In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

05 feb 2019, 08:13

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

HVT, dan toch al een heel aantal kasten uitgewassen. Ik kan jou niet helpen wat betreft jouw vraag van de thuishulp. Is inderdaad heel vervelend,  weer een nieuwe en zelfs misschien een andere dag. Denk er nog even over na. Vergeet ook niet dat je dagen hebt dat het niet zo goed gaat.

Oma-C, wij hebben 3 honden gehad en 1 katje en die hebben nooit vlooien gehad, maar die waren er wel tegen behandeld net zoals Matice nu. Wel is Niels eens binnengekomen, in de winter dan nog, met een teek. Was heel uitzonderlijk omdat het winter was en er normaal geen teken zijn. Zij kregen in het voorjaar allemaal een speciale halsband om tegen teken en vlooien. En die werkte goed. Maar voor zo'n halsband moeten ze 6 maanden oud zijn, dus Matice heeft pilletjes gehad van de dierenarts + een te herhalen pipet. En als hij 6 maanden is, krijgt hij van de dierenarts zo'n speciale halsband en die volstaat dan. 

Anjelier, is Ukkemeisje nu volledig genezen ? Hoop van wel. En hoe is het met het pootje van Spaanse Woef ? 

Zwanenmeer, vandaag blijft het droog , fijn  om een ommetje te doen. Matice laat gelukkig de vogeltjes in de tuin met rust. Onze Niels was een echt gevaar voor de vogeltjes. De zwerfkatjes eten veel bij deze temperaturen. 

Muddy Maddy, oeps, dan is het gesprek met de politie echt wel niet goed verlopen. Begrijp niet goed van die " valse verklaring". Denk toch dat ventje gewoon gezegd heeft wat en waar het gebeurd is.
Positief is wel dat je een voorlopige spiegel krijgt en als de nieuwe eraan komt is de tuut weer als nieuw. Pieker er verder maar niet over. Alles zal wel in orde komen als de storm wat gaan liggen is. Sterkte. 

Vandaag is het alweer dinsdag, dat betekent boven alles poetsen en nieuwe dekbedden leggen. Zoals jullie weten, mijn minst favoriete poestdag. Maar als het dan gedaan is, ben ik weer blij. Dan de dekbedden strijken, dat gaat altijd wel vlotjes. Moet als ik de dekbedden strijk, Matice wel even in zijn bench zetten, want door het feit dat die dekbedden over de strijkplank liggen en op de vloer, gaat hij daar aan sleuren. En kan ik ze onmogelijk strijken met hem erbij. Als ik de gewone was strijk , neemt hij speelgoed en gaat dan onder de strijkplank liggen. Het is een gekke pup. 
Zo, ga eerst eens beginnen met de vaatwasser leeg te maken en dan even onder de douche in plaats van badje. 

Maak er allemaal een mooie dinsdag van. Heel veel liefs voor jullie allen en een dikke knuffel voor wie hem nodig heeft. 

Oma-C

05 feb 2019, 09:57

Afbeelding

Goede morgen iedereen, een grijze dag maar droog voorlopig
't is winter en het moet iets doen dus wachten we maar af :wink:

clive, Matice houdt niet van in de regen wandelen, wie wel..?
maar soms kan het niet anders in dit regenland... :roll:

M-M, je zo boos maken lost niks op, het is slecht voor jezelf
en je geraakt er niet mee vooruit... probeer het een beetje
rustig aan te zien en het komt hopelijk wel goed
Het is helemaal niet leuk wat er gebeurt dat begrijp ik wel
maar het is niet waard dat je ervoor op spoed belandt :oops:
Sterkte...

zwanenmeer, hier is het erg... heel de stad ligt bijna open en
een kat vindt er haar jongen niet...je wordt van  hot naar her
gestuurd...en het duurt jaren... ik blijf er weg zolang het kan...

Helena, een keuze die je zelf zal moeten maken, niet makkelijk,
als de ene hulp ziek is heb je nog een 2e... en anders niet...
Hopelijk geraakt de lek in het schuine dak gedicht... sterkte

Voor alle seizoentjes een aangename dag, ik ga de dinsdagse taken doen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

05 feb 2019, 10:43

Hallo iedereen,

Kom nu al langs want straks zijn we weg.We moeten ukkepuk en ukkemeisje afhalen.Zal vanaf nu 1 keer per week zijn.Zoonlief moet 1 keer per week langer werken en dan werkt schoondochter ook langer, kunnen ze samen naar huis komen. Dat is het voordeel van op hetzelfde werk te werken, wel op een ander afdeling.Samen uit en samen thuis :D.De kippen nemen we ook mee, zodat die terug "thuis" zijn.

