In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

25 jan 2019, 23:48

Oei oma-C, gelukkig leest mijn oudste kleindochter niet mee.

Als ze zouden stoppen met oorlog voeren denk ik dat het klimaat ook al wat beter gediend zou zijn.
Hoeveel smeerlapperij zou zo een bom niet meebrengen?
Ach ja, de kinderen menen het goed, maar of het veel zal uithalen? 
Ze zullen nog wel leren dat de politici heel goed zijn in hun paraplu open te trekken.
En veel beloven en weinig geven doet de zotten in vrede leven...

Voor de rest ga ik mijn warme bedje opzoeken en zolang ik pijn heb, zal mijn verwarming een graadje hoger staan, sorry klimaatmensen... en als ik heel moe ben dan zal mijn linnendroger zijn werk doen en niet het wasrekje...

Slaap wel allemaal!

Muddy Maddy

26 jan 2019, 07:39

Goede morgen seizoentjes,

De G-mail ligt nog altijd plat ( zou de schuld zijn van microschoft- zei ventje) dus weer omleiding.
Niet in 't stad geraakt en nog minder in de delhaize.
Dacht nu werkelijk dat mijne fysiek een stuk beter was...tot ik buiten kwam met mijn sportschoenen aan omdat die beter grip op de baan hebben. jawadde. Ventje lag bijna 3 keer in zeebrugge op zijn gezicht ( daar was het strooizout op, mannekes!) de parking van Oostende was zo glad als een aal en als ik geen trappen kan doen, voetje voor voetje. Dan Gino op zijn paard gekregen: ik stapte binnen en zei: ik kom de papieren halen: zijn gezicht! En toen stapte ventje die buro binnen. Man! kregen direct koffie. en wij zijn niet naar de brico moeten gaan voor vijzen & pluggen. Ze hadden soortgelijke in het magazijn liggen.
Hebben dan al de boodschappen in de gb gedaan. Zondag lamsvlees, vandaag gestoomde vis.
Vandaag gaat ventje al dan niet die kapstok ophangen. Gisteren was die te moe.
De bel ging en ik ga opendoen. staat buurvrouw voor mijn neus. Riep enthousiast: bedankt voor mijn mooi kaartje! en kreeg drie zoenen. waw. De spionnen in de straat hebben weer roddelvoer.
Zat gisteren redelijk vroeg in mijn bed. zit er ook een beetje door. ben rap moe en krijg rapper pijn met dit weer. 
Moest in de gb nog kleingeld hebben voor te betalen, maar had mijn tas in de kar gezet en ventje was al op weg. daar stond ik dan. zei tegen kassier: ziet ge dat: met 't geld weglopen? ventje heeft dan 't kleingeld gegeven want ik wordt nerveus als ik moet kleingeld geven om te passen aan een kassa. dan slaat mijn brein tilt en komt mijn discalculie zwaar opzetten. Toen ik in het zesde leerjaar zat zei de leerkracht aan mijn moeder al dat hij dacht aan discalculie, al had dat toen nog geen woord. kwam wel van pas in engeland!
Maar goed: we zullen zien wat we vandaag gaan doen. Of ventje de kapstok ophangt. Hij moet nog om de krant en het brood van de verre bakker.
ga mijn schouderverwarmer op mijn schouderpartij leggen. ik had gisterenavond al een warmtepleister geplakt op mijn t-shirt. Maar eerst een tweede kopje koffie!
Fijne dag allen!
Cats Rule!

Oma-C

26 jan 2019, 08:54

Afbeelding 

Goede morgen iedereen, alle sneeuw is weg geregend
alles ligt gewoon nat en hier is het niet glad en zelfs 
niet echt koud op het terras is het 6°...

Geen nieuws hier, ik hoop dat de zieken zich al iets beter voelen
verzorg je goed...want ziek zijn is niet leuk...

