Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

omadina

26 mar 2019, 11:35

Goede morgen,
Weer een heel zonnige warme morgen, hebben al ontbeten in de zon. Ja Ivette, we zijn sinds verleden woensdag in Gran Canaria, we kijken uit op de zee en de duinen. Ik maak hier ook flinke wandelingen, soms aleen wantG. rust ‘s namiddags. We hebben onze afspraken vooraf gemaakt, zo gaat het goed.
Het is genieten, en ik leer ook niewe mensen kennen. Er zijn veel Duitstaligen, enkele Franstaligen, en ja, ook al een Nederlandstalig koppel ontmoet, zeer sympathieke Hollanders.
Frisjesinons Belgenlandje, proficiat hoor Rietjes, zoveel km gefietst. Mijne fiets heeft rust tot begin april.
Corry, Piepje, veve,memerietje, Michelly, Robert, iedevreen van dit hoekje,veel live groeten, straks eens naar her zwembad, al is di niet mijn livevelingssport.... ja he ook mij racket en ballen bij, hebben al eens. Getennist, er zijn twee terreinen maar weinig spelers, jammer .

Greten, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

26 mar 2019, 12:53

goeie dinsdag iedereen
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

26 mar 2019, 17:03

Goedenamiddag allemaal!
Ben net terug thuis, ben met mijn mama naar het shoppingcenter geweest in Kuurne, mijn ma gaat daar graag! We hebben een Baileyskoffie gedronken en het was een hele lekkere!
Omadina geniet maar van je vakantie, heerlijk zo tussendoor eens naar de zon en de warmte ik ben een beetje jaloers!
Is hier ook zonnig maar er staat een koude wind.
Deze avond ga ik dan zoals elke dinsdagavond weer zingen in het koor van de directeur van de muziekschool en op vrijdagavond ga ik dan zingen in een kerkkoor!
Anders niet speciaals te melden...
Nog een aangename avond en tot later daaag....
You only have one life...live it!

Ritavdm

26 mar 2019, 18:42

frisjes om te fietsen maar toch veel rustiger dan gisteren

Menu : vogels zonder kop, sperzieboontjes, natuuraardappel
Oud maar niet Out

Ivette

27 mar 2019, 08:58

Greetie: groot gelijk van Emieleke, in plaats dat hij content is dat hij zo goed opgevangen wordt zorgt hij verder voor problemen. Het ergste vond ik toch Stan dat zoiets zo laat uitkomt!
Sam moet nu ook al gauw weg want ze is in het echt hoogzwanger en kan niet overal blijven zitten om haar buik te verstoppen! Ze hebben het "probleem" Steven opgelost door hen op verlof te sturen, zijn kuren begonnen ook tegen te steken.
Kortom: als het 10' na 8 is willen we per se naar Thuis kijken alhoewel er weinig positiefs in zit!

Gisteren wel weer goed van rondom de Noordzee, weer een heel ander Noorwegen gezien. Ik vond het wel jammer dat we niet meer van Stavanger gezien hebben, ik vond dat een mooie stad, maar ja het is een programma rond de Noordzee hé
Nu ga ik eerst een paar hemden strijken voor Christa (daar is nogal veel werk aan dus landen die altijd hier!)
dan mijn varkenswangetjes klaarmaken want Jolien, Jonathan en Christa komen eten deze middag!
Doeiiiii
Ivette

Ritavdm

27 mar 2019, 09:53

Goeiemorgen

De geur van verse bouillon komt hier al naar boven...
en ik krijg warempel alweer honger.
Ja, weeral eens te vroeg uit bed hé...

Menu : lekker ouderwets; soepvlees met erwtjes en worteltjes en vanillepudding als toetje.

IK ben geen thuiskijker, Arnoud met zijn Noordzeetrip daarentegen die kan me wel bekoren.
Oud maar niet Out

vera-maria

27 mar 2019, 10:20

Goedemorgen iedereen!
Is rustig hier in ons oasehoekje 😕 ik kijk ook geen soaps zie soms eens thuis voorbijflitsen als mijn man aan het zappen is, enja ben ook al 3 avonden in de week niet thuis!
Ik ben momenteel een boek aan het lezen “ Grand Hotel Europa” van Ilja Leonard Pfeijffer, de auteur was vorige week bij Van Gils en gasten, ik vind het een vlot geschreven boek een aanrader!
Word een rustig dagje met een wandeling deze namiddag (zoals altijd in mijn eentje) en deze avond gewoon thuis op de bank met mijn boek!
Het menu deze middag: Asperges op Vlaamse wijze en het zijn Belgische asperges hoor!
Wens jullie allen nog een aangename woensdag en tot later daaag...

meme-rietje

27 mar 2019, 10:38

goeie morgen iedereen
gisteren avond na 22h. keek ik nog eens op Facebook
en er stond dat er vandalisme was op ons kerkhof
met een foto erbij just waar mijn ventje ligt
het sloeg naar mijn maag
maar kon niet meer gaan kijken het was donker
en daar is geen licht
deze morgen vroeg eerste werk naar kerkhof
parking stond vol met wagens
en dat gedeelte waar ze kot hadden gehouden vol volk
kreeg al tranen in mijn ogen toen ik de eerste schade zag
potje kapot beelden, foto's en dekstenen kapot,
verschrikkelijk vind ik dat
de schepen die ik ken kwam af toen ze me zag
en vroeg of ik schade had bij ventje
maar ik kon gelukkig zeggen alleen een bloempotje
dus in vergelijking bij andere mensen is het niks
daar is een vijver bij en veel lag in het water
de gemeente werkers hadden al veel uitgehaald
WTV kwam daar toe, zal op tv komen
ik hoorde dat het een manneke was van 15j.
en dat zijn moeder daar al was geweest om zich te verontschuldigen
wat heeft hij daar nu mee in zijn zakken met al die schade
huilende mensen dat is al
Afbeelding

meme-rietje

27 mar 2019, 10:40

vera-maria schreef:
27 mar 2019, 10:20
Ik ben momenteel een boek aan het lezen “ Grand Hotel Europa” van Ilja Leonard Pfeijffer, de auteur was vorige week bij Van Gils en gasten, ik vind het een vlot geschreven boek een aanrader!
daar was ik bij veve, mij niet gezien?

vera-maria

27 mar 2019, 10:44

Nee Meme-rietje ik wist dat je daar ergens zat maar heb je niet gezien heb het speciaal nog eens herbekeken op vrtnu maar heb je niet gezien!
Amai spijtig van op het kerkhof, en die mama van die jongen die dat gedaan heeft ze zal wel erg beschaamd zijn denk ik dan!

meme-rietje

27 mar 2019, 10:56

eentje te veel
Laatst gewijzigd door meme-rietje op 27 mar 2019, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

meme-rietje

27 mar 2019, 10:56

Afbeelding
ik zit wel heel lelijk te kijken, maar dat is aandachtig luisteren :lol:

Afbeelding

Ritavdm

27 mar 2019, 13:16

Goeiemiddag

De koers (Brugge - De Panne) is hier net voorbijgekomen.
'k heb natuurlijk mijn neus buiten gestoken om al die mooie mannen te zien :lol:

Meme-Rietje ik dacht meteen ook aan jou en het graf van Freddie toen ik dat nieuws vanmorgen hoorde op de radio.
Wat bezielt zo'n jongen eigenlijk om zoiets te doen ? Ik begrijp het niet hoor !
Oud maar niet Out

Ivette

27 mar 2019, 16:33

ik hang ook de hemden op een kapstok, ook altijd zo gedaan.
Als ik kleren koop vraag ik altijd de kapstok bij en krijg er soms extra, is nodig want Christa brengt zelden kapstokken terug mee.

Meme-rietje ik ben zo blij voor u dat er aan het graf van uw ventje geen schade is!
Mijn gedachten en medelijden gaan uit naar de moeder die zich heel tactvol is komen verontschuldigen voor haar zoon. Die vernielzucht bij jongeren was er vroeger totaal niet en brengt ons ouderen afgrijzen bij!

Mijn varkenswangetjes waren beter dan die van Christa of: veel lof over een recept dat ik van haar kreeg, ook de tips bij het klaarmaken!!! Oef!
Ivette

Ritavdm

28 mar 2019, 08:31

Goeiemorgen

Fris en grijs :) :) en nog niet helemaal wakker.

Straks vergadering vrijwilligerswerk en nadien :?: :?: :?: :?:
we zien wel.
Oud maar niet Out