Werken en toch in armoede leven

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Jockey

22 jan 2019, 20:29

55 Monique schreef:Jokey ,

Dat heb ik al gemerkt , dat je niet moet zoeken naar jou woorden pfffffffffff 

:oops:
Mààr Monique, dat is zo niet tegen iedereen hé. In feite eens af en toe dat ik uit men rol val en dan noch, het moet er al ne speciale zijn ze! En als de Jul nu seffens nog zegt dat hij een dame is dan ga ik me helemààl koest gaan houden... :wink:
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
55 Monique

22 jan 2019, 20:54

Jockey ,

Mààr Monique, dat is zo niet tegen iedereen hé. 

Je hebt sjans ...Hahahaha 
Ice

23 jan 2019, 03:16

Fokke schreef:Geleerde studies van geleerde professoren tonen tot de Eurocent nauwkeurig aan hoe weinig de minderbedeelden maandelijks binnenkrijgen via leefloon of stempelgeld.
Ik heb nog geen enkele studie gevonden die:
1. heeft onderzocht welke bedragen ze daar maandelijks/jaarlijks bovenop krijgen via kindergeld en allerlei tegemoetkomingen.
2. heeft onderzocht hoe hun UITGAVENPATROON er uitziet en hoe ze "de tering naar de nering zetten"! Waaraan ze dus dat geld besteden. Toch moeten die cijfers bekend zijn vermits er al tientallen jaren in de OCMW's aan BUDGETBEGELEIDING wordt gedaan.
Punt 1. De bedragen van het kindergeld zijn gemakkelijk te achterhalen, das openbaar...allerlei tegemoetkomingen?
Vergeet dat maar, de inkomensgrenzen werden níet aangepast aan de stijgende levensduurte (en zijn bijgevolg nog lager) om in aanmerking te kunnen komen voor 'tegemoetkoming' én de voorwaarden werden verstrengd (bijvoorbeeld pas vanaf 3 kinderen) zodat zogoed als níemand (behalve uiteraard de kroostrijke, kansarmen) nog een beroep kunnen doen op 'allerlei, sociale tegemoetkomingen', enkel de hardnekkige leugen blijft bestaan dat alle werklozen en leefloners een luxe leventje leiden door allerlei sociale voordelen....níet dus....de meeste werklozen komen zelfs niet in aanmerking.

2. Budgetbegeleiding en zelfs schuldbemiddeling zijn meestal néphulp, die mensen wordt niet geleerd hoe een budget te beheren, ze worden minachtend en arrogant behandeld, op neergekeken en pestregeltjes opgelegd - tenslotte kun je een euro maar eenmaal uitgeven...en hoe zet je de tering naar de nering als je inkomen je vaste kosten al niet meer dekt?  :roll:
Ooit een ocmw medewerker horen zeggen tegen een alleenstaande moeder dat haar inkomen te weinig was en dat ze maar in het zwárt moest gaan bijwerken..

Bij schuldbemiddeling worden ze vaak zelfs nog dieper in de schulden geduwd door hebzuchtige advocaten met hoge honoraria die hun plicht verzuimen en zelfs schulden bijmaken. (Ik heb ooit een koppeltje geholpen dat bedrogen en belogen werd door hun schuldbemiddelaar, na 4 jaar hadden ze méér schulden dan bij aanvang vd schuldbemiddeling, daar kan ik een boek over schrijven!) 

En een "uitgavenpatroon" is heel snel gemaakt als er halfweg de maand al niks meer uit te geven valt... :roll:
55 Monique

23 jan 2019, 22:18

De bedragen van het kindergeld zijn gemakkelijk te achterhalen, das openbaar...
***************************************************************************************

Oei ice , daar zijn er bij die goed aan boord leggen en op verschillende stad of gemeenten zijn ingeschreven

van zelfde gezin ..... En dat heeft ook overal in de kranten gestaan .... 

Gelukkig hebben ze dat nu toch onder controle ..... En of ze allemaal terug hebben betaald , daar kan ik me niet over uitspreken .... 

lea***

24 jan 2019, 11:36

dejules schreef:
petrol schreef: Zielig ventje.
Zeg maar VENT. Ik ben 1m96 groot en weeg 127 kg.
En nauwelijks vet, trolleke.

In je hoofd zit dat gewicht blijkbaar toch ook niet!

Leve Bart en de NVA!
Ice

24 jan 2019, 14:22

lea*** schreef:
dejules schreef:

Leve Bart en de NVA!
Leve onze verarming en afbraak SZ!  :twisted:

Dejules ziet dat tenminste wél, hij kijkt dan ook wat verder dan zijn eigen portemonnee... :roll:

Jockey

24 jan 2019, 20:19

lea*** schreef:
dejules schreef:

Leve Bart en de NVA!
   :lol:

Flashback

24 jan 2019, 23:50

lea*** schreef:... Leve Bart en de NVA!
Ik hoop dat je uw slogan volgende donderdag eens omhooghouden kan op de klimaatbetoging van onze jeugd ! Ze maken van jou en uw slogan een rolmops :lol:!
't Is omdat je misschien niet alleen de buur maar ook de huishoudster bent van Bart ... maar die zal zeker bezwaren maken tegen uw groene tekst !
Hij lijkt te houden van zwart ....
dejules

25 jan 2019, 00:02

Flashback schreef:
Ik hoop dat je uw slogan volgende donderdag eens omhooghouden kan op de klimaatbetoging van onze jeugd ! Ze maken van jou en uw slogan een rolmops :lol:!
En die Vlaamse jongeren en de Franstalige jongeren : die spreken samen af, die organiseren samen, ...
Een doorn in het oog van De Wever die trouwens zijn kat stuurde naar Terzake wegens geen klimaatplan.

Jockey

25 jan 2019, 08:59

dejules schreef:
Flashback schreef:
En die Vlaamse jongeren en de Franstalige jongeren : die spreken samen af, die organiseren samen, ...
Een doorn in het oog van De Wever die trouwens zijn kat stuurde naar Terzake wegens geen klimaatplan.
Néé julleke, NVA is slimmer dan dat. Wat heeft het voor zin om afspraken te maken die toch niet kunnen waargemaakt worden? Neem b.v. Nederland. https://mail.telenet.be/zimbra/mail?nul ... advanced#5 Ben jij het niet moe om steeds maar loze beloften of afspraken te moeten aanhoren? Is het milieu dààrmee gediend misschien??? Ik heb liever haalbare doelstellingen hoor!
dejules

25 jan 2019, 09:34

Jockey schreef: Néé julleke, NVA is slimmer dan dat. Wat heeft het voor zin om afspraken te maken die toch niet kunnen waargemaakt worden?
Vanuit dit perspectief geef ik de N-VA nog 10 jaar en dan verdwijnt zij onder de kiesdrempel.
Een partij die de jeugd niet kan mobiliseren is gedoemd te imploderen.

voorn

25 jan 2019, 09:46

Die jeugd wordt ook ouder.
Werknemer, zelfstandige, gepensioneerden, en die leggen andere prioriteiten.
dejules

25 jan 2019, 09:55

voorn schreef:Die jeugd wordt ook ouder.
Een partij die de jeugd niet kan mobiliseren verdwijnt want je hebt geen instroom van kiezers

Jockey

25 jan 2019, 11:10

dejules schreef:
Jockey schreef: Néé julleke, NVA is slimmer dan dat. Wat heeft het voor zin om afspraken te maken die toch niet kunnen waargemaakt worden?
Vanuit dit perspectief geef ik de N-VA nog 10 jaar en dan verdwijnt zij onder de kiesdrempel.
Een partij die de jeugd niet kan mobiliseren is gedoemd te imploderen.
Die jeugd in Brussel waar jij op doelt is niet echt partijgebonden. En niemand met gezond verstand zal tegen die actie zijn. Wél tegen het feit dat zij daarvoor brossen.
Dat ze op een woensdag of zaterdagmiddag gaan, ben trouwens benieuwd hoeveel kandidaten er dàn gaan meelopen, alleszins géén 32000! Maar nogmaals, van velen is hun bedoeling 100% ok...
Waar ik ook van overtuigd ben is dat wat die Anuna betreft, zij misschien wel het meeste profijt uit heel die actie haalt, haar broodje is immers gebakken.
Wees maar gerust, binnen dit en 10 jaar heeft zij een mooi zitje in het parlement of de Europese Unie...
dejules

25 jan 2019, 12:11

Jockey schreef: Die jeugd in Brussel waar jij op doelt is niet echt partijgebonden. En niemand met gezond verstand zal tegen die actie zijn. Wél tegen het feit dat zij daarvoor brossen.
Indien zij niet "brossen voor het klimaat", zou er dan hier vandaag ook over gesproken worden?
Zou de VRT de partijvoorzitters dan in spoed uitgenodigd hebben voor een debat in Ter Zake (De Wever stuurde zijn kat trouwens)?