In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

03 jan 2019, 10:12

Afbeelding 

Goede donderdagmorgen, niet koud en geen wind 
wel nat en grijs, het heeft  vannacht wel geregend...  :?

M-M, de nieuwe poetsvrouw van begin aan niet laten doen zoals A
en geen gemoei aanvaarden... Sterkte bij de dokter...  :?

clive weer de gewone draai in het huishouden.... hoera
ik heb het ook zo het liefst

anjelierken, solden daar zien ze mij niet,
ik hou niet van die drukte... maar elk z'n goesting hé

Aan alle seizoentjes een aangename paar dagen nog
van de eerste week van dit jaar, ik ga verderdoen... 

Straks boodschappen doen, briefje ligt al klaar
dat heb ik gisteren nog gemaakt. :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

03 jan 2019, 16:40

Na een donkere dag nog even een fijne avond komen wensen
en een goeie nacht voor straks.... tot morgen... :)

Afbeelding

mariajohanna

03 jan 2019, 18:30

Hallo dames, 
Terug thuis van ons weekje vakantie aan zee. Gisteren namiddag toegekomen. En dan dat uitladen .......
Enfin, ik wist niet wat eerst te doen, de bloemen eerst drinken gegeven, en stelselmatig de rest gedaan.
Het laatste machine was van kleding hangt hier binnen op het rekje, de lakens en handdoeken liggen al klaar voor weer te vertrekken, de rest ligt hier al in de kast.
Had geen zin om te koken en ik had nog pizza in de vriezer, dus dat was ook OK van manlief. Ben ook in de tapte met de bus naar de post geweest en de eerste bus terug naar huis. Op minder dan een uurtje was ik terug thuis, waar manlief dus gezorgd had dat we vlug konden eten ! 😊
Gelukkig moest ik niet aan de loketten aanschuiven, de post werd druk bezocht.........
Al kaartje in voorbereiding voor een geboorte, een jongetje, geboren op 25 december.......
Morgen een betaling doen, ook een gift voor de pamperrekening, en het kaartje op de bus doen. 
Bijna 'vergeten' : lieve dames, bij onze thuiskomst verwelkomde ons buurvrouwtje ons met wel zeker nog 18 eindejaarskaartjes. Dames, iedereen erg bedankt. Ze staan intussen al op de schouw, de eerste wat opgeschoven zodat alles er op kon ! Ze mogen nog een hele tijd blijven staan, anders heb ik er geen geniet meer van !
Er was ook een brief van Telenet bij, maar buurvrouw wou ze niet houden ! 😃😊🤣😂
Enfin, zal morgen betaald worden........
Hier juist crocque mr gegeten, ook lang geleden, en niet veel werk, het moet vandaag vooruit gaan .... 😉😏
En nu nog wat verder doen aan het kaartje.
Iedereen nog een fijne avond gewenst. Hou jullie allemaal zo goed mogelijk......
Tot de volgende . 🙂
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

03 jan 2019, 20:44

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes, 

Kom jullie enkel nog een fijne avond wensen en voor straks een zachte slaapwel. Liefs.

clive

04 jan 2019, 08:28

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, veel succes bij de dokter, het kaarsje brandt hier al..

MJ, welkom terug thuis. 

Oma-C, het was inderdaad een sombere dag buiten en ik hoorde dat het nog niet gaat veranderen.  Maar we zijn tevreden met wat komt, dan maken we het binnen maar gezellig. 

Anjelier, fijn dat het goed gaat met jouw ouders, maar je mama eet dan nog steeds als een musje. Spaanse Woef heeft dan ook al zo'n leuk slaapritueel. Wij hebben toch geluk met Matice als ik de andere baasjes hoor van de zusjes en de broer van Matice. De meesten slapen nu nog geen nacht door en zijn nog niet zindelijk. Matice slaapt al een hele tijd door ' s nachts en hij kan wel nog eens een ongelukje hebben als hij heel erg druk aan het spelen is en vergeet dat hij eigenlijk pipi moet doen, maar dat gebeurt ook steeds minder en minder. Geeft ook aan als hij naar buiten moet. Maar ik ben wel heel veel met hem bezig.

Ga meteen badje nemen en boven al alles doen en dan de was mee naar beneden brengen en al een wasmachine instoppen . En dan kan ik al de keuken en de living beginnen te dweilen, even een pauze inlassen en dan de benedenverdieping volledig dweilen. Dan nog een aantal kleine puntjes op mijn lijstje en dan ben ik klaar met het HH. Boodschappenlijstje maken en vanavond gaan winkelen. 
Morgen om 09.00H moeten we met Matice al op de puppyschool zijn en om 12.00H moet ik naar de manicure. 