MM: als wij nieuwe apparaten kopen ,houden we de verpakking ( indien het een kleine verpakking is )  en aankoopbon bij.Zo kan je altijd zien of het nog binnen de garantie valt.Onlangs was de koffiezet van vader stuk en hebben we die in de originele verpakking met aankoopbon terug gebracht naar de winkel , en ik kreeg direct een nieuwe, ze deden daar niet moeilijk over.
Ik was mijn haar altijd over de rand van het bad, is heel gemakkelijk.

Clive: ukkemeisje is voorlopig genezen :D.Nu hoorde ik gisteren dat ukkepuk een oorontsteking heeft.Kleintjes zijn toch altijd ziek hé.Is normaal,maar vind het wel erg dat ze steeds antibiotica voorgeschreven krijgen 8O.Vraag me soms af of het wel steeds nodig is.
Poot van Spaanse woef is genezen, loopt buiten zonder zijn plastieken schoentje aan.Sinds gisteren gaat manlief terug wandelen, tot grote vreugde van Spaanse woef.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

05 feb 2019, 15:02

Afbeelding 

Goede middag... even theetijd...
Ben een uurke of 2 gaan wandelen, het is niet koud buiten
je moet natuurlijk de wind niet opzoeken :roll:

Ondertussen de uittreksels uit de bank meegebracht
en een beetje vers fruit van de winkel
Straks witloof met ham en kaas, heb het witloof al op 
een zacht vuurtje staan, dan is het rap klaar...
Straks ook verse krabsla en garnaalsla maken want 
het beleg voor de boterham is ook altijd hetzelfde... :oops:
Witloof roept dat het klaar is...dus afzetten en laten uitlekken

Ik ga nog eens rondlopen in de straatjes van sennet
en tegen dan is het weer bijna donker...
De zon heeft hier geschenen tot voor een uurtje
en dat was heel aangenaam

Voor alle seizoentjes, beterschap aan wie zich niet lekker voelt
een gezellige avond en tot.... :?

zwanenmeer

05 feb 2019, 15:06

Dag seizoentjes allemaal , 
Dank aan OMA C , WINGERD, MMaddy en Maria Johanna  :-)  Jullie mooie kaartjes zijn al aangekomen :-) ze staan hier te pronken op de kast /Fijn zo alle dagen kaartjes krijgen ;-) dat doet plezier ..
Ik wens vlug beterschap voor de zieken en de kindjes of hondjes // 
Vanavond ga ik naar een "Hommage aan Brel"  Prachtig uitgevoerd door  Filip Jordens // Hij doet dat ZO goed dat je na 2 min vergeten bent dat het niet de echte Brel is die daar zingt / :-) 
 Afbeelding

Heel veel groeten aan iedereen :-) 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje

05 feb 2019, 15:52

Probleem opgelost: dossier gezinshulp is opnieuw aangepast.
Geldig tot mei 2019.
Ik heb gezegd dat ik voorlopig zonder hulp doe.
Ik mag altijd de hulp opnieuw inroepen, zonder uitleg.
In mei wordt er dan geëvalueerd.
Ik kan ook twee uurtjes in de namiddag vragen voor boodschappen.
Ik ga dat zo proberen.

Ondertussen zijn de schuiven ook uitgemest  en is de mevrouw van het hellend glas geweest.
Die kroop gezwind met de ladder op het dak, ladder die ze zelf uit het tuinhuis haalde en terug zette ook!
Er zijn nog lieve mensen in de wereld. Het probleem is op te lossen en ze ontdekte ook nog een ander gat...
Kan niet missen dat er altijd tocht uit die richting komt 's avonds.
Wat het moet kosten dat zien we dan wel weer.

Zo, we gaan nog wat verder werken.

clive

05 feb 2019, 21:14

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Anjelier, hoop dat Ukkepuk vlug van zijn oorontsteking af is. Die kleintjes ocharme. Fijn  dat Spaanse Woef zijn pootje genezen is. Ik was mijn haren ook altijd aan de rand van bad; leg een hele dikke badhanddoek opgevouwen onder mijn knieën en dan lukt het wel. 

Zwanenmeer, heel veel luistergenot deze avond. Geniet ervan. 

