In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Clive: daarstraks een gans gedoe om het oude verband eraf te krijgen, was blijkbaar te goed verbonden.Die spanadra plakt nogal.Nog een geluk dat hij zo braaf is, anders was het ons nooit gelukt.Om de 2 dagen verversen we het verband en ontsmetten de wonde.Begint al goed te genezen.Ziet er al veel beter uit dan enkele dagen geleden.Nu is hij buiten met manlief, die sneeuw aan het ruimen is.Met zijn rubberen schoentje aan, is dat wel grappig, hij kan er goed mee lopen.
Morgen Lichtmis, we gaan wafels bakken bij vader, de ganse familie komt.Heb ook buurman van vader uitgenodigd.Die brengt vader regelmatig een bezoekje en woont alleen in zijn huisje.
Ben een beetje verkouden , ziet hier te snotteren.
Was van plan om morgen bij moeder langs te gaan, maar met mijn verkoudheid , zou ik beter niet gaan.
Zie hier Spaanse woef heen en weer rennen voor het venster, die loopt graag in de sneeuw.
Dames, tot morgen allemaal.
Clive: daarstraks een gans gedoe om het oude verband eraf te krijgen, was blijkbaar te goed verbonden.Die spanadra plakt nogal.Nog een geluk dat hij zo braaf is, anders was het ons nooit gelukt.Om de 2 dagen verversen we het verband en ontsmetten de wonde.Begint al goed te genezen.Ziet er al veel beter uit dan enkele dagen geleden.Nu is hij buiten met manlief, die sneeuw aan het ruimen is.Met zijn rubberen schoentje aan, is dat wel grappig, hij kan er goed mee lopen.
Morgen Lichtmis, we gaan wafels bakken bij vader, de ganse familie komt.Heb ook buurman van vader uitgenodigd.Die brengt vader regelmatig een bezoekje en woont alleen in zijn huisje.
Ben een beetje verkouden , ziet hier te snotteren.
Was van plan om morgen bij moeder langs te gaan, maar met mijn verkoudheid , zou ik beter niet gaan.
Zie hier Spaanse woef heen en weer rennen voor het venster, die loopt graag in de sneeuw.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
In Holland zouden ze zeggen dat ik een beetje kattig opgestaan ben.😾
Ik was gisteren zo moe als een hond en dacht eens vroeg te gaan slapen.🐩🐩
Ik lag er dus op tijd in.
Om drie uur mag-darmklachten.🤦♀
Op tot zes uur.
Dan geslapen tot iets na negen.
Je bent dan niet zo fris als een hoentje als je dan uit je bed komt...🐔🐔
Voor vandaag kookdag om de diepvries aan te vullen:
Witte kool, blinde vinken, wortelsoep...
De sneeuw smelt gestaag en de zon schijnt hier!
Ik was gisteren zo moe als een hond en dacht eens vroeg te gaan slapen.🐩🐩
Ik lag er dus op tijd in.
Om drie uur mag-darmklachten.🤦♀
Op tot zes uur.
Dan geslapen tot iets na negen.
Je bent dan niet zo fris als een hoentje als je dan uit je bed komt...🐔🐔
Voor vandaag kookdag om de diepvries aan te vullen:
Witte kool, blinde vinken, wortelsoep...
De sneeuw smelt gestaag en de zon schijnt hier!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Een vroege goede avond iedereen,
Hier is alle sneeuw weggesmolten en het is niet
zo koud als gisteren... ik heb zopas nog een toerke gewandeld
en bij m'n zoon de bloem gaan halen die ze gisteren voor mij
hadden meegebracht... ik had geen muts of handschoenen nodig
De zon is er nog even doorgekomen..
Helena, kan gebeuren,
maar was toch voor 8 u wakker en ben dan maar opgestaan
om sneeuw te ruimen ....achteraf gezien was het niet nodig geweest
Alle seizoentjes een fijn weekend straks
Alle sneeuw is weg... ik ga nog voor avondeten zorgen straks
en dan bankhangen... ik heb dan verse spruitjes met een kalfslapje
Beterschap aan hen die zich niet lekker voelen en smakelijk iedereen
Groeten en tot ....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Muddy Maddy , hoop dat alles in orde komt wat de tuut betreft zonder al teveel rompslomp.
Oma-C, ik wou deze ochtend ook beginnen met sneeuwruimen, maar manlief zei gewoon te wachten omdat het toch ging dooien en hij had gelijk. Niets meer van de sneeuw te zien. En het is inderdaad niet koud, ben na het HH naar de apotheek geweest en naar de glasbol en vond het echt zacht buiten. Inderdaad geen handschoenen of muts nodig.
HVT, ik zou ook kattig opstaan dan als ik door maag- en darmklachten de halve nacht op ben. Hoop dat je je intussen beter voelt.
Anjelier, gelukkig is Spaanse Woef braaf toen het verband er zo moeilijk afging. Ben wel heel blij te lezen dat zijn pootje beter is . Vond dat met Simon altijd zo zielig als hij weer in verband zat.