Zo, ik wens iedereen een fijne vrijdag, stuur jullie heel veel groetjes en een knuffel voor wie hem nodig heeft.
Liefs. 

Muddy Maddy

04 jan 2019, 08:34

Goede morgen seizoentjes,

De vuilzakken zijn al opgehaald. Gimly heeft alles gehad wat hij nodig heeft/wenst.
Ventje heeft een kopje koffie voor zijn neus, die zit via de phone op fb.
ik heb een tweede kopje koffie voor mijn neus waarin ik nu stevia moet doen. Ja, weeral op Di-eet. BMI te groot en yada-yada-yada.... Diëiste en yek-yek-yek-yek.
Dokter was een beetje in de war dat eerst mijn nek wordt geinfiltreerd. Legde dan uit de dr naamgenoot gezegd had dat ze van boven naar beneden werkt. Ventje vroeg een briefje voor de wacht en ja, hoor en ja hoor en ja, we waren er bijna bijna. Ze durft er gene voor schrijven want... bla-bla-bla bla... had ze nog het lef van te zeggen dat 1 nacht alleen zo erg nog niet is! neen, zeker niet als ik niet van de trap tuimel.
Ging gisteren 1 briefje metformine inruilen bij de apotheek om de hoek. ik kreeg het doosje en ze zei dat is alles. ja, dat is idd alles, die apotheek gaat nog alleen dienen voor noodapotheek op zaterdagmorgen.
dan zijn we de rest gaan halen bij de ander, waar we wel vriendelijk bediend worden. Er moest nog een doos smelttabletjes besteld worden en aangezien we toch om frietjes moesten, die dan gaan halen. mijn pree is weer opgedaan aan medicijnen. :cry: geen solden voor mij dus.
Boodschappen vandaag. nadien huis kerstvrij maken. en dan moppen om de glittertjes weg te moppen.
dan een machine kleurwas insteken, die dan in de droogkast en morgen een witte.
Moet vandaag een reservatie maken bij de wereld is klein voor de 12 de. voor 3. de vriendinnen gaan niet mee, die gaan mee op haar verjaardag zelf want die dag heb ik die nekinfiltratie. kom daar maar rond het middaguur buiten en moet dan zeker twee dagen rust houden. de dag erna komt de nieuwe hulp. R. dus.
Hoop dat die meevalt en ze zal zeker niet mogen moeien. van de eerste keer de regels vast leggen.
Koffie/thee bij aankomst en inbellen, pauze tussen de twee blokken en als ze eerder weg moet me verwittigen dan pas ik het poetsschema aan. En belangrijk: eerlijk zijn als ze het hier tè vuil vind, zodat ze niet achter mijn rug (A) naar de buro belt. Dan ga ik meehelpen in de mate van...
Ik kreeg A wel niet zo ver dat ze meehielp mijn bib. in orde te maken, maar mss als ik eens een week heb waar er heel weinig poets is, dan eens iets anders.
ga me gaan aankleden.
Fijne dag!
Cats Rule!

Oma-C

04 jan 2019, 09:57

Afbeelding

En dan aan het HH beginnen, ik ben  wat langer blijven liggen vanmorgen  :roll: :oops:
maar er zit niemand achter mij.... om te controleren, en als het zo lang donker is...
Niks moet... Alles mag  Afbeelding 
en ik heb me voorgenomen geen voornemens meer te maken

Hier weer een regennacht gehad,  alles ziet grijs en donker
we verlangen allemaal weer naar wat zon Afbeelding 
(alleen niet zo hevig als de vorige zomer)

Vandaag nog wat vrijdagse poets en dan is het alweer weekend
Veel sterkte aan wie het kan gebruiken... en een volle emmer goede moed

M-M weer een drukke week ... dank voor je kaart in de brievenbus :lol:

Allen zonder namen een hele fijne vrijdag...

anjelierken

04 jan 2019, 16:33

Hallo iedereen,

Manlief is enkele klusjes gaan doen bij zoonlief.Aan een huis is er toch altijd iets te doen hé.

Toen ik naar de supermarkt reed, moest ik voorrang geven en ondertussen keek ik even rond en op de grote weide naast mij stond een hertebok met 5 à 6 hindes .Heel mooi om te zien.Volgens mij zijn die uitgebroken, want die weide is enkel omheind met prikkeldraad.Verder is het daar heel landelijk met veel bossen. Vroeger hebben wij ook herten gehad en onze afsluiting was 2 m hoog.

Daarstraks met Spaanse woef gaan wandelen, maar het was bitter koud.Was nochtans goed ingeduffeld, maar toch.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

04 jan 2019, 18:25

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Matice is hier al een klein zotteke aan het rondrennen, moet steeds roepen dat hij moet oppassen en nu net is zijn batterijtje precies leeg.
We gaan straks nog de boodschappen doen, manlief is op weg naar huis.
Alles is gedaan geraakt in het HH, ben weer een gelukkig mens. 

Anjelier, moet mooi geweest zijn, die hindes.

Morgenochtend moeten we om 09.00H al in  de puppyschool zijn, zal me maar warm induffelen, skijasje ( nooit op ski's gestaan  :D :D :D),  muts , sjaal en handschoenen en mijn warme laarsjes. En om 12.00H moet ik bij de manicure zijn. Maar daar is het warmer  :D.

Zo, ga me even opfrissen en tegen dan is manlief thuis. 

Liefs aan jullie allen en nog een fijne avond. 

Muddy Maddy

05 jan 2019, 06:54

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben al een tijdje op, maar heb eerst zijne majesteit zijn goestjes gegeven. Klaarblijkelijk heb ik ze niet allemaal gegeven want hij ligt als een pasha op tafel, verontwaardigd te kijken. Gisteren heeft hij wel een grote knuffel gegeven aan ons twee. zo tussen on in in het midden van de zetel, op de reclameblaadjes en het roddelblaadje, dat ook weer eens 10 cent is opgeslagen.
Ventje moet om de krant en naar de beenhouwer. Hij weet nog niet wat hij maandag gaat doen. Iets licht te eten halen in delhaize en thuis warm of omgekeerd. ik heb nog 't een en 't ander liggen dat ik maandag kan opwarmen en opeten. zal zelf verse soep maken. met balletjes.
Zondag eten we brochettes. met de rest van de kringelfrieten. de dinsdag komt de diepvriesman en dan meteen gewone bestellen. de tussensoort. geen dikke en ook geen luciferfriet.
zijn begonnen met het kerstgerief weg te halen. vooraan is bijna alles weg. nu juist nog de schouw en een kast, de takken, de kaartjes opbergen in een map. Er blijft wel een slinger met sterren hangen aan de schouw. is niet te opvallend om er kerst tegen te zeggen en ik vind dat wel leuk zo 's avonds als die al brand voor het straatlicht aangaat.
In de aldi in reclame een pak warmtepleisters gekocht en een thermisch t-shirt. Op de gebruiksaanwijzing van de pleisters staat dat je ze maar 8 uur mag dragen en een dag tussen moet laten. Huisartse is daar niet voor. ze zei dat ik een kersenpitkussentje moest gebruiken, maar als ik om boodschappen moet, hoe ga ik dat dan doen? die denkt soms echt niet na.
ik had aan de venster zo'n vals bonsai boompje staan. Ventje zei dat dat er maar trietst uitzag en ik vond in de aldi een vetplantje dat nu aan het schieten is. Kan altijd raad vragen aan Roelie, want die heeft iets met vetplantjes, sanseveria's en cactussen. ( buiten de katten josje en Roos en de honden boris en bouke.) het moet alleszins elke week een beetje water.
vandaag mini-boomstammentje en mini-cordon blue, later een pistolet met wat beleg: zal kaas zijn want die moet op. de camenbert is alleszins rijp genoeg. de brie met bieslook ook.
Ventje gaat vandaag naar de glasbol. hopelijk is ze niet alweer vol. ze komen die normaal elke donderdag legen. dinsdag een afspraak maken voor mijn haar te kleuren en te knippen, liefst voor die nekinfiltratie. anders mag het maar 2 weken erna. ook afspraak pedicure.
maandag bellen naar iemand die retouches doet voor mijn rok. daar moet een elastiek in en ik heb vier broeken in jeansstof maar in verschillende kleuren waar de zoom van moet ingelegd worden. Hopelijk is dit tegen een schappelijke prijs.
Ga de dweil van zijne hoogheid recht leggen met zijn snuffelzakjes en mogelijk nog een muis die niet verstopt is. Dan pillentjes pakken en de watermeloen en de bramen uit de frigo halen anders zit er daar geen smaak in.
Heb al de reservatie gedaan in de wereld is klein. heb gezegd dat we weer niet onder een airco willen. anders heeft moeder een stijve nek/verkoudheid. Zij gaat dan op haar verjaardag zelf met haar 2 vriendinnen met de bus naar ginder, want ik ben dan nog in de kliniek en ventje zit in de wachtzaal. Moet daar Dinsdag de 15 de om 7 u 45 zijn en ben zo tegen een uur of 12 u 30 buiten. het restaurant is open van 12 uur maar om 14 u moet je wel buiten. Als je wilt blijven dan is de drank betalend. je betaalt wel ook 5 euro voordien en je krijgt 2 bonnentjes voor aperitief en wijn bij het eten of aperitief en een koffie met alcohol in. Alcoholvrij bier staat onder de frisdrank en dat is gratis.
De week erop is er hier de burendrink. zal zien dat ik me niet te veel opjaag want anders lig ik in mijn bed en mag ventje alleen gaan met zijn 6 blikjes lager en een kommetje frietsticks met zout.
ik heb al de boerderij gedaan, moet nog 20 kilo bijeen vissen straks maar nu ligt gsm aan de oplader.
Als die 100% is verder doen.
ik ga me rustig houden vandaag, nog wat lezen in 9 volmaakte vreemden want al mijn series zijn gisteren opgekeken.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

Oma-C

05 jan 2019, 09:49

Afbeelding 

Goede morgen, buiten nat en grijs, dat zou nog 
een aantal dagen duren..maar 't is maar buiten
Gelukkig niet zoals in de Alpenlanden een heel 
pak sneeuw waar je uit moet graven...
ik hoop dat alle vakantiegangers veilig thuis komen
't kan mooi zijn maar bangelijk,
de inlanders verwachten lawines  :roll:

M-M, weer zo'n drukke week na het weekend,
hier is nog niks weg van de kerst, ik had
niet veel uitgehaald en ik wil het nu nog niet wegdoen
't zal voor maandag zijn zondag is het 3-koningen
In de buurt hangt ook alles nog buiten,
dat is mooi in die donkere dagen :)

Voor alle seizoentjes een fijne dag en een goed weekend :wink:

clive

05 jan 2019, 11:30

Afbeelding
Goedemorgen, 

Even snel jullie een fijne dag komen wensen. Zijn al naar de puppyschool geweest en moet om 12.00H bij de manicure zijn. Het licht HH is al gedaan en  de rest van de boodschappen ook. Dus Matice mag mee. 

Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie het nodig heeft..

mariajohanna

05 jan 2019, 11:39

Goede morgen iedereen,
Oei, bijna middag. Wat gaat de tijd vlug.
Even enkele noodzakelijke betalingen gedaan........
Was net ook in discussie met manlief over betalingen doen met pc maar die wil er niet van weten. Als hij alleen komt te staan ooit, wordt alles domiciliëring .......
Moet hij weten natuurlijk, maar pc is aan hem niet besteed, al van vroeger niet, toen hij nog ging werken. Hij kreeg een pc voor het werk dat hij moest doen en hij blokte dat gewoon af met te zeggen dat hij dan zijn ontslag gaf als hij dat moest doen. Ze hebben het dan maar zo gelaten.
Ik moet wel zeggen, rekenen en tellen, hetgeen tot 1 van zijn taken behoorde, daar was hij een krak in. Niemand kon hem aan en ja, hij kon waarlijk appelen voor citroenen verkopen, waarmee ik eigenlijk wil zeggen dat niemand hem kon bedotten. Zo heeft hij zijn bazin indertijd meer dan eens kunnen behoeden voor veel schade. Waar ze hem natuurlijk heel dankbaar voor was.
Enfin, betalingen gedaan, en nu, hop, naar het volgende !
Hier blijft kerstmis ook nog wat hangen en staan. Een boom staat er niet, die hebben we aan de kust gezet en afgebroken toen we naar huis kwamen, anders moesten we dat nog doen als we de volgende keer naar daar gingen......
De kaarten blijven hier nog een tijdje staan 😊😉.
En nu wat voorbereiden voor middagmaal. Het is een wok schotel met kippevlees, vlug klaar !
En zo komt het ene na het andere......
De 'gewone' Trent is wel het beste !
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en ...... tot de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

05 jan 2019, 18:36

Afbeelding 

Goede avond iedereen, vandaag gedaan wat gepland was
en al verse kervelsoep gekookt voor morgen..
de balletjes doe ik morgen nog de rest is morgen aan
de beurt als dochter komt...
Het worden verse schorseneren met varkenshaasje
en gekookte patatjes voor het bezoek... :wink: ik eet geen aardappelen...

M-J, ik heb allemaal domiciliëring voor de vaste  betalingen
alleen wat maar één keer per jaar komt betaal ik via PC banking
heel makkelijk en je moet alleen maar nakijken of het betaald is
Maar elk z'n gedacht erover natuurlijk... :oops:
Hier gaat het beetje kerstgerief maandag terug de kelder in
of ik moest morgenvoormiddag alles opruimen dan kan
m'n dochter het in de kelder zetten, dan moet ik die trappen niet doen
want er zijn bepaalde gewrichten die ferm tegenwringen  :oops:
maar ja... "nie pleujen " zegt men en op de tanden bijten... :oops:
Nog een fijne avond en een goeie nacht straks

clive ook een goede zaterdag gehad... zoals de andere seizoentjes zeker :wink:
een goede nacht allemaal en tot morgen