In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

25 mar 2019, 09:32

Ja Clive, hij zou vandaag 73 geworden zijn.Lief dat je er aan denkt.
Hij is zeker nog niet uit de gedachten van de firma waar hij zijn prulletjes voor zijn elektrische trein kocht.
Vandaag kwam er een aanbieding om zijn verjaardag te vieren.
Toevallig had ik zelf bij die firma online iets besteld onlangs.
Ik heb hem dan maar uit geschreven.
Hallmark is ook zo een firma die blijft hem maar laten verjaren.
Ik heb al meermaals uitgeschreven...

Ik vraag me af waar ik die stijfheid weer opgehaald heb.
Het was weer tof deze morgen.
Ik moest gewoon gaan zitten om mij aan te kleren...
Enfin, het zal ook wel weer passeren met tijd en boterhammen en een zalfje voor mijn nek en een sjaaltje.

Het weer weet hier niet goed wat doen: regenen, waaien, de zon schijnen...
Straks zou de schilder komen.
J. is toch maar aan het poetsen, anders wordt het zo een vuile boel.

Hier zit de week goed vol.
Morgen kine, woensdag op pakje wachten, donderdag voorlopig vrij, vrijdag Latijn.
Vandaag moet ik een voordracht laten schieten over het nieuwe wonen van ADL.
Dat vind ik wel spijtig, maar ik kan de schilders toch niet de hele namiddag alleen laten.
Niet dat die schrik hebben alleen :?

Nog een fijne dag iedereen!
Laatst gewijzigd door Helena van Troje op 25 mar 2019, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Oma-C

25 mar 2019, 09:36

Afbeelding

Goede morgen iedereen.... aan de voorkant schijnt de zon
en aan de achterkant is het klaar om te regenen :roll:
en er is veel wind... daar moet ik het mee doen vandaag
dus afwachten :mrgreen:

M-M een bijna legen agendaweek, kan je andere dingen doen
die anders uitgesteld worden, ik vind dat altijd fijn... :wink:
geniet ervan.... hier ook veel wind.. en beterschap aan Gimly

clive je zal net als iedereen teveel meenemen
maar beter teveel dan te weinig :lol:
Alvast een fijne reis gewenst....en hopelijk mooi weer :?

anjelierken goed dat je geen last meer hebt van de boterspatten
(een spatblad gebruiken helpt wel) :roll:

Helena, een sterkteknuffeltje...
moeilijke momenten blijven komen... :roll:

Allen een fijne dag en tot later :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

25 mar 2019, 11:55

Berichtje voor M-J :lol:
Is het nu gelukt of niet....???

mariajohanna

25 mar 2019, 11:58

Neen, niet gelukt. Jammer.
Straks verder zoeken dan .......
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

25 mar 2019, 12:04

M-J, dan weet ik het ook niet meer sorry... :roll: :mrgreen:
mssn nog eens aan Sven vragen.??

Oma-C

25 mar 2019, 12:15

Ik probeer nog eens M-J
hopelijk werkt het nu wel.??

anjelierken

25 mar 2019, 15:29

Hallo iedereen,

Wat een weer buiten, hier heeft het al vanalles gedaan, zon, regen, wind, donkere wolken.Dus blijven we binnen.Heb hier beneden alles opgedweild.Dan ligt Spaanse woef is zijn mand, die weet dat al, als hij me ziet afkomen met emmer en dweil :D .

MM: het is geen kruidenzalf, maar een kruidenvloeistof.Het wordt verkocht onder de naam het kleine Zweedse kruidenbitter( colruyt) van Jacob Hooy.Is wel duur.Je kunt het ook zelf maken , die kruiden kun je kopen en zelf op alcohol( ik denk jenever) zetten.Ik gebruik het al jaren voor vanalles en nog wat,brandwonden, blauwe plekken, builen, werkt ook ontsmettend, enz.Wordt niet puur gedronken, alleen sterk verdund.Blijft ook jaren goed.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna

25 mar 2019, 16:44

Dag dames, goede namiddag allemaal,

Sterkteknufje voor Helena. Dit gevoel gaat niet over, er komt alleen een beetje sleet op, juist genoeg om er te blijven aan denken, en dat is goed, dat hoort zo. 'Onze' geliefden vergeten we nooit .......

Clive, bijna naar het zeetje ...., ik brand kaarsjes voor goed weder. Heb de weerberichten voor de komende tijd niet goed gevolgd, dus kan geen 'voorspelling' doen . Maar ... jullie zijn er eens tussenuit, en dat is altijd leuk, zeker voor Matice ook, die gaat kunnen .... rennen. Plezier verzekerd ! :D

Anjelierken, nu ik hier las van 'zweedse kruiden' .... wij maakten die ook altijd zelf en inderdaad, volgens de boeken (2) van Maria Treben, dat is voor alles goed. Denkelijk moet ik die boeken nog wel ergens liggen hebben, bij gelegenheid eens achter zoeken ..... Weet niet hoe het eigenlijk gekomen is dat we ermee gestopt zijn........

OmaC, heb het nog eens geprobeerd en ik zal wel zien, als er nog een reactie komt. En inderdaad, anders eens aan Sven vragen.

Dames, tijd voor een boterhammetje klaar te maken. Vandaag niet veel (zeg maar niets) uitgestoken dat een dag kan goedmaken, maar dat moet ook eens kunnen.

Hou jullie goed warm binnen, want buiten doet het vandaag weer 'kuren' .... en tot ... de volgende. :D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

25 mar 2019, 20:10

Afbeelding

Goeienavond iedereen, er zat een
koude wind vandaag...ik ben nog tot
bij de kinderen gegaan en ondertussen
nog een verjaardagskaart gepost...
Nog even wat vers fruit gehaald bij Col****
en nu is het bankhangen voor de rest van de avond

Geen nieuws verder dus....
Voor allen een gezellige avond en een goeie nacht straks :wink:

Muddy Maddy

26 mar 2019, 06:42

Goede morgen seizoentjes,

ventje is vertrokken voor 24 h dienst en Gimly heeft een haarbal. gisteren stond alles klaar om te beginnen met moppen toen ik het geluid hoorde. Ik ben niet de enige die zo'n kat heeft, die maandelijks last heeft van haarballen, hoeveel ik hem ook kam en borstel en die dan dagenlang reflux heeft. Familiehulp gebeld, die komen pas als ik naar de sociale dienst van mijn mutaliteit ben geweest en weet hoeveel % mobiliteit ik heb. ventje zei een hulp van zo'n poetsburo te bellen. :roll:
Gimly ga ik heel de dag niet zien, die is naar boven en zal daar een tijdje blijven. ik moet vandaag enkel om leesvoer maar ga wachten tot de wind een beetje geluwd is.
Anjelier: bedankt voor de info. ik gebruik normaal bach rescuezalf en druppels. en flamazine als ik me weer ergens tegen geschaaft heb.
Clive: het kort voor je reis en voor mij: m'n badkamer bekleding. zal blij zijn als we vrijdag 5 april zijn.
aan allen een fijne dag, ik heb het kot voor mij alleen en hoef naar nergens te kijken. 24 h ME-time.
Cats Rule!

clive

26 mar 2019, 08:28

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, ik vond het koud gisteren, had het binnen zelfs koud, kreeg maar geen warm.

HVT, vandaag een nieuwe dag.

MJ, ja, naar het zeetje, verheug me er echt op.

Anjelier, ik kan onmogelijk dweilen met Matice erbij. Hij loopt dan constant achter mij aan en bijt in de dweil. Moet hem dan echt in zijn bench zetten.Stofzuigen met hem erbij gaat wel.

Muddy Maddy, het huis voor jou alleen vandaag. Als manlief in het buitenland zit, doe ik meestal een extra taak waar veel tijd in kruipt en laat dan de rest van het HH liggen. Dat is dan mijn me-time :D . Geniet er op jouw manier van. Het is jou van harte gegund.

Gisteren niet alles gedaan gekregen wat ik wou. Had echt plots een dipje. Zelfs niet gaan wandelen met Matice, met schuldgevoel tot gevolg. Maar vandaag gaat het terug al beter en ga ik boven poesten zoals elke dinsdag. Matice zit hier naast me en wil per se nu met mij gaan spelen in de tuin. Hoe lief ik hem ook heb, niet nu op dit uur en ook al niet omdat ik nog in pyjama zit :oops: .

Wens iedereen een aangename dinsdag, denk dat het zonnetje wel gaat schijnen vandaag.
Liefs en een knuffel voor jullie allen.

clive

26 mar 2019, 08:28

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, ik vond het koud gisteren, had het binnen zelfs koud, kreeg maar geen warm.

HVT, vandaag een nieuwe dag.

MJ, ja, naar het zeetje, verheug me er echt op.

Anjelier, ik kan onmogelijk dweilen met Matice erbij. Hij loopt dan constant achter mij aan en bijt in de dweil. Moet hem dan echt in zijn bench zetten.Stofzuigen met hem erbij gaat wel.

Muddy Maddy, het huis voor jou alleen vandaag. Als manlief in het buitenland zit, doe ik meestal een extra taak waar veel tijd in kruipt en laat dan de rest van het HH liggen. Dat is dan mijn me-time :D . Geniet er op jouw manier van. Het is jou van harte gegund.

Gisteren niet alles gedaan gekregen wat ik wou. Had echt plots een dipje. Zelfs niet gaan wandelen met Matice, met schuldgevoel tot gevolg. Maar vandaag gaat het terug al beter en ga ik boven poesten zoals elke dinsdag. Matice zit hier naast me en wil per se nu met mij gaan spelen in de tuin. Hoe lief ik hem ook heb, niet nu op dit uur en ook al niet omdat ik nog in pyjama zit :oops: .

Wens iedereen een aangename dinsdag, denk dat het zonnetje wel gaat schijnen vandaag.
Liefs en een knuffel voor jullie allen.

Helena van Troje

26 mar 2019, 08:38

Goede morgen,

Hier zit ik nu gewassen en gestreken en de schilder ziet niet om.
Gisteren kon hij geen uur zeggen.
Weeral iemand die een intensief taalbad Nederlands zou moeten volgen.
Ik weet wel niet of het in zijn hoofdje zou geraken.
Ha, hij is er, ik heb chance. Het is R., die spreekt wel Nederlands.

De mensen voor de lichtstraat boven zouden ook komen vandaag.
Normaal gezien stond ik op de wachtlijst van niet dringende gevallen.
Ze probeerden eerst alle mensen te helpen die geen glas meer in hun ramen hadden na de storm.
Er was echter iemand die afgevallen was en dus konden ze bij mij beginnen.
Voordeel van firma's uit de eigen stad aan te spreken.
Benieuwd wanneer die er door komen.

Het is voorlopig droog, maar frisjes...

Hou jullie haaks!

Ondertussen is Clive gepasseerd.
Gisteren kreeg ik he took maar niet warm.
Ik heb na de middag een echte deken gehaald en me daarin gewikkeld.
Vandaag is de pijn draaglijk.
Gisteren was het weer om misselijk van te worden.
Raar beestje die fibromyalgie.

Muddy Maddy

26 mar 2019, 08:45

@ HVT: dat is nu iets dat mijn moeder niet begrijpt dat wij alles laten doen bij de gebr. Legein. Ten eerste zijn ze gekend en ten tweede leveren ze goed werk af en zijn niet overdreven duur.
maar zelf is ze er als de kippen bij een "klusjesman" te bellen omdat hij nu eenmaal in de straat gewoond heeft.... ( toen hij er de laatste keer was om een motortje te installeren voor haar lattestoor heeft hij een gat in de vloer/laminaat gemaakt.... ze is nu weer in d'r "als iemand goed is voor mij..." mood. dokter bellen heeft geen zin, want die praat d'r mond voorbij...
Cats Rule!

Helena van Troje

26 mar 2019, 09:12

Dat herken ik hoor. Ons moeder die dacht altijd dat ze de hele middenstand van het dorp moest steunen.
Eerlijk gezegd heb ik zo een haat-liefde verhouding met onze chauffageman. Is de zoon van de installateur.
De vader kwam al heel lang bij ons moeder en heeft haar ook dikwijls uit de nood geholpen als ze alleen gevallen was. Woonde een beetje verder in het straat.