Werken en toch in armoede leven

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
55 Monique

21 jan 2019, 09:02

Dat is ook zo , enige wat ik daar op te zeggen heb kijk niet achteruit , maar vooruit ...

Want je zou er misselijk van worden .....

En toch gaan we er ons moeten bij neerleggen ook al is tegen ons principe .

En wat er ons nog te wachten staat , maar eerlijk gezegd wil niet weten ...

En politiek is vuil spel , en sorry heb er geen andere woorden voor ....Ze kunnen allemaal zo goed uitleggen

en liegen als de beste ....En boekhouders gaan ze nooit worden bij de regering ...Dat staat niet in hun

woordenboek ....

Moet eens bekijken in die vier jaar , wat ze mensen hebben beloofd , maakt nota op , en vertel mij wat ze hebben gedaan ...Enige wat er duidelijk is gezegd besparingen , prima als moet , volgen we daar in , maar hebben ze gezegd we gaan zoveel in min staan ???? Besparingen doen , wil zeggen dat er geen schulden meer bijkomen , en ook de uitgaven verminderen ....Dat je geleidelijk uit de rode cijfers geraakt ....( maar zo gaan die wel niet te werk graaien liever bij de mensen om hun vuile potjes te dekken  ) werkt averechts , en die spaarboekjes die blinken te hard in hun ogen ,dat hebben ze niet graag dat de mensen sparen , dat ligt enorm zwaar op de maag bij de regering  .
Nog zoiets wie kan  begroting opmaken voor  het jaar erop niemand , want niemand weet wat er op ons afkomt ..Kan zeer goed zijn , maar kan ook zeer slecht zijn ,dan komen de mensen weer bedrogen uit . zie naar de mensen (Arco) wie had zo iets verwacht dat die mensen hun centjes (Euro)  niet meer zien , en beloven en beloven , hebben ze al iets ontvangen (Neen) En zo kan je ganse waslijst opmaken , maar we komen er geen stap mee verder .

Heb als kind altijd horen zeggen als roemelt  in Amerika , dan roemelt overal ,maar daar roemelt enorm bij onze Trump ...Zie ook naar  Brexit , wat zijn de gevolgen voor ons land .... Enz Enz .

Wil.

21 jan 2019, 09:52

Jerommeke terug zijn? Maakt niet veel woorden vuil. Lezer toch begrijpen.
Nieuwsgierigaards even hier kijken. Zullen lachen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
55 Monique

21 jan 2019, 10:17

Wil

Als je niks beters hebt te zeggen  ....
Als je beter kunt doe het dan zelf , maar op einde van de rit komt het op zelfde neer . 

En neen vroeger had ik geen tijd om zoiets te lezen , was werken iedere dag tegen de klok .

Als je toch zo goed kan uitleggen en alles beter weet waarom ga je zelf niet in de politiek ...
bezigheidstherapie .... 

Flashback

21 jan 2019, 10:22

55 Monique schreef:... Als je toch zo goed kan uitleggen en alles beter weet waarom ga je zelf niet in de politiek ...
bezigheidstherapie .... 
Zelfs bij N-VA is niemand welkom met een eigendunk groter dan keizer Bart !

Jockey

21 jan 2019, 11:10

55 Monique schreef:Wil

Als je niks beters hebt te zeggen  ....
Als je beter kunt doe het dan zelf , maar op einde van de rit komt het op zelfde neer . 

En neen vroeger had ik geen tijd om zoiets te lezen , was werken iedere dag tegen de klok .

Als je toch zo goed kan uitleggen en alles beter weet waarom ga je zelf niet in de politiek ...
bezigheidstherapie .... 
Mijn gedacht Monique: Jouw mening is zeker even ter zake doende als deze van een andere sen.netter.  :wink:Maar ik zeg niet dat ik er steeds mee akkoord ga hé!  :oops:
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
55 Monique

21 jan 2019, 13:48

Jockey 

Heb daar begrip voor als je niet met alles akkoord gaat ...

Flashback 

Oei aanvaarden ze niemand meer. Bij NV.A  is dan brute pech . Zouden ze nu toch wel goed kunnen gebruiken . :?:
Zijn nog andere waar ze terecht kunnen :) 
Ik ga me zeker niet aanmelden ( zou niet goed komen) 
Mijne grove borstel staat al klaar grote industriële dan nog  :lol: 
Mijn grootste ergernis van gans de zaak is leugens .Ik persoonlijk zou niet meer onder de mensen durven komen 
en die doen maar precies of er niks is gebeurd .... 
Want politiek heeft me nooit veel gezegd .En heb trouwens ook geen voorkeur .... Als er op aankomt zitten ze morgen weer samen rond de tafel .... 
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 21 jan 2019, 14:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil.

21 jan 2019, 14:05

Flashback schreef:  Zelfs bij N-VA is niemand welkom met een eigendunk groter dan keizer Bart !
Fb, ik denk dat wij in 't echte leven goed zouden overeen komen :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Jockey

21 jan 2019, 14:40

55 Monique schreef:Jockey 

Heb daar begrip voor als je niet met alles akkoord gaat ...

