In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

08 feb 2019, 08:21

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, dan was het menens vorige zaterdag met die man in de frituur en die jongeren. 
Daarom ga ik dus niet graag wandelen met Matice als het al donker is,  je kunt niemand meer vertrouwen. Fietsen in het donker vind ik dan weer niet zo erg, wandelen wel. Gelukkig wordt het ' s avonds al minder vroeg donker. 
En Gimly een ongelukje gehad en wil niet op zijn nieuwe dweil liggen wat je ook doet. Matice zijn donsjes zijn al aan het drogen in de droogkast. Heb die meteen deze ochtend in de wasmachine gestopt toen ik opstond op kort programma Straks als ik klaar ben, de rest van de was. 

Vandaag echt wel eens bellen naar het ziekenhuis om een afspraak te maken voor een EMG van mijn rechterarm. 
Had deze nacht verkeerd gelegen en nu deed mijn linker arm pijn, maar dat is weggetrokken en voel er nu  niets meer van. 

Vandaag dan de was doen en de 2 benedenverdiepingen dweilen en nog een aantal kleine puntjes. De strijk is voor morgenochtend. Is niet zoveel , want heb woensdag nog gewassen en gestreken. Als alles van het HH gedaan is, even gaan wandelen met Matice en als ik daarvan thuiskom,  het boodschappenbriefje maken, dan kunnen we deze avond na 19.00H gaan doen, dan is het daar lekker rustig en ben je zo klaar. 
Morgen dan de rest van de  boodschappen in het dorp, Matice kan dan mee met ons. 
Het wordt tijd dat zijn autobench uit Duitsland afkomt. Want hij begint uit zijn ( kleine) autobench te groeien. Hebben er één besteld die je op de achterbank moet plaatsen en vasthaken aan de gordels. Een bench in de koffer was geen optie, want die hebben we constant nodig voor boodschappen te doen. En de achterbank wordt eigenlijk niet gebruikt  + het is veiliger  dan in de koffer. Vroeger volstond een hondenrek, maar dat is nu niet meer het geval. 
Zeker niet in Duitsland en in Nederland. En we gaan al eind maart voor een aantal dagen naar Domburg met hem. Gaan eigenlijk het laatste half jaar liever naar de Nederlandse kust dan naar de Belgische. 

Zo, zie dat het hoog tijd is om badje te gaan nemen. Hoop dat Oma-C zich terug wat beter voelt. 
Ik wens iedereen een mooie vrijdag, stuur jullie veel liefs en een knuffel voor wie hem nodig heeft. 

Oma-C

08 feb 2019, 09:43

Goede morgen iedereen, regen buiten dus stillekes binnenblijven, 
de kinderen brengen de boodschappen tegen de middag
heb niet veel nodig, maar ik moet toch eten voor de medicamentenAfbeelding
Voel me wat beter maar nog niet echt zoals ik het wil....
Nog een weekend geduld en dan zal het wel beter zijn

Voor allen sterkte en beterschap wie het nodig heeft...
Salut...en tot nog eens...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

08 feb 2019, 12:47

Hallo iedereen,

Oma-C: spoedig herstel, met tijd en boterhammen lukt het wel :wink:.

Deze voormiddag al naar het tuincentrum geweest voor plantgoed en groentenzaden.Volgende maand starten we in de serre.In het tuincentrum ex-collega van manlief tegen gekomen, en die was al volop bezig in zijn serre.Ik wacht toch nog liever,is nog te koud.

Straks een beetje poetsen en dan eten maken.Het is koude zalm met cocktailsaus, aardappelen en rauw witloof.Was van plan er veldsla bij te geven, maar in de supermarkt was de veldsla superklein.Precies baby-veldsla, zo'n kleine blaadjes, daar begin ik niet aan.

Hier loeit de wind rond het huis, manlief is nochtans gaan wandelen nu.Zolang het niet regent is het te doen.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

08 feb 2019, 14:08

anjelierken schreef:Hallo iedereen,

Oma-C: spoedig herstel, met tijd en boterhammen lukt het wel :wink:.
Dat rijmt nog ook!

Eerste fase van fase drie is afgewerkt.
Het klim en kruip-werk is gedaan in de keuken.
Jawel hoor dat glas dat zich zelf kuist...
Ik heb dat toch nog niet ondervonden...

We gaan nog een beetje verder doen op de tonen van de Hongaarse dansen van Johannes Brahms, maar dan moet je rap kuisen...
Seffens nog bezoek van schoonbroer, de broer die het hardste op grootvake lijkt en die net dezelfde ogen en blik heeft als hij. Dat is altijd even slikken....

zwanenmeer

08 feb 2019, 14:52

Dag seizoentjes allemaal , 

Clive : hartelijk dank voor uw mooie kaartje :-)  Staat nu te pronken  naast de anderen op de kast / Fijn, alle dagen deze week zijn er kaartjes aangekomen ... zo blijven we vieren hé ... ;-) ;-) 
HVT : ik poets hier op de muziek van Queen  :-D  dan gaat het goed vooruit  haha ... 
Aan allen die sukkelen of ziek zijn : veel beterschap en spoedig herstel  ...

Afbeelding+
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

08 feb 2019, 17:07

Een gezellige avond aan alle maatjes,
hier gaat het heel stilletjes de goeie kant op
na het weekend ben ik weer nieuw denk ik...Afbeelding
maar ik hou me koest...

Voor allen een goeie nacht hou je goed vast want
anders waai je uit de kleren..en de wind is koud zei m'n zoon
Groetjes en tot laterAfbeelding

clive

08 feb 2019, 19:41

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes, 

Oma-C, rust nog maar goed. Blij dat het de goede kant uitgaat. 

Anjelier, tuincentra zijn een gevaarlijke plaats voor mij, zeker als ze dan nog verse bloemen en prullaria verkopen. Moet wel echt leuk zijn, een serre hebben en echt gebruiken zoals jullie doen. 

HVT, jij hebt wel heel veel gedaan deze week. Hoop dat de weerbots uitblijft. 

Zwanenmeer, oef, net op tijd jouw kaartje; Had dat dinsdagochtend voor de lichting thans al opgestuurd. 

Wat was de wind koud vandaag en hevig. Matice en ik waren na het HH aan het wandelen en aan de achterkant van de wijk, is zo'n klein bosje . Plots hoor ik gekraak en zag een  ( waarschijnlijk zieke) boom omwaaien en deze nam nog een aantal bomen met zich mee in zijn val. Wist niet goed wat ik moest / moet doen. Daar lopen soms nog al veel mensen die een kortere weg nemen naar het  groentekraam of de tram. Het zijn wel dunne bomen , maar toch als je dat op jouw bol krijgt  8O 8O 8O. Moet ik nu naar de politie bellen of maandag naar de gemeente, ik weet het echt  niet. Straks aan manlief vragen wat het beste is. Ben alleszins blij dat onze, eveneens zieke bomen, weg zijn uit de tuin, een hele zorg minder als het waait. Wij hebben vorig jaar  echt geluk gehad toen een treurwilg omwaaide in de tuin. Als die de verkeerde kant was uitgewaaid of toen nog op Niels was terecht gekomen, moet er niet aan denken . 
Matice is weer aan het spelen met alles tegelijk, de vloer ligt bezaaid onder speelgoed. Kan weer met zijn speelgoedbox gaan wandelen als hij slapen is. 

Ga manlief bellen denk ik, is nog altijd niet thuis. Door de week ben ik dat gewoon, maar op vrijdag probeert hij altijd wat vroeger thuis te zijn. 

Ik wens iedereen nog een fijne avond en voor later vandaag een zachte welterusten. Beterschap aan de zieken of zij die pijn hebben. Liefs. 

clive

09 feb 2019, 06:54

Afbeelding
@ Zwanenmeer, wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag. Maak er een fijne dag van. 

Van harte gefeliciteerd. 

Muddy Maddy

09 feb 2019, 08:06

Goede morgen seizoentjes,

@Zwanemeer: Fijne verjaardag! Maak er een leuke dag van en Geniet!

Ventje al op! is even na 5 -en opgestaan nadat hij de badkamer gebruikt had en niet meer kon slapen.
Poes overgelukkig want die kon nu zeuren en zagen tegen  ventje.  Helaas, die heeft ondervonden wat ik hele dagen ondervind: dat beest is met niets content. Heb gisteren dat vuil stukje van zijn ondergekotste dweil afgekuist en die laten drogen en terug gelegd. Hij is er dan toch gaan op liggen. Raar beest.
Ventje is aan het kijken naar The purge: anarchy. Geen film voor mij. heb gisteren "het meisje op de trein" geprogrammeerd, die zenden ze vanavond uit, maar ik heb het boek nog niet gelezen. had ik ook voor met "me before you". eerst de film, dan het boek. het boek hier liep gelijk aan de verfilming. benieuwd of dat vanavond ook is. Dus voor de lezers onder ons die wakker kunnen blijven: om 20 u 25 op Vijftv.
De luit. heeft een verklaring geschreven voor de verzekering dat ventje de dag van het ongeval op weg was naar zijn werk en om .. u ingelogd in het systeem was. Mocht de politie hèm bellen, dan zal die zijn zegje eens doen. Dat was een hele week weg en weer en het werk bleef liggen. Plakaten houden dan ook geen rekening met de eisen van het rekenhof. Eind maart moet de boel geklaard zijn en aangeboden worden. Nog een goeie 2 maanden op m'n tanden bijten.
Zal ventje volgende week als zijn slaappatroon zo slecht blijft naar de dokter zenden.
Zitten hier alle twee al aan ons tweede kopje koffie. Moet vandaag george ontmantelen. zijn boodschappen gaan doen en wat op het lijstje staat: sodakorrels vergeten. had de lijst aan ventje gegeven.
heb nog een zak staan boven want heb de reservemop ermee gewassen.
Over moppen gesproken: Het is me gelukt gisteren te moppen! kreeg wel een zeer vuile blik van Gimly.
Poes begrijpt niet dat er gemopt moet worden.
Clive: ai bijna een boom(pje) op uw ster! 8O dat moet verschieten geweest zijn. En Matice trekt er zich niets van aan en is terug gaan spelen met meerdere stukken tegelijk? :lol: zie het zo voor mij zo'n klein bolletje wollige puppy met groter speelgoed dan hemzelf. Tuincentra zijn ook gevaarlijk voor mij.
net als binnengaan in de action.
Gisteren krab/garnaal rollen gegeten met pikante chilisaus en dan de rest van de fituursnacks van donderdag. ( elk een vuurvreter en een curryworst- die warm ik op in een pan- je zou verbaasd zijn van het vet dat er uitkomt)
vandaag als hapje: nuggets. voor middagmaal zal het broodjes worden met wat beleg en kippensoep uit blik.
heb tegen kassier in carref. gezegd dat ik klacht ga indienen als de volgende aardappel me aanvalt. ( die moest lachen en zei doe maar) deze is wel niet zo groot als degene die me aanviel. Nu nog uienmoes maken en invriezen. dan moet ik enkel zien dat die aardappel geschild wordt zonder ongelukken.
Oei, nu heeft ventje pobs met de afstandsbediening van de digi....
Zal afsluiten...
Fijne dag!
Cats Rule!

clive

09 feb 2019, 09:01

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Zo, de strijk is al achter de rug, was niet zoveel. Zit hier wel nog in pyjama. Ga dadelijk de 2 benedenverdiepingen stofzuigen en in de living nieuwe theelichtjes zetten, die waren gisterenavond volledig uitgebrand. 
En als dat gedaan is, haren wassen en badje nemen. Dan boven de slaapkamer en de badkamer opruimen en daar stofzuigen en dan is ook daar alles gedaan. 
Gisterenavond nimmer kunnen gaan winkelen, manlief was te laat thuis. Hebben vandaag toch niet zoveel nodig. 
Gaan vanavond hotdogs eten, dat lust ik wel eens graag en het is een hele tijd geleden dat we dat gegeten hebben. Manlief had daar ook zin in. 
Ook chocolademelk meebrengen van de winkel, die is voor morgenochtend als we terug thuiskomen van de puppyschool. Want het gaat koud zijn morgenochtend op de plein, zeker voor manlief die aan de kant blijft staan terwijl Matice en ik bezig zijn. Kan daar ook wel een warme choco krijgen. 

Muddy Maddy,, de bomen vielen op een veilige afstand van ons hoor. Maar het was een enorm gekraak. 
Manlief zegt een mail te sturen naar de gemeente. Matice is binnen wel een beetje bang van de wind, heb ik gemerkt. Troost hem niet, want als je dat doet, dan denkt hij juist dat het inderdaad gevaarlijk is. Hij wordt enkel getroost als hij zich soms pijn doet als hij wild aan het spelen is. Of zoals gisteren toen ik per ongeluk op zijn pootje trapte. Krijgt dan een knuffel en een snoepje. 
Manlief is net de oogjes van Matice aan het proper maken met rozenwater. Want hij had vuile traantjes in zijn oogjes. Laat hij goed toe. Straks hem ook borstelen , want zijn krullen liggen in de war.
Ventje was dan heel vroeg op vandaag. En jij waarschijnlijk ook. Geef Gimly een aai. 

Zo, ga beginnen aan het licht HH. En dan naar de badkamer. 
Ik wens iedereen een fijne zaterdag. Maak het binnen gezellig en kijk maar niet naar buiten. 
Beterschap aan de zieken en veel groetjes aan jullie allen. Liefs. 

Oma-C

09 feb 2019, 09:39

Goede morgen iedereen hier bij de seizoentjes. 
't regent en de zon komt er door om ons te bedotten  
Kermis in de hel zeggen wij hier... 

Ik voel me met momenten beter en dan weer wat minder 
kalm aan doen en rustig naar de cross kijken na de middag 
zolang ik plat lig gaat het goed maar veel doen 
zit er nog niet in..... maar niks moet... alles mag... :roll:

Voor allen een fijne dag en een goed weekend

Een gelukkige verjaardag aan zwanenmeer, 

Afbeelding
Nog veel mooie jaren om er op uit te trekken
naar een of andere voorstelling of wandeling...

wingerd

09 feb 2019, 09:49

Afbeelding

Beste wensen voor een fijne verjaardag Zwanenmeer !

mariajohanna

09 feb 2019, 10:10

Goede morgen iedereen,

Zwanenmeer, gelukkige verjaardag gewenst.
Maak er, ondanks het gure weder, toch een prettige dag van.
En dat er nog vele uitstappen mogen komen.....

En nu ga ik nog wat huishoudelijke taakjes doen, die zijn er deze week overgeschoten......

OmaC, hou het nog maar kalm rustig. Alles komt in orde met tijd en boterhammen. Goed dat je straks nog cross hebt om te kijken. 

Dames, ik ga voort doen, want de kabouters geven toch forfait !!! 😉
Tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

09 feb 2019, 11:08

Februari een heel vruchtbare maand in mijn kennissen en familie kring!
Gisteren wel vier verjaardagen.
En er volgen er nog.
In de familie vroeger was dat 17,21,24 en 29/2, nadat in januari op 4/6/17/30/1 gevierd werd.

Vandaag de vroegere speelhoek, nu mijn hoekje onder handen nemen. Zal vlug gedaan zijn.
Enkel dat vervloekt hellend glas: nog een beetje klimwerk op de ladder.

Gisteren en heel lekker kippensoepje gemaakt.

Gelijk bij oma-C hier ook kermis in de hel.

Helena van Troje

09 feb 2019, 11:12

Afbeelding

Gelukkige verjaardag!