Allen een fijne zaterdag en een goed weekend
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

26 jan 2019, 15:46

Afbeelding 

Het is nog niet licht geweest vandaag maar het regent niet

Nog een beetje verder zoeken op de pc en dan bankhangen
ik wens allen een fijn weekend en tot morgen  :wink:

mammyretro

26 jan 2019, 20:55

goede avond 
deze namiddag hadden we wat zon ,maar toen ik 
van de vergadering kwam ,kreeg ik een bui op mijn koppeke  :D

zeg dan een mooie plant moet water hebben 

fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy

27 jan 2019, 05:46

ben al een tijdje wakker. dat gaat weer een vroege worden vanavond. voel me de laatste tijd erg moe.
De kapstok is nog niet opgehangen. Of dat vandaag gaat gebeuren, dat weet ik niet. Zou dat natuurlijk graag hebben want Woensdag komt Poetsvrouwtje terug. gisteren vis gestoomd in mandjes. heerlijk getimd, de vis viel in flakken uit elkaar! die afwas staat er nog. Ventje was tè druk bezig met alles te bekijken dat hij geprogrammeerd had, want digi stond maar op 4%. En dat mag niet hè, want er zijn nog zoveel films op play more dat ventje wil bekijken.
Enfin, vandaag lamsvlees met lookboter en kroketten. 's avonds wss camenbert in de oven met afgebakken lookbrood. heb ook nog pizza, maar dat zal te zwaar zijn voor 's avonds. Ga ook zelf pasta carbonara maken, dan kan ventje een portie meedoen om op zijn werk op te warmen. Is weer aan het klagen over het vele rijden en dat zijn naft weer op is. dat hij weer het (h)openbaar vervoer moet nemen. Soms hè...
Maar Goed, alle theelichtjes brandden en ik ga zijne hoogheid nogmaals voorzien van zijn goestjes.
Daarna voor mij nog een koffie.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

Oma-C

27 jan 2019, 09:50

Even in de rapte een zondagse groetAfbeeldingvan mij
ik ga naar de finale kijken van het herentennis in Melbourne
Dat begint zo dadelijkAfbeeldingen ik wil het niet missen
Tot later

clive

27 jan 2019, 10:53

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Gisteren een enorm drukke dag gehad.
Maar eerst het goede nieuws , ex- buurmeisje is ( eindelijk) bevallen van een flinke zoon C. Hij weegt 3,745 en is 55cm , dus een flinke zoon. Ga er straks naar toe. 

Maar gisteren hebben we het zo druk gehad dat ik de computer zelfs niet heb open gehad. 
Om 09.00h moesten we al in de puppyschool zijn, dit was de laatste keer en hij is met glans geslaagd. Vanaf volgende zondag moeten we naar de echte hondenschool, ook in Halle- Zoersel. Daar beginnen ze al om 08.45H , dat is vroeg, maar aan de andere kant heb ja dan na 10.00. nog een volledige zondag voor het verschiet. 
Had hem gisteren omdat hij zo flink was geweest nog een dino en een bal gekocht en hij is er weer dolgelukkig mee. Enfin, na de puppyschool vlug het licht HH gedaan en dan werd ik om 12.00H verwacht voor  een manicure en pedicure. Toen dat gedaan was, is manlief me komen halen en hebben de boodschappen gedaan in het dorp, bakker, slager en krantenwinkel. Manlief vroeg dan of ik het zag zitten om naar stad te gaan voor een nieuwe jeans voor hem. Zijn dan eerst Matice komen halen om hem mee te nemen naar de stad. En was daarvoor ook nog mijn nieuwe ( sterkere) leesbril gaan afhalen bij de optieker. 
Spijtig genoeg lag de winkel die manlief moest hebben op de drukke Meir. Je kon daar over de koppen lopen natuurlijk. En dan onze Matice, elke 10 minuten werden we tegen gehouden met  de vraag of ze hem mochten aaien de steeds weer de vraag wel ras het is. Velen denken dat het een Labradoodle is. Ga hem een shirtje laten maken met het opschrift: I 'm not a Labradoodle , i'm a Australian Cobberdog; ( grapje ). 
Maar hij deed het ontzettend goed in al die drukte. En in de 2 winkels waar we moesten zijn, ging ik aan de kant staan zodat hij niet tegen de kleding kon lopen en dan ging hij gewoon liggen. Op een bepaald moment was he personeel meer bezig met hem dan met hun klanten. Manlief vond dan een mooie jeans die hem meteen goed zat, maar het was er al eentje uit de nieuwe collectie . Vond voor hem wel nog een hele mooie cardigan die  hij ook heel mooi vond, manlief draagt dat graag. Hier was dan wel 50% korting op en hij heeft hem van mij gekregen voor zijn 
(vroege) Valentijn. De 2° winkel waar we moesten zijn lag enkele winkels verderop. Moest daar een aantal schoonheidsproducten, badschuim en douchegel hebben . Had daar een voucher van met een korting die maar geldig was tot de 31°. Dus zei manlief daar meteen alles te gaan halen.

Moet stoppen, want batterij is bijna leeg. 

Liefs.

Oma-C

27 jan 2019, 14:34

Afbeelding Zo ik ben er weer.... :oops:
weeralmiddag, een broodje met zelfgemaakte garnaalsla gegeten
dat is ook eens lekker op een zondagmiddag...vanavondverse spaghetti
heb nog tomatensaus in de vriezer...ook rap klaar :oops:

De was is klaar, het was alleenvouw-was en de lakens liggen al terug op m'n bedje
mijn broodje staat ook te bakken..

Het tennis viel wat tegen, ik had meer strijdverwacht maar dat zat er niet in
na 3 sets was het al afgelopen, en Djocovic is dewinnaar van de 3 sets
Rafael Nadal was niet in vorm, jammer maar de winnaarwas verdiend

Straks nog cross voor de slijkmannen (en vrouwen) endan rij ik 
mee op de H-trainer...dan heb ik ook mijn beweginggehad 
en zonder slijk :lol:

Hier al de hele dag met kleine tussenpozen regen
niks aan te doen dus binnen blijven

Verder geen nieuws,.... ha ja ik heb mail gekregenvan m'n dochter 
die daar op Lanzarote heerlijk van de zon aan 'tgenieten zijn
laat ze maar profiteren.... de 14 dagen zullen snelgenoeg weer voorbij zijn

Voor allen een fijne dag verder.. wat ook de plannenzijn...

Helena van Troje

27 jan 2019, 14:49

Hier de minder gezellige ontdekking gedaan dat er een serieuze lek is ergens aan de koepel op het hoogste.
De vorige regendagen kwam de wind van de andere kant en dus was daar geen natje aan de lucht.
Nu wel en het is serieus.
Tja, de dakwerker is verwittigd, maar op een zondag moet die mens nu ook weer niet komen opdraven.
Ik zou niet aan de basis willen liggen van familiale onenigheid daar...
Ik hoop dat hij morgen reageert.
Tijdterwijl zullen dweilen en een emmertje het ergste moeten opvangen. 

Had ik maar, maar nu is het te laat...
Ik had beter ineens alle daken volledig laten vernieuwen, nieuwe dakgoten inclusief.
Nu heb ik daar in totaal in stukjes waarschijnlijk evenveel aan uitgegeven als voor die grotere klus...
Maar ja, wie kan een mens alleen informeren? 
Van bouwen en verbouwen ben ik niet zo op de hoogte...
Het zou toch in zijn voordeel geweest zijn als de dakwerker eerlijk had gezegd dat hij liever een heel dak vernieuwde...

Voor de rest roept de linnendroger dat hij zijn tweede lading verwerkt heeft vandaag.

Ik ben dan ook al met d wagen naar de bakker gereden vanmorgen.
Zo gauw ik vertrok stopte het met regenen.
Ik had evengoed met de fiets kunnen gaan.

Wat gaan we weeral eten vandaag?

Muddy Maddy

28 jan 2019, 06:54

Wat een wind. Moet daar straks door om naar de winkel te gaan. Eten vanavond spaghetti carbonara: zelfgemaakt. Wou daar gisteren aan beginnen, maar er stak een stokje voor.
Omstreeks 16 u worden we gebeld. Mams: is Ventje thuis? ik gaf hem de telefoon en de litanie begon.
Ik leg de brief van de vakbond klaar omdat ventje die in zijn werktas moet steken, maar heb daarstraks zo snel als mijn ledematen me konden dragen naar buiten gehold, want waar lag de brief? juist. Nog op tafel!
Ik moet hier echt alles onthouden! Wat het grote probleem bij mams gaat zijn weet ik niet. Schoonbroer komt deze morgen voor haar voetverzorging en dan gaat ze wellicht weten of mijn schoonmoeder al terug is van spanje. aangezien ik neef op messenger een bericht stuurde en nog steeds geen antwoord gehad heb. Ze moeten niet komen dan moeten ze niet keren ook. Wat schone loeder ook uitsteekt, ik trek het me niet aan.
Vannacht heel de nacht van inbrekers gedroomd. Gisteren koude voeten gehad en sokken op de verwarming gelegd en een kersenpitkussentje aan mijn voeten. Het rare is, als ik sokken aan heb in bed, ze na een tijd van mijn voeten moeten, om dan ze toch weer aan te moeten trekken.
Ik heb gisteren de tv-tijd doorgebracht met het bekijken van new-amsterdam & code black. dan is ventje gaan douchen en ben ik begonnen aan " my baby gone" een tv-film met een actrice vanuit Csi. dan toch gestopt omdat ventje toch naar bed wilde en ik heb nog wat gelezen in een boek van Ed McBain.
nu ontdekt dat het gesmokkelde zwart geld vals is! Dus de colombianen of mexianen zitten met een probleem. de vrouw die ze wit waste is dood.
Ons middag eten was lam met kroketten en lookboter. 's avonds niets meer gegeten. wou een camenbert in de oven doen, maar had ze vergeten uit te halen om op kamertemp. verder te rijpen. de boel ging maar klaar zijn nà 7 en dan was het de moeite ook niet, want van kaas slaapt ventje niet. Die had ondertussen een heel pak mokkakoekjes naar binnen gespeeld. die zou geen honger hebben. ( en die afwas zou voor mij geweest zijn- hij was al een beetje boos toen hij opstond en mij in de keuken trof waar ik de stoommandjes -die hun beste tijd hebben gehad- aan het afwassen was) vanmiddag voor mijn kippensoep met een broodje van de nieuwe bakker en dan de pasta maken.
Gisterenavond kreeg Gimly zijn zotte 5-min. Roef naar het upperdeck en Roef weer naar beneden om dan een zakje te mollesteren en neer te ploeffen op zijn dweil.
Ventje belt net: heeft een ongeval met blikschade. zijn spiegel is afgerukt door een reclamebord! Dat is naar de politie bellen, de verzekering, de garage en nog meer. Zal Mams maar bellen, dat ventje niet afkomt vanavond na het werk. het probleem is: is die thuis? zal dan maar tegen de middag bellen. dan is ze zeker thuis. gelukkig is de pasta carbonara gemakkelijk terug op te warmen. Murphy is in de buurt, want daarstraks deed george clooney ook niet wat van hem verwacht werd. en achter mij stond een miauwende kat. had tè weinig eten gekregen van ventje. kwam gisteren toch effe knuffelen in de zetel op de handdoek van het kersenpitkussentje.
Allez, ik ga nog een kopje proberen te zetten, dan mijn boerderij doen, was moeilijke derby.
moet ook nog swifferen voordat ik naar de winkel ga, maar heb tijd genoeg. Gimly ligt al in dromenland. Zou ik ook willen na ventje's telefoontje. ( en er waait wat op mijn koer om! wat nu weer?)
dat het maar vlug licht wordt dat ik het kan zien en rechtzetten en mijn errands kan doen voor ik me in de zetel kan ploffen en er niet meer uit te komen.*zucht* het wordt weer een dagje om snel-snel te vergeten.
Maar voor jullie: Fijne dag!
Cats Rule!

clive

28 jan 2019, 08:41

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, oeps, ventje een klein ongelukje gehad, had  ruzie met een reclamebord. Gelukkig enkel blikschade. Dat kan gebeuren als je met de auto rijdt. 

Oma-C, lekker " gesport " gisteren, maar dan wel in een aangename warmte. 

Ik ga vandaag pas naar Baby C. op bezoek. Het is een heel grote familie en die waren gisteren bijna allemaal daar. Plus Baby D, was daar gisteren niet en ik had ook hem graag gezien, want heb ook een klein geschenkje voor hem.
En vandaag is het er minder druk. 

Buurvrouw belt net. Baby D is daar blijven slapen en kan namiddag met haar mee naar het ziekenhuis. Fijn, dan moet ik niet met de tram. Want het regent hier pijpenstelen, net zoals gisteren. 

Zo, ga beginnen aan het HH zodat ik deze namiddag klaar ben als we naar de kleine gaan. 

Hoop dat het vanavond wat droger wordt als ik met Matice ga wandelen ,want hij houdt echt niet van de regen. Krijg hem dan nauwelijks buiten. 

Ik wens iedereen een gezellige maandag en stuur iedereen heel veel liefs. 

Oma-C

28 jan 2019, 09:59

Afbeelding
Ja nog een koffietje... het 2e vandaag
Goede morgen iedereen,  hoewel goed..??
Vannacht en tot nu toe altijd maar regen
't is gelukkig alleen buiten en ik moet er niet door

M-M sterkte, moeilijke dagen gaan ook voorbij...  :roll:
en gelukkig alleen stoffelijke schade...

clive op babybezoek, geniet ervan... :lol:

Helena een waterlek via het dak, dat stopt daar niet
erg vervelend, hopelijk is het snel opgelost :roll:
en ja de wind en regen komen uit een andere hoek...

Sorry dat ik niet alle namen noem maar ik denk aan jullie allen
en hoop dat de zieken beter zijn zo rap het kan
maak er toch maar een fijne dag van, en hou het droog...
want het regent hier redelijk hard al de hele morgen

Voor alle maatjes het allerbeste ondanks de regen

anjelierken

28 jan 2019, 10:49

Hallo iedereen,

Clive: geniet maar van het bezoekje aan Baby C.

Gisteren heeft ukkepuk hier geweest voor 1 dagje.In de namiddag viel hij in de zetel in slaap en heeft meer dan 3 uur geslapen.Die was echt moe.Had ook een beetje koorts.
Vandaag zou hij normaal gezien zijn eerste keer naar de kleuterschool gaan.

Straks met Spaanse woef naar dierenarts, voor spuitje tegen kennelhoest en zijn poot.Sinds zaterdag bijt hij constant aan zijn achterpoot, heeft er duidelijk last van.Soms loopt hij op 3 poten.

Hier schijnt de zon, maar het heeft al veel geregend.Onze vijver loopt over.Die is voorzien van een overloop, dat  het overtollige water naar de beplanting afvoert.

Dames, tot morgen allemaal.

zwanenmeer

28 jan 2019, 11:10

Dag seizoentjes allemaal ...
CLIVE : dan waren we zaterdag tegelijk op de Meir .. :-D / Vriendin en ik zijn daarna  ook gaan eten in de Bistro op de Wapper en daarna naar het ballet gegaan ... ;-) 
Weinig tijd gehad om hier te komen schrijven ... omdat ik drie dagen achter mekaar in A'pen ben gaan genieten van Ballet // Nu vandaag rustdag ... uitgeteld .. na 4 theatervoorstellingen op drie dagen ;-) :-D 
Vrijdag heb ik hier nog ruzie gehad met een jager , die op honderd meter van het huis IN  de weide een fazant kwam neerschieten en dus op de privegrond / de weide/ met het geweer in de hand die fazant kwam oprapen !!  :evil: :evil: 8O  / ik heb de nummerplaat van zijn jeep genoteerd en fotos gemaakt / politie gebeld ,.... maar die lachen daar eens mee achter mijne rug ,denk ik .... Ik kreeg bijna een hartinfarct van kwaadheid .... Dat moet je toch durven , zo schieten vlak bij de huizen ...  Maar je bent machteloos ... en daar ben ik zo kwaad van .. 
Vandaag verder bekomen van alle avonturen ... ;-) 

Groetjes aan iedereen ... blijf gezond ... 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "