Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

01 mar 2019, 13:57

deze morgen toen ik opstond overstroming
een lek in het dak, saniter laten komen
lig weer aan een kost
dakbekleeding komt vort en moet herdaan worden
dus zonnepanelen er af
alles nieuw beleggen met platen en isolatie
en zonnepanelen er weer op
dat is voor deze zomer
nu is het zo zo vermaakt
en volgende week komt hij kijken hoe erg het is
nu is het dak te nat, er staat water op
weet weer waarvoor gespaard, pppffff
koop liever een nieuw bloeske
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

01 mar 2019, 17:28

Corry, hou ons zeker op de hoogte mocht je iets horen van Michelly. Het is deze keer wel erg lang stil rond haar!

Omadina proficiat met de verjaardag van Lennert, hij is ook al een hele tiener!
Je bent een krasse madam om nog zo actief alleen te leven, veel te plannen, te wandelen, fietsen, tennissen
heel je appartement grondig te poetsen en daarbij nog je goeie humeur behoud!

Rietjes, ik draag die broek niet lang hoor, het is er het model niet voor.
Ik heb ze aan en we zijn al heel goeie maatjes samen, ik zal ze heel graag dragen!
Veel werk heb ik er niet aan gehad, alleen dat klein zoompje afpicoteren en dan instikken.
Die andere heb ik wat vernauwd en gepast de zoom moeten afsnijden en vanmorgen pas gedriegd en gestikt.
Ook die nieuwe grijze gilet zo 11/2 cm boven de mouwboord afgesneden, zo'n 5 cm van de mouw af en dan de boord er terug aangestikt, dat is routine voor mij, moet ik elke keer doen want ik heb korte armen!
Nu, dan is het proper: ik rol niet graag zo maar de mouwen op en tijd heb ik toch veel!!!

Het was lekker in de chinees hier in Gits. Het is er helemaal vernieuwd en veel beter op alle gebied!
Een dagmenu kost er maar 10€ en je mag je bedienen zoveel je wil! Er was veel volk en uitgebreide keus!

Maandag komen de schoonouders van Nik koffie drinken, woensdag mijn reismaatje uit Tielt, dan gaan we "voyageren" .
Donderdagmiddag heb ik Jolien en J. uitgenodigd om te komen eten, dan moet Jonathan eens niet koken!

Ik ben er mee weg, ga naar Rote Rosen kijken, dagelijkse opgenomen soap van ARD zie ik graag!
Doeiiii
Ivette

piepje

01 mar 2019, 17:38

halo goede avond
het is gelukt bedankt sven
hoop dat het nu blijft
Afbeelding
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

corry

01 mar 2019, 22:59

Afbeelding

JOEPIE WAT BEN IK BLIJ !
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

02 mar 2019, 08:43

goeie morgen
vandaag ga ik naar de voorstelling van 40-45 kijken in Puurs
tot vandenavond
Afbeelding

Ritavdm

02 mar 2019, 10:18

Goeie voormiddag

Gelezen en goedgekeurd ....
raak ik er zo vanaf ?

Toch ietsje meer om te bewijzen dat ik gelezen heb :wink:

Piepje, hopelijk kun je nu blijven want je weet, we hebben je hier graag :wink:

Meme-Rietje geniet van je uitstap naar Puurs, denk maar even niet aan je dak.

Menu : koolsoep met spekjes, gehaktballen met mozarela in tomatensaus met puree.
Oud maar niet Out

corry

02 mar 2019, 10:45

Afbeelding

Goedemorgen

Rietje zware kosten aan je dak, geniet van het spektakel zou ook graag gaan maar niemand vraagt me mee 😜

Vandaag uit eten kortbij.

Nog een fijne dag

Corry

piepje

02 mar 2019, 17:21

goede avond
vandaag naar zus in rusthuis
waren daar met 8
maar vies weerke hierAfbeelding
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

Ritavdm

02 mar 2019, 17:41

We doen ook nog iets anders dan "bejaardenzorg" hoor :wink:

Deze namiddag hebben we de wandelschoenen nog maar eens aangetrokken voor een trip van 10 km.
Thuisgekomen nog de laatste 20 km vd koers kunnen volgen.
Nu douchetijd en straks naar een toneelvoorstelling "De fietsendief".
Oud maar niet Out

corry

03 mar 2019, 08:12

Afbeelding

Goedemorgen

Pistolets al aan het verteren, het regent hier rondom alle ruiten nat, de wind kiest alle kanten.

Iets wat ik al heel lang ervaar, moet eerst Geld & Recht aanklikken om Community actief te maken, er gebeuren hier rare dingen.

Niet getreurd, altijd spannend.

Minnekepoes morgenavond naar huis, ik word dagelijks door Bianca tot 3 maal toe opgebeld, praat over ditjes en datjes, soms teveel van dat, volgende week wordt het rustig , T. komt naar huis.

Nog een aangename dag, als jullie buiten gaan doe jullie Zuidwester maar aan 💨

Corry

meme-rietje

03 mar 2019, 08:51

goeie morgen allemaal
het is hier weer een soepdag om binnen te komen
ja het weer....grijs en nat en veel waai
gisteren was een dag om nooit te vergeten
zo'n musical heb ik nog nooit gezien, de moeite waard
je kunt eigenlijk niet vertellen hoe het was
alles hebben we daar gezien
ze fietsten, rijden met een moto, een auto
camions, roeiboot, een vliegtuig, en een trein
niet te geloven
en wij de toeschouwers bewogen daar tussen met de tribunes
we mochten geen foto's maken
en als het begonnen was
moesten we blijven zitten tot het gedaan was
het enig min puntje was de zitingen
ik had beter een kussen meegedaan voor onder mijn poep te leggen
mijn poep doet nu nog pijn
maar verder waw en nog eens waw

Afbeelding

Ritavdm

03 mar 2019, 09:18

t heeft zowat twee weken goed gegaan en vanmorgen lag ik er toch ook weer uit, gewoon heraanmelden en hopelijk is't daarmee opgelost.

Oeie 'k ben vergeten te groeten :
Afbeelding

Hier ook regen maar 't zou sowieso toch een binnendagje worden, laat dus maar komen, we hebben water nodig.

Meme-Rietje, ik hoor niets dan lof over die 40-45; zou ook wel willen gaan maar …. een heleboel maartjes
Oud maar niet Out

omadina

03 mar 2019, 09:27

Goede morgen,

Regen, ja die is zeker eens welkom, al zullen de carnavalvierders er niet zo blij mee zijn.
Gisteren ben ik nog eens tot aan de dijk geweest, en er was minder volk dan verleden week, ja verleden week was het precies lente en speelden al veel kinderen op het strand.
Nu moet een wandelingetje wel kunnen, dan met paraplu natuurlijk.

Vandaag zal ik dan maar nog een beetje lezen. Morgen wil ik naar de bib, heb nu een beetje meer tijd, want het is vakantie. Aan het tennistornooi doe ik niet mee, en er zijn ook lessen voor de kinderen, dus onze normale speeluurtjes vallen deze week weg. Ik zal wel eens gaan kijken naar het spel van de maatjes die meedoen aan het tornooi,een koffietje of een wijntje is dan mee genomen.

Ik ga ik de kinderen nog eens opbellen. Ze hebben het druk in de week, al heb ik ze wel al eens aan de lijn gehad.

Hoop ook dat Michelly vlug naar huis mag, en weer kan genieten van haar familie en vrienden.
Moest je dat lezen Michelly, we blijven hier met ons hoekje allemaal duimen !!!!

Maatjes, ik ga hier maar afsluiten, dank je wel Ivette voor je mooie woorden, en veel plezier verder.
Ik heb ook een geruite broek, maar zonder zilveren streep, en ja Rietjes, je hebt gelijk , nu dragen ze de broeken boven de enkels, zag dat al in de etalages.... maar zie dat zelf niet zo graag, misschien wel mooi als je groot en slank bent !

Groetjes, omadinaAfbeelding Foto van verleden winter, Lennert en de sneeuwman.Oei, niet gelukt, wat doe ik verkeerd ?
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

03 mar 2019, 10:15

Ik weet het, we hebben regen nodig maar moet dit nu juist op carnaval zondag?
Ik denk aan de mensen in Aalst, Binche en aan al de kleine gemeenten die zoveel uren werk in deze carnaval gestoken hebben en nu is alles verregend, het weer is oppermachtig samen met de gezondheid: je kan er niets aan veranderen, moet het eenvoudig ondergaan!

Gisteren was het gelukkig nog droog, mijn zoon heeft alweer een halve zak onkruid gewied in de boorden en in mijn "steen"tuin. Ook Els is langsgekomen met Jolien die het lastig heeft met haar krukken en stijve knie.
Die betert maar langzaam, ze heeft nog altijd veel pijn, zo'n zware knieoperatie heeft tijd nodig hé!
Als het maar goed komt, ze heeft al genoeg afgezien met die te hoge knieschijf!
We hebben samen naar het einde van de koers gekeken, Els supportert voor Yves Lampaert (de Belgische kampioen) die was nog leerling in haar klas!

Als het een beetje minder regent ga ik naar de Carrefour om de hoek, kwestie van eens buiten te zijn!
Meme-Rietje, misschien neem ik uw raad van dat kussen ter harte, wij gaan naar de musical op 23 maart.
Ben blij met uw verwittiging dat je de hele voorstelling niet mag opstaan! amai, niet veel drinken vooraf!!!

Nu ga ik eens kijken hoe het zit met de regen, doeiiiiii
Ivette

Ritavdm

03 mar 2019, 10:21

Eigen Schuld Dikke Bult !

dat herinlogprobleem
normaal werk ik met google-chrome maar vanmorgen had W de pc geopend met edge
opgelost dus !

Menu : kippewit in blokjes voorgebakken, aardappelschijfjes half gaar, gestoofde champignons en daarover bechamelsaus, flink wat kaas erover en een half uurtje in de oven.

Heb net een plaatje gekregen vanuit "les 3 vallèes" , zo weet ik dat ze goed aangekomen zijn.

Afbeelding
Oud maar niet Out