In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Een goede avond allen... de regen is gestopt
voorlopig toch..
en die voelt niks gezellig aan....
Alle maatjes een goeie nacht en tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede avond allemaal,
Bedankt voor jullie medeleven . Ja, veel te jong en niets aan te doen. De begrafenis is vrijdag.
Vandaag een luie dag hier, zo iets van 'niets moet en alles mag' ......
Niets gedaan dus, buiten eten maken en afwassen. Kan klusjes genoeg doen als ik wil maar de boog moet niet altijd gespannen zijn.
Dat doet hier weer 'raar', ga dit gauw posten.
Blijf allemaal goed warm binnen en .... tot de volgende.
Bedankt voor jullie medeleven . Ja, veel te jong en niets aan te doen. De begrafenis is vrijdag.
Vandaag een luie dag hier, zo iets van 'niets moet en alles mag' ......
Niets gedaan dus, buiten eten maken en afwassen. Kan klusjes genoeg doen als ik wil maar de boog moet niet altijd gespannen zijn.
Dat doet hier weer 'raar', ga dit gauw posten.
Blijf allemaal goed warm binnen en .... tot de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Niets gedaan vandaag.
Oudste op bezoek gehad.
Voel me niet lekker.
Oudste op bezoek gehad.
Voel me niet lekker.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Oei, HVT, direct naar de dokter.
Gimly is er door en dat hebben wij goed gehoord. zodra ik mijn eerste stap op de trap zette naar beneden, een hele luide miauw! Er zat een gaatje in zijn pot korrels, dus het was wel degelijk van de honger. Ventje zegt dat hij weer heel wat kilo's kwijt is, mss toch in de richting van boulemia denken. bij zijn laatste controle ( op 7 jaar) woog hij 5 kilo. Binnen de normen, zeiden ze. Dus tè dik is ie ook niet. 't zal tussen zijn oortjes zitten dan, want ze hebben hem al twee keer binnenste buiten gedraaid in de dierenkliniek en niets gevonden. Wel is hij de laatste tijd ongelofelijk knuffelachtig geworden.
Het is geen goed weer vandaag, dus binnenwerkjes. mag er niet door van ventje als ik mij niet goed voel ( rug en schouderpijn) hij gaat dan vanavond zelf naar de beenhouwer en de apotheek.
eten hebben we: cordon blue. Als ik me toch buiten ga wagen na de klusjes, gaat het na de middag zijn en moet de wind geluwd zijn. Gisteren donuts gegeten als ontbijt. had ik nog nooit gegeten. smaakt een beetje naar een beignet. wel lekker. diepvriesman komt, heb aardappelbolletjes nodig en voorgesnipperde ui.
Fijne dag allen
Oei, HVT, direct naar de dokter.
Gimly is er door en dat hebben wij goed gehoord. zodra ik mijn eerste stap op de trap zette naar beneden, een hele luide miauw! Er zat een gaatje in zijn pot korrels, dus het was wel degelijk van de honger. Ventje zegt dat hij weer heel wat kilo's kwijt is, mss toch in de richting van boulemia denken. bij zijn laatste controle ( op 7 jaar) woog hij 5 kilo. Binnen de normen, zeiden ze. Dus tè dik is ie ook niet. 't zal tussen zijn oortjes zitten dan, want ze hebben hem al twee keer binnenste buiten gedraaid in de dierenkliniek en niets gevonden. Wel is hij de laatste tijd ongelofelijk knuffelachtig geworden.
Het is geen goed weer vandaag, dus binnenwerkjes. mag er niet door van ventje als ik mij niet goed voel ( rug en schouderpijn) hij gaat dan vanavond zelf naar de beenhouwer en de apotheek.
eten hebben we: cordon blue. Als ik me toch buiten ga wagen na de klusjes, gaat het na de middag zijn en moet de wind geluwd zijn. Gisteren donuts gegeten als ontbijt. had ik nog nooit gegeten. smaakt een beetje naar een beignet. wel lekker. diepvriesman komt, heb aardappelbolletjes nodig en voorgesnipperde ui.
Fijne dag allen
Cats Rule!
-

Goede morgen iedereen, wat een hondenweer
Veel wind en regen.... ik ben nog niet buiten geweest
dus ik weet niet of het koud is... maar het ziet er
niks gezellig uit...
Helena, niet goed voelen? oppassen je weet maar nooit
dokter kan beter zeggen dat jij je nodeloos zorgen maakt,
dan dat je te lang wacht....Sterkte en beterschap...
M-M als je niet buiten moet kan je best binnen blijven
de wind sleurt je gewoon omver... en dat kan gevaarlijk zijn
hou je gezellig binnen bezig, er is altijd wel iets te doen..
M-J, rustig een dagje niksen mag hé...zo'n nieuws
laat je schrikken en nadenken... al dat jachten en jagen
is nergens goed voor... doe maar rustig...sterkte
Alle seizoentjes een aangename dag en tot later
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Ben al naar de supermarkt geweest, heb mijn gerief voor een ganse week.
Wat een wind, de deur van mijn auto vloog nogal open.Moet daar steeds aan denken als het veel wind is, de deur goed vasthouden.Er was toch veel volk in de winkel, je zou denken bij dit weer, zal het minder zijn, niks van.
Nu klaart het hier uit, en zien we de zon.
MM: dochter heeft kattenpension gevonden.Ze heeft de standaardformule genomen, 20 euro per dag voor 2 katten.Ze zullen samen in 1 kooi zitten, is het beste.Ze zijn beiden nogal vlug bang.Je kon ook kiezen voor een luxe formule zoals pootjesmassage
, vers gekookt eten, een superzacht bedje enz.Denk niet dat de katten van dochter dat leuk zouden vinden die pootjesmassage.En hun eten gaat ze zelfs meenemen van thuis, dat zijn ze gewend.
Dames, tot morgen allemaal.
Ben al naar de supermarkt geweest, heb mijn gerief voor een ganse week.
Wat een wind, de deur van mijn auto vloog nogal open.Moet daar steeds aan denken als het veel wind is, de deur goed vasthouden.Er was toch veel volk in de winkel, je zou denken bij dit weer, zal het minder zijn, niks van.
Nu klaart het hier uit, en zien we de zon.
MM: dochter heeft kattenpension gevonden.Ze heeft de standaardformule genomen, 20 euro per dag voor 2 katten.Ze zullen samen in 1 kooi zitten, is het beste.Ze zijn beiden nogal vlug bang.Je kon ook kiezen voor een luxe formule zoals pootjesmassage
-
Dan is het hier voor Poes ook maar de standaard formule bij mij.
Geen pootjesmassage en vers gekookt eten. Neen hoor, de pot met de korreltjes.
Af en toe een zakje. Soms een snoepje, niet teveel want dan staat ze te zot.
Ze zal wel content zijn want gewoonlijk krijgen ze ze moeilijk mee naar huis als ze ze komen halen.
Het klaart hier eventjes uit.
Ik ben nog aan het prakkeseren hoe ik bij de dokter geraak straks.
Amuseer jullie nog vandaag!
Geen pootjesmassage en vers gekookt eten. Neen hoor, de pot met de korreltjes.
Af en toe een zakje. Soms een snoepje, niet teveel want dan staat ze te zot.
Ze zal wel content zijn want gewoonlijk krijgen ze ze moeilijk mee naar huis als ze ze komen halen.
Het klaart hier eventjes uit.
Ik ben nog aan het prakkeseren hoe ik bij de dokter geraak straks.
Amuseer jullie nog vandaag!
-
Goede middag allen,
Hier is de wind op sommige momenten ietsje minder
en nadien weer hevig... de regen is gestopt (voor efkes?)
Ik heb op de achtergrond de carnaval in Duitsland opstaan,
mooie (Rozemontagszug) stoet vanuit Mainz en Köln
ze hebben daar ook slecht weer...
jammer voor de mooie tenue's
Zopas verse krabsla gemaakt, en seffens mijn broodje
uit de bakmachine halen... 't ruikt hier lekker
Helena dokter naar jou laten komen..? als je zelf niet weg kan
Aan alle maatjes een gezellige dag... broodbakoven roept
tot later...
Hier is de wind op sommige momenten ietsje minder
en nadien weer hevig... de regen is gestopt (voor efkes?)
Ik heb op de achtergrond de carnaval in Duitsland opstaan,
mooie (Rozemontagszug) stoet vanuit Mainz en Köln
ze hebben daar ook slecht weer...
jammer voor de mooie tenue's
Zopas verse krabsla gemaakt, en seffens mijn broodje
uit de bakmachine halen... 't ruikt hier lekker
Helena dokter naar jou laten komen..? als je zelf niet weg kan
Aan alle maatjes een gezellige dag... broodbakoven roept
tot later...
-
Oef, tegen dat ik naar de dokter moest was het over met regenen.
Ik ben rustig aan met de fiets gegaan.
Ik ben er in geslaagd de boodschappen te doen, die ik me zonder papiertje herinnerde in het droog.
Dokter heeft me gerustgesteld dat ik niet bang hoefde te zijn.
Ik mag alles doen wat ik wil, tenminste voor zover dat gaat.
Hooguit hangt er me nog een dagje met een "holter" boven het hoofd als er niets uit de proeven bij de cardioloog komt.
Nu nog vlug de boeken van de bib uitlezen, want overmorgen moeten ze binnen geleverd.
De dokter thuis laten komen, dat is pas als je bijna dood bent.
Ik kan de keren op mijn hand tellen waarop de dokter thuis gekomen is.
Ik denk één of twee keer voor mij en twee keer voor grootvake.
Ja, de dames doen thuisbezoeken met de fiets en proberen die thuis bezoeken zo beperkt mogelijk te houden. Meestal zijn het de oude minder mobiele patiënten die ze bezoeken of als er echt iets heel dringends of ergs gebeurt.Gelijk toen grootvake 180 pols had en geen kracht meer had bijna om recht te staan. En toen kon hij rechtstreeks naar het ziekenhuis en kwam nooit meer thuis...
Schilder is nog eens binnen gesprongen om de planning te verdagen met het slechte weer.
Zegt die man dat ik had moeten zeggen dat ik de kleur te licht vond. Dan hadden ze donkerder kunnen nemen voor de tweede laag...Maar, de helft is al voor de tweede keer gedaan...Verdorie hé, waarom heb ik dat niet explicieter gezegd...Ach ja, gelijk de oudste zegde:"Het is heel degelijk gedaan en het is proper. Als je tachtig bent kan je het nog een keertje donkerder laten schilderen...Voor je verjaardag..."
Nog een prettige dag allemaal.
Ik ben rustig aan met de fiets gegaan.
Ik ben er in geslaagd de boodschappen te doen, die ik me zonder papiertje herinnerde in het droog.
Dokter heeft me gerustgesteld dat ik niet bang hoefde te zijn.
Ik mag alles doen wat ik wil, tenminste voor zover dat gaat.
Hooguit hangt er me nog een dagje met een "holter" boven het hoofd als er niets uit de proeven bij de cardioloog komt.
Nu nog vlug de boeken van de bib uitlezen, want overmorgen moeten ze binnen geleverd.
De dokter thuis laten komen, dat is pas als je bijna dood bent.
Ik kan de keren op mijn hand tellen waarop de dokter thuis gekomen is.
Ik denk één of twee keer voor mij en twee keer voor grootvake.
Ja, de dames doen thuisbezoeken met de fiets en proberen die thuis bezoeken zo beperkt mogelijk te houden. Meestal zijn het de oude minder mobiele patiënten die ze bezoeken of als er echt iets heel dringends of ergs gebeurt.Gelijk toen grootvake 180 pols had en geen kracht meer had bijna om recht te staan. En toen kon hij rechtstreeks naar het ziekenhuis en kwam nooit meer thuis...
Schilder is nog eens binnen gesprongen om de planning te verdagen met het slechte weer.
Zegt die man dat ik had moeten zeggen dat ik de kleur te licht vond. Dan hadden ze donkerder kunnen nemen voor de tweede laag...Maar, de helft is al voor de tweede keer gedaan...Verdorie hé, waarom heb ik dat niet explicieter gezegd...Ach ja, gelijk de oudste zegde:"Het is heel degelijk gedaan en het is proper. Als je tachtig bent kan je het nog een keertje donkerder laten schilderen...Voor je verjaardag..."
Nog een prettige dag allemaal.
-
zwanenmeer - Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01
Dag seizoentjes allemaal ,
MJ : erg van uw gebuur / veel te jong om al te moeten gaan ......
Hier is het gisteren redelijk droog gebleven , wel zwaar bewolkt .. Vandaag dat was nog erger weer : e, hier gingen een paar stoeten uit ....... Zij liever dan ik ..... en zeggen dat ik 40 jaar geleden daar zo graag bij mee deed .......
Aan iedereen nog een goede nacht , voor zover dat mogelijk is, zonder pijn en ongemakken ..
MJ : erg van uw gebuur / veel te jong om al te moeten gaan ......
Hier is het gisteren redelijk droog gebleven , wel zwaar bewolkt .. Vandaag dat was nog erger weer : e, hier gingen een paar stoeten uit ....... Zij liever dan ik ..... en zeggen dat ik 40 jaar geleden daar zo graag bij mee deed .......
Aan iedereen nog een goede nacht , voor zover dat mogelijk is, zonder pijn en ongemakken ..
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
"je leeft maar één dag: VANDAAG "
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Daar moet je nu een megakieken zijn of superverstrooid. Ik maar wachten op de diepvriesman en met zitten op te winden, kijk ik eens op het blaadje: hij komt vandaag! Stond ook in mijn agenda, maar ik had hem nog niet op deze week gelegd. Enfin, ik ben dan snel na het nieuws naar de glasbol geweest. De man van de groendienst, die hier rondliep, peuken en ander vuilnis op te halen, knikte vriendelijk gedag. Na de glasbol, de winkel binnen: ik had een pakjes krieltjes nodig met italiaanse kruiden. voorgekookt staat op de verpakking, amehoela, als ik valse tanden had, legde ik die in mijn bord, dus krieltjes nog eens verder gekookt. Samen met de cordon blue. vanavond waterzooi van kip en ventje heeft stoofvlees mee en een schoteltje van 2 witlof met ham en wat puree. Toen moest ik naar de apotheek en was te vroeg, dus heb ik iemand moeten laten voorgaan, omdat ik moest gaan zitten wegens rugpijn. bleek dat de grote doos generisch op was en ze de originele versie van het medicijn moest geven: is dezelfde prijs zag ik later op het briefje. En ventje heeft zijn kruidenslaappillen. hij zat namelijk zonder dus moest ik wel op pad. er was wel nog stevige wind, mijn sjaal had ik nochtans vastgepind met een sluitspeld, maar ze waaide toch in m'n gezicht. ben dan na de apotheek de bakker binnengesprongen voor donuts voor deze morgen. kijken of ze even lekker zijn als die van de aldi. dan zal ik tegen de middag zeker geen honger hebben want het is wachten van 11 tot het nieuws van 13 u. straks dus alleen leesvoer gaan halen en wachten. het tapijt dat kattenbak korrels opvangt is nog onderweg.
Anjelier: de onze is ook zo'n bang katje, maar pootjesmassage zou ik moeten doen. En ik merk dat hij meer en meer korrels eet ipv zakjes.
Fijne dag allen
Daar moet je nu een megakieken zijn of superverstrooid. Ik maar wachten op de diepvriesman en met zitten op te winden, kijk ik eens op het blaadje: hij komt vandaag! Stond ook in mijn agenda, maar ik had hem nog niet op deze week gelegd. Enfin, ik ben dan snel na het nieuws naar de glasbol geweest. De man van de groendienst, die hier rondliep, peuken en ander vuilnis op te halen, knikte vriendelijk gedag. Na de glasbol, de winkel binnen: ik had een pakjes krieltjes nodig met italiaanse kruiden. voorgekookt staat op de verpakking, amehoela, als ik valse tanden had, legde ik die in mijn bord, dus krieltjes nog eens verder gekookt. Samen met de cordon blue. vanavond waterzooi van kip en ventje heeft stoofvlees mee en een schoteltje van 2 witlof met ham en wat puree. Toen moest ik naar de apotheek en was te vroeg, dus heb ik iemand moeten laten voorgaan, omdat ik moest gaan zitten wegens rugpijn. bleek dat de grote doos generisch op was en ze de originele versie van het medicijn moest geven: is dezelfde prijs zag ik later op het briefje. En ventje heeft zijn kruidenslaappillen. hij zat namelijk zonder dus moest ik wel op pad. er was wel nog stevige wind, mijn sjaal had ik nochtans vastgepind met een sluitspeld, maar ze waaide toch in m'n gezicht. ben dan na de apotheek de bakker binnengesprongen voor donuts voor deze morgen. kijken of ze even lekker zijn als die van de aldi. dan zal ik tegen de middag zeker geen honger hebben want het is wachten van 11 tot het nieuws van 13 u. straks dus alleen leesvoer gaan halen en wachten. het tapijt dat kattenbak korrels opvangt is nog onderweg.
Anjelier: de onze is ook zo'n bang katje, maar pootjesmassage zou ik moeten doen. En ik merk dat hij meer en meer korrels eet ipv zakjes.
Fijne dag allen
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Kan maar niet posten. En nu blijkbaar wel.
Waren zondag nog met de tram en met Matice naar stad geweest, wel op een drafje. Matice deed het goed op de tram was enkel wat bang bij het uitstappen. Vroeg aan de trambestuurder of ik voor Matice moest tikken en die antwoordde heel gevat, dat alle hondjes mochten zwartrijden. Aanleiding was dat manlief al een tijdje aan het zeggen was dat ik een mooie handtas / rugzak moest kopen, voor als we Matice mee hebben zodat ik mijn handen vrij heb. Dus keek hij zondag op de site van MK en daar staat een prachtexemplaar op. Die zijn we dus gaan halen en manlief verraste me aan de kassa met de bijhorende portefeuille erbij te kopen. Deze kan ik met een clip vastklikken in de rugzak zelf. Hij is donkerbruin met een brede verticale oudroze band in het midden van de voorkant en de intialen MK zijn in het leder gedrukt. Heel mooi ,maar vooral heel praktisch.
Zo, wens ieder een fijne dinsdag. Liefs en een beterschapsknuffel voor hen die zich niet lekker voelen.
-

Goede morgen iedereen,
zon komt af en toe eens kijken
maar ze kruipt ook snel weer weg...
zien wat we krijgen ...de wind doet nog
steeds z'n best en daar hou ik niet van...
maar we moeten pakken wat komt...
Helena, ik laat ook alleen de dokter hier
komen als ikzelf niet kan stappen of te ziek ben
hij weet als ik vraag om hier te komen dat het menens is
Hopelijk een goede uitslag bij de cardioloog...
clive geniet van de nieuwe rugzak
M-M, een dag verkeerd voor de diepvries... kan gebeuren
de dagen gaan zo snel dat je 't allemaal niet meer zou weten
zwanenmeer, wij deden vroeger ook graag mee
aan het carnavalsgebeuren... maar als je
ouder wordt heb je liever de rust, ikke toch..
Maar ik zie wel graag de grote praalwagens
van de Duitse stoeten ook al is het op tv...
en hier ga ik kijken om de mensen te steunen
die daar een heel jaar aan werken...en die stoet hier
duurt maar anderhalf uur
Aan alle seizoentjes een gezellige dag... tot later:)
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Nu schijnt hier eventjes de zon, heeft hier al flink geregend.
Krijgen jullie ook zoveel "verdachte mails" in jullie mailbox?Van allerlei winkels waar je dan zogezegd gewonnen hebt.Ook winkels waar ik nooit kom.De laatste dagen wordt het meer en meer.Heb er al een filter opgezet, maar toch.Kan me daar aan ergeren.Bij manlief hetzelfde.
Ga vanavond eens tarte tatin maken met witloof.Heb een goed recept gevonden en de commentaar erbij was , dat het heel lekker was.Dus eens uitproberen.Doe dat wel graag eens iets nieuws klaarmaken.En als het lekker is, komt het in mijn persoonlijke kookboek.Daar staan al vele goeie recepten in.
Zondag bij vader ook zo'n receptje gemaakt, weet niet of ik het hier al heb gepost.
Het recept:Kippefilets in blokjes snijden, 1 uitje snipperen,1 doosje ananas in stukjes snijden en 500gr.jonge wortelen in schijfjes.Het uitje stoven tot het glazig is,daarna de kippeblokjes toevoegen en roerbak een paar minuten.Doe de plakjes wortel en 2 el kerriepoeder bij de kip , blus met 200ml kippenbouillon en laat 15 minuten afgedekt sudderen.Voeg de ananas en 200ml room toe en roer goed om.Breng op smaak met zout en peper en bind met maizena.Opdienen met rijst.Heel lekker en niet moeilijk om te maken.
Nu schijnt hier eventjes de zon, heeft hier al flink geregend.
Krijgen jullie ook zoveel "verdachte mails" in jullie mailbox?Van allerlei winkels waar je dan zogezegd gewonnen hebt.Ook winkels waar ik nooit kom.De laatste dagen wordt het meer en meer.Heb er al een filter opgezet, maar toch.Kan me daar aan ergeren.Bij manlief hetzelfde.
Ga vanavond eens tarte tatin maken met witloof.Heb een goed recept gevonden en de commentaar erbij was , dat het heel lekker was.Dus eens uitproberen.Doe dat wel graag eens iets nieuws klaarmaken.En als het lekker is, komt het in mijn persoonlijke kookboek.Daar staan al vele goeie recepten in.
Zondag bij vader ook zo'n receptje gemaakt, weet niet of ik het hier al heb gepost.
Het recept:Kippefilets in blokjes snijden, 1 uitje snipperen,1 doosje ananas in stukjes snijden en 500gr.jonge wortelen in schijfjes.Het uitje stoven tot het glazig is,daarna de kippeblokjes toevoegen en roerbak een paar minuten.Doe de plakjes wortel en 2 el kerriepoeder bij de kip , blus met 200ml kippenbouillon en laat 15 minuten afgedekt sudderen.Voeg de ananas en 200ml room toe en roer goed om.Breng op smaak met zout en peper en bind met maizena.Opdienen met rijst.Heel lekker en niet moeilijk om te maken.