Werken en toch in armoede leven
-
Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Julleke over jou wordt hier ook gepraat, en wees eerlijk, zo'n groot licht zijde ook niet hé, allé, toch niet groter dan ons...dejules schreef:Indien zij niet "brossen voor het klimaat", zou er dan hier vandaag ook over gesproken worden?Jockey schreef: Die jeugd in Brussel waar jij op doelt is niet echt partijgebonden. En niemand met gezond verstand zal tegen die actie zijn. Wél tegen het feit dat zij daarvoor brossen.
Zou de VRT de partijvoorzitters dan in spoed uitgenodigd hebben voor een debat in Ter Zake (De Wever stuurde zijn kat trouwens)?
Trouwens wat het klimaat betreft, geen woorden maar daden beste man. En het is dat, dat NVA beseft. En aldus liever alleen actie onderneemt dan met oelewappers zoals een Beke of die van Groen aan tafel te gaan zitten want die houden het het liefst enkel bij woorden, zo een beetje zoals jij, want buiten kappen op ambtenaren en statutairen komt er uit jouw computerke ook niets zinnigs uit nietwaar? Besef hierbij maar goed dat ook wij kinderen en kleinkinderen hebben waarover we bezorgd zijn voor de toekomst, maar wij staan niet aan de kant...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
-
dejules
Dat is altijd met mensen die een eigen mening hebben en die durven verkondigen.Jockey schreef: Julleke over jou wordt hier ook gepraat.
Over zwijgers en meelopers valt niet veel te zeggen, toch?
-
55 Monique
Jockey
Sorry iedere partij is laks punt uit is al jaren dat aan de gang is en wat hebben ze er al aan gedaan ...
Wat is samenwerken , heb daar niks van gemerkt , als ieder op één lijn zit dan ga je erop vooruit .
Alleen taksen opheffen , daar staan ze enorm sterk in , en wat doen ze dan met geld ....
Andere putten vullen zoals altijd , zo gaan we nog lang mogen wachten ....Als je schauvliege hoort debatteren .
En ja dat zal grote problemen geven in de toekomst voor onze kinderen en kleinkinderen ... En we moeten er niet fier op zijn als ouders - grootouders en dat beseffen de kinderen ook ....
Je kan geen kei vel afdoen , als ze de middelen niet bezitten , ze leren gewoon niet uit hun lessen bij de regering of we dat nu draaien of keren , we komen altijd op zelfde neer ....
Als je taksen int , is toch de bedoeling , als nodig is dat je gebruik kunt van maken .... Dan is mijn vraag waar is geld ....Als iedere minister zijn eigen departement beheert , dan ga je er pas uit geraken , maar dat is niet zo ...
Ze mogen uitlenen , indien nodig , en mekaar helpen ,maar moet terug keren naar de kas waar behoort .
Is zeer gemakkelijk lenen , om telkens andere de put de vullen , zo gaan we er nooit uit geraken .
Sorry iedere partij is laks punt uit is al jaren dat aan de gang is en wat hebben ze er al aan gedaan ...
Wat is samenwerken , heb daar niks van gemerkt , als ieder op één lijn zit dan ga je erop vooruit .
Alleen taksen opheffen , daar staan ze enorm sterk in , en wat doen ze dan met geld ....
Andere putten vullen zoals altijd , zo gaan we nog lang mogen wachten ....Als je schauvliege hoort debatteren .
En ja dat zal grote problemen geven in de toekomst voor onze kinderen en kleinkinderen ... En we moeten er niet fier op zijn als ouders - grootouders en dat beseffen de kinderen ook ....
Je kan geen kei vel afdoen , als ze de middelen niet bezitten , ze leren gewoon niet uit hun lessen bij de regering of we dat nu draaien of keren , we komen altijd op zelfde neer ....
Als je taksen int , is toch de bedoeling , als nodig is dat je gebruik kunt van maken .... Dan is mijn vraag waar is geld ....Als iedere minister zijn eigen departement beheert , dan ga je er pas uit geraken , maar dat is niet zo ...
Ze mogen uitlenen , indien nodig , en mekaar helpen ,maar moet terug keren naar de kas waar behoort .
Is zeer gemakkelijk lenen , om telkens andere de put de vullen , zo gaan we er nooit uit geraken .
-
55 Monique
Over zwijgers en meelopers valt niet veel te zeggen, toch?
Klopt die denken ander zal wel voor ons doen , en zo hebben ze nooit iets verkeerd gezegd of gedaan ...
En die dan iets hebben verkeerd gezegd of gedaan , die krijgen dan de volle lading , zoals altijd .

Klopt die denken ander zal wel voor ons doen , en zo hebben ze nooit iets verkeerd gezegd of gedaan ...
En die dan iets hebben verkeerd gezegd of gedaan , die krijgen dan de volle lading , zoals altijd .
-
Ice
Ah, zo? En? Wat heeft nva dan al aan dáden ondernomen betreffende het klimaat de afgelopen 4,5 jaar behalve taksen en belastingen verhogen? Of de vlaamse regering waar nva ook reeds 10 jaar meedoet?Jockey schreef: Julleke over jou wordt hier ook gepraat, en wees eerlijk, zo'n groot licht zijde ook niet hé, allé, toch niet groter dan ons...![]()
Trouwens wat het klimaat betreft, geen woorden maar daden beste man. En het is dat, dat NVA beseft. En aldus liever alleen actie onderneemt dan met oelewappers zoals een Beke of die van Groen aan tafel te gaan zitten want die houden het het liefst enkel bij woorden, zo een beetje zoals jij, want buiten kappen op ambtenaren en statutairen komt er uit jouw computerke ook niets zinnigs uit nietwaar? Besef hierbij maar goed dat ook wij kinderen en kleinkinderen hebben waarover we bezorgd zijn voor de toekomst, maar wij staan niet aan de kant...
Of is het klimaat misschien nú pas veranderd?
Komaan, je kan niet blijven volhouden dat nva ook maar íets zinnigs heeft gedaan, ook níet wat betreft het klimaat....lullen, verarmen en misleiden, ja dát kunnen ze als de beste, daadkrachtig en structureel hándelen voor ons welzijn is er niet bij - geldt trouwens ook voor elke politieke partij, verrotting en zakken vullen.
-
Voilà, je zegt het zélf!
"Of is het klimaat misschien nú pas veranderd?
"
Wat hebben die anderen er reeds decennia lang voor kunnen doen, én hebben geen klop gedaan? Immers reeds in de jaren '70 zong Louis Neefs "Geef ons een boom en wat gras dat nog groen is" Doch nu komen de verwijten dat NVA er de laatste 4,5 jaar wat had kunnen aan doen... Hoe ligt groen dwars wat betreft nieuwe kerncentrales, dit alhoewel dat de moderne technologieën een PAK veiliger zijn dan de oude centrales. Of ben jij ook van mening dat wij volledig op wind en zon moeten/kunnen overschakelen? Zijn de maatregelen die Schauwvliege neemt misschien one man stunts? Nee hoor, wees gerust dat is in samenspraak met de ganse Vlaamse regering, neem nog maar het trachten te bannen van milieuvervuilende houtkachels.
"Of is het klimaat misschien nú pas veranderd?
Wat hebben die anderen er reeds decennia lang voor kunnen doen, én hebben geen klop gedaan? Immers reeds in de jaren '70 zong Louis Neefs "Geef ons een boom en wat gras dat nog groen is" Doch nu komen de verwijten dat NVA er de laatste 4,5 jaar wat had kunnen aan doen... Hoe ligt groen dwars wat betreft nieuwe kerncentrales, dit alhoewel dat de moderne technologieën een PAK veiliger zijn dan de oude centrales. Of ben jij ook van mening dat wij volledig op wind en zon moeten/kunnen overschakelen? Zijn de maatregelen die Schauwvliege neemt misschien one man stunts? Nee hoor, wees gerust dat is in samenspraak met de ganse Vlaamse regering, neem nog maar het trachten te bannen van milieuvervuilende houtkachels.
-
55 Monique
Jockey
Neen ik laat ieder in zijn waarde gelijk welke partij , en dat er in verleden ook zo dingen zijn gebeurd zeker en vast ...Maar je kan niet ontkennen of ze hun beloften zijn nagekomen , enige wat in mijn hoofd zit gegrift was besparingen en nog eens besparingen ....En had daar geen problemen mee , rede als kan verbeteren waarom niet als ieder tandje bijsteekt , en komt tot goed einde prima ....
En verleden , komt ook niet in aanmerking , zijn nu degene die verantwoordelijk waren , wat is land zonder regering en besturing niks , en dan nog afwachten wat ons meimaand brengt ??????
Maar wat wel is gebleken dan we met enorme grote put zitten nog meer dan vorige afsluiting ...En dat ze handdoek in de ring smijten , dat is echt problematiek ontlopen , in plaats van op één lijn te zitten en mekaar door dik en dun te steunen , en beetje toegevingen doen ( En daar heb ik moeilijk mee ) Gaat wel om land besturen , en iedereen moet zijn verantwoordelijkheid opnemen , en trouwens anders ben je die job en titel niet waardig ...Zowel als persoon en partij punt uit ....Weet je wat hier verschil is in bedrijf stonden ze aan de deur , en kwamen niet meer in aanmerking , en dat zouden ze moeten aanpassen en opnemen in de regering . Ze zouden dan wel twee keer nadenken .
En t'is ook niet omdat ze op de hoogste rang staan als partij (stemmen en zetels) dat ze zich alles mogen permitteren .
Zijn hier ook mensen die niet op de zelfde golflengte zitten .begrip , maar kan je niet vergelijken met land besturen ...
Neen ik laat ieder in zijn waarde gelijk welke partij , en dat er in verleden ook zo dingen zijn gebeurd zeker en vast ...Maar je kan niet ontkennen of ze hun beloften zijn nagekomen , enige wat in mijn hoofd zit gegrift was besparingen en nog eens besparingen ....En had daar geen problemen mee , rede als kan verbeteren waarom niet als ieder tandje bijsteekt , en komt tot goed einde prima ....
En verleden , komt ook niet in aanmerking , zijn nu degene die verantwoordelijk waren , wat is land zonder regering en besturing niks , en dan nog afwachten wat ons meimaand brengt ??????
Maar wat wel is gebleken dan we met enorme grote put zitten nog meer dan vorige afsluiting ...En dat ze handdoek in de ring smijten , dat is echt problematiek ontlopen , in plaats van op één lijn te zitten en mekaar door dik en dun te steunen , en beetje toegevingen doen ( En daar heb ik moeilijk mee ) Gaat wel om land besturen , en iedereen moet zijn verantwoordelijkheid opnemen , en trouwens anders ben je die job en titel niet waardig ...Zowel als persoon en partij punt uit ....Weet je wat hier verschil is in bedrijf stonden ze aan de deur , en kwamen niet meer in aanmerking , en dat zouden ze moeten aanpassen en opnemen in de regering . Ze zouden dan wel twee keer nadenken .
En t'is ook niet omdat ze op de hoogste rang staan als partij (stemmen en zetels) dat ze zich alles mogen permitteren .
Zijn hier ook mensen die niet op de zelfde golflengte zitten .begrip , maar kan je niet vergelijken met land besturen ...
-
FransV - Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:55
Zou die open haard van Filip uit Laken milieuvervuilend zijn ?Jockey schreef:Voilà, je zegt het zélf!
"Of is het klimaat misschien nú pas veranderd?"
Zal wel niet hé??
vandaag nuchter de dag doorbrengen
-
Monique ik ga daar niet op antwoorden. Immers zo vlug ik met valabele argumenten ga afkomen gaat men klaar staan om NVA de scheldnaam Calimero op te kleven... Wat ik ten stelligste ontken is dat zijzelf "de handdoek in de ring hebben gesmeten" Dit was een op voorhand opgezet scenario, NVA moést voor de verkiezingen eruit, zo hopen zij om toch nog enkele stemmetjes te recupereren. :lol:Maar ik vrees dat het Michel & kompanen hun arm zieltje niet gaat baten, temeer omdat we nu al zoveel domme stoten hebben mogen meemaken van Peeters en Co, we gaan nog lachen...55 Monique schreef:Jockey
-
Ice
Dat "die anderen" er zolang niks aan gedaan hebben is géén excuus om dat verder te zetten door die nú aan de macht zijn, oa nva, wél??Jockey schreef:Voilà, je zegt het zélf!
"Of is het klimaat misschien nú pas veranderd?"
Dat zou eerder het tégendeel moeten geweest zijn voor nva om er WEL eindelijk eens vaart achter te zetten want het wordt dringender?
Maar nee, nva heft liever milieutaksen met pestregels om de indruk te wekken dat ze begaan zijn met het klimaat en milieu.
En het blíjft bij "indruk wekken", enkel voor machtsbehoud want er beweegt géén spiertje gras, erover lullen daarentegen...
Er zíjn alternatieve, propere, wérkende bronnen zoals kernfusie, thoriumcentrales maar dan kan de energie niet meer gebruikt worden als chantagemiddel en melkkoe om de bevolking te pluimen en onder de knoet te krijgen terwijl de graaiers de winst rapen.
