Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

05 mar 2019, 11:20

Goeie voormiddag

Prachtige foto's van Elise, echt een vrolijk kind, dat zie je zo !

Deze voormiddag wat hoogstnoodzakelijk papierwerk gedaan :| , ook een afspraak bij de bank en aangezien ik niet wist hoe lang het zou uitlopen heb ik voor het middagmaal voor eenvoud gekozen :wink:

Ghyros met rijst !

namiddagactivitiet : Carnavalstoet

Bold werkt hier blijkbaar nog steeds niet, niet erg. als al de rest maar goed gaat.
Oud maar niet Out

Erika1

05 mar 2019, 17:00

Afbeelding

Hallo allemaal, hier zijn we nog een keer. Drukke dagen ( weken ) gehad nu een weekje rustig en dan is het weer vandat :lol:
Morgen komt er bezoek vanuit de westhoek langs, als het weer meevalt gaan we wandelen en bijpraten en anders gezellig thuis bijpraten :wink: we zien wel wat het wordt.
Vandaag is het eigenlijk best wel mooi weer geweest ( beetje fris en beetje wind ) maar vooral droog.

Yvette, is een echte pannekoekenmadam hé :lol:
Veve, onze nachtegaal
Rietjes, de wandelaarster
Meme-Rietjes, ons prentjes madam
Corry, ons toeverlaat
Omadina, spring in t'veld
Piepje, piept
Robert, het ventje in ons hoekje

Voila ga jullie weer eens laten :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ivette

05 mar 2019, 18:10

Hey Erika,
Supergoeie trefwoorden
Zo'n schone foto van u en uw lief hondje,
veel plezier met uw bezoek morgen!
Ivette

Ritavdm

05 mar 2019, 19:33

Mooie Carnavalstoet gezien deze namiddag....

'k plaats hier een paar sfeerbeelden maar wie meer wil zien moet maar eens naar mij fb gaan zien

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ritavdm

06 mar 2019, 08:19

Goeiemorgen

Staat er niet ergens in de bijbel : de laatsten zullen de eersten zijn ?

WInderig en nat buiten maar er staan heel wat boodschappen op het programma en daarvoor hoef ik geen zonneschijn.
Oud maar niet Out

vera-maria

06 mar 2019, 08:53

Goedemorgen allemaal vanuit een winderig klein stadje.
Heb me waarlijks niet opnieuw moeten inloggen sedert gisteren!
Gisteren moest Elise de ganse namiddag gaan repeteren in de balletschool en natuurlijk heb ik een foto genomen in haar pakje, alleen haar balletschoentjes had ze nog niet aan die mogen ze maar aan in de zaal...
Afbeelding
Vandaag is ze bij haar mama maar morgen komt ze terug tot vrijdagavond , is zo een schatje!
Erika mooi verwoordt!
Rietjes ja boodschappen moet ook gedaan worden, bij mij word het een dagje cocoonen, ventje is deze morgenvroeg naar Duitsland gevlogen voor één dag, dus hoef ik niet te koken en eerst ga ik huisje swifferen dan naar de kini dan ook wat boodschappen doen en dan voor de rest van de dag zetelhangen met mijn nieuwe Libelle en als die uit is begin ik een nieuw boek
Zo ben er weer weg, nog een fijne woensdag en tot later daag...!
You only have one life...live it!

meme-rietje

06 mar 2019, 09:10

goeie morgen allemaal
mooie foto's gezien
heb gisteren veel boodschappen gedaan
frigo was volledig leeg
en de muisjes hadden ook geen eten meer in de kast
alles is gevuld en we kunnen weer weg
dacht van naar de markt te gaan voor sla plantjes
maar het regent en heb geen goesting
zou me nochtans moeten gaan inschrijven voor verschillende activiteiten
waar onder in juli een wereldfestival in Izegem
we moeten op tijd inschrijven of er is geen plaats
we gaan ook naar West-Vleteren en hopmuseum
nen uitstap naar zee en de vestingen in Ieper
ook nog een wandeling in Bergelen
en we moeten voor alles op tijd inschrijven, beperkte plaatsen
iedere maand iets tot het verlof met het diensten centrum Elckerlyk
tjonge tjonge ik zal nooit meer thuis zijn :lol:

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

06 mar 2019, 10:04

Rietjes, die stoet was zeker over de schreve, alle opschriften zijn in het Frans?

Nee Jadi, in zo'n weer sta ik niet vroeg op om naar de markt te gaan.
Ik heb nog vis, vlees en groenten koop ik dan hier om de hoek in onze Carrefour.
Ik ben toch alleen en geen grote eter!
Als het weer betert ben ik gegarandeerd weer weg hoor naar de markt, dan zal ik dubbel genieten.

Meme-Rietje ge hebt nogal chance dat de verenigingen zoveel arrangeren voor jullie.
Laat me maar weten als iets goed gelukt is, dan kan ik misschien ook anderen van uw ervaring laten profiteren

Deze namiddag komt mijn reisvriendin uit Tielt, ik heb haar nog niet gezien dit jaar. Ze heeft haar handen laten opereren en mocht een hele tijd geen auto rijden, vandaar. Ik kan wel met de bus naar Tielt maar in de winter maak ik geen verplaatsingen met overstappen, het kan koud wachten zijn op busaansluiting in Roeselare!

Na al dat goeie weer is het toch een sombere vakantie week jammer maar niets aan te doen!
Niets wordt meer besproken dan het weer, overal is dat een aanspreekpunt.

Laat de zon "binnen" schijnen! Groetjes
Ivette

corry

06 mar 2019, 14:07

Afbeelding

De wind de regen en het is redelijk fris, alle reden om thuis te blijven.

Heb me nog eens even laten gaan, onze kindjes zijn hier niet zoveel meer , als je vraagt kijk eens naar mij om een foto te maken staan ze er niet zo naturel op als mooie Elise.
Steeds verzorgd en met liefde in beeld gebracht door haar oma .

Erikaatje, je hebt de jeugd in je genen meegekregen, groetjes en misschien tot aan zee,.

Geprobeerd me aan te melden op laptop, noppes, dan maar inloggen, gaat niet want ik ben al gekend, waarom laten ze me dan niet binnen ? 🤔🥺😢

Ivette je kleindochter heeft dezelfde afwijking als ik aan haar knie, patella staat te hoog, vroeger was opereren geen optie, hoop van harte dat alles goed komt. Zit met twee zulke sukkelaars 🥺

Rietepetietje, wat een volle kalender, geniet maar je hebt het dubbel en dik verdient.

Groetjes en nu maar hopen dat het aankomt

Corry🤓
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

06 mar 2019, 17:04

Van een trieste dag gesproken :roll:
het weer : x
boodschappen : in twee plaatsen ben ik tevergeefs geweest :roll:

en om het compleet triest te maken : bericht van het overlijden van ex-baas, ex-collega, heel goeie vriend van W gekregen.
Hij is er zowat down van.
Oud maar niet Out

piepje

06 mar 2019, 18:40

hier ook frigo gevuld
moet ook altijd inloggen
corry er stond altijd adres en gebruikersnaam
alleen gebruikersnaam was genoeg
Afbeelding
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

corry

07 mar 2019, 08:41

Hier de kustwacht, zonnig, winderig geen regen, ga op de korte draai alvorens boodschappen te doen, Stafke gaat niet mee, teveel wind.

Piepje, gebruiksnaam, inlognaam staat ingevuld ook vakje groen, aanmelden lukt niet , registreren hoeft niet want ik ben daar al gekend.

Er zal wel een een reden zijn, laptop Stafke, kon er vroeger met deze ook hier terecht, vaste pc hetzelfde , IPad vanaf het begin OK , Kruis mijn vingers als mijn schrijven aankomt.

Groetjes nog een fijne hopenlijk geen uitgeregende dag.

Corry

Poes kindjes nog in dierenkliniek, kindjes op vakantie bij bompi, vader van hun papa.

T. vandaag terug thuis, telefoon verkeer zal 6 weken minder actief zijn.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

omadina

07 mar 2019, 09:07

Goede morgen,

Ja, ik ben hier toch geraakt
Ja Corry, aan zee is er tamelijk veel wind, het is zeker geen goed fietsweer.
Om te wandelen vind ik dat zelfs prettig. Heb gisteren ook een wandelingetje gemaakt , had mijn muts opgezet, en vond het zelfs te warm . Gelukkig had ik mijn grote handtas bij, en een kam om mijn haar een beetje te fatsoeneren...
Erika, voor ieder maatje een treffend woord. Dat is goed gezegd, Jij bent ook wel een bezige bij, en een echte dierenvriend. Mooie foto met je hondje.

Vandaag wordt het ook een beetje kalm aan, morgen is het dan poetsdag.
De krokusvakantie is alweer bijna voorbij. Ik heb de kleinkinderen niet gehad, ja nu ze allemaal tieners zijn, trekken ze al goed hun plan, maar ik mis ze soms toch wel.

Verder wens ik jullie allemaal nog een mooie dag toe. Hier is het momenteel zonnig en droog, de wind nemen we er maar bij. Ja Yvette, ik hoor dat hier ook, het weer is altijd gespreksonderwerp nr 1 !

Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

vera-maria

07 mar 2019, 09:07

Goedemorgen allemaal!
De zon schijnt in mijn living, maar zal niet voor lang zijn denk ik...
Ik kan hier ook weer naar beneden scrollen om jullie schrijfsels te lezen terwijl ik aan het typen ben yeh!
Is mooi die carnavalsstoeten hé, de mooiste heb ik ooit gezien in Maastricht en zelfs de mensen die gingen kijken waren mooi verkleed en heel mooi geschminkt!
Allez Corry je zal wat meer op je gemak zijn zonder dat telefoonverkeer!
Yvette ken ik jou vriendin van Tielt of kent zij mij?
Rietjes is altijd verschieten hé als je te horen krijgt van een overlijden van iemand die je goed gekend hebt, ik ga zaterdag naar een begravenis van de mama van een heel goede kennis haar mama is maar een paar weken ziek geweest en overleden op de leeftijd van 92 jaar!
Ik had graag eens naar de markt geweest om vis en bloemen maar Elise heeft geen zin ze wil liever thuis in oma’s huisje blijven zoals ze zegt, ochja ik zal dan volgende week weer naar de markt gaan.
Mijn make en mijn zus komen deze middag eten, had nog lotte in de diepvries en die maak ik klaar in de oven op Italiaanse wijze dwz. met zongedroogde tomaatjes, parmezaanschilfers, blokjes tomaat, courgette en een zoete paprika en een teentje knoflook en daarbij een gekookt patatje!
Elise krijgt wat anders voorgeschoteld, pureepatatjes verse worteltjes en een klein hamburgertje van zuiver rundvlees!
Ik ga aan de slag nog een aangename donderdag aan Piepje, Omadina, Meme- rietje, Corry, Erika, Rietjes, Michelly, Robert, Yvette en allen die komen lezen, tot later daaag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

07 mar 2019, 10:06

goeie morgen allemaal
gisteren is de man van het sanitaire geweest
ik had een paar mankementjes
mijn wc ik kon niet meer overschakelen op regenwater
aan de lavabo het stopsel werkte niet meer
en in de garage moest een nieuwe leiding en kraan
en alles is nu weer in orde
heb gisteren ook bericht gekregen dat mijn kozen overleden is
mijnen ouderdom en was al een jaar in het rusthuis met dementie