Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goedemorgen
Verdriet alom ten huizen van onze kindjes, Oxanne hun nieuw poesje ligt in de dierenkliniek aan een baxter , wordt vandaag geopereerd, opstruktie van darmen, reeds een week in behandeling bij dierenarts, zag het niet, weegt nog maar 1, 500 kilo.
Ivette, pas geboren lammetjes, zo lief en zeggen dat lamskoteletjes een lekkernij zijn, je zou van gedacht veranderen als je dit ziet.
Wandelen hebben wij gisteren ook gedaan, nu was het mijn beurt om te stoppen, ken de reden, zo worden we samen ouder, heel confronterend soms.
Prijs me gelukkig , maar ieder voelt het zijne , memerietje rommelingen in je buik,niet makkelijk als je onderweg bent.
Nog een mooie zonnige dag
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goede zonnige morgen allemaal!
Wat jammer van de poes Corry, mooie meid je kleindochter!
Yvette die nieuwe broek die je gekocht hebt is heel erg in de mode met die streep opzij je hoeft ze echt niet alleen bij het wandelen te dragen hoor!
Mooie foto’s Rietjes, zal genieten geweest zijn op de wandeling!
Ben gisteren naar de repetitie geweest van een ander koor, er was onlangs een concertje in de muziekacademie waar ik moest solozingen en de directeur van de muziekacademie was vol lof over mij en hij vroeg of ik in zijn koor wilde komen zingen, ik voelde me natuurlijk vereerd want is niet zomaar een koor!
Dus ik gisteren daar naartoe, vroeg me af of ik goed zou opgenomen worden in die groep en ja hoor is een toffebende en ik werd met open armen ontvangen, dus zing ik nu in 2 koren!
Vandaag eens niets op het programma overdag toch niet, ik ga genieten van de zon deze namiddag efkes zonnen in de tuin en dan wandelen, en ja de avonden zijn druk ik ben deze week geen enkele avond thuis, maar volgende week ben ik maar 2 avonden weg maar de dagen zijn dan druk want Elise is dan hier ja is krokusvakantie hé!
Zo ik ga aan mijn eten beginnen, is een traaggegaarde kip uit Bresse met appelen in de oven!
En de kip word vanbinnen en vanbuiten ingewreven met een kruidenmengeling die ik nu ga maken sie...
Nog een aangename woensdag en tot later daaag...
Wat jammer van de poes Corry, mooie meid je kleindochter!
Yvette die nieuwe broek die je gekocht hebt is heel erg in de mode met die streep opzij je hoeft ze echt niet alleen bij het wandelen te dragen hoor!
Mooie foto’s Rietjes, zal genieten geweest zijn op de wandeling!
Ben gisteren naar de repetitie geweest van een ander koor, er was onlangs een concertje in de muziekacademie waar ik moest solozingen en de directeur van de muziekacademie was vol lof over mij en hij vroeg of ik in zijn koor wilde komen zingen, ik voelde me natuurlijk vereerd want is niet zomaar een koor!
Dus ik gisteren daar naartoe, vroeg me af of ik goed zou opgenomen worden in die groep en ja hoor is een toffebende en ik werd met open armen ontvangen, dus zing ik nu in 2 koren!
Vandaag eens niets op het programma overdag toch niet, ik ga genieten van de zon deze namiddag efkes zonnen in de tuin en dan wandelen, en ja de avonden zijn druk ik ben deze week geen enkele avond thuis, maar volgende week ben ik maar 2 avonden weg maar de dagen zijn dan druk want Elise is dan hier ja is krokusvakantie hé!
Zo ik ga aan mijn eten beginnen, is een traaggegaarde kip uit Bresse met appelen in de oven!
En de kip word vanbinnen en vanbuiten ingewreven met een kruidenmengeling die ik nu ga maken sie...
Nog een aangename woensdag en tot later daaag...
You only have one life...live it!
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede namiddag allemaal !
Ben al de ganse dag druk bezig. Deze voormiddag heb ik een maatje vervangen, die morgen vroeg vertrekt naar Ténérife, en ze had nog veel te doen vandaag, wassen, strijken, haar valies klaarmaken... Ik gun het haar, en heb een echte toffe damesmatch gehad, met vriendinnen.
En ja, gewonnen, dat maakt het natuurlijk helemaal goed.
Corry, ja toch wel jammer van die mooie poes, hopelijk kan hij geholpen worden, zo dat de meisjes hun maatje weer kunnen verwennen. Ja, naar ons lichaam luisteren, dat moeten we zeker. G is ook vlugger moe, en dan is het beter hem gewoon alleen te laten rusten. Nochtans zou hij graag in het voorjaar nog een reisje doen, hij praat daar al lang over, het is twee jaar geleden dat we naar Gran Canaria gingen, hij wil absoluut 2 weken boeken nog voorde paasvakantie begint, hij vroeg of ik hem wou vergezellen ?????
Zo een mooie foto's Rietjes, de ontluikende natuur. Jullie hebben groot gelijk dat jullie er zo van profiteren, en zo blijven jullie fit.
En nu ga ik nog wat boodschappen doen, we zien morgen wel of het weer verandert... dan zullen we maar weer een dikkere jas aantrekken.
Maatjes nog een mooie namiddag en goede avond !
Vele warme groetjes !
omadina
Ben al de ganse dag druk bezig. Deze voormiddag heb ik een maatje vervangen, die morgen vroeg vertrekt naar Ténérife, en ze had nog veel te doen vandaag, wassen, strijken, haar valies klaarmaken... Ik gun het haar, en heb een echte toffe damesmatch gehad, met vriendinnen.
En ja, gewonnen, dat maakt het natuurlijk helemaal goed.
Corry, ja toch wel jammer van die mooie poes, hopelijk kan hij geholpen worden, zo dat de meisjes hun maatje weer kunnen verwennen. Ja, naar ons lichaam luisteren, dat moeten we zeker. G is ook vlugger moe, en dan is het beter hem gewoon alleen te laten rusten. Nochtans zou hij graag in het voorjaar nog een reisje doen, hij praat daar al lang over, het is twee jaar geleden dat we naar Gran Canaria gingen, hij wil absoluut 2 weken boeken nog voorde paasvakantie begint, hij vroeg of ik hem wou vergezellen ?????
Zo een mooie foto's Rietjes, de ontluikende natuur. Jullie hebben groot gelijk dat jullie er zo van profiteren, en zo blijven jullie fit.
En nu ga ik nog wat boodschappen doen, we zien morgen wel of het weer verandert... dan zullen we maar weer een dikkere jas aantrekken.
Maatjes nog een mooie namiddag en goede avond !
Vele warme groetjes !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-

Goedemorgen
Poesje van onze kindjes heeft de operatie doorstaan, reden van ingreep; geknoopte darm was al aan het afsterven, nu maar hopen dat het allemaal goed komt , vandaag mogen ze op bezoek .
Ga in de voormiddag wandelen, na de middag kapper bezoek. Er is geen wind hoop dat mijn ventje meegaat.
Omadina, zou je het zien zitten samen op reis te gaan, het komt een beetje egoïstisch over, ook de beperkingen vliegen mee.
Morgen 2 kilo asperges recht van’t veld , buurtje welke we wekelijks van de trein gaan halen brengt ze mee, haar zoon zorgde voor de roggevleugels. Dochter komt zondag op bezoek, die krijgt roggevleug met asperges, allebei hare meug.
Vivke als je komt lezen laat eens een klein berichtje na, ook piepje , piep eens om het hoekje.
Veveke, welk repertoire zingen jullie ? En in welk stuk heb jij solo zang ?
De zon is er , de regen op komst, bijna vakantie, kindjes gaan naar Antwerpen, papa en zijn vrouwtje hebben groen licht bij T. om hen op te vangen, onmogelijk maar waar, vader van kleinzoon spreekt over zijn zoon op de mannier welke Tom graag hoort. Onrespectvol
Met zulke zever moet hij bij ons niet afkomen, heb het hem al duidelijk gemaakt. Daarom de reden van vijandigheid. Gelukkig is kleinzoon niet op de hoogte wat er achter zijn rug afspeelt, onze kindjes wel, je moet niet vragen waar hun verstand zit.
Een diepe zucht ontsnapt mij, dochter zegt , moeder trek het je niet aan , je kan mensen niet veranderen.
Moest even van mijn hart, weet waarom ik soms van slag ben, de betrokkenheid in het verleden zowel met klein als achterkleinkinderen maakt me daar heel gevoelig voor.
Groetjes ga op den draai, straks haartjes knippen, eten staat gereed.
Corry
-
Goedemiddag allemaal!
Deze voormiddag naar de markt geweest en tulpen, vis en groenten meegebracht!
Corry roggevleugel is ook mijn favoriete vis, heb die klaargemaakt in de oven, en als groente erbij waren het gestoofde kerstomaatjes met kurkuma en kappertjes mmm.
Corry, het eerste koor waar ik bij zing is een kerkkoor, wij zingen huwelijken begrafenissen en ook de zondagsmis en dan jaarlijks een concert.
Ik zing solo het lied “Panis Angelicus” je vind het op You tube er is een hele mooie versie van “Nederland zingt”waarin Sterre van Boxtel het lied solo zingt!
https://youtu.be/bR1OpNIoji8
Het tweede koor waarin ik zing heeft niets met kerkliederen te maken, de dirigent is de directeur van de muziekacademie en er zijn zo een 50 koorleden en dan nog eens een 20 tal musici, bijna allemaal mensen die ooit of nog naar de muziekacademie geweest zijn, we brengen een modern repertoire, we geven een concert in mei en het thema is flower power, dus met liedjes van in die tijd!
En op de muziekacademie zing ik klassieke stukken van Schubert, Mozart enz. dus dat is opera!
Ben weer weg, ga nog efkes mijn stem oefenen vooraleer ik naar de muziekles ga...
Tot later daag...
Deze voormiddag naar de markt geweest en tulpen, vis en groenten meegebracht!
Corry roggevleugel is ook mijn favoriete vis, heb die klaargemaakt in de oven, en als groente erbij waren het gestoofde kerstomaatjes met kurkuma en kappertjes mmm.
Corry, het eerste koor waar ik bij zing is een kerkkoor, wij zingen huwelijken begrafenissen en ook de zondagsmis en dan jaarlijks een concert.
Ik zing solo het lied “Panis Angelicus” je vind het op You tube er is een hele mooie versie van “Nederland zingt”waarin Sterre van Boxtel het lied solo zingt!
https://youtu.be/bR1OpNIoji8
Het tweede koor waarin ik zing heeft niets met kerkliederen te maken, de dirigent is de directeur van de muziekacademie en er zijn zo een 50 koorleden en dan nog eens een 20 tal musici, bijna allemaal mensen die ooit of nog naar de muziekacademie geweest zijn, we brengen een modern repertoire, we geven een concert in mei en het thema is flower power, dus met liedjes van in die tijd!
En op de muziekacademie zing ik klassieke stukken van Schubert, Mozart enz. dus dat is opera!
Ben weer weg, ga nog efkes mijn stem oefenen vooraleer ik naar de muziekles ga...
Tot later daag...
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Amai Veve, gij kunt nogal zingen en toneelspelen en koken, naaien,bloemen schikken en uw huis versieren, ge zijt nogal een crack in zoveel dingen want ik zal er wel nog enkele vergeten!
Ik weet al waarom die moderne carreaux broek met die zilveren streep opzij zo goedkoop was: ik moest maar een piepklein zoompje in stikken wat voor mij niet normaal is of: voor gewone, grote personen zou die broek veel te kort zijn!
Gisteren ben ik mee geweest met de voorzitter van Okra naar het rusthuis om daar een dame die vroeger de Okra magazines bezorgde en het nu niet meer kan, in de bloemetjes te zetten.
Ik ben nogal verschoten: ze heeft minstens 3 maal gevraagd wie ik was en waar ik woonde. Ze heeft me heel goed gekend want ze woont praktisch in dezelfde straat als ik!
We waren nog wat te vroeg voor de foto: ze deden nog hun middagdutje. Als we zeiden dat we voor de foto kwamen en om de bloemen te geven was het geen probleem: prompt werden de overgordijnen geopend, direct waren ze allemaal wakker en als de bliksem schoven ze aan tafel waar hun koffiekoppen al klaar stonden. Zal wel de gewone gang van zaken zijn in een rusthuis maar het is toch ontluisterend hoe een mens daar zijn laatste jaren moet slijten!
Ik hoop dat ik nog lang in mijn eigen huis kan blijven!!!
Eigenlijk was dit kille regenweer wel best want nu heb ik heel wat naaiwerk gedaan dat al een tijdje moest zwichten voor het zonnige weer!
Morgenmiddag komt Christa me halen om met Sander te gaan middagmalen (hij trakteert voor mijn Nieuwjaar) dus morgen moet ik eens niet koken alhoewel dat voor mij absoluut geen probleem is hoor!
Ik vind het wel aangenaam hoor en we zullen veel kunnen bij babbelen!
Nu ben ik er mee weg doeiiiii
Ik weet al waarom die moderne carreaux broek met die zilveren streep opzij zo goedkoop was: ik moest maar een piepklein zoompje in stikken wat voor mij niet normaal is of: voor gewone, grote personen zou die broek veel te kort zijn!
Gisteren ben ik mee geweest met de voorzitter van Okra naar het rusthuis om daar een dame die vroeger de Okra magazines bezorgde en het nu niet meer kan, in de bloemetjes te zetten.
Ik ben nogal verschoten: ze heeft minstens 3 maal gevraagd wie ik was en waar ik woonde. Ze heeft me heel goed gekend want ze woont praktisch in dezelfde straat als ik!
We waren nog wat te vroeg voor de foto: ze deden nog hun middagdutje. Als we zeiden dat we voor de foto kwamen en om de bloemen te geven was het geen probleem: prompt werden de overgordijnen geopend, direct waren ze allemaal wakker en als de bliksem schoven ze aan tafel waar hun koffiekoppen al klaar stonden. Zal wel de gewone gang van zaken zijn in een rusthuis maar het is toch ontluisterend hoe een mens daar zijn laatste jaren moet slijten!
Ik hoop dat ik nog lang in mijn eigen huis kan blijven!!!
Eigenlijk was dit kille regenweer wel best want nu heb ik heel wat naaiwerk gedaan dat al een tijdje moest zwichten voor het zonnige weer!
Morgenmiddag komt Christa me halen om met Sander te gaan middagmalen (hij trakteert voor mijn Nieuwjaar) dus morgen moet ik eens niet koken alhoewel dat voor mij absoluut geen probleem is hoor!
Ik vind het wel aangenaam hoor en we zullen veel kunnen bij babbelen!
Nu ben ik er mee weg doeiiiii
Ivette
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Och Veve, zo'n mooi lied ... Ik ben niet katholiek, maar als ik het hoor krijg ik kippenvel. Ik heb het eens op de radio (lang geleden ) voor de 1e keer gehoord gezongen door Tonia (zangeres die nog mee heeft gedaan op het Eurovisiesongfestival met " un de poivre, un peu de sel). Zij was in de studio met haar Mama en zongen het samen a capella zomaar onvoorbereid en sindsdien is het altijd zo'n speciaal lied voor mij gebleven.
Ga dadelijk meteen nog eens kijken op Youtube en genieten .. het nadeel is, dat ik dan van het ene clipje naar het andere ga en er direct weer een uurtje voorbij is, maar de avond is nog jong
Heerlijk, dat je zo kunt zingen !
Lieve groetjes voor ALLE Oaserkes van Granny M.
Ga dadelijk meteen nog eens kijken op Youtube en genieten .. het nadeel is, dat ik dan van het ene clipje naar het andere ga en er direct weer een uurtje voorbij is, maar de avond is nog jong
Heerlijk, dat je zo kunt zingen !
Lieve groetjes voor ALLE Oaserkes van Granny M.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
ziet er maar donker uit
deze nacht heeft het een goed bizeke gedaan

ziet er maar donker uit
deze nacht heeft het een goed bizeke gedaan

Groetjes van meme-rietje,
-
rvh1 - Lid geworden op: 14 feb 2019, 10:43

Goede morgen iedereen
Fijne vrijdag
Hier heeft het ook een beizeke gedaan
Voor de kinderen is het te hopen dat het volgende week zo een weer is als de voorbije week , dan staan ze er goed op
Groetjes en geniet nog van jullie dag
Robert
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen,
Vévé, dat moet echt plezant zijn, in zo twee koren kunnen zingen, en talent heb je zeker, als je die klassieke stukken kan zingen. Ik hoor dat ook heel graag. Geniet maar van al je activiteiten, zolang je kan, de tijd vliegt snel.
Ivette, ja dat is geluk hebben als je zo iets moois op de kop kan tikken, en jij kan goed naaien, dus de retouche kan je zelf doen. Ik kijk daar wel naar op.
Ja Ivette, ik ken ook mensen die van alles beginnen te vergeten, als je zegt, dat zei je toch verleden week, weten ze het niet meer... het kan ... maar soms denk ik dat ze het zeggen omdat het hun best uitkomt. haha
Ik heb hier al alles weer eens een poetsbeurt gegeven, mijn ruiten blinken ook weer, al zal dat misschien niet lang duren, nu is het nog droog, maar de wolken kondigen toch wel regen aan.
Maar ja, dat moet ook eens . Dan laten we de fiets maar enkele dagen rusten.
Vandaag is mijn kleinzoon Lennert jarig. Hij is 14 jaar. Waar is de tijd naartoe, hij zit al in het 3de middelbaar, niet te geloven.
Ik wens jullie allemaal een fijne vrijdag, straks is het tagliatelli, ik heb de saus al uit de diepvries gehaald, dus niet veel werk aan mijn middageten.
Deze namiddag ga ik toch eens naar buiten, want zie blauw tussen de wolken.
Groeten, omadina
Vévé, dat moet echt plezant zijn, in zo twee koren kunnen zingen, en talent heb je zeker, als je die klassieke stukken kan zingen. Ik hoor dat ook heel graag. Geniet maar van al je activiteiten, zolang je kan, de tijd vliegt snel.
Ivette, ja dat is geluk hebben als je zo iets moois op de kop kan tikken, en jij kan goed naaien, dus de retouche kan je zelf doen. Ik kijk daar wel naar op.
Ja Ivette, ik ken ook mensen die van alles beginnen te vergeten, als je zegt, dat zei je toch verleden week, weten ze het niet meer... het kan ... maar soms denk ik dat ze het zeggen omdat het hun best uitkomt. haha
Ik heb hier al alles weer eens een poetsbeurt gegeven, mijn ruiten blinken ook weer, al zal dat misschien niet lang duren, nu is het nog droog, maar de wolken kondigen toch wel regen aan.
Maar ja, dat moet ook eens . Dan laten we de fiets maar enkele dagen rusten.
Vandaag is mijn kleinzoon Lennert jarig. Hij is 14 jaar. Waar is de tijd naartoe, hij zit al in het 3de middelbaar, niet te geloven.
Ik wens jullie allemaal een fijne vrijdag, straks is het tagliatelli, ik heb de saus al uit de diepvries gehaald, dus niet veel werk aan mijn middageten.
Deze namiddag ga ik toch eens naar buiten, want zie blauw tussen de wolken.
Groeten, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
-

Klein ding achter tralies, baxster is haar speeltje, nu zit deze in de knoop, mag misschien morgen naar huis.
Michelly nog altijd in het ziekenhuis, maak me zorgen, hoop spoedig op nieuws waarbij we kunnen verzuchten.
Veveke, prachtig deze uitvoering wie komt daarvan niet van in vervoering.
Piepje raakt niet binnen, na zoveel proberen gaat ze het opgeven, kan ons volgen maar antwoorden niet, moderator logde in met haar gegevens en heeft geen problemen. Zou het aan de virusscanner liggen? Mijn vaste pc en laptop laten het ook afweten, al ben ik wel gekend de poort blijft dicht, er is nog werk aan de winkel.
Omadina, de tijd gaat snel, zie het aan onze achterkleinkinderen , heb nog een hoekje met foto’s van toen. Staat op ander pc dus kan het hier niet zetten.
Groetjes en tot in den draai zolang de poort open blijft.
Corry
-

Goedemiddag allemaal!
Ben net thuis, we hebben met ons koor een begravenis mogen zingen de overledene had de gezegende leeftijd van 105 jaar!
Granny M, ik ben ook niet religieus maar er zijn vele mooie kerkliederen oa. Panis Angelicus die jij ook graag hoort, en Ave Maria van Schubert is ook heel mooi!
Lees hier dat er nog maatjes zijn die het lied mooi vinden!
Ocharme de poes zal een dure operatie zijn hopelijk mag het beestje er helemaal doorkomen en nog lang bij de zusjes zijn!
Allez Piepje blijven proberen binnen komen, we missen je!
Jammer van Michelly dat ze nog altijd in het ziekenhuis ligt.
Goh is weer koud buiten ja we hebben nog maartse buien en aprilse grillen te goed hé.
Ik ga een stukje eten, ventje is met zijn collega’s frietjes eten en van mij zal het een boterhammeke zijn!
En dan straks weer Elise afhalen van school!
Nog een aangename vrijdag en tot later daaag....
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Een vluggertje .....
toch alles gelezen...
Vlug want naast mijn al drukke programma komt de ziekenhuisopname vd bomma (ma van W) er nu nog bij
Bedenkingen rond het rusthuis, tja niemand gaat er met volle goesting naartoe denk ik, niet om te bezoeken en zeker niet om er te blijven maar soms is er geen ander keuze.
Ivette, de broeken worden niet meer heel lang gedragen hoor, enkels bloot !
Veve, we gaan je binnenkort de mooie zoetgevooisde nachtegaal gaan noemen. Ja dergelijke stukken kan ik ook goed apreciëren. Het moet fijn zijn zoiets te kunnen.
Piepje, blijven proberen !
Menu : hamburgers, witloof, natuuraardappel.
toch alles gelezen...
Vlug want naast mijn al drukke programma komt de ziekenhuisopname vd bomma (ma van W) er nu nog bij
Bedenkingen rond het rusthuis, tja niemand gaat er met volle goesting naartoe denk ik, niet om te bezoeken en zeker niet om er te blijven maar soms is er geen ander keuze.
Ivette, de broeken worden niet meer heel lang gedragen hoor, enkels bloot !
Veve, we gaan je binnenkort de mooie zoetgevooisde nachtegaal gaan noemen. Ja dergelijke stukken kan ik ook goed apreciëren. Het moet fijn zijn zoiets te kunnen.
Piepje, blijven proberen !
Menu : hamburgers, witloof, natuuraardappel.
Oud maar niet Out