Dát is de reden dat er aan klimaat en milieu níks wordt gedaan vanuit de 'overheid', ze willen hun dictatoriale machtspositie met afpersingsmogelijkheden niet zomaar opgeven door ons propere en voorál voldoende, goedkope energie te gunnen.
-
dejules
De N-VA is de regering ontvlucht in de hoop snelle verkiezingen te krijgen om dan een frontale aanval in te zetten op het Vlaams Belang met als hoofdpunt vd verkiezingen migratie en moslims.Jockey schreef: Wat ik ten stelligste ontken is dat zijzelf "de handdoek in de ring hebben gesmeten" Dit was een op voorhand opgezet scenario, NVA moést voor de verkiezingen eruit, zo hopen zij om toch nog enkele stemmetjes te recupereren.
Dit is mislukt : er komen geen vervroegde verkiezingen en het hoofdpunt wordt "klimaat".
Voor de verkiezingen komen wij op het Europees bankje met landen die er een economisch-financiële puinhoop van gemaakt hebben.
Gegokt en verloren.
Op het hoofdkantoor van de N-VA weten ze van geen hout pijlen te maken.
Ze hebben dan nog de fout gemaakt om JMD binnen te halen, de grootste opwarmingsontkenner van België.
Laatst gewijzigd door dejules op 25 jan 2019, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Droom verder...dejules schreef:De N-VA is de regering ontvlucht in de hoop snelle verkiezingen te krijgen om dan een frontale aanval in te zetten op het Vlaams Belang met als hoofdpunt vd verkiezingen migratie en moslims.Jockey schreef: Wat ik ten stelligste ontken is dat zijzelf "de handdoek in de ring hebben gesmeten" Dit was een op voorhand opgezet scenario, NVA moést voor de verkiezingen eruit, zo hopen zij om toch nog enkele stemmetjes te recupereren.
Dit is mislukt : er komen geen vervroegde verkiezingen en het hoofdpunt wordt "klimaat".
Gegokt en verloren.
-
dejules
U denkt dat Marrakech het hoofdthema wordt?Jockey schreef:Droom verder...dejules schreef:De N-VA is de regering ontvlucht in de hoop snelle verkiezingen te krijgen om dan een frontale aanval in te zetten op het Vlaams Belang met als hoofdpunt vd verkiezingen migratie en moslims.Jockey schreef: Wat ik ten stelligste ontken is dat zijzelf "de handdoek in de ring hebben gesmeten" Dit was een op voorhand opgezet scenario, NVA moést voor de verkiezingen eruit, zo hopen zij om toch nog enkele stemmetjes te recupereren.
Gegokt en verloren.
Zat U de laatste maand op Mars?
-
55 Monique
Jockey
Sorry dat was al langer bezig ....Maar kind moet naam krijgen ....
En ze waren toch akkoord Marrakesh pact 2 jaar terug , en dan ineens was niks meer goed rare wending
En in april van 2018 was er nog geen vuiltje aan de lucht Marrakesh pact waarom dan zolang wachten heb je me daar dan concreet antwoord op .... Je kan toch niet ontkennen , als je villa politica volgde met Peter De Roover
Ik laat ieder in zijn waarde zou nog niet eens durven vragen voor wie je zou kiezen , heb daar totaal geen zaken mee ....
Sorry dat was al langer bezig ....Maar kind moet naam krijgen ....
En ze waren toch akkoord Marrakesh pact 2 jaar terug , en dan ineens was niks meer goed rare wending
En in april van 2018 was er nog geen vuiltje aan de lucht Marrakesh pact waarom dan zolang wachten heb je me daar dan concreet antwoord op .... Je kan toch niet ontkennen , als je villa politica volgde met Peter De Roover
Ik laat ieder in zijn waarde zou nog niet eens durven vragen voor wie je zou kiezen , heb daar totaal geen zaken mee ....
-
petrol - Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06
NVA hier, NVA daar, NVA overal.
NVA is de gebeten hond.
Op wie gaan jullie je opgekropte frustraties afreageren als NVA niet meer in regering zit?????
En ik hoop van harte dat NVA niet meer in de volgende regering zit.
Dan wil ik wel eens zien op wie al die linkse lafaards dan gaan kakken en zeiken ??????
NVA is de gebeten hond.
Op wie gaan jullie je opgekropte frustraties afreageren als NVA niet meer in regering zit?????
En ik hoop van harte dat NVA niet meer in de volgende regering zit.
Dan wil ik wel eens zien op wie al die linkse lafaards dan gaan kakken en zeiken ??????