Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Erika1

16 feb 2019, 12:14

Afbeelding
vera-maria schreef:
16 feb 2019, 11:28
Goedemorgen allemaal!
Netjes alles bijgelezen, ja ik moet me telkens ook weer opnieuw inloggen, Corry proficiat aan het jarig Ineke!
Rietjes goh dat is weer zo klein die pasgeboren baby’s net popjes!
Heb weer bloemen mee, ik heb dus ook een boeket witte tulpen in huis...Afbeelding
Is weer stralend zonnig weer met een strakke blauwe hemel, is zalig die warme zonnestralen voelen als je buiten bent!
Mijn ventje gaat naar de cross in Middelkerke en ik moet zingen deze namiddag, is een klein Concertje van de muziekacademie!
En daarna ga ik nog even wandelen en van de buitenlucht genieten!
Wens jullie allen een heel fijn weekend, daag...
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Erika1

16 feb 2019, 12:16

Goeiemiddag wat een pracht weer hé, we hebben er allemaal wel naar gesnakt om de zon te mogen begroeten het lijkt wel echt lente joepie
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ritavdm

16 feb 2019, 12:52

Veve, 't is wel ikke NIET hé die er een achternichtje bij heeft maar Schaffen, NU RVH vandaar de verwarring waarschijnlijk, ik ben nu Ritavdm :wink:

Deze voormiddag zijn we ff de grens over geweest om lekkere franse kaasjes, krokant stokbrood... en nog 't een en 't ander natuurlijk.
Wie kwamen we tegen ?
De gele hesjes :evil: :evil: :evil:
die toch zo'n kwartier het verkeer opgehouden hebben; niet leuk.

Nu maak ik me klaar voor een fikse wandeling, 'k zal me wel moeten voorzien van een extra pakje zakdoeken want die neus die wil nog altijd gaan lopen :lol:
Oud maar niet Out

vera-maria

16 feb 2019, 13:15

Kom juist nog efkes lezen...sorry Rietjes ik had inderdaad de namen verward!
Erikaatje jij hebt mijn tulpen meegebracht zie ik 😀 blij dat ze in de smaak vallen!
Ben er weer mee weg, daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

16 feb 2019, 18:57

Binnen zonder bellen, hier althans.
Hoe het op de i-pad zal zijn is een andere vraag maar ik gebruik die toch maar weinig, dat keertje extra inloggen neem ik er daar dan maar bij.

't was heerlijk wandelen in het zonnetje, niets koud; mijn vest heb ik de hele tijd rond mijn gat gebonden :oops: ; enkelen hadden het zelfs al gewaagd in short maar dat vond ik dan toch weer overdreven.
We mogen niet lachen hé met de zon of ze zet het ons betaald :wink:

Nu lasagne in de oven en van daaruit in de maag, vervolgens douche, pyjama en zetel met boek of film en
bijna zeker in slaap vallen
Afbeelding

Tot morgen dus maar :wink:
Oud maar niet Out

Ivette

16 feb 2019, 22:58

Hey maatjes, kwam nog naar de voetbaluitslagen kijken en ik wilde nog rap wat posten maar ohla, lezen gaat maar antwoorden gaat nog altijd alleen met eerst inloggen!
Ik heb heimwee naar ons oud systeem waar we alleen moesten klikken op nieuw antwoord!
Ik vermoed toch dat nog vriendinnen hun weg hierheen niet meer vinden!?

Ik kan toch omadina, Viv piepje hier niet meer lezen???
't Is zo weer al laat, ik ga er inkruipen, slaapwel!
Ivette

meme-rietje

17 feb 2019, 08:56

goeie morgen allemaal :D
het zonneke is er weer
maar nog niet warm genoeg om in mijn moesboxen te werken
ik heb het liever een beetje warmer
woensdag naar de markt eens kijken voor slaplantjes
en dan in mijn serke planten
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

17 feb 2019, 09:15

Goeiemorgen allemaal !

Ja Ivette, ik mis ook Viv, oma-dina en Piepje.
'k stuur ze vandaag eens een mailtje !

'k heb geslapen als een roosje !
Nu vraag ik me af van waar komt die uitdrukking eigenlijk want roosjes slapen toch niet of toch ???

Menu : kip met appelmoes !
Oud maar niet Out

Ritavdm

17 feb 2019, 09:30

Voor Piepje en Viv, heb ik dit reeds gedaan maar van oma-dina heb ik helaas geen mail-adres.
Wie wel ????
Oud maar niet Out

Ivette

17 feb 2019, 09:58

Joepie, ik ben binnen zonder eerst ie hele registratie!
Ik heb wel het e-mail adres van Dina Rita dus ik zal haar direct een e-mail schrijven, ze is me zeer waardevol, ik heb haar er graag terug bij!
Gisteren nog Nik, Els , Sarah en Florian kort op bezoek gehad, heerlijk, veel nieuws gehoord en wat kunnen zelf vertellen.

Dit vooral: ik kreeg een e-mail van een koppel dat vorig jaar met mij op reis was met de Meibloem in Zwitserland.
Ze zijn hier al samen met de reisvrienden uit Ruddervoorde al geweest. Ook al samen zijn we in Ruddervoorde geweest, dan hadden ze uit Ruddervoorde me gehaald en thuisgebracht. Nu is er "taxi" uit Eernegem dus heb ik chance met zulke trouwe vrienden!
Op 1 september reizen we op mijn aanraden (ik was er al in 2001) naar het Spaanse Cantabrië, dat zal heel leuk worden!
Ik zal me soigneren om dan overal mee te kunnen want ik ben wel een paar jaar ouder dan de rest.
Ik zal wel niet verloren lopen want ze zorgen voor mij, ze weten dat ik moeilijk mijn weg vind!

Zal eens op bezoek gaan bij mijn buren, ik was er al een tijdje niet, zij waren eerst ziek en ik durfde er niet naar binnen en toen werd ik zelf met die durende maagpijn en die duizeligheid opgeschept maar het is al veel beter!

Ik vind nu Sven Gatz een aangename gast in de Rotonde, hij heeft een heel verzorgd taalgebruik ook; Dat programma hangt er van af met
wie Christel een gesprek voert!
Ivette

Ritavdm

17 feb 2019, 11:02

Ondertusssen heb ik een antwoordje gekregen van Viv.
Het is niet de veranderingen van het sennet die haar hier momenteel weghouden maar problemen met haar bejaarde ma en een veel te drukke agenda.
Ze heeft daar haar handen meer dan vol maar stuurt jullie wel allemaal een lieve groet en vindt het fijn dat we hier toch aan haar denken.
Oud maar niet Out

meme-rietje

17 feb 2019, 11:57

Ritavdm schreef:
17 feb 2019, 09:17
'k heb geslapen als een roosje !
Nu vraag ik me af van waar komt die uitdrukking eigenlijk want roosjes slapen toch niet of toch ???
ik zie hier dat je u afvraagd vanwaar die uitdrukking komt
wel dat komt van doornroosje
doornroosje sliep 100 jaar
dus slapen als een roosje
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

17 feb 2019, 12:57

Goeiemiddag

Maatjes blijf me aub Rietjes noemen en laat die Ritavdm gewoon de officiële inlogversie zijn.

Doornroosje daar had ik nu echt nog niet aan gedacht meme-Rietje, goed dat jij nog je sprookjes kent :wink:

Wandelen zal er vandaag niet inzitten of toch maar een klein toerke dan want W wil straks naar het voetbal en ik heb kaarten voor een toneelvoorstelling in de late namiddag.

Drogen doet het goed hoor, vanmorgen rond 8 heb ik mijn wasgoed buiten gehangen nu net droog weer binnen gehaald .
Wie vroeg daar om zulk weer tot Pasen en daarna nog ietsiepietsie beter. Ik stem ermee in !
Oud maar niet Out

Ivette

17 feb 2019, 16:57

Intussen heb ik een wandelingetje gedaan naar de Bank (ik moet niet stoefen hoor want het is amper 2 straten ver), ik vond de wind kouder dan gisteren!
Ik heb juist gezien dat Brugge gewonnen heeft tegen Genk, spijtig voor onze Limburgers maar zo blijft het toch ietwat spannend!
Rita, bedankt met het nieuws over Viv, we zullen haar gerust laten ze komt hopelijk wel terug als ze zelf tijd en goesting heeft.
Ivette

Ritavdm

17 feb 2019, 20:47

Goeieavond

't was echt volkstoneeel zoals het moet : lachen lachen lachen.....
'k heb een gezonde pint bloed opgedaan !
Oud maar niet Out