Manlief heeft vandaag thuis gewerkt en heeft terwijl ik aan het poetsen was op Matice gelet en hij was heel braaf geweest, Matice bedoel ik dan . Nu is hij wat gaan rennen in de tuin en is net binnen . Is nu aan het spelen met zijn dino. Is ook gek om ballen en dat was Niels totaal niet. Die had om te spelen niets liever dan koorden. Maar Matice is blij met alles van speeltjes. Is ook zo dankbaar als we hem iets nieuws meebrengen
Ook de autobench is besteld en reeds betaald. Komt eind februari aan in België. Transportkosten waren wel prijzig vond ik, 69€. Vind ik veel. Maar ben wel blij dat we gekozen hebben voor een superveilige. Manlief heeft zowat alle crashtesten met dummy's gezien, er waren erbij die gewoon kapot splinterde met een snelheid van 50 KM / uur.
En met een tuigje bevestigd aan de veiligheidsgordels vloog de dummy gewoon door de vooruit !!!
Wil het niet meemaken. En feit is dat Matice veel bij ons meegaat. Ging niet met Niels en zijn autisme.
Zo, ik ga nog het boodschappenbriefje maken, kunnen we rond 19.30H nog gaan winkelen, dan is het rustig.
Ik stuur iedereen heel veel groetjes en wens jullie nog een hele gezellige avond. Liefs en een knuffel voor wie hem wil.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren moest ik toch naar buiten naar de verste apotheek om keeltabletten. Orofar maken ze niet meer. jammer, want vond dat een goede keeltablet. ze zei dat er nog heel veel andere dingen van de markt zijn. durfde niet vragen of madame de block er voor iets tussen zat.
Dan maar de winkel binnen en heb bagels gekocht en nog 't een en 't ander. zo als Vanish poeder dat op de lijst stond en ventje had gezegd, maar we toen niets vonden. kan nu voor lange tijd verder: was 1+1. ook burgerbroodjes gekocht voor met shredded pork. vanmiddag zijn het dikke spekstukken. Morgen orloff. gisterenavond cordon blue gegeten en had weer last van mijn maag. Toen ventje gaan afwassen was, domperidome genomen en dan was het gevoel weg. verder gekeken naar legends of tomorrow, de laatste aflevering, halfweg gestopt, daar het al tegen tien uur liep en ik moe werd. maar dus goed geslapen blijkbaar want toen ik deze morgen op de wekker keek was het al het vertrouwde uur van opstaan. Zijne hoogheid bediend. gekeken of er sneeuw lag, maar er ligt niets, betekend niet dat de banen glad zijn. Wou gisteren middag toen ventje thuis was, naar de action omdat ik 't een en 't ander in de aanbiedingen had gezien, maar die wou het huis niet meer uit. hij was ook vergeten dat er eigenlijk vis bordelaise op de menu stond. ik was naar de winkel geweest om koolvisstukken maar dat verkopen ze blijkbaar ook niet meer. wou zelf vissla maken. dan maar curried crab maken voor op de bagels.
Had voor ik vertrok mijn sportband aangedaan en me ingewreven met flexium. tot aan de glasbol was het uitkijken voor pappelat, maar alle flessen zijn weer weg. Donderdag naar de dokter: ze mag me niet op de weegschaal zetten. punt uit. Met al die cortisone in mijn lijf, geraak ik geen halve kilo kwijt.
Vandaag belt ons moeder, benieuwd wat er nu weer voor verwijten gaan vallen.
hopelijk zal ze het vergeten zijn. Dan gaat ventje om de krant en wat brood. Maandag moet hij naar de politie. dan bellen naar de garage waar ze een tijdelijke oplossing voor de ontbrekende spiegel gaan voorzien. Ik laat hem zijn ding doen, want als hij het me verteld wordt ik er toch ziek van. belde hem gisteren over de middag op, hij was nog bezig en hij klonk geërgerd dus heb ik hem dan maar gerust gelaten.
Als er volgende week geen sneeuwzones afkomen, moet ik afspraken maken met de kapster en voor een pedicure. zei tegen de apothekeres dat ik af en toe nog schouderpijn heb die afstraald naar mijn armen en ze zei dat dit nog een na-effect kon zijn van die denervatie. Pas in februari ga ik het weten. Dan moet ik naar dokter naamgenoot. Gimly komt hier miauwen dat ik zijn weggesmeten blauw zakje uit zijn doos moet halen. Is weer niets op de tv. ga straks eens kijken tot aan ID-channel of er geen nieuwe series van moordzaken zijn. zal vandaag een leesdag worden.
Gimly zit hier een paar meter van mij te miauwen, eerder trunten. zal eens kijken wat hij weer nodig heeft anders dan aandacht.
Fijne dag!
Gisteren moest ik toch naar buiten naar de verste apotheek om keeltabletten. Orofar maken ze niet meer. jammer, want vond dat een goede keeltablet. ze zei dat er nog heel veel andere dingen van de markt zijn. durfde niet vragen of madame de block er voor iets tussen zat.
Dan maar de winkel binnen en heb bagels gekocht en nog 't een en 't ander. zo als Vanish poeder dat op de lijst stond en ventje had gezegd, maar we toen niets vonden. kan nu voor lange tijd verder: was 1+1. ook burgerbroodjes gekocht voor met shredded pork. vanmiddag zijn het dikke spekstukken. Morgen orloff. gisterenavond cordon blue gegeten en had weer last van mijn maag. Toen ventje gaan afwassen was, domperidome genomen en dan was het gevoel weg. verder gekeken naar legends of tomorrow, de laatste aflevering, halfweg gestopt, daar het al tegen tien uur liep en ik moe werd. maar dus goed geslapen blijkbaar want toen ik deze morgen op de wekker keek was het al het vertrouwde uur van opstaan. Zijne hoogheid bediend. gekeken of er sneeuw lag, maar er ligt niets, betekend niet dat de banen glad zijn. Wou gisteren middag toen ventje thuis was, naar de action omdat ik 't een en 't ander in de aanbiedingen had gezien, maar die wou het huis niet meer uit. hij was ook vergeten dat er eigenlijk vis bordelaise op de menu stond. ik was naar de winkel geweest om koolvisstukken maar dat verkopen ze blijkbaar ook niet meer. wou zelf vissla maken. dan maar curried crab maken voor op de bagels.
Had voor ik vertrok mijn sportband aangedaan en me ingewreven met flexium. tot aan de glasbol was het uitkijken voor pappelat, maar alle flessen zijn weer weg. Donderdag naar de dokter: ze mag me niet op de weegschaal zetten. punt uit. Met al die cortisone in mijn lijf, geraak ik geen halve kilo kwijt.
Vandaag belt ons moeder, benieuwd wat er nu weer voor verwijten gaan vallen.
Als er volgende week geen sneeuwzones afkomen, moet ik afspraken maken met de kapster en voor een pedicure. zei tegen de apothekeres dat ik af en toe nog schouderpijn heb die afstraald naar mijn armen en ze zei dat dit nog een na-effect kon zijn van die denervatie. Pas in februari ga ik het weten. Dan moet ik naar dokter naamgenoot. Gimly komt hier miauwen dat ik zijn weggesmeten blauw zakje uit zijn doos moet halen. Is weer niets op de tv. ga straks eens kijken tot aan ID-channel of er geen nieuwe series van moordzaken zijn. zal vandaag een leesdag worden.
Gimly zit hier een paar meter van mij te miauwen, eerder trunten. zal eens kijken wat hij weer nodig heeft anders dan aandacht.
Fijne dag!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, fijn te horen dat je wat beter geslapen hebt. Hoop dat jouw schouder vlug terug beter wordt.
Weet uit ervaring hoe vervelend die pijn kan zijn. Ben 3X aan mijn schouders geopereerd, 2X rechts en 1X links.En heb er al terug last van.
Manlief slaapt nog, laat hem slapen, teken dat hij het nodig heeft. Zelf heb ik al een kleine strijk achter de rug.
Gisterenavond nog met Matice naar de dierenarts geweest voor zijn spuitje tegen rabiës ( hondsdolheid). Is een hele zware spuit en dierenarts zei dat hij zelfs vandaag er nog last van kan hebben en dat is ook zo. Dit was nu wel de laatste spuit van alle puppyspuiten, nu is hij er een jaar vanaf. Zijn boekje is nu volledig in orde. Moeten dat meenemen als we naar Nederland gaan eind maart. Wist ik niet, maar de dierenarts zei dat. Hij is ook opnieuw volledig onderzocht en het is echt wel een gezonde rakker. Van de dierenarts mocht hij vrij in de praktijkruimte lopen. En hij was letterlijk alles aan het besnuffelen. Nadat hij die vervelende prik had gekregen, nageltjes geknipt en zijn onderzoek, kreeg hij een lekker snoepje. Dierenarts die hier vaak thuis is geweest voor onze Niels, zei tegen Matice dat hij het heel goed getroffen had met zijn baasjes. Was een beetje trots daarop.
Na de dierenarts zijn we hem komen slapen leggen en zijn we nog de boodschappen gaan doen. Moeten dan vandaag enkel nog in de dierenwinkel zijn en bij de bakker en de slager.
@ Anjelier en Wingerd, dierenarts ze tegen ons dat er op dit moment een vlooienplaag is onder de hondjes. Gisteren alleen al had hij 3 honden gehad met vlooien. Ben er zeker van dat jullie hondjes daarvoor al behandeld zijn, maar ik geef het maar even door als goedbedoelde waarschuwing. Niet boos zijn hoor.
Zo, ga badje nemen en terwijl even nadenken wat ik ga aandoen vandaag. En dan even overal stofzuigen, dan is het licht HH gedaan. En kunnen we de rest van de boodschappen gaan doen, nemen Matice mee.
Morgenochtend naar de echte hondenschool. Moeten daar wel vroeg zijn, maar dat vind ik niet erg, want dan hebben we nog een ganse zondag voor de boeg.
Zo, ga niet alle namen noemen en wens iedereen een prettig weekend.
Liefs en een knuffel voor diegenen die hem kunnen gebruiken.
-
Goede zaterdagmorgen iedereen van de seizoentjes...
weeral weekend... ja het gaat rap, veel te rap
maar 't is niet tegen te houden... hoe ouder we worden
hoe sneller het gaat...'t voornaamste is dat we
'relatief' gezond mogen blijven... de kwalen nemen
we er bij...we moeten wel.... er is geen keuze
M-M beterschap voor alle last en hopelijk betert het eens
clive succes morgen in de hondenschool, Matice kan
er z'n gangen gaan, 't zal weer een aanpassing zijn
Ik stuur een warme groet naar jullie allen,
Hier geen nieuws
Geniet van het weekend
-
Hier ook niet veel nieuws.
Straks gaan we naar een operette "Nacht in Venetië"
Super de luxe want ik word afgehaald en thuis gebracht tot aan de stopplaats van de bus.
Verder rijden we met een ingelegde bus, dat is pas fijn.
Geen openbaar vervoer, maar wel 50 man die niet op de baan moeten.
Ik ben dan maar aan het wassen tegen weekendtarief.
Seffens me gaan optalloren dat we er een beetje deftig uitzien.
Gisteren de witte kool en de blinde vinken klaar gekregen.
De worteltjessoep is er overgeschoten.
Het ging niet meer.
Kine heeft iets speciaal gedaan zodanig dat ik bijna niet meer kan lopen...
Nog altijd geen bericht van de thuiszorg.
Toch straf hé!
Ik ben al aan het denken geweest van dat op te zeggen en desnoods J. alle weken te laten komen.
De ene week strijken en de andere week poetsen.
En die heeft al eens mee het bed helpen verschonen.
Dan zijn het nog de boodschappen die moeilijk zijn.
Maar dan moet ik maar een keertje meer over en weer fietsen.
Het is hier gestaag aan het regenen.
Ik klaag niet, maar hoop dat ze reserves aanleggen, moest het deze zomer weer eens zo droog zijn.
Dames, amuseer jullie!
Straks gaan we naar een operette "Nacht in Venetië"
Super de luxe want ik word afgehaald en thuis gebracht tot aan de stopplaats van de bus.
Verder rijden we met een ingelegde bus, dat is pas fijn.
Geen openbaar vervoer, maar wel 50 man die niet op de baan moeten.
Ik ben dan maar aan het wassen tegen weekendtarief.
Seffens me gaan optalloren dat we er een beetje deftig uitzien.
Gisteren de witte kool en de blinde vinken klaar gekregen.
De worteltjessoep is er overgeschoten.
Het ging niet meer.
Kine heeft iets speciaal gedaan zodanig dat ik bijna niet meer kan lopen...
Nog altijd geen bericht van de thuiszorg.
Toch straf hé!
Ik ben al aan het denken geweest van dat op te zeggen en desnoods J. alle weken te laten komen.
De ene week strijken en de andere week poetsen.
En die heeft al eens mee het bed helpen verschonen.
Dan zijn het nog de boodschappen die moeilijk zijn.
Maar dan moet ik maar een keertje meer over en weer fietsen.
Het is hier gestaag aan het regenen.
Ik klaag niet, maar hoop dat ze reserves aanleggen, moest het deze zomer weer eens zo droog zijn.
Dames, amuseer jullie!
-
Nog even een fijne avond aan iedereen
morgen weeral zondag... we zien wel wat het wordt
Een ferme wereldkampioene in de cross. Haar 3e jaar op rij
voor Sanne Cant, zij alleen tegen 4 Nederlandse vrouwen die er
niks tegen konden doen... Proficiat Sanne...
Was en strijk weggewerkt... morgen een echte "me-dag"
Helena geniet van je uitstap
Voor iedereen een gezellige avond en een goeie nacht
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
HVT:Als je wortelsoep maakt, kun je op het laatste appelsiensap toevoegen en nog even laten meekoken, is heel lekker.Ik maak mijn wortelsoep altijd zo.Deze week heeft Jeroen Meeus ook ongeveer dezelfde soep gemaakt.
Clive: in de winter behandeld ik Spaanse woef nooit voor vlooien en teken, omdat ik ervan uitga dat dit in de winter niet voorkomt.Natuurlijk met die zachte winters kan het wel gebeuren.Alvast bedankt voor de tip.Ga hem toch eens controleren.Naar het schijnt kun je het goed zien op het einde van de rug waar de staart begint.Is een typische plaats waar vlooien zich schuil houden.Als we naar de dierenarts gaan, is dit de plek waar ze eerst kijkt.
Spaanse woef is blij, zijn kraag is eraf.Heb hem deze avond eraf gedaan.Zijn poot is bijna genezen, en hij blijft eraf, dus is die kraag niet meer nodig.Hoorde vandaag van vriend van nichtje dat zijn ouders met hun hondje naar de dierenarts moesten wegens " brandwonden" van het strooizout (pekel).Als de strooidiensten pekel gebruiken is dit veel schadelijker, dat geeft letterlijk brandwonden aan de pootjes.Dierenarts had al meerdere honden gehad met zelfde probleem.