Oma-C, was na het HH gaan wandelen met Matice en het was inderdaad niets koud. Plus het is al langer licht. Moet ik me niet zo haasten nog een ommetje te doen met hem. Loop niet ze graag in het donker met zo'n kleine pup. 

HVT, dus als ik het goed begrijp valt er 1 hulp weg. Maar je kunt ten alle tijde opnieuw een aanvraag indienen. En het hellend glas is gemaakt, fijn zo. 

Muddy Maddy, hoop dat de kalmte is weer gekeerd. Oma-C heeft gelijk, je zo boos maken is echt niet goed voor jouw gezondheid, alles komt wel in orde.

Heb alles gedaan gekregen, maar was wel laat klaar. Bed moet wel nog worden opgemaakt. Hoeslakens liggen er al op, enkel de dons moet nog in het dekbed, maar met zijn tweeën is dat vlug gebeurd. 

Matice had een draadje aan zijn poepje hangen ,  een heel gevecht moeten leveren met zijn tweeën om te knippen en zijn poepje met een doekje  en Dettol af te vegen, alles buiten in de vuilbak gaan gooien. Had wegwerphandschoenen  aangedaan. Dat is de eerste keer dat dat gebeurt. Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt daar eens goed alles kort te knippen. Is terug een gelukkige Cobberdog nu. Was heel ongelukkig toen hij zo raar lopend terug binnenkwam in de waskamer. Schrok even serieus , dacht dat hij zich pijn had gedaan. Maar dat was gelukkig niet zo. 

Zo, ik wens elkeen nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs.

Muddy Maddy

06 feb 2019, 06:56

Goede morgen seizoentjes,

ventje heeft de verzekering gebeld en die zijn er zeker van dat er iets is dat niet klopt en dat ze ventje aan het intimideren zijn. Fout(en) zijn gemaakt: zo moesten ze onmiddelijk na ventjes verklaring de plaats delict onderzoeken, hebben ze pas 6! uur nadien gedaan. Zo ging de agent die de verklaring afnam, zijn mailadres doorgeven en dat heeft hij niet gedaan. En de verzekering mag een tweede verklaring eisen, niet de politie! Omdat wij rechtsbijstandsverzekering hebben, hebben die aangeraden niets meer te zeggen, noch verklaringen te gaan afleggen. Als er gebeld wordt, zeggen dat er eerst met de advocaat moet overlegd worden en dat geldt ook voor eventuele telefoontjes naar hier, thuis dus mij. Verzekering gaat er zeker een advocaat opzetten. Ondertussen heeft ventje weer 'n spiegel. past perfect, alleen de behuizing moet er nog om, zelfs de electriciteit ( om omhoog en omlaag te zetten werkte gelukkig nog) Garage zegt ook niet te weten waar die blauwe kras ter hoogte van de spiegel anders zou komen.
Vandaag verder brielen en jammer dat het regent, maar ik moet moppen. Gimly is er weer door en dan moet het hier opgefrist worden. Geen S. vandaag. Pas volgende week als ze niet meestaakt... :roll:
Dus ik ben kalm. ik heb toch nummerherkenning op de telefoon en mijn gsm kan vertellen wie belt via de smartfunctie. zo ook al enkele keren een spamtelefoon geblokkeerd.
Morgen de dokter en ik ga alles op papier zetten. de last van mijn schouder enz. want je hebt maar 15 min om alles uit te leggen en drtje heeft dan vertraging want er zijn mensen die dan heel hun leven nog eens uit de doeken doen als er wat onderzocht is. ik moet alleen voor controle. Zal vandaag zelf eens 3 x prikken en opschrijven hoe hoog ik sta aan hoe laat. ( ook bloeddruk nemen, deze morgen straks en voor het slapen gaan.)
Oops, Gimly. je bent er dus nog niet door! En ik ga ( A. zou halleluja roepen) je dweil moeten in de was steken. ik heb gelukkig nog een in reserve die daar dan kan liggen.
Want met A. had ik precies geen dweilen genoeg. :?
De mop, moest ook vers zijn, liefst gewassen met een handvol sodakristallen. ( Dettol is vergif voor katten) dus daarmee dat er al twee in rollage zijn. 1 op de stok en 1 die uit de was komt. Op het laatste mopte A. omwille van haar rug.
Ventje heeft een pakje gerookte kipfiletblokjes mee om te eten. de pannenkoeken zijn allemaal op, zelfs de meisjes vonden ze lekker. het waren gistpannenkoeken. 't is te zeggen ik had op zo'n ready made zakje  de melk, 1 ei, vanillesuiker èn zakje gist toegevoegd. ( al was dat volgens de verpakking niet nodig) en ventje had maplesiroop meegedaan. V. vind 1 zo'n druppeltje ook lekker in haar thee.
Of ventje een halve dag neemt zoals hij beweert weet ik niet, want er kan nog van alles bijkomen.
Anjelier: wij hebben, hoop ik: ook nog de verpakking van de george, maar daarvoor moet ik naar het upperdeck ( de zolder) waar wij in de logeerkamer alle dozen staan hebben en er al een deel weg mogen voor papier in te steken. als we een doos gebruiken van de post van een pak(je), krassen we de naam weg. De laatste tijd is het armoede troef in dozen krijgen. geen probleem: ik heb nog de papieren palletten van het bier en dat dan bij elkaar met een koord. probleem is dat er dan een oud vrouwtje de libelles er van tussen wringt. Die zie je alleen als het papier en blauwe zakken is in onze straat lopen. Denk van eens als ze daar staat, mijn deur open te doen en te zeggen dat ze ze alleen maar moet vragen, ik ga ze dan bijhouden. 
Clive: ik heb geen bad. Hebben indertijd voor een douchecabine gekozen omdat we liever douchen dan een bad te nemen. En nu zou ik een speciaal bad met handvatten moeten hebben.
Gimly is zijn kluts kwijt omdat hij zijn dweil ondergekotst heeft. ik moet voor een andere dweil wel naar boven, en ik ga pas naar boven als ik me moet gaan wassen en aankleden
Ventje is op het werk, was gaan tanken. Met weer (onnodig) heen & weer gerij.
ik ga hier afsluiten, proberen nog een kopje uit george te persen, nieuwe batterijen voor de sensor in de gang pakken en terug ophangen.
Fijne dag allen.
Cats Rule!

clive

06 feb 2019, 08:18

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, een heel verhaal. Gelukkig heeft ventje terug een tijdelijke spiegel. En Gimly weer ziek, hoop dat hij vlug beter mag worden. Slim van je alle vragen op te schrijven voordat je naar de dokter gaat. En volgende woensdag dan terug de poetshulp. Het waren dan toch wel heel lekkere pannenkoeken. 
Ik heb ook reservedonsdekentjes  liggen voor Matice. Was die 2X per week en leg dan meteen de nieuwe klaar. Matice ligt heel graag zacht. Wij hebben bij de verbouwing van de nieuwe badkamer bewust gekozen voor een douche en een bad. Neem graag een badje, voor het slapen gaan neem ik dan weer een korte douche. Manlief gebruikt dan altijd de douche. Wens jou een rustige dag wat telefoons betreft. 

Manlief is al een tijdje vertrokken, moet vandaag en morgen in Bratislava zijn. Is morgennacht ofwel vrijdagochtend terug thuis. Dat weet ik vanavond pas. 

Vandaag de filters van de dampkap in de vaatwasser stoppen, is alweer een maand geleden las ik in mijn agenda, de tijd vliegt vind ik. Het lijkt wel of ik dat gisteren nog gedaan heb. Veder  het gewone HH, de was en de strijk. 

We gaan Matice zondag na de puppyschool nog eens wassen  Dat laat hij goed  toe. Heb hem zo'n hondenbadmantel gekocht zodat als hij schudt ik niet meteen zin heb het huis te verkopen in de staat waar het zich dan bevindt  :D. Maar met die badmantel werkt dat prima en dan is hij ook vlug droog. Heb voor hem hondenshampoo met kiwi. Ruikt heel lekker. 

Hoop dat Zwanenmeer genoten heeft gisterenavond.

Ga morgen even naar ex- buurmeisje. De mama en de papa ( onze buren  dus) zijn een weekje op verlof en haar man moet morgen terug gaan werken. En ik ken haar, dan is ze , zeker met de nieuwe baby erbij, weer aan het stressen. Dus ga ik morgennamiddag even langs om haar wat gezelschap te houden. Dan is ze wat kalmer. Buren zijn zondag al weer terug thuis. 

Zo, ga badje nemen en dan boven al alles doen en neem dan de was mee naar beneden, sorteer deze en stop de eerste wasmachine in. En ga dan de rest van het HH doen. 

Ik wens alle Seizoentjes een heel fijne dag. Liefs en een knuffel voor wie hem nodig heeft. 

Oma-C

06 feb 2019, 10:15

Afbeelding 

Goede morgen iedereen, 
Grijs en grauw maar nog droog zolang het duurt
Ik sta klaar om naar de markt te gaan, 
de woensdagse huistaken zijn gedaan
Dan kan ik rusten als alles z'n plaats gekregen heeft als ik thuiskom

M-M, doe maar rustig... alles komt goed...:)

clive, ik zie dat zo voor mijn... jouw pup in een badjasje :lol:

Helena, eindelijk zal dan de tochtplaats goed gerepareerd zijn
hopelijk is het 't laatste alé voorlopig toch
want aan een huis heb je na jaren altijd kosten :roll:

zwanenmeer, genoten van de voorstelling.. :)

anjelierken, hopelijk is de oorpijn rap genezen want dat is echt pijnlijk :roll:

Ik wens iedereen die het nodig heeft sterkte en beterschap
en ook wie zich goed voelt nog een gezellige dag
Groetjes en tot..

Helena van Troje

06 feb 2019, 11:23

Voor we er opnieuw in vliegen voor blok 2 van het grote keuken kuis project even binnen wippen.
Mogen hondjes zo dikwijls gewassen worden? Of is dat omdat Mattice een dikke vacht heeft?
Ik ken niets van honden, daarom mijn vraag.
Hoewel wij thuis altijd een hond hebben gehad, maar de hond was altijd de dominante boven ons moeder.
Die was niet consequent genoeg. Ze hadden zeker niets te kort bij haar. Er is zo een foto van haar met de hond naast haar aan tafel net of hij mee mag eten.Gezien het zo een kwijlbeest was, had die zelfs een eigen servet...
De hond ging meestal met haar wandelen in plaats van zij met de hond.
Voor de rest gingen de dieren vóór alles.
Mijn zus heeft ook altijd een hond gehad. Dat beestje was ook in een gouden mandje terecht gekomen.
Ik ben bang van honden die ik niet ken en nog banger van honden die niet aangelijnd zijn naast het fietspad...

A van a één, a van a twee, de moed uit de schoenen, de vim en de vod en weg zijn wij!

clive

06 feb 2019, 11:58

Afbeelding

@ HVT, je hebt gelijk, hondjes mogen niet te veel gewassen worden, maar Matice met zijn dikke krullenvacht wel. Bovendien bestaan er vandaag allerhande speciale hondenshampoos en conditioners voor hondjes dat je ze wel wat vaker mag wassen. 
En van niet aangelijnde honden naast het fietspad of gewoon in de straat ben ik zelfs bang , zeker als ik Matice bij heb en al helemaal zeker als ik zie dat de eigenaar zijn of haar hond niet onder controle heeft. 
Mijn honden zijn altijd aangelijnd uit respect voor de mensen die bang zijn en  uiteraard ook voor hun eigen veiligheid. 
Mijn HH is al gedaan, moet namiddag wel nog strijken, maar heb geen puf voor een extra taak te doen. 

Liefs. 

mammyretro

06 feb 2019, 13:18

goede namiddag ,

kreeg ik een vreemde mail ,van iemand hier 
weet haar niknaam niet meer ,en of ze hier mee schrijft ,maar ben wat bang dat het een 
fraudeuse mail is , ,dus er niet op geantwoord en de vuilbak geworpen 
en vooral denk niet dat ze dat zou schrijven 
het kwam erop neer ,dat ze op reis haar zak met al haar geld en papieren 
kwijt was en ze 2000€ nodig had om weer naar ginder te keren ,
heb hem maar in de prulmand geworpen 
heeft er iemand van jullie dat ook gekregen  :? :?
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Helena van Troje

06 feb 2019, 14:16

Awel ik heb ook zo een mail gekregen en prompt in de vuilbak gegooid en die nog eens extra leeg gemaakt.
Ik maak daar nogal rap korte metten mee.
Ik heb hem zelfs niet open gedaan, want ik kon een eerste stukje van de tekst lezen.
Als je zo onnozel bent van al je gerief kwijt te spelen dan moet je d gevolgen maar dragen en bij andere mensen niet gaan bedelen. Nogal harteloos van mij, maar ja...

Oma-C

06 feb 2019, 16:40

Afbeelding 

Nog even een fijne avond komen zeggen
ik voel me niet echt lekker en lig al de hele namiddag 
op de zetel... ik hoop dat het morgen beter is...

Voor allen een gezellige avond en tot later :oops: