Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

veve

06 feb 2019, 09:02

Goedemorgen allemaal!
Is grijs en het regent buiten bah...heb daarnet gezien op mijn kalender dat er eind volgende maand al word overgeschakeld naar het zomeruur, awel dat het maar rap beter weer word!
Corry mooie bewerking met die rode schoenen! En de opera’s die wij al gezien hebben zijn echt de zware klassiekers : Nabucco van Verdi, Aïda van Verdi, Don Giovanni van Mozart, Porgy en Bess ken ik niet!
Musical zie ik ook graag alleen jammer dat we voor die grote producties naar Antwerpen of Gent moeten!
En ik hou ook van ballet in april gaan we kijken naar “Het Zwanenmeer”
Rietjes is al groenten aan het kuisen lees ik!
En ik heb weer een bloemetje mee om jullie dag op te fleuren!
Afbeelding
En nu ga ik richting badkamer en dan boodschappen doen, daaag!
One life...live it !

omadina

06 feb 2019, 09:13

Goede morgen,

Jammer, ik kan jullie niet komen vertellen dat het hier zonnig is.... nat en grijs, dat wel, maar dan zullen we zelf maar voor zonnetje moeten spelen... en een goed boek kan daar ook bij helpen.
Vandaag 6 februari, ja nog volop winter, al begin ik ook te verlangen naar de lente.

Yvette, heel mooi, die foto op de trap, echte nostalgie ! Ik heb ook een paar foto's van de kleinkinderen genomen op 3 januari, zou er graag eentje laten vergroten, maar ze zijn genomen met een gsm, dus de kwaliteit is minder. Ik zie wel.

Veve, met zo een mooi boeket tulpen dan ik ook gelukkig zijn, zo mooi levendig een kleurrijk. Momenteel heb ik een boeketje roosjes op mijn salontafeltje staan.
Ze staan ze er een week, enkele beginnen al hun kopje te buigen. Een bloemetje brengt toch leven in huis, vind ik.

Corry, hoop dat je gezondheid goed blijft, zorg maar goed voor jezelf. Hoop dat je met je verjaardag een mooi familiefeest krijgt, met alle kinderen klein- en achterkleinkinderen, en dat je ervan kan genieten. Jij verdient dat !

Rietjes, ja wandelweer.... is het niet echt, maar jullie zijn "echte" hé, schrikken niet terug voor een beetje regen.

Mémérietje, dank je wel voor iedere dag een vrolijk plaatje, het brengt telkens een glimlach op mijn gezicht.

Viv, kom ook maar nog eens langs met een mooie foto, daar genieten we allemaal van.

Erika, Schaffen, .... alle andere maatjes, laat maar eens iets van jullie horen !
Vele groeten en een fijne woensdag !

Ach ja, deze namiddag, om 14 u.   vergadering van de fietsclub hier. Ben nog geen lid, maar ben uitgenodigd om eens te gaan luisteren. De fietstochten beginnen vanaf april.

omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

06 feb 2019, 10:12

goeie morgen allemaal
zo de zesmaandelijkse bloed afname is ook weeral voorbij
overmorgen weet ik de uitslag

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

06 feb 2019, 10:39

Ik heb ook nog een meer geposeerde foto van mijn vier kleinkinderen op de trap, die hangt nu in mijn living.
Maar die twee foto's van de kinderen tot volwassenen zijn toch uniek en hebben al veel bijval gekend, ik ben er ook enorm fier op. Elke bezoeker moet er natuurlijk naar kijken en liefst... bewonderen!

Deze namiddag mag ik naar de kapper voor een permanent en knipbeurt. Ben blij want mijn dun geworden haar ziet er niet uit en is momenteel heel onhandelbaar!

Nu ga ik prei wassen en snijden voor de vriezer want ik moest gisteren al knolseldersoep maken bij gebrek aan prei!
Morgennamiddag mag ik mee met Sarah naar oude vrienden in Gistel die me niet meer kunnen bezoeken omdat de man (chauffeur) licht dement is en zijn weg naar Gits niet meer vindt! 

Vrijdagochtend maak ik veeeeel hutsepot. Christa en ik gaan vrijdagnamiddag ons Jolien bezoeken in Izegem, ik speel weer traiteur, daar gaan ze wat blij zijn met een massa groenten vitamientjes die ze alleen maar moeten opwarmen.

Als ik dit hier allemaal herlees ben ik toch blij en dankbaar dat ik nog goed gezond ben en nog zoveel plannen kan maken!

Dus: nu prei snijden!

Oh ja, wat vonden jullie van de laatste aflevering van Eigen kweek? 
Ik vond het eerlijk gezegd een mindere aflevering maar ben toch spijtig dat het gedaan is!
Ivette

Rietjes

06 feb 2019, 11:00

Terwijl mijn prei staat uit te lekken ben ik in het kader van mijn vrijwilligerswerk op verjaardagsbezoek geweest bij een bejaard echtpaar hier in de buurt.
Wat mij steeds opvalt als ik bij bejaarde mensen op bezoek ga in de voormiddag : de tafel staat al gedekt om half elf  :roll:
Doen jullie dat ook ????

Ivette, wij vonden het ook de minst geslaagde aflevering van eigen kweek maar hebben er toch van genoten en vinden het ook spijtig dat het alweer gedaan is.
Komt het omdat het in ons eigen sappig taaltje is dat wij dat goed vinden, of vinden Antwerpenaren, Limburgers... het ook goed ? 
Oud maar niet out !

Erika1

06 feb 2019, 13:19

Rietjes schreef:Terwijl mijn prei staat uit te lekken
Hahaha hebben wij dezelfde werkjes vandaag, hier staat ie nog op het vuur dan witte saus erbij en pas daarna de vriezer in om later gewoon een bakje eruit te halen opwarmen en klaar is kees.

Het ennige wat ik nu heb zijn koude handen van het spoelen   :wink: 
Brood dat men deelt, smaakt beter.

corry

06 feb 2019, 15:53

;
Afbeelding

Tijdverdrijf met heel veel goesting hoop  dat het er aan te zien is. 🤓

Afbeelding

Ons jarige even geleden gemaakt. 

Goede middag

Wat een weertje

Veveke zoek eens op, jazz gerichte melodieën. 

Afbeelding

Heb tulpen mee, van nu af aan elke week de lente in mijn huisje.

Groetje en tot in den draai 

Corry 
ik tel alleen de zonnige dagen.

granny M

06 feb 2019, 20:45

Veve,
Porgy &Bess is een opera van Gershwin,. Als je op Youtube eens kijkt ,zoek dan naar "Summertime/Gershwin " het is echt prachtige muziek en misschien als je het hoort klinkt het toch wel bekend in je oren ...
Maar ook in de jazz-uitvoeringen vind ik het mooi net als Corrie :D
Een "welterusten" voor straks aan allemaal !

Rietjes

07 feb 2019, 08:33

Goeiemorgen

Wat brengt de dag ons ?
Afwachten en beginnen bij het begin Afbeelding, bed verversen.  Zouden de overtrekken buiten kunnen drogen ?

Menu : vis in ieder geval; voor de rest zien we wel.
Oud maar niet out !

meme-rietje

07 feb 2019, 09:16

goeie morgen iedereen
gisteren gastje dag
doordat ze geen auto kan rijden
hebben we samen Indra naar de muziekles gevoerd
boodschappen gedaan
en heb ik bloemen gekregen
en zolang ze in het gips zit 
volgen er meer gastjesdagen
en nu haartjes gaan knippen
dit poesje gelijkt op mijn poes Jilleke

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

07 feb 2019, 09:54

Terwijl het ietwat zonnig en droog is haal ik een brood en een Primo.
Deze namiddag dus naar Gistel met Sarah. Benieuwd hoe het gaat met onze oude vrienden!
Tot later...
Ivette

Erika1

07 feb 2019, 10:06

meme-rietje schreef:goeie morgen iedereen
gisteren gastje dag
doordat ze geen auto kan rijden
hebben we samen Indra naar de muziekles gevoerd
boodschappen gedaan
en heb ik bloemen gekregen
en zolang ze in het gips zit 
volgen er meer gastjesdagen
en nu haartjes gaan knippen
dit poesje gelijkt op mijn poes Jilleke

Afbeelding

Afbeelding

Erika1

07 feb 2019, 10:11

Goeiemorgen

Vandaag eens bratsen met zussen, eens effe genieten voor een druk druke vierdaagse  :lol: ben benieuwd of ik het zal aankunnen het zijn 5 werkdagen op 4 dagen dwz zaterdag zondag nacht werken en zondagnamiddag opnieuw werken, maandag en dinsdag  :lol:

Rietjes

07 feb 2019, 17:14

@Erika, overdaad schaadt   :wink:
Oud maar niet out !

omadina

07 feb 2019, 17:50

Goede avond,

Ik kom jullie toch allemaal nog vlug een goede avond toewensen. Heb alles bij gelezen en genoten van de mooi bewerkingen van Corry, je bent nog altijd een crack hoor Corry !

Erika, jij bent nog wel heel druk bezig, zolang je je er goed mee voelt , ja, zou ik zeggen, maar het is zoals Rietjes zegt: overdaad schaadt. Maar dat zal je ook wel zelf weten hé .

Gisteren namiddag was de vergadering van de fietsclub heel interessant. In april is de eerste rit, ik werd goed verwelkomd, en hoop dat het meevalt. Ik wil me wel een nieuwe fiets aanschaffen, dat is een beslommering voor één van de volgende dagen.

Deze voormiddag een uurtje gesport, en van namiddag een wandelingetje tot aan de bib. Ik heb weer mijn lidgeld vernieuwd voor een jaar. 

Morgen vrijdag, dan zullen we maar eens de stofzuiger, zeemvel en stoffer in de hand nemen, en dan dweilen, dat alles weer fris is.

Maatjes nog een heel mooie avond.
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !