Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

24 mar 2019, 09:47

Goeiemorgen

Na een geslaagde avond gisteren, vanmorgen wat opruim- en waswerk.
Wat het deze namiddag wordt zien we dan nog wel.
Oud maar niet Out

corry

24 mar 2019, 10:03

Goedemorgen

Met de zon in huis en ook buiten hoef ik niet lang na te denken, heb mijn eten voorbereid, Stafke van mijn plan op de hoogte gebracht, zit al klaar om te vertrekken. Het is maar hoe dat je het aanbrengt.😜

Kom later nog eens kijken wat jullie in petto hadden, saluut met de zon vanvoor en ook vanachter, er komen wolken 🥺

Corry

Staf gaat niet mee. Voelt dat het moeilijk gaat, dus ik alleen op stap, neem wat euro’s mee.
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

24 mar 2019, 10:19

Gisteren ben ik mee geweest met Nik en zijn ganse familie naar de musical 40-45.
Stampvol! vooral de parkwachters waren heel vriendelijk: we mochten me't Jolien en haar gespalkte knie tot
helemaal binnen rijden waar de spelers enz. parkeren, ze was natuurlijk danig content dat ze geen lange weg op haar krukken moest afleggen! Het was al moeilijk genoeg op die 2 schaars verlichte tribune trappen om naar haar plaats te tjolen. Toch hebben we met zijn allen genoten van het overweldigende spektakel.
Ik had liever de "eerste" hoofdrolspelers Jelle Cleymans en Jonas van Geel gezien, nu waren het James Cook en Jo Hens(cafébaas Familie) ja, het zijn nu eenmaal wisselende spelers hé.
Achteraf was er gereserveerd in Brasserie Reinaert in Destelbergen, ook daar was het stampvol en hebben we lekker gegeten, er was veel keus.

Mijn wasmachine tuut dat ze klaar is, zal mijn was buiten hangen in het goeie weer! Salut tot later
Ivette

meme-rietje

24 mar 2019, 10:25

goeie morgen iedereen
bedankt Piepje voor de wensen
was weer een geslaagd feestje
hop naar het volgende feestje
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

24 mar 2019, 19:18

't was heerlijk buiten
en mooi ….

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

meme-rietje

25 mar 2019, 08:39

goeie morgen
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

25 mar 2019, 08:54

Afbeelding

Wat een verschil, geen zon veel wind, dringend boodschappen doen, zit klaar om te vertrekken, kan niet veel doen Stafke is in de ban van een NETFLIX serie. 🥺

Heeft veel plannen om ons huisje langs buiten te schilderen, moet geen wind zijn en ook niet koud, volgende week wordt een goede week🤔

Gisteren ook het zeetje gezien, was zalig, Stafke is mee geweest, heb mijn plannen aangepast zodat het voor hem doenbaar was.

Groetjes

Corry

Ritavdm

25 mar 2019, 10:14

Goeiemorgen

Ja, 't was heerlijk gisteren aan 't zeetje !

Het voordeel van een vroege vogels zoals ik vanmorgen weer was is dat je om 10u al klaar bent met het hh, de rest van de dag is voor leukere dingen.

Ivette, ik denk er net aan 'k moet nog je vraag over de karnemelkstovers met garnalen beantwoorden.
Gewoon de garnaaltjes erover uitstrooien, niets meer !

Menu : restjes v zaterdagavond.
Oud maar niet Out

vera-maria

25 mar 2019, 10:43

Goedemorgen allemaal!
Ik ben een weekend weg geweest met Femma!
We waren in Utrecht, zaterdag zijn we een ambachtelijke tingieterij gaan bezoeken en het speelklokmuseum. Dat speelklokmuseum was mooi echt het bezoeken waard Utrecht is ook een heel mooie stad, we logeerden dan in een hotel buiten het centrum gelegen aan een nationaal park de Bergse bossen een heel mooi wandel en fiets gebied!
Er was ‘s avonds een hele lekkere 3 gangenmenu met keuze uit vis vlees of vegetarisch en ‘s morgens wachte er dan een heerlijk uitgebreid ontbijtbuffet!
Op zondag na het ontbijt zijn we het Nationaal Militair Museum gaan bezoeken en dat was zeer de moeite waard echt een aanrader al hou je niet van die militaier toestanden enzo het museum is echt een bezoek waard ik heb er mijn ogen uitgekeken!
Op de middag werd er ons dan weer een 3 gangen menu voorgeschoteld in een hotel daar niet ver vandaar, en na het eten was het dan maar 10 minuten rijden naar Het Paleis van Soestdijk ook weer de moeite waard, eeuwenlang werd dit paleis bewoond door de koninklijke familie, de laatste bewoners waren Prinses Juliana en prins Bernhard tot 2004.
Na het bezoek aan het paleis is de buschauffeur weer naar het hotel moeten rijden waar we overnacht hadden want er had daar ene haar gsm laten liggen 😳
En dan waren we rond 20 u weer in Tielt bij “ de Meibloem” waar mijn man me dan is komen afhalen!
Heb geen foto’ s gemaakt, vind het geen goeie foto’s als ik die maak met mijn gsm!
Vandaag heb ik dan wat langer geslapen dan normaal want is toch een beetje vermoeiend zo een weekend vind ik!
Er staat weeral een wasje te draaien en op maandag poets ik normaal het huis maar heb sjans mijn ventje heeft gisteren gekuist 😃 ja hij had een klus te doen in ons bureau en daardoor was alles vuil volgens mijn man en heeft hij dan maar gedweild dus ikke heel content!
En nu ga ik eens kijken in mijn koelkast wat ik kan klaarmaken deze middag , heb nog een brocolli en witloof en ook rode biet dus ga wel iets smakelijks in mekaar kunnen flansen!
Nog een aangename maandag en tot later daaag...
You only have one life...live it!

omadina

25 mar 2019, 17:15

Goede namiddag maatjes,
Het is er nog niet van gekomen om te komen schrijven, ik ben het hier al een beetje gewoon. Al enkele mooie dagen gehad, zalig in de zon. Vandaag meer bewolking, ja zelfs enkele buuien maar niet koud.
Ik probeer zoveel mogelijk te genieten, en vergeet jullie zeker niet .
Omadina
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

piepje

25 mar 2019, 17:49

Afbeelding
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

Ritavdm

25 mar 2019, 18:16

Geniet maar Dina, ondertussen zitten wij hier met een dikke trui aan
maar
'k heb wel al mijn 50 km gefietst tegen de wind in.
Oud maar niet Out

Ritavdm

26 mar 2019, 08:10

Goeie frisse morgen ....

Geniet van de dag en van alles wat hij je te bieden heeft.
Oud maar niet Out

corry

26 mar 2019, 10:16

Afbeelding

De dagen lopen gesmeerd, of we willen of niet ook soms stram, zolang er beweging in komt ben ik al tevreden.

Vandaag geen wandeling samen, wel overtuigd ons vijvertje aan te pakken, morgen komt onze dochter en die heeft al laten horen het zelf te komen doen, kent haar papa en deze kent zijn dochter. Is dringend nodig !

Omadina, je ziet er heel gelukkig uit, samen met je maat op verplaatsing.

Rhune word op school op het ogenblik met rust gelaten, oef !
Heeft thuis een straf opgelopen, redelijk zware sanctie , twee weken geen telefoon en ook geen laptop.
Korte telefoon van haar mama gekregen. Misschien straks bij het naar huis rijden weet ik meer, ze belt hansfree.

Veveke, zoveel bezocht in ons buurland, je genieten van je pensioen zoals er vele zouden willen. Groot gelijk en je moet er ook voor openstaan om dingen te doen, zeg ik soms tegen mezelf, de ouderdom en het minder mobiel maken onze keuzes beperkt, gelukkig is het zeetje kortbij.

Tot later ga een handje toesteken, of een oogje in het zeil houden.......achter glas

Corry

Ivette

26 mar 2019, 10:17

Helaba, ik ben een "tour achter" : waar geniet ons Dina van haar biertje???

Ik lees dat uw weekendje Nederland u goed bevallen is, Veve. Ik weet niet of ze me van de Meibloem zouden willen ophalen voor zo'n korte reis en ik wil niemand lastig vallen om me zo vroeg in de morgen naar Tielt te rijden!
Ook Sima Tours heeft mooie ééndagsreizen maar ook deze opstapplaats is voor mij te ver. Toch ga ik dat nog eens herbekijken want het lijkt nu nog heel lang tot 10 juli voor ik de eerste keer op reis kan vertrekken!

Gisteren heb ik meegeholpen met de poetsvrouw want ze was alweer aan de trage kant. Mijn terras is niet geschuurd: het begon juist te spetteren! Ik stelde dan voor om de ruiten van de living binnen te kuisen. Na de achterruit wilde ze al stoppen, ik heb haar moeten duidelijk maken dat er ook nog een venster vooraan is!

Ik probeer al sinds vrijdag mijn vrienden in Hinterweidenthal in de Duitse Pfalz te bereiken om Walter te feliciteren met zijn 80e verjaardag maar ik krijg geen antwoord. Ik heb nu naar hun 3 kinderen gemaild, hopelijk krijg ik antwoord , ik word ongerust!

Deze namiddag zijn we al toe aan de laatste wandeling van het seizoen in ons eigen Gits, met koffie en taart om het goede verloop te vieren. Hopelijk blijft het flauwe zonnetje zich weren en blijft het droog!

Vinden de Thuis kijkers het ook overdreven van Stan die zijn moeder slaat? Ze willen wel problemen aankaarten maar zo'n zaken zijn toch gelukkig nog uitzonderingen.
Ze mogen wel een beetje normaler aan beginnen doen!
Ivette