Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

11 mar 2019, 09:21

goeie morgen allemaal
heel den nacht niet geslapen
heb het nog vijf uur gezien
en moet dan in slaap gesukkeld zijn
om kwart voor acht, mijn gsm
broer laat weten dat hij in het ziekenhuis ligt in Hannover
voor zijn knie te laten opereren
en dan laat hij weten dat zijn handy plat is
ja nu ben ik waker hé
ben benieuwd, helemaal mijn Ma
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

11 mar 2019, 09:51

Nik en Els hadden Christa en Luc gebeld en zo arriveerden ze hier alle vier in de namiddag!
Els had genoeg cakes mee en ik heb nog zelf pralines en lekkere koekjes in huis. Ik bood ook aan om appeltaart uit de vriezer in de microgolf op te warmen maar ze zorgen allemaal voor hun lijn!
Bier wordt er hier ook nog weinig gedronken, mijn bezoek is meestal al wat ouder en ze moeten nog allemaal autorijden!
Of: het wordt moeilijker om te weten wat je in huis moet hebben!
Sarah en Florian kwamen nog hun nieuwe auto tonen, of: dit weekend heb ik veel bezoek gehad!(joepie)
Met Jolien heb ik gebeld: het gaat de goede kant op met haar knie, ze kan die al voorzichtig plooien als ze op tafel zit. Ze zijn allemaal vol lof over de toegewijde zorg die ze krijgt van haar vriend: dat hoor ik natuurlijk heel graag!

De koers die hier zou passeren werd afgelast, beter dat ze geen risico's nemen!

Viv als je komt lezen: raar dat Genk maar met moeite kon winnen van de laatste die degradeert!
Hopelijk gaan ze zich in de play-offs herpakken en het weer beter doen, ik supporter in ieder geval!

Deze namiddag komt Vicky, geen weer om veel buiten te kuisen, ze kan de kleerkasten en lusters boven eens afkuisen want op een ladder ben ik niet meer zo'n held!

Hoop voor Michelly dat deze dag vlug voorbij gaat en gelukkig mag ze vanavond terug naar huis!
We wensen u het beste, maar dat weet ge wel!
Ivette

vera-maria

11 mar 2019, 10:06

Goedemorgen allemaal!
Allereerst een jarige feliciteren....

Afbeelding
Corry wens Staf dat hij samen met jou nog lang mag genieten van de goede dingen des levens!
Rietjes amai zeg ik was gechoqueerd toen ik dat las van dat koppel en die bloembollen, zoveel lef!
Meme-rietje woont jou broer in Hannover?
Gisteren naar het optreden geweest van de balletschool, was heel mooi maar we zagen de kleintjes bijna niet, er was geen podium dus ze dansten op de gelijkvloers alleen de grote balletdansers zagen we goed, we hadden nogtans een goede plaats op de vierde rij in het midden :?
Krokusvakantie weeral voorbij en nog 4 weken en het is alweer paasvakantie!
Dus deze week word een rustige week allez overdag toch, heb enkel iedere donderdagnamiddag zangles, ‘s avond is andere koek want ik heb 3 vaste avonden in de week dat ik les volg of ga repeteren in de 2 koren dat ik zing!
Ik ga strijken, nog een gezellige maandag en tot later daaag...
You only have one life...live it!

corry

11 mar 2019, 11:08

Bedankt Veveke, zeeslag aan het uitvlooien zodat ik het met onze kindjes kon spelen, was de foto welke je gebruikte.

Zit in de logeerkamer met IPad naast me, via vaste pc geen toegang op dit net.

Het is jammer dat daar geen mouw aan gepast wordt, inloggen onmogelijk,, aanmelden staat alles ingevuld maar lukt van geen kanten, leg me daarbij neer, hoop ooit hier terug op de normale manier te raken, met IPad gaat het redelijk, kopiëren is graden wil je tekst niet kwijt zijn.

Genoeg gezaagd, als het dit maar is, voornaamste weet jullie te vinden🤗🤓

Michelly, een dag ziekenhuis, noodzaak om erger te voorkomen, gelukkig maar. ❤️

Tot de volgende, radio staat op, heb terug mijn stekje en zo gaat het dagelijks blijven.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

11 mar 2019, 11:18

vera-maria schreef:
11 mar 2019, 10:06
Meme-rietje woont jou broer in Hannover?
mijn broer woond in Hamel, dat is er niet ver van
hij woont al 40 jaar in duitsland
toen zijn eerste vrouw stierf dacht mijn ma dat hij ging terug komen
maar toen trouwde hij met iemand van nog dieper in duitsland
en hij spreekt al duits met een beetje vlaams
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

piepje

11 mar 2019, 17:27

hier nog wind vandaag
stafke blijft dezelfde
zus gisteren gevallen heup gebroken
gisteren avond nog geopereerd
Afbeelding
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

corry

11 mar 2019, 17:45

Afbeelding

Piepje, door het breken van je zus haar heup is ze gevallen, bij ons is het meestal zo.

Heb ook een nieuwe heup, het was sleet, herstel gaat sneller dan knieprothese.

Nog een mooie avond , op het ogenblik weinig wind 🤞

Corry🤓

piepje

11 mar 2019, 18:53

weet het corry ze is gevallen
andere zus krijgt volgende maand nieuwe knie
kunnen samen revalideren
en zus van j met rolstoelgevallen toen ze haar man ging bezoeken
die van zijn rug geopereerd was,
ze heeft haar stomp gebroken
een komt nooit alleen zeggen ze
als het eens begint
maar het komt allemaal weer goed
nog een fijne avond
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

corry

11 mar 2019, 21:48

Afbeelding

Komt jullie zeker bekend voor, kleine Rhune bijna 10 jaar geleden.

Poesje van onze kindjes heeft het niet gehaald, verdriet alom.

Piepje, als je met vele bent en op leeftijd komt mag je van geluk spreken dat het met prothese kan opgelost worden. Zoals je schrijft komt allemaal goed.

Tot morgen

Corry

corry

12 mar 2019, 08:58

Afbeelding

Goedemorgen, fantasie en de juiste knoppen, welke ik ondertussen vergeten ben maken van ingezet voorbeeld het resultaat.

Niet veel voorzien voor vandaag, eten genoeg in voorraad.

Ga me nog eens verdiepen in wat ik vroeger kon wie weet zie ik het licht weer.

Groetjes en tot later

Corry

omadina

12 mar 2019, 09:25

Goede morgen aan alle maatjes hier !

Corry, proficiat hoor, dat werkje met de tulpen vind ik heel mooi ! Het licht begint weer volop te schijnen !!!
Piepje, ja zolang je kan geholpen worden met een prothese komt alles wel goed hoor .
Er zijn hier mensen bij ons op de club die zelfs na een heupprothese weer begonnen zijn met sporten. Je moet natuurlijk lang geduld hebben om te revalideren, niet te vlug willen herbeginnen, en dat is voor sommigen wel moeilijk.

Straks ga ik ook weer een uurtje een balletje slaan, gelukkig kan ik nog op mijn eigen knieën en heupen rekenen, ik zal toch maar een beetje voorzichtig zijn.

Maatjes, voor jullie allemaal, nog een fijne dag, frisjes maar toch nog droog.
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

vera-maria

12 mar 2019, 13:22

Goede namiddag iedereen!
Meme-rietje Hameln is dat dan zoals de rattenvanger van Hamelen?
Omadina zal ondertussen al een balletje geslagen hebben!
Corry witte tulpen en die paarse bloempjes weet hun naam niet maar bij ons thuis stond dat in onzen hof!
Piepje je zussen hebben al nieuwe onderdelen, best dat dat allemaal bestaat!
Michelly aan het rusten zodat je weer wat aansterkt, dikke knuf x
Yvette ben je naar de markt geweest in Roeselare?
Heb een foto mee van ons balletdanseresje is niet helemaal zuiver maar dat kwam door de belichting...

Afbeelding
Ga straks een wandeling maken tis te zeggen naar het centrum en terug is toch rap zo een 40 minuten...
Wens jullie allen nog een aangenaam verloop van de dag en tot later daaag...
You only have one life...live it!

Ivette

12 mar 2019, 17:45

Nee Vera-Maria ik ben niet naar de markt geweest, al 3 weken niet! Hopelijk zal het dinsdag goed weer zijn
want onze vis raakt op!

Deze namiddag ben ik niet mee gaan wandelen, wel meegereden naar 'tofsteedje (is zo geschreven!) in Hooglede, een zeer goeie stopplaats voor groepen. Heel veeeeeeel koffie, warme appeltaart met bol ijs, schaaltje met chocolade eitjes enz op tafel.
Met nog een tonissteiner betaalde ik 7.50€, goedkope namiddag toch en veel babbelplezier.
Toch speet het me als ik de wandelaars zag arriveren dat ik niet meewandelde, zo'n grote wandeling hadden ze niet gedaan, ze werd fel ingekort door de hevige windvlagen!
Binnen 14 dagen is het al de laatste wandeling van het seizoen, het gaat toch allemaal rap!

Laat ons hopen dat het weer toch gauw weer wat betert, de zon kan zo aangenaam zijn!
Ivette

Ritavdm

12 mar 2019, 17:52

Goeienamiddag

OEF eindelijk !
Niet dat ik niet binnen kon hoor, er waren andere redenen voor mijn afwezigheid.

Gisteren hadden wij een zeedagje gepland en dus gedaan ook ondanks het weer.
Heerlijk uitwaaien, vechten tegen de wind en het zand,
lekker tafelen...
kortom genieten, zie maar !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gisterenavond dan, brute pech : geen internet en 'k moest nog de tekst doorsturen voor de afscheidsdienst van T vanmorgen. Dan maar op een andere tijdrovender manier gedaan. (de hele tekst via sms 8O )

Deze morgen dan eerst naar de bomma die gelukkig maar terug in het rusthuis is ipv ziekenhuis; daarna naar de afscheidsdienst voor T.
Een hele mooie intieme serene dienst met enkel mensen die hem heel nabij waren en stuk voor stuk mooie herinneringen gedeeld hebben. 'k ben fier op mijn ventje die dus ook bij die intimi behoorde en ook een heel mooie afscheidsbrief voor T geschreven had.

Na de dienst vlug naar huis, wat eten want er stond al een nieuwe wandelafspraak op de agenda..
Een dan nu heb ik eindelijk wat tijd voor jullie.

'k ga eens lezen....

Ik begrijp niet dat er hier nog steeds zijn die problemen hebben met de vernieuwde site, hier loopt alles op wieltjes... nu toch.
Zou het te maken kunnen hebben met de browser die je gebruikt hier, hier Google Chrome.
Oud maar niet Out

Ritavdm

13 mar 2019, 08:30

Goeiemorgen iedereen...

Ik probeer vandaag toch eens wat werk te verzetten , al dat uithuizig zijn zou anders gevolgen kunnen hebben :wink: .
Eerst nog haartjes laten knippen, in de wind deze week heb ik ondervonden dat het meer dan nodig is.
Oud maar niet Out