewerkt en betere keuzes gemaakt destijds , dan had je dit forum niet moeten gebruiken om je levenslange frustraties, tot verveling van anderen, uit te smeren. Denk je nu echt dat men op jou klaagzangen zit te wachten. Als men bij een nieuwe topic Dejules ziet, dan is het van lap de zagevent is daar weer met zijn gemekker.
-
Ice
Ga op een ander zagen, wij voeren hier een discussie.Horus1 schreef:Wéér dat artikel uit 2011! We leven godver. in 2019. Had wat langer gewerkt en betere keuzes gemaakt destijds , dan had je dit forum niet moeten gebruiken om je levenslange frustraties, tot verveling van anderen, uit te smeren. Denk je nu echt dat men op jou klaagzangen zit te wachten. Als men bij een nieuwe topic Dejules ziet, dan is het van lap de zagevent is daar weer met zijn gemekker.
Wie het schoentje past, trekke het aan.Rechts is voor zelfbehoud - links is voor vreemden.
Rechts is tegen vreemden - links is tegen zichzelf.
-
Misschien zelf doen wat je mij vraagt. Als jij dat een discussie noemt, dan zou je beter verder aardappelen schillen. Te pas en te onpas artikels van 20xx citeren, wat is de relevantie hiervan. Mag jij me eens uitleggen, maar zal wel niet hé, staat niet in je vb woordenboek. Laat me de les niet spellen noch door jou, noch door een Dejules of eender wie, ga je van een ander kaliber met een ietske hoger niveau moeten zijn. Met mijn welgemeende excuses aan alle goedmenende forumgebruikers.
-
Ice
We kunnen inderdaad moeilijk verwachten dat iemand, die van de veranderingen geen last schijnt te hebben, zou begrijpen waarover het gaat en het irriterend vindt dat oorzaken die in het verleden liggen, aangeklaagd worden om het verband te leggen met huidige ontwikkelingen wat betreft verarming, dat heet argumentatie.Horus1 schreef:Misschien zelf doen wat je mij vraagt. Als jij dat een discussie noemt, dan zou je beter verder aardappelen schillen. Te pas en te onpas artikels van 20xx citeren, wat is de relevantie hiervan.
Mag jij me eens uitleggen, maar zal wel niet hé, staat niet in je vb woordenboek. Laat me de les niet spellen noch door jou, noch door een Dejules of eender wie, ga je van een ander kaliber met een ietske hoger niveau moeten zijn. Met mijn welgemeende excuses aan alle goedmenende forumgebruikers.
Vlei jezelf niet door te denken dat het om jou gaat, dat is helemaal niet het geval.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ah, ja: ze hebben drie (3! ) jobs gehad maar hebben alles erdoor gejaagd, de krekels. En dan achteraf maar aankloppen bij de mieren, zeker? Sorry, deurtje blijft dicht voor hangmatters.dejules schreef:Mensen uit de privé kunnen meestal niet sparen voor hun kinderen. Die hebben dat geld nodig om hun oude dag te financieren wegens een veel te klein pensioen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fazal
"Had wat langer gewerkt"? Nog langer ...? Waarom niet tot aan onze dood???Horus1 schreef:Wéér dat artikel uit 2011! We leven godver. in 2019. Had wat langer gewerkt en betere keuzes gemaakt destijds , dan had je dit forum niet moeten gebruiken om je levenslange frustraties, tot verveling van anderen, uit te smeren. Denk je nu echt dat men op jou klaagzangen zit te wachten. Als men bij een nieuwe topic Dejules ziet, dan is het van lap de zagevent is daar weer met zijn gemekker.
"Als men bij een nieuwe topic Dejules ziet, dan is het van lap de zagevent is daar weer met zijn gemekker."
Dat zeggen wij van u ook! Je mag blijven, maar houd u liever op de achtergrond met 'uw eigen gemekker'!
Dejules weet nog wat te schrijven, maar jij daarentegen ...???
Gezien jij alles persoonlijk neemt, ben jij niet rijp voor een objectieve discussie op dit forum!
En tussen haakjes: ik ben ook een goedmenende forumgebruiker!
-
Da's goed van u Fazal, maar ik zal zelf wel bepalen wat en hoe en wanneer ik hier schrijf. Bedankt. Als jij dat hier objectieve discussies noemt, ..... bon. Over iets anders nu. Denk dat het jou generatie is die de politiekers indertijd heb gekozen, die op korte tijd het ganse Belgische patrimonium verkochten en verkwanseld hebben, geld uitdeelden aan gelijk welke bevolkingsgroep en waarvan we de gevolgen nu nog altijd dragen en betalen, los van wat er de laatste jaren aan van alles en nog wat is bijgekomen, jammerlijk genoeg. En toch staat er nu 266 miljard op de spaarrekening. Mensen trekken lessen uit wat gebeurde. En die miljarden die komen van modale gezinnen en niet van de "betere klasse', die weten wel andere manieren, denk ik toch.