Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Michelly

09 mar 2019, 23:53

Plaats mijn berichtje, en kijk of het er ook staat, en merk dat de berichten van december opeens weer allemaal weg zijn. Spookt het hier? In elk geval werd Rietjes nog maar eens geluk gewenst voor haar verjaardag.
Slaap lekker allemaal en zal het maar in mijn hoofd niet steken.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

meme-rietje

10 mar 2019, 08:56

goeie morgen iedereen
amaai die wind houd nog een beetje lawaai
het zal lezen en kleuren worden vandaag
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

10 mar 2019, 10:46

Goede zondagsemorgen allemaal!
Yvette oooh ik wist niet dat de boeken van Donna Leon verfilmd werden, wij kijken nooit naar een Duitse zender maar zal nu toch eens kijken wanneer ze dat uitzenden!
Meme-rietje ik heb zomaar impulsief dat boek gekocht dus ik weet niet het hoeveelste dat is maar het heet “Parel”.
Normaal ga ik op zondag de mis gaan zingen met enkele koorleden maar de kaasplank van gisterenavond bij de buren ligt nog zo zwaar op mijn maag dat ik er ongemakkelijk van ben! En deze middag gingen we uiteten met de zoon maar heb dat afgebeld, de zoon en zijn vrouwtje mogen wel na het eten naar hier komen voor de koffie en een stukje taart! Elise is weer naar het ballet en we gaan dan na de koffie met ons vieren kijken naar de balletopvoering!
Ondertussen heb ik al een was opgeplooid van gisteren en straks mag ik nog een klein wasje ophangen met hemden van mijn ventje en t-shirts en fijn ondergoed van ik.
Zo ben er mee weg, geniet nog van jullie zondag daag...
You only have one life...live it!

corry

10 mar 2019, 11:13

De wind raast hier langs ons huisje, krijg daar de kriebels van, zeker als er een rukwind passeert, windkracht 110 moet nog komen 🤢

Mijn ventje is vandaag 81 jaar jong , zal zetelzitten worden, is tv aan het kijken, heb al een glaasje rode wijn uitgeschonken, mezelf niet vergeten 🍷🍷🤓

Poesje van onze kindjes terug geopereerd had aanhoudend koorts , de reden ervan niet gevonden. Ocharme dat beestje.

Weer een windstoot🥺

Ga koptelefoon opzetten muziek erbij en Rumikup spellen 😜

Groetjes en blijf wijselijk binnen

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

10 mar 2019, 11:16

vera-maria schreef:
10 mar 2019, 10:46
Meme-rietje ik heb zomaar impulsief dat boek gekocht dus ik weet niet het hoeveelste dat is maar het heet “Parel”.
het is het vierde veve er zijn er nog drie ervoor
je kunt ze apart lezen, het is een eigen verhaal
maar ze verwijzen dikwijls naar de vorige
en dan vraag je je af wat is dat nu
veel leesgenot

Corry een heel grote proficiat voor Stafke en een grote zoen
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

rvh1

10 mar 2019, 13:04

Afbeelding

Goede middag iedereen
Het weer valt hier tot nu toe nog goed mee :D nog niet te veel wind en nog droog
Corry , ik wens je echtgenoot een heel fijne verjaardag en hoop dat jullie nog lang mogen samen blijven
Groetjes en nog een gezellige zondag
Robert

Ivette

10 mar 2019, 13:13

Corry, hartelijk proficiat voor Stafke"'s verjaardag! Ik wens ook nog veel gezonde jaren SAMEN!
Geniet er maar van

Spijtig van het poesje, het zal misschien geen blijvertje zijn als het zo jong al zo sukkelt!

Ja, beter 's avonds wat licht te eten, het verteert al moeilijker hé!
Juist een SMS gekregen van Nik en Els, ze komen koffie drinken maar brengen zelf taart mee, allez makkelijk en goedkoop zo!

Het waait zo hard dat de prijs Jempi Monserez koers die hier achter mijn deur voorbijkomt al ingekort is!
Ivette

Ritavdm

10 mar 2019, 13:14

Goeiemiddag

Geen weer om een hond door te jagen,
talrijke evenementen afgelast het hele land door
maar
er is meer voor nodig om me binnen te houden
dus
vanmorgen al een fikse wandeling van 12 km gedaan.

We wandelden ondermeer door een kasteeldomein, voor één keer opengesteld voor het publiek.
Wat zie ik daar ?
Een koppel dat zowaar hun plastiekzakken bovenhaalt en die vulden met bloembollen en knollen van die privétuin :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb het natuurlijk niet kunnen nalaten om ze daarover aan te spreken maar 't deerde hen niet hoor, ze dienden mij zelfs nog van antwoord :evil: :evil:

Stafke : 18 :wink: Dikke Proficiat !

Afbeelding

Menu : filet dorade, witloofslaatje, aardappel
Oud maar niet Out

corry

10 mar 2019, 13:45

Soep is al op, een hapje vooraf maakt dat we later patatjes eten, geen feestmenu, na gisteren mag het vandaag iets minder zijn.

Bedankt voor jullie wensen, fijn om weten jullie zijn lief🤗

De storm rukt aan ons dak, soms zit ik ademloos met de gedachten komt niet goed, vingers kruisen.

Vele berichten twee telefoons, de moderne mannier van communiceren , Bianca is bompa niet vergeten, T. was nog in dromenland zo kon ze telefoneren.

Ruik mijn prei, zal eens gaan kijken

Groetjes

Corry

Michelly

10 mar 2019, 17:20

Het stormt hier om angst van te krijgen. Van de serre van de buren is een grote glazen plaat naar ons overgewaaid en natuurlijk in stukken van elkaar gevallen. Hoop dat er verder geen stukken zijn maar dat is afwachten tot morgen.
Morgen, maandag moet ik weer naar het ziekenhuis om aan het infuus te hangen maar hoef wel niet te overnachten. Heb deze namiddag diep en uitgeput geslapen en dat zegt genoeg over mijn toestand. Maar het zal wel beteren zeker na verloop van tijd. Wens iedereen een heel aangename zondagavond.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

piepje

10 mar 2019, 17:54

goede avond allen
ons huisje kraakt ook
de dennen buigen ;kan morgen weer gaan takken ruimen
brandweer rijd hier door met lange ladder :twisted:
Laatst gewijzigd door piepje op 10 mar 2019, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

piepje

10 mar 2019, 18:00

Er zijn geen anderen

piepje

10 mar 2019, 19:24

amaai 1dode in mol onder boom
in leopoldsburg ligt het dak van de kringwinkel op staat
Er zijn geen anderen

corry

11 mar 2019, 08:13

Goedemorgen,

De wind raast langs ons huisje, alles staat nog overeind.

Hoorde zojuist op de radio de gevolgen van voorbije storm. Gans de week nog stormachtig. Zuivere lucht, zal straks eens een korte wandeling maken.

Michelly, met muizestapjes er bovenop komen, het zal je lukken, al is het telkens een terugval, zo jammer toch.

Piepje, de foto welke je gebruikte is er eentje van 3 jaar geleden, zo zie ik dat uiterlijk de jaren op mijn ventje geen vat hebben.

Madala kleuren een nieuwe trend, worden lessen gegeven, nicht van Stafke wist te melden dat het heel ontspannend werkt.

Start regelmatig photoshop op, kom tot geen resultaat , zal beter worden als de temperatuur stijgt en terug mijn plekje met groot scherm gebruik, hoop ik.

Nog een fijne dag

Corry

omadina

11 mar 2019, 09:09

Hallo allemaal,

Gisteren meermaals geprobeerd, en hier weer niet kunnen binnenkomen, me nochtans terug aangemeld. Ik heb het dan maar opgegeven....

Maar eerst en vooral, hartelijk proficiat Staf met je verjaardag ! Nog heel veel jaren samen, en ja de wandelingen zullen misschien wat korter worden, maar geniet er toch maar samen van !

't Heeft hier ook goed gewaaid, ik ben niet tot aan het strand geweest gisteren, 't was de finale van ons krokustornooitje en er zaten nog een paar vrienden en vriendinnen in, en zo ben ik gaan kijken.
Over de middag was er dan receptie, een hapje en een drankje, en zo werd het al bijna 14 uur als terug thuis was. Ik ben ook een spannend boek aan het lezen: titel: Hoe mooi je bent !, een echte thriller, eens iets anders dan de historische romans die ik de laatste tijd graag lees.

Michelly, vandaag weer kliniek, maar gelukkig mag je terug naar huis. Veel rusten en de raad van de artsen volgen, alles moet goed komen met veel geduld en veel steun !

Iedereen, zonder dat ik iemand vergeet, ik heb al jullie verhalen gelezen, ik wens jullie een fijne maandag. Hier waait het nog steeds maar het is niet meer zo stormachtig als gisteren. Gelukkig geen schade, ook niks gehoord van bij de kinderen, die toch verspreid wonen van de kust tot de kempen.

De gastjes zijn weer naar school, en nu op naar de paasvakantie !

Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !