Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

veve

01 feb 2019, 10:19

Ben hier nog ne keer terug...heb het gedicht van Yvette in een passend kader gestoken!

Afbeelding
One life...live it !

meme-rietje

01 feb 2019, 10:38

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

meme-rietje

01 feb 2019, 10:38

eentje te veel  :lol:
Laatst gewijzigd door meme-rietje op 01 feb 2019, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

omadina

01 feb 2019, 11:22

Goede morgen allemaal,

Heb genoten van alle mooie sneeuwlandschappen,  ja, sneeuw in de duinen vind ik ook prachtig, ik zie die hier van uit mijn raam op de "Hoge Blekker".

Mooie poëzie gelezen, mooi Ivette, e ook het gedicht van Vévé. Ik heb altijd van gedichten gehouden.

Vanmorgen al aan het poetsen geweest, zo ligt alles er weer netjes bij.
Ik  heb alles gelezen en leef met jullie mee, Michelly, Corry, en iedereen die het soms moeilijk heeft.
Maatjes tot een volgende keer, ik ga hier maar afsluiten en wat boodschappen doen. De trottoirs liggen al proper en ik zie dat de sneeuw al goed aan het smelten is.
Hou jullie goed,
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Rietjes

02 feb 2019, 09:02

Goeiemorgen

Weeral WE !
Hebben jullie dat ook ?  De indruk dat de tijd alsmaar sneller gaat !

Gisterenavond stonden wij op een receptie en 'k verbaasde me steeds wanneer ik de leeftijd van bepaalde personen hoorde, tot ik eens aan mijn eigen geboortejaar begon te denken Afbeelding

Gisteren receptie... straks begrafenis.  Lid van onze fiets- en wandelclub, 65 jaar oud ALS.
Oud maar niet out !

meme-rietje

02 feb 2019, 09:20

goeie morgen allemaal
zullen straks zien of we kunnen vertrekken
geven weer een sneeuwzone uit

Afbeelding

meme-rietje

02 feb 2019, 11:44

ik heb mijn bier eens gecontroleerd
er zitten er tussen die jaren over datum zijn
onder ander Brugse zotte, Leffe, Geuze grote flessen en nog andere
mijn hulpje zegt " in de gootsteen ermee "
is het waar, weg gieten ?
mijn ventje dronk dat ik niet

corry

02 feb 2019, 12:12

Afbeelding

Goedemiddag

Gisteren op de korte draai geweest, een hapje gaan eten, gelukkig alles goed verteert.

Het gaat allemaal zijn gangetje, morge naar Oudenburg voor eerst dochters nieuwe vriend ontmoeten, kijk er echt niet naar uit.
Wie weet vind ik hem aardig 😜

Groetjes en tot in den draai 

Corry🤓
ik tel alleen de zonnige dagen.

viv

02 feb 2019, 13:20

Goede middag, 

Geen interessant nieuws te melden...
Alles bijgelezen. 
Bij Corry is het ook een roetsjbaan geweest...   Hopelijk wordt het nu daar wat rustiger.

Héél mooie foto's gezien van Rietjes.
En inderdaad, de tijd vliegt...
Pakkend gedicht van Ivette gelezen mooi in beeld gebracht door Veve! 

Woensdag had ik al mijn verplaatsingen afgezegd maar uiteindelijk viel hier geen vlokje sneeuw. 
Voelde me vrij belachelijk - gelukkig lag er in Tongeren wel sneeuw... 

De vriezeman had donderdagmorgen wel echte kunst"geschilderd"  op de blauwe steen van het terras - nog nooit gezien. Vroeger op de vensters van het tuinhuis, dat wel... Gistermorgen is er dan toch een laagje sneeuw gevallen maar tegen de middag was alles weg. En nu is het grauw, nat en grijs.  Kijk echt uit naar mooi weer... koud en zonnig is ook al goed ;-) 

Viv

Afbeelding
Laatst gewijzigd door viv op 05 feb 2019, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

veve

02 feb 2019, 14:13

Goede namiddag allemaal vanuit een grijs Vlaanderen!
Is aan het miezeren buiten en de sneeuw is allemaal weg yeh!
Viv amai zeg heel mooi dat ijs op je terrastegels zijn precies schilderijtjes!
Meme-rietje Geuze bewaart jaren dus hou die maar, de rest van je bieren zal voor de gootsteen zijn vrees ik!
Corry hoop dat het meevalt in Oudenburg met die nieuwe vriend van je dochter.
Straks eens buiten wat boodschappen doen en misschien eens over de markt lopen hier in ons stadje is iets te doen en deze avond naar de opera!
Is hier juist op tv Frank met het weer...ziet er maar regenachtig uit voor volgende week met uitzondering van dinsdag want dan zou het droog blijven!
Zo ga jullie laten nog een aangename zaterdag en tot later, daaag...
One life...live it !

Ivette

02 feb 2019, 16:48

Amai Greetie, je zal nogal geschrokken zijn, zo'n kwalijke val en veel pijn aan je pols!
Nog best dat het jouw linkerhand is anders was je je nog onbeholpener af!
Ik hoop dat ze daar goed voor u zorgen, je hebt dat nu nodig!

Corry wens ik veel moed en chance voor haar "ontmoeting" morgen!
Mijn kleindochter Jolien werd gisteren aan haar knie geopereerd.
Ze belde me al zelf gisterenavond om te melden dat de chirurg haar verteld had dat de operatie goed verlopen was.
Ik hoop het van harte want ze heeft al veel afgezien van haar knieën, hopelijk komt het nu eindelijk goed!

Heb je ook naar de cross gekeken?
Ook als fiere Belg de Brabançonne gehoord en trots op Sanne Cant die haar wereldkampioenen trui verdiend heeft?
Dat ze niet zo schitterend was het ganse crossjaar neemt niets af van haar prestatie vandaag!
Morgen zal het zeker voor Matthieu zijn alhoewel er moet nog altijd gereden worden hé!

Er was hier Blasiuswandeling in Gits maar ik heb niet veel wandelaars zien passeren in de regen alhoewel ze gewoonlijk meer dan 1000 wandelaars mogen verwelkomen!
Ivette

omadina

02 feb 2019, 17:51

Goede avond, dat kom ik jullie allemaal wensen.
Bij mij is het vandaag ook rustig, heb al een telefoontje van 2 van de dochters gekregen, dat is zo de gewoonte in het weekend. Morgen is het zondag , dan bel ik zelf wel eens naar de oudste

Corry, ik hoop dat het goed meevalt, maak je er niet te druk om, denk maar aan je eigen gezondheid. Blij te horen dat je spijsvertering weer normaal werkt.

Viv, dat is wel heel speciaal, die ijskristallen, ja hier hadden we gisteren ook weer een wit tapijt, maar alle sneeuw is ondertussen gesmolten. Het was wel mooi, maar ik ben toch content dat ze niet al te lang is blijven liggen.
Van namiddag ben ik wel eens tot op het strand geweest, er stond een sterke wind die uit de zee kwam en de zee was heel wild, ik zie dat wel graag.

Rietjes, ja de tijd gaat snel, het is precies pas nieuwjaar geweest, en het is al weer februari. Maar ja dat is zo, we zijn nog steeds druk bezig met van alles, Yvette zeker ook, en ze zouden je nog een job bij geven. Ja een mens mag ook niet te veel aanvaarden, nog wat vrije tijd bewaren.
Vévé, veel plezier met de opera, ik wou dat ik er bij kon zijn.

Maatjes, ik wens jullie allemaal een rustige mooie avond, straks eens de tv opzetten, en als er niks interessant is verder lezen ...

omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

03 feb 2019, 09:38

Goedemorgen

Mijn ventje slaapt in de zetel naast mij, de vermindering in bloedwaarden is volgens de dokter dat hij zoveel dutjes doe, zegt mijn Stafke, moet erbij zeggen die dutjes zijn er al heel lang maar nu langzaam meer. 

Straks naar Zedelgem waar jarige kleinzoon woont, heb al tweemaal de pot gezien, zulke stress om nieuwe ontmoeting heb ik  noch nooit gehad, zou er onderhand aan gewoon moeten zijn, 10de keer hoop op laatste. 

Vivke, ik zie daar geen ijskristalllen in,  kunstfotografie met als ondertitel vul jij het eens in. PRACHTIG

Afbeelding

Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

03 feb 2019, 09:50

goeie morgen iedereen
gisteren kon ik me heel de dag just niet verwarmen
maar toen ik bij V. toe kwam voor het verj. feestje van Indra
kreeg ik op de slag een gloei effect
wie deed de deur open V. met een plaaster aan haar arm
elboog gebroken, welk beentje just weet ik niet
ze was juist thuis van spoed, de plaaster was nog nat
tegen de avond was hij dik gezwollen, maandag terug spoed
man toch wat is dat allemaal, allemaal gebroken botten 
F. heeft veel moeten helpen
maar achteraf hebben al de bezoekers iets gedaan
en tegen dat we naar huis gingen was alles opgekuist

Afbeelding

Rietjes

03 feb 2019, 17:34

Goeie …. namiddag ???? avond ???
't hangt er vanaf hoe laat je opgestaan bent of naar bed gaat Afbeelding

Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb...….
en die maak ik nu voor jullie.

Deze voormiddag hebben we ons kilometertjes gewandeld, vanmiddag stoofvlees gaan eten ten voordele van... en deze namiddag naar de cross gezien op TV.

Ondertussen reeds alles gelezen en goedgekeurd.
Hier en daar is iets blijven hangen, helaas niet al te veel  Afbeelding

iets over gips bij de dochter v meme-Rietje, ai ai
Iets met mooie wintertegels, speciaal Viv
Iets over vriend nr 10
Iets over gladde wegen
Iets over opera
.
.
.
oei 'k zal  nog eens moeten  herlezen

De meesten onder jullie kennen mijn leeftijd en weten ondertussen ook al dat ik mijn ventje al meer dan  50 jaar ken.
Mijn ventje die dus al al die tijd een voetbal in de buik heeft; hij heeft zowat alles gedaan wat met voetbal te maken heeft : speler, trainer, scheidsrechter, bestuurslid v een ploeg, terreinverzorger... supporter.
Toch was hij er al die tijd niet in geslaagd mij te overtuigen naar een match in eerste klasse te gaan zien.
MAAR voor alles moet er een eerste keer zijn DUS ben ik gisterenavond meegeweest naar de match KV Kortrijk-Lokeren.
Oud maar niet out !