Deze namiddag wafelenbak bij vader.Zus is ook komen helpen, dus dat ging vlot, en de mannen moesten nadien afwassen
.Ukkepuk heeft ook 1 grote wafel gegeten.Zijn ouders schrokken ervan, hij is niet zo zoet aangelegd.
Over school wil ukkepuk niet praten, moet het nog gewoon worden.Ukkemeisje zat ook te "sabbelen" op een stukje wafel.Die zit alles rustig af te kijken.
HVT:Als je wortelsoep maakt, kun je op het laatste appelsiensap toevoegen en nog even laten meekoken, is heel lekker.Ik maak mijn wortelsoep altijd zo.Deze week heeft Jeroen Meeus ook ongeveer dezelfde soep gemaakt.
Clive: in de winter behandeld ik Spaanse woef nooit voor vlooien en teken, omdat ik ervan uitga dat dit in de winter niet voorkomt.Natuurlijk met die zachte winters kan het wel gebeuren.Alvast bedankt voor de tip.Ga hem toch eens controleren.Naar het schijnt kun je het goed zien op het einde van de rug waar de staart begint.Is een typische plaats waar vlooien zich schuil houden.Als we naar de dierenarts gaan, is dit de plek waar ze eerst kijkt.
Spaanse woef is blij, zijn kraag is eraf.Heb hem deze avond eraf gedaan.Zijn poot is bijna genezen, en hij blijft eraf, dus is die kraag niet meer nodig.Hoorde vandaag van vriend van nichtje dat zijn ouders met hun hondje naar de dierenarts moesten wegens " brandwonden" van het strooizout (pekel).Als de strooidiensten pekel gebruiken is dit veel schadelijker, dat geeft letterlijk brandwonden aan de pootjes.Dierenarts had al meerdere honden gehad met zelfde probleem.
Deze namiddag wafelenbak bij vader.Zus is ook komen helpen, dus dat ging vlot, en de mannen moesten nadien afwassen
Over school wil ukkepuk niet praten, moet het nog gewoon worden.Ukkemeisje zat ook te "sabbelen" op een stukje wafel.Die zit alles rustig af te kijken.
-
Bedankt voor de tip Anjelierken.
Ik zal eens in "uitgesteld kijken" zoeken naar Jeroen zijn soep.
Ik dacht me daar morgen mee bezig te houden.
Het was goed de operette, maar niet zéér goed.
Zingen kunnen die wel!
Zo af en toe heb ik mijn hart vast gehouden voor het decor...
Dat waggelde zo nogal eens...
Bijna het uur der spoken en tijd om te gaan slapen.
Ik zal eens in "uitgesteld kijken" zoeken naar Jeroen zijn soep.
Ik dacht me daar morgen mee bezig te houden.
Het was goed de operette, maar niet zéér goed.
Zingen kunnen die wel!
Zo af en toe heb ik mijn hart vast gehouden voor het decor...
Dat waggelde zo nogal eens...
Bijna het uur der spoken en tijd om te gaan slapen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gimly had al van zich laten horen tot ik even voor 6 naar de wc moest. heb dan nog proberen te slapen, maar piekermolentje sloeg aan, dus dan maar opgestaan. Eerst terug naar de badkamer om daktarinspray in mijn liezen te gebruiken.
De stukken spek vielen gisteren goed mee. eigenlijk was dat hutsepotvlees, maar ventje had het niet gezien. Die stukken heb ik gemarineerd ( toch zo'n 8 uur) in een provencaalse marinade met wat chili voor de pit. Ventje heeft ze gebakken op mijn grote grilplaatl, die overspand twee kookvuren en aangezien 2 stukken redelijk dik waren kon het grote vuur onderaan links hoger gedraaid worden dan het kookvuur dat ik bijna altijd gebruik, deze onderaan rechts. Als ik de andere achteraan moet gebruiken heb ik een opstapje nodig. Toen we onze vroegere dampkap nog hadden zat ik regelmatig met mijn hoofd tegen de kap, omdat die veel en veel te laag hing. Dat is een werkske voor S. als ze ten minste niet staakt. zal voor alle zekerheid maandag erop bellen. dan zit ik een goei maand zonder hulp. maar ik denk niet dat ze zal staken aangezien ze nog maar 6 mnd voor solidariteit werkt en bijna gesmeekt heeft mij als vaste klant te hebben.( zij deed de meeste vervangingen van A op het laatst)
Ventje heeft uitgelegd waarom de ijzeren kapstok nog niet hangt. 1) je moet met twee zijn ( iets met waterpas hangen en de waterpasfuctie op het mobieltje) en 2) Daar hij maandag naar de politie moet, staat zijn hoofd er niet naar. Dat dit nu moest gebeuren in de meest drukste weken van het jaar: de jaarafrekening... gelukkig ben ik niet in "panne" zei moeder want dan was het al meer weer veel erger geweest. ze was het al vergeten dat ik donderdag slaapdronken klonk. Ze belt vandaag terug want er was weer iets tussen waardoor ze niet de hele situatie kon uitleggen.
Gimly is hier nog steeds aan het miauwen. is gisteren meegeweest naar boven maar is niet boven blijven slapen. mijn boek lag ook niet aan het hoofdeinde omdat ik erin aan het lezen was.
Terwijl hij aan het eten is, heb ik zijn dweil recht gelegd met alle speeltjes ervoor. je zou eens moeten weten op welke plaatsen ik die zakjes vind... daar hij ze redelijk hoog kan gooien. Ook zijn regenboogmuizen vind je soms ergens ten velde in de salon. het enige speeltje waar hij niet aankomt is zijn groene vis, die in zijn zetel ligt. Gisteren leg ik enkele magazines uit de weg op de kop van de zetel, ze gleden netjes achter de zetel. Dorie toch. zal zetel verzetten zijn en met een bbq tang ze er van achter halen. maar dat is niet voor nu.
Gisteren vergeten naar de boerderij te gaan. pas 's avonds in mijn hoofd opgekomen.
ook de bonus van homesscapes vergeten te halen en het level niet kunnen uitspelen.
Vanaf maandag zou het zachter weer worden. moet maandag toch weer naar de verste apotheek voor een spuitbus tegen spierpijn. die haal ik normaal in het kruidvat, maar omdat ventje vrijdag thuis wilde blijven, is de bus bijna op. ga straks mijn haar wassen en een voetbadje nemen ( ik heb daarvoor een opvouwbaar badje gekocht bij H&C) vroeger hing ik mijn been in de lavabo, maar dàt is verleden tijd.
HVT: vervelend om te horen dat de kinè weer iets met je gedaan hebt waardoor je mobiliteit nog minder is. Juist daarom heb ik ervoor gekozen geen 18 beurten kinè te gaan volgen. Als Dr Naamgenoot zegt dat het wel nodig is, dan goed, maar niet eerder en ik moet als ik meer dan 18 beurten nodig heb waarvan er gèèn oefeningen zijn een toestemming van de adviseur. Ik heb anders geen geld. er staat geen ezeltje op de koer... Bij wortelsoep doe ik een fijngesnipperd chilipepertje. dat is dan ook weg in de mix. met sinaas zoals Anjelier en smeus vind ik ze te zuur. Maar ja, ik heb alles liever pikant wat dan weer nefast is voor mijn maag en de rest... fijne dag gehad bij het concert?
Anjelier: ook katten kunnen hondenvlooien krijgen, wist je dat? Toen onze ventjes aan 5 weken hier kwamen zaten ze onder alle twee. die kattevlooien krgen we weg met de pipetten maar de hondenvlooien... dàt was een ander verhaal. Uiteindelijk heeft hun oude dierenarts ze dan maar behandeld met een produkt voor hardnekkige Hondenvlooien! Ons Mies indertijd kreeg vlooien van de egelfamilie die achteraan in de tuin huisde. die waren ook verwijderbaar met een kattevlooienpipet. Maar ons Madam vond dat niet leuk. Ze moest dan op ventje's schoot en ik moest haar naderen met het pipet achter mijn rug... en dan was ze enkele dagen boos op mij.
Gimly is vlo-vrij maar ik kijk ook altijd eerst naar zijn staartbasis.
Clive: heeft Matice geen echt paspoort? voor Mies had ik dat. daarin zat haar boekje en de verklaringen van de dierenarts. En stempels. Ik was eigenlijk tè laat met haar paspoort, maar omdat ik ze "exporteerde" kreeg ik een verklaring van het ministery of agriculture die ik bij d'r pas moest steken en ze moest ook de Rabiës prik. ( dat was ook een hele onderneming, maar gelukkig had ik een begrijpende bediende van het ministry of agriculture waar ik volgens onze dierenartse naar toe moest bellen)
Toen we met haar onder de tunnel reden, werden haar papieren niet eens gecontroleerd: het volstond met d'r pas te wijzen en we kregen een oranje sticker met "pet on board" op de voorruit. daardoor konden we vlugger door de controles en kregen we een plaats dichter vooraan in de trein. we moesten haar wel tijdens de rit in de kooi houden, maar dat was geen probleem. Ze was ook niet van plan eens op verkenning te gaan. Toen ze dat bij mijn ouders thuis deed, zat ze op een gegeven moment in de loshangende flap van de 30 ( en meer) jarige uitklapslaapzetel. Eer we haar daar uit kregen... man, man. dan heeft moeder die flappen toegenaaid met een reuzenaald en koord om papier vast te binden. Dan kon ze er zeker niet meer in.
Wij gaan pas vanavond pannekoeken bakken ipv gisteren. Gisteren had ik nog de naweeën van donderdag/vrijdag. 't zal met bourbonijs zijn en cocktailkersen, caramel siroop en chocolade siroop. Ventje zal ze met slagroom eten. heb ook nog chocoladeslagroom.
Bij het orloff ga ik noedels met varkensvleessmaak klaar maken. mss extra kaas, maar dan moet ik ze eerst klaar maken in de ijzeren bakpan en dan in de oven.
Nu ga ik eens kijken naar het weer voor vandaag via google weather en dan de games spelen.
Fijne dag allen.
Gimly had al van zich laten horen tot ik even voor 6 naar de wc moest. heb dan nog proberen te slapen, maar piekermolentje sloeg aan, dus dan maar opgestaan. Eerst terug naar de badkamer om daktarinspray in mijn liezen te gebruiken.
De stukken spek vielen gisteren goed mee. eigenlijk was dat hutsepotvlees, maar ventje had het niet gezien. Die stukken heb ik gemarineerd ( toch zo'n 8 uur) in een provencaalse marinade met wat chili voor de pit. Ventje heeft ze gebakken op mijn grote grilplaatl, die overspand twee kookvuren en aangezien 2 stukken redelijk dik waren kon het grote vuur onderaan links hoger gedraaid worden dan het kookvuur dat ik bijna altijd gebruik, deze onderaan rechts. Als ik de andere achteraan moet gebruiken heb ik een opstapje nodig. Toen we onze vroegere dampkap nog hadden zat ik regelmatig met mijn hoofd tegen de kap, omdat die veel en veel te laag hing. Dat is een werkske voor S. als ze ten minste niet staakt. zal voor alle zekerheid maandag erop bellen. dan zit ik een goei maand zonder hulp. maar ik denk niet dat ze zal staken aangezien ze nog maar 6 mnd voor solidariteit werkt en bijna gesmeekt heeft mij als vaste klant te hebben.( zij deed de meeste vervangingen van A op het laatst)
Ventje heeft uitgelegd waarom de ijzeren kapstok nog niet hangt. 1) je moet met twee zijn ( iets met waterpas hangen en de waterpasfuctie op het mobieltje) en 2) Daar hij maandag naar de politie moet, staat zijn hoofd er niet naar. Dat dit nu moest gebeuren in de meest drukste weken van het jaar: de jaarafrekening... gelukkig ben ik niet in "panne" zei moeder want dan was het al meer weer veel erger geweest. ze was het al vergeten dat ik donderdag slaapdronken klonk. Ze belt vandaag terug want er was weer iets tussen waardoor ze niet de hele situatie kon uitleggen.
Gimly is hier nog steeds aan het miauwen. is gisteren meegeweest naar boven maar is niet boven blijven slapen. mijn boek lag ook niet aan het hoofdeinde omdat ik erin aan het lezen was.
Terwijl hij aan het eten is, heb ik zijn dweil recht gelegd met alle speeltjes ervoor. je zou eens moeten weten op welke plaatsen ik die zakjes vind... daar hij ze redelijk hoog kan gooien. Ook zijn regenboogmuizen vind je soms ergens ten velde in de salon. het enige speeltje waar hij niet aankomt is zijn groene vis, die in zijn zetel ligt. Gisteren leg ik enkele magazines uit de weg op de kop van de zetel, ze gleden netjes achter de zetel. Dorie toch. zal zetel verzetten zijn en met een bbq tang ze er van achter halen. maar dat is niet voor nu.
Gisteren vergeten naar de boerderij te gaan. pas 's avonds in mijn hoofd opgekomen.
ook de bonus van homesscapes vergeten te halen en het level niet kunnen uitspelen.
Vanaf maandag zou het zachter weer worden. moet maandag toch weer naar de verste apotheek voor een spuitbus tegen spierpijn. die haal ik normaal in het kruidvat, maar omdat ventje vrijdag thuis wilde blijven, is de bus bijna op. ga straks mijn haar wassen en een voetbadje nemen ( ik heb daarvoor een opvouwbaar badje gekocht bij H&C) vroeger hing ik mijn been in de lavabo, maar dàt is verleden tijd.
HVT: vervelend om te horen dat de kinè weer iets met je gedaan hebt waardoor je mobiliteit nog minder is. Juist daarom heb ik ervoor gekozen geen 18 beurten kinè te gaan volgen. Als Dr Naamgenoot zegt dat het wel nodig is, dan goed, maar niet eerder en ik moet als ik meer dan 18 beurten nodig heb waarvan er gèèn oefeningen zijn een toestemming van de adviseur. Ik heb anders geen geld. er staat geen ezeltje op de koer... Bij wortelsoep doe ik een fijngesnipperd chilipepertje. dat is dan ook weg in de mix. met sinaas zoals Anjelier en smeus vind ik ze te zuur. Maar ja, ik heb alles liever pikant wat dan weer nefast is voor mijn maag en de rest... fijne dag gehad bij het concert?
Anjelier: ook katten kunnen hondenvlooien krijgen, wist je dat? Toen onze ventjes aan 5 weken hier kwamen zaten ze onder alle twee. die kattevlooien krgen we weg met de pipetten maar de hondenvlooien... dàt was een ander verhaal. Uiteindelijk heeft hun oude dierenarts ze dan maar behandeld met een produkt voor hardnekkige Hondenvlooien! Ons Mies indertijd kreeg vlooien van de egelfamilie die achteraan in de tuin huisde. die waren ook verwijderbaar met een kattevlooienpipet. Maar ons Madam vond dat niet leuk. Ze moest dan op ventje's schoot en ik moest haar naderen met het pipet achter mijn rug... en dan was ze enkele dagen boos op mij.
Gimly is vlo-vrij maar ik kijk ook altijd eerst naar zijn staartbasis.
Clive: heeft Matice geen echt paspoort? voor Mies had ik dat. daarin zat haar boekje en de verklaringen van de dierenarts. En stempels. Ik was eigenlijk tè laat met haar paspoort, maar omdat ik ze "exporteerde" kreeg ik een verklaring van het ministery of agriculture die ik bij d'r pas moest steken en ze moest ook de Rabiës prik. ( dat was ook een hele onderneming, maar gelukkig had ik een begrijpende bediende van het ministry of agriculture waar ik volgens onze dierenartse naar toe moest bellen)
Toen we met haar onder de tunnel reden, werden haar papieren niet eens gecontroleerd: het volstond met d'r pas te wijzen en we kregen een oranje sticker met "pet on board" op de voorruit. daardoor konden we vlugger door de controles en kregen we een plaats dichter vooraan in de trein. we moesten haar wel tijdens de rit in de kooi houden, maar dat was geen probleem. Ze was ook niet van plan eens op verkenning te gaan. Toen ze dat bij mijn ouders thuis deed, zat ze op een gegeven moment in de loshangende flap van de 30 ( en meer) jarige uitklapslaapzetel. Eer we haar daar uit kregen... man, man. dan heeft moeder die flappen toegenaaid met een reuzenaald en koord om papier vast te binden. Dan kon ze er zeker niet meer in.
Wij gaan pas vanavond pannekoeken bakken ipv gisteren. Gisteren had ik nog de naweeën van donderdag/vrijdag. 't zal met bourbonijs zijn en cocktailkersen, caramel siroop en chocolade siroop. Ventje zal ze met slagroom eten. heb ook nog chocoladeslagroom.
Bij het orloff ga ik noedels met varkensvleessmaak klaar maken. mss extra kaas, maar dan moet ik ze eerst klaar maken in de ijzeren bakpan en dan in de oven.
Nu ga ik eens kijken naar het weer voor vandaag via google weather en dan de games spelen.
Fijne dag allen.
Cats Rule!
-
Een zonnige zondag morgen iedereen, nat is het wel
want het heeft geregend vannacht...
nu een blauwe lucht en witte wolken
Hier is geen nieuws, alles gaat z'n gangetje zoals ik
het gewoon ben en dat is zo goed als mogelijk...
(over de last praat ik maar niet het helpt toch niet)
Oppassen voor verkoudheid en griep want dat zit ook
weer onder de mensen...
M-M een hele krant
ik heb geen poes of hond... en wat eten betreft
moet ik oppassen met vet en pikant en zout
en aangezien ik diabetes heb.. ook met zoet en suiker
maar dat ben ik allemaal allang gewoon al is het niet simpel
Een fijne zondag
clive zal naar de hondenschool zijn met Matice
ik ben benieuwd hoe het gegaan is
anjelierken, fijn dat woef aan de beterhand is
Helene dan toch niet helemaal zoals je verwacht had
van de voorstelling, maar je was er eens uit hé...
Ik wens iedereen een fijne zondag, hopelijk blijft het over
en kan ik eens buiten voor een korte wandeling
straks de cross zien het is wereldkampioenschap
Groetjes allen en tot later...
-
Goede morgen,
De tweede was steekt in en ik hoop dat de zon blijft schijnen.
Moest ik jouw receptjes volgen MM dan was ik al lang niet meer te genezen denk ik.
Ik volg al jaren een min of meer arm aan verzadigde vetzuren, vetarm en zoutarm dieet.
Pikant heeft nooit in mijn woordenboek gestaan.
Van kinds af dronk ik niet graag prik en heet en heel koud is uit den boze.
Als ik nu nog wat minder zou snoepen zou het helemaal goed zijn.
Rauwkost eet ik heel graag, maar verdraag ik niet zo goed.
Voor zover ik zin heb in eten.
Ik heb het nog gezegd als dat nu niet moest omdat je anders dood gaat, ik zou niet eten.
De zon schijnt nog volop en ik denk erover deze namiddag een wandeling te maken in het park.
Nu nog iemand vinden om mee te gaan.
Zoek de zonzij!
De tweede was steekt in en ik hoop dat de zon blijft schijnen.
Moest ik jouw receptjes volgen MM dan was ik al lang niet meer te genezen denk ik.
Ik volg al jaren een min of meer arm aan verzadigde vetzuren, vetarm en zoutarm dieet.
Pikant heeft nooit in mijn woordenboek gestaan.
Van kinds af dronk ik niet graag prik en heet en heel koud is uit den boze.
Als ik nu nog wat minder zou snoepen zou het helemaal goed zijn.
Rauwkost eet ik heel graag, maar verdraag ik niet zo goed.
Voor zover ik zin heb in eten.
Ik heb het nog gezegd als dat nu niet moest omdat je anders dood gaat, ik zou niet eten.
De zon schijnt nog volop en ik denk erover deze namiddag een wandeling te maken in het park.
Nu nog iemand vinden om mee te gaan.
Zoek de zonzij!