Flashback 

Oei aanvaarden ze niemand meer. Bij NV.A  is dan brute pech . Zouden ze nu toch wel goed kunnen gebruiken . :?:
Zijn nog andere waar ze terecht kunnen :) 
Ik ga me zeker niet aanmelden ( zou niet goed komen) 
Mijne grove borstel staat al klaar grote industriële dan nog  :lol: 
Mijn grootste ergernis van gans de zaak is leugens .Ik persoonlijk zou niet meer onder de mensen durven komen 
en die doen maar precies of er niks is gebeurd .... 
Want politiek heeft me nooit veel gezegd .En heb trouwens ook geen voorkeur .... Als er op aankomt zitten ze morgen weer samen rond de tafel .... 
Hola! Ze hebben zojuist weer een mooie trofee binnengehaald. Bij Peeters zal het weer geweeklaag en tandengeknars zijn...

Fokke

21 jan 2019, 14:56

Geleerde studies van geleerde professoren tonen tot de Eurocent nauwkeurig aan hoe weinig de minderbedeelden maandelijks binnenkrijgen via leefloon of stempelgeld.
Ik heb nog geen enkele studie gevonden die:
1. heeft onderzocht welke bedragen ze daar maandelijks/jaarlijks bovenop krijgen via kindergeld en allerlei tegemoetkomingen.
2. heeft onderzocht hoe hun UITGAVENPATROON er uitziet en hoe ze "de tering naar de nering zetten"! Waaraan ze dus dat geld besteden. Toch moeten die cijfers bekend zijn vermits er al tientallen jaren in de OCMW's aan BUDGETBEGELEIDING wordt gedaan.
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
55 Monique

21 jan 2019, 19:14

A de Fokke se 

En hoe gaat met jou lang geleden :) 

Oh man iedereen moet inleveren ....Maar begrijp u standpunt  :wink:
Niet teveel zorgen maken of we krijgen  punthoofd  , en op onze ouderdom is ook geen zicht é ....  :lol:

dejules

21 jan 2019, 20:14

Fokke schreef:Geleerde studies van geleerde professoren tonen tot de Eurocent nauwkeurig aan hoe weinig de minderbedeelden maandelijks binnenkrijgen via leefloon of stempelgeld.
1. heeft onderzocht welke bedragen ze daar maandelijks/jaarlijks bovenop krijgen via kindergeld en allerlei tegemoetkomingen.
2. heeft onderzocht hoe hun UITGAVENPATROON er uitziet en hoe ze "de tering naar de nering zetten"! Waaraan ze dus dat geld besteden. Toch moeten die cijfers bekend zijn vermits er al tientallen jaren in de OCMW's aan BUDGETBEGELEIDING wordt gedaan.
Men moet dan ook kijken naar de krotten die zij toegewezen krijgen.
De ziektes die zij oplopen door de vocht en schimmels.
De uitgaven die zij doen om hun tochtig krot met enkel glas te verwarmen ...
Indien deze mensen zo'n fantastisch leven hebben, waarom kiest niemand dan uit vrije wil om ook zo te leven?
Leeft U aan de onderkant vd maatschappelijke ladder dat U jaloers zijt op deze mensen?
55 Monique

21 jan 2019, 21:05

Beste Dejules 

Vind alleen spijtig dat zij er niks aandoen O.C.M.W. en sociale woningen zijn ook niet wat moet zijn , maar de burgers die hun woning verhuren  en de huurders zouden  klacht indienen wordt dat direct afgekeurd .... 

Normen volgen :?:van de Vlaamse overheid :?:....Of is dat niet van toepassing voor O.C.M.W en sociale woningen .... 

Neen als budget niet toelaat , wordt het op de lange baan geschoven , maar de burgers moeten wel dat budget beschikken en datums naleven .... 

Wie heeft er dan geen respect , overheid , en ocmw -sociale woningen .

En daar moet je niet jaloers op zijn op zo situatie denk niemand van ons ....

Fokke

21 jan 2019, 21:19

dejules schreef:
Fokke schreef:Geleerde studies van geleerde professoren tonen tot de Eurocent nauwkeurig aan hoe weinig de minderbedeelden maandelijks binnenkrijgen via leefloon of stempelgeld.
Indien deze mensen zo'n fantastisch leven hebben, waarom kiest niemand dan uit vrije wil om ook zo te leven?
Leeft U aan de onderkant vd maatschappelijke ladder dat U jaloers zijt op deze mensen?
Bedankt voor het nietinhoudelijk antwoord naast de kwestie en uiteraard voor de bijna net niet beledigende wedervraag. En neen, ik leef niet meer aan de onderkant van de maatschappij maar na de oorlog was het andere koek! En in het onderwijs had ik tamelijk goed inzicht in het uitgavenpatroon van de gezinnen waarin mijn minderbedeelde leerlingen opgroeiden.  
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Jockey

21 jan 2019, 21:21

Leeft U aan de onderkant vd maatschappelijke ladder dat U jaloers zijt op deze mensen?[/quote]

Bedoel je in Gent? Tja erfenis van Termont hé, maar ok, dat komt goed, den Matthias van de liberalen gaat dat rap regelen, ofwel zijn compagnon/zielsverwante, Mieke Van Hecke...
dejules

21 jan 2019, 21:31

Fokke schreef:En neen, ik leef niet meer aan de onderkant van de maatschappij maar na de oorlog was het andere koek! En in het onderwijs had ik tamelijk goed inzicht in het uitgavenpatroon van de gezinnen waarin mijn minderbedeelde leerlingen opgroeiden.  

Een half leven geleden had de destijds 16-jarige delicatessenverkoopster Melanie Klinghardt uit Berlijn het woord armoede nog nooit met zichzelf in verband gebracht. 'Echt, geen moment. Arm, dat waren mensen in ontwikkelingslanden, Oost-Duitsers misschien. Ik niet.'

'Jaaa', glimlacht de 32-jarige. 'Jaaaa', haar stem sterft weg in een scheef glimlachje. 'Zo denk je dan.' Een grotendeels uit elkaar getrokken knuffelbeest vliegt rakelings langs haar slaap - Melanies zoons Pascale (10) en Maurice (5) maken Fiby gek.advertentieDe chihuahua stuitert met uitgestoken tong over Melanies bed dat in de woonkamer staat. Vanaf het aanrecht slaat kater Leo Leeuwenhart het tafereel met zichtbaar misprijzen gade. Op televisie praten The Simpsons geluidloos over antidepressiva.

Melanie is nu toch arm. Arm, dat ben je in Duitsland als je als alleenstaande ouder met twee kinderen een maandinkomen hebt dat kleiner is dan 1.403 euro per maand. Melanie heeft ongeveer 1.250 euro, opgebouwd uit haar uitkering en geld dat ze verdient met haar deeltijd baan in de ouderenzorg - waarvan ze weer de helft moet inleveren omdat ze anders te veel verdient voor haar uitkering.

Als ze op vrijdag niet moet werken, gaat ze naar de Berliner Tafel, de Duitse Voedselbank. Dan sleept ze zo'n geruit boodschappenkarretje achter zich aan - een 'Hakken-Porsche' heet dat, met de ironie van de Duitse minderbedeelden. Ze herinnert zich de eerste keer dat ze aansloot in de lange rij wachtenden, zes jaar geleden. 'Die schaamte.'Melanie heeft een mavodiploma en werkervaring als verkoopster. Ze groeide op in Wedding, West-Berlijn, voor de oorlog een beruchte arbeiderswijk waar fabrieken en overvolle woonkazernes zo dicht op elkaar stonden dat werknemers het gehamer en geklop van de machines nog in hun slaap konden horen.

Zo was het in de jaren tachtig natuurlijk niet meer. Wel was Wedding nog steeds een omgeving waar werken vanzelfsprekender was dan leren. Melanies moeder draaide ploegendiensten in de sigarettenfabriek van Philip Morris, haar vader werkte bij de politie. Beiden hadden een vast contract. Ze waren niet rijk, maar er was genoeg. Genoeg voor een jaarlijkse vakantie aan de Middellandse zee.

Nu is Melanie al tien jaar niet in het buitenland op vakantie geweest. Ze is prototypisch voor de 30 procent van de Duitse samenleving die de econoom Marcel Fratzscher aanduidt als nieuwe onderklasse. Omdat ze omdat aangewezen zijn op de lagelonensector, weinig kans maken op een vast contract, omdat ze geen vermogen bezitten.

Kortom: armen die arm blijven en in grote mate afhankelijk zijn en blijven van de voorzienigheid van de verzorgingsstaat.

https://www.volkskrant.nl/economie/hoe- ... ~b8b33685/

Uw generatie heeft gemiddeld niet eens 30 gewerkte loopbaanjaren. Indien jullie voor die niet gewerkte jaren niet royaal vergoed waren geweest nl 20u werken en 40u betaald krijgen, 4 maanden betaald verlof ipv 1 maand, tbs, opgespaarde ziekte dagen, perekwatie, meetellende studiejaren, vervroegd pensioen (10 jaar voor de pensioenleeftijd) etc etc dan waren jullie straatarm.
Jullie hebben jullie luiigheid gefinancierd op kap vd volgende generaties en op deze generaties kotsen jullie. Jullie zijn u...schot! U gunt die mensen zelfs geen werkloosheidsuitkering noch ziekteuitkering noch een leefloon. Die moeten van U gaan doen wat U zelden gedaan heeft nl gaan werken. En waarom moeten die dat doen van u : niet om hun welzijn maar om uw luiigheid (lees dubbel ambtenarenpensioen) te financieren. Heeft U dan geen enkel zelfrespekt?
Laatst gewijzigd door dejules op 21 jan 